Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] A6 C5 1.9 110 AFN


zchrobot

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o ocenę logów oraz ogólne uwagi ich wykonania (pierwszy raz):

czy na ich podstawie jest możliwe wskazanie wadliwego elementu:

dodam że wyczyściłem EGR oraz dolot N75 oraz N18 sprawdzone pod kątem elektrycznym tzn pracują, ale czy zawsze dobrze?

w logach dynamicznych grupa 000 jest wykonana 3 razy podczas dwóch pierwszych wystąpił opisany błąd później usunąłem błąd i resztę logów wykonałem już bez błędu silnika

bład silnika wystepuje raz na tydzień i wygląda tak (błąd związany z doładowaniem):

Address 01: Engine

Controller: 038 906 018 FH

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2151

Coding: 00002

Shop #: WSC 02325

1 Fault Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

logi statyczne:

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35767.html

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35768.html

Grupy: 011,014,018 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35769.html

basic settings:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35770.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35771.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35772.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35773.html

dynamiczne logi:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35781.html

Grupy: 000,000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35782.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35783.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35784.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35785.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35786.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35787.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest po sofcie na okolo 140koni,ladna modyfikacja.Generanie nie ma sie czego czepiac,no moze delikatnie turbo przeladowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest po sofcie na okolo 140koni,ladna modyfikacja.Generanie nie ma sie czego czepiac,no moze delikatnie turbo przeladowuje.

dokladnie jest tak jak piszesz ale problem przeladowania czasami sie zdarza czym jest to spowodowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silniczek żeby ładnie jeździł po każdym rozgrzaniu raz dziennie chociaż trzeba przebutować troszkę. Ja odkąd go mam przez 1,5 roku ani razu notlaufa nie załapałem... Ale mi pali po mieście 9-11L. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spowodowane jest to zimą i delikatną jazda która powoduje osadzanie się sadzy w turbinie i blokowanie kierownic oraz zabiciem kata o ile go masz, przyjdzie ciepło, zaczniesz pałować silnik i wszystko powinno wrócić do normy, jak po kilku przejażdżkach z Vmax nadal będzie ciśnienie szaleć trzeba będzie wyczyścić turbo

masz katalizator?

9-11L no to ładnie butujesz, silnik zdrowy wiec takie spalanie to twoja wina :) statyczny kat wtrysku masz na maxa ustawiony ale czy to może mieć wpływ na większe spalanie nie sadzę, za to sadze że pałowanie na 1 2 3 nie przedmucha turbo jak należy, do tych celów trzeba mieć kawałek drogi, najlepiej pod górkę, do tego komplet osób by silnik był dociążony i wtedy spaliny w turbo osiągną większą temp. pedał w podłodze, 4 5 bieg, obroty ponad 3000 :)

ile waży A6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jakieś konkrety z logow widac ? co moze byc tego przyczyna zawor N75 N18 ? turbinka ?

auto przynajmniej raz na tydzien jest butowane kilka krotnie przejezdza wtedy odcinek 150km w tygodniu raczej spokojna jazda w miescie 100km

tak moje autko ma wszystko seryjne łącznie z katalizatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzane wartości są w

http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35782.html na pierwszym i drugim złapałeś tryb awaryjny, na trzecim turbo pompuje 251 i niespodzianie spada do 198

http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35772.html ma być EGR On ~220, przyczyn tego stanu rzeczy może być 3

jak dawno nie wymieniałeś filtra powietrza to od niego zacznij i powtórz 003 basic setting no i możesz 003, 000 dynamiczny bo może to wina softu, a osprzęt jest ok, tylko tym razem mocno wciśnij pedał do dechy i ciągnij do 4200obr

nie znam się na czipkowaniu ale wydaje mi się że ten czip jest trochę za ambitny, wszystko co się dało wyciśnięte na maxa, stad pewnie wysokie spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do chipa to robil go Rogal na mineralnej w warszawie wiec mysle, że zna sie na rzeczy :)

1. EGR przeczyszony tydzien temu oraz dolot

2. filterek wymieniony niedawno 2 miesiace temu

spalania nie mam wysokiego przy normalnej jezdzie do 120 5.5l/100km

ps sytuacja wyglada tak dzisiaj w trasie blad przeladowania po 20 min jazdy. Po zgaszeniu i deptaniu przez nastepne 120km nic sie nie dzialo od czasu do czasu kiedy sie dalo było do 4500 na 3 i 4 biegu

[br]Dopisany: 21 Luty 2011, 09:44_________________________________________________panowie a co powiedzie na ten preparat ?

http://wynns.pl/top/view_product.php?product=664

czy ktoś już z niego korzystał jeśli tak to jakie efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to będzie tylko efekt placebo i 30zł w plecy, no chyba że rozbierzesz na części pierwsze to co chcesz wyczyścić i wtedy go zaaplikujesz

podmień przepływkę od innego auta i zrób statyczne 003, basic setting 003, dynamiczne 003 008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to będzie tylko efekt placebo i 30zł w plecy, no chyba że rozbierzesz na części pierwsze to co chcesz wyczyścić i wtedy go zaaplikujesz

podmień przepływkę od innego auta i zrób statyczne 003, basic setting 003, dynamiczne 003 008

przeplywka jest nowa oryginal BOSCH ma rok wiec wątpie ze to cos pomoze kolego

koledzy na forum Audi A6 wypowiadaja sie dosyc pozytywnie odnosnie tego srodka

rozumiem, że nikt nic więcej na podstawie logów nie może stwierdzić co jest przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest zmodzone wiec ciezko stwierdzic jednoznaczą przyczyne.

Ja bym jej upatrywał w mapie cisnienia doladowania - nie tyle w samym programie ile w tym jak z nim sobie radzi sprzet.

Wyslij logi do Witka wraz z opisem swoich wątpliwosci.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc o http://vaglog.rtnet.pl/zchrobot_35772.html ma być EGR On ~220, przyczyn tego stanu rzeczy może być 3 chciałem dojść czemu masz złą wartość, tu czip nie ma nic do rzeczy, po prostu albo kat jest przytkany, albo przeplywka kulawa, nowe nie znaczy dobre.., no ale zrób jak przemik radzi, a nam potem pochwal się co było przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jak jest błąd przepływomierza to nie jest on zapisywany osobno pod osobnym kodem błędu ? z logow chyba nie wynika, że coś z przepływką jest nie tak ?

a z logów nie widać czy kierownice turbiny nie są lekko już zapieczone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy otwartym ERG pomiar z przepływki jest o 50 jednostek na mały, przyczyn może być dwie, albo kat przytkany albo przepływka zaniża, ja chciałem dojść przyczyny, na jej podstawie można by coś więcej powiedzieć czemu silnik łapie tryb awaryjny, ale najlepiej będzie jak się zgłosisz do witka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj odcinka na 3 biegu dopiero przy 4000 ? czy winny może być któryś z zaworków N18 lub N75 ?

co dalej robić aby uzyskać jakieś spostrzeżenia które wyeliminują mi ten problem ?

witek nie odpisuje mi na @ :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniaj żadnej przepływki szkoda Twojej kasy, wyczysc kierownice w turbo, wymien zawór N75 na nowy, wymien przy okazji wszystkie przewody układu podciśnieniowego i jezdzij dalej.

To jest auto kilkuletnie, ma swój przebieg gdyby seryjnie były tam montowane turbiny KKK to nie miał bys zadnego problemu. Niestety w starych garetach albo bedziesz jezdził mocno albo bedziesz czyscił co X km kierownice spalin

taki live :wink4:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam zainteresowanych (odpowiadających wcześniej) problem znikł samoczynnie po mocniejszej jeździe najprawdopodobniej lekko się zapiekła turbina. Tylko pytanie czemu się to stało w aucie po chipie, a w autach kolegów z tym samym silnikiem oraz turbina, większymi przebiegami i starszymi nie ma tego typu dolegliwości ? Czyżby tuner przesadził z dawką paliwa ? proszę o zerknięcie na logi osoby postronne

Bo coś nie chce mi się wierzyć że to akurat taki live, i nikt wcześniej tego nie stwierdził z kolegów tylko osoba która robiła program. Czyżby w innych autach po MODYFIKACJACH też zbyt często pojawiała się taka dolegliwość stąd trafna diagnoza ?

cytując Rogalotti:

"albo będziesz jezdził mocno albo bedziesz czyscił co X km kierownice spalin":

to stwierdzenie jest lekko śmieszne dla mnie :) Auto przez jedenascie lat nie mialo czyszczonej turbiny dolotu itp rzeczy i się sprawowało wzorowo bez dynamicznej niepotrzebnie jazdy, a teraz nagle po modzie mam jeździć ciągle dynamiczniej ? czyli jasno z tego wynika, że ten program jest wykonany NIEPOPRAWNIE skoro zmusza mnie do dynamicznej jazdy lub kosztownych napraw !!

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przepraszam że się wtrącę ale po czym i z których grup ewidentnie wynika że auto jest po chipie na 140KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...