Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Dziwny dzwiek po odpaleniu na zimnym silniku


Marek86232

Rekomendowane odpowiedzi

koszta wysokie ale mozna powiedziec ze od 3 lat wiedzialem co mnie czeka wiec bylem przygotowany- zaskoczylo mnie jedynie ze ten zawór wysokiego cisnienia jest osobno i kosztuje okolo 1100zł.

Do wszystkich ktorzy mają ten problem - jakbym mial tą akcje przeprowadzic jeszcze raz to wymieniłbym najpierw wlasnie ten zawór i sprawdzil czy cos pomogło - on jest jakos na zewnątrz i nie trzeba zdejmowac pokrywy zeby sie do niego dostac więc i koszta o wiele mniejsze - problem w tym ze ponoć strasznie cięzko to zdjąc nie zawsze sie udaje. U mnie to sie jakos zapiekło i nie chcialo zejść. Nowe weszło bez problemu.

Co do oleju - faktycznie kiedys mialem castrola edge 5W-30 przez 2 okresy ale moim zdaniem to jednak wina serwisów typu long-life i jazdy na krótkich dystansach.

póki co - narazie sie jeszcze nie ciesze - zobaczymy co bedzie po trasie Gdańsk-Lublin.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym long-life to fakt najistotniejszy o którym zapomniałem wspomnieć. Ale dziwi mnie swoją droga że drążąc przez tyle czasu temat tego terkotu nie wiedziałeś że wariator składa się właśnie z nastawnika na wałku i zaworu wysokiego ciśnienia:wink:

Ale najważniejsze żeby wszystko teraz chodziło jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam opfikon mechanior który wymieniał napinacz również wspomniał o tym zaworze mówił że gniazdo tego zaworu jest aluminiowe a grzybek stalowy i to gniazdo czesto się wyrabia i już nie trzyma, więc coś się pomału potwierdza :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori w ASo to ksozt 1430zl po rabatach do 1.8t:D + Lancuch:D

Ja u siebie wymienilem komplet;) a okazalo sie ze to szklaneczki i d*pa:D ale co tam niech mu na zdrowie wyjdzie:) teraz jade do Ola robic Szklanki:D i sie zobaczy:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym stukaniem to jakieś newsy bo u mnie po odpaleniu przez sekundę dwie stuka ale dzwiek jakby bardziej plastikowy :P jak postoi chwile to nie stuka po ponownym odpaleniu tylko z rana przeważnie .. może to co z olejem w sensie z rana on cały spłynie i zanim tam podolazi gdzie trzeba to stuka bo jak jest cieply to olej w silniku jest - nie zdarzy spłynąć i nie stuka , poprzednio jak miałem mazde to stukot był ale to było z związane z popychaczami tzn z takimi płytkami regulującymi luzy zaworowe ale to był bardziej metaliczny dźwięk ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

06B109088C o ile dobrze pamiętam ale potwierdź w ASO, btw kolego gregorypeck możesz zdradzić tajemnice ile kosztowała wymiana? byłem ostatnio w ASO Marszałek w Częstochowie, to mówię zapytam o olej i o ten terkot, w sprawie oleju kierownik serwisu zaczął mówić, że jak jest na gwarancji to wymieniali pół bloki silnika więc mu przerwałem nie pytając o koszty natomiast w sprawie terkotania poszedł po mechaniora podrapali się po głowach i powiedział 1000zł za robotę (plus koszt części oczywiście) w sumie jestem ciekawe czy dali tą cenę, żeby mnie odstraszyć czy faktycznie tyle kosztuje wymiana tego w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500zł - z tego co wiem to nie jest jakas wielka akcja dla doswiadczonego mechanika: zjdecie pokrywy, rozpięcie rozrządu, zdejmowanie wałków. Ale ryzykowna w tym sensie ze jak diagnoza (przyczyna stukania) bedzie nietrafna to kasa za czesci jest w plecy - a to jest spora kwota wiec wielu nie chce ryzykowac i ja osobiscie mialem spory problem ze znalezieniem mechanika w gdansku ktory nie odsylalby mnie do ASO.

@risoness: bede w domu to sprawdze ten numer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, a wymieniałeś tylko ten nastawnik?

Swoją drogą dziwnych masz u siebie mechaników, u mnie jak coś przy okazji wymienią, czy nawet popsują to i tak nie ma mowy, żeby oni część kupili, co najwyżej usługa wymiany tego co popsuli będzie gratis ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ma numer 06B 103 741 F i kosztował ok1100zł chociaż ostatnio ceny w ASO poszły sporo w górę:kwasny: Nastawnik czyli regulator zmiennych faz rozrządu (to co na wałku) ma numer 06B 109 088 D i kosztuje obecnie 1790.97zł Wcześniej niecałe 1500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik czyli regulator zmiennych faz rozrządu (to co na wałku) ma numer 06B 109 088 D i kosztuje obecnie 1790.97zł Wcześniej niecałe 1500

Ja pier...:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich cenach hu..e powinni za darmo to wymieniać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna jestem posiadaczem audi z silnikiem alt , niestety kupowalem je z cieplym silnikiem wiec nie bylem w stanie wychwycic usterki. Auto gdy dluzej postoi , przy odpaleniu wydaje dziwny odglos. Poszperalem troche w sieci i znalazlem pare watkow jednak nikt nie potrafil sie precyzyjnie wypowiedziec w tym temacie . Znalazlem na youtubie filmik obrazujacy prace mojego silnika""" AUDI A6 2.0 ALT DZIWNY DŹWIĘK PRZY ROZRUCHU.mp4 - YouTube """ Poza tymi stukami , ktore trwaja ok 2,3 sekund autko chodzi bardzo dobrze, silnik pracuje rowno, dobrze przyspiesza , zadnych problemow. We wczesniejszych tematach ktore czytalem ludzie sugeruja iz moze to byc uszkodzone :

-hydrauliczne popychacze zaworow

-zawor zwrotny w podstawie filtra oleju

-mechanizm od zmiennych faz rozrzadu

-napinacz lancuszka rozrzadu

Wszystkie te usterki wiaza sie z olejem, albo raczej z jego wyciekiem z poszczegolnych czesci. Wymiana wszytskiego byla by dosc kosztowna. Moze ktos juz probowal rozwiazac ten problem i podzieli sie informacjami.

Udalo mi sie zauwazyc ze, Czesto gdy wroce z pracy odleglosc ok 30km auto zostawiam przed garazem, nastepnie po paru godzinach gdy juz silnik calkowicie wystygnie wstawiam je do garazu , oczywiscie przy odpaleniu stuki. Jednak nastepnego dnia rano gdy odpalam auto stukow nie ma. Wiadomo ze zimny olej jest gesty , a gdy ja tylko wstawiam auto on sie nie nagrzeje . Wynika z tego ze z czegos ten olej ucieka gdy jest rozgrzany. Olej mam castrol 10W40 , moze powinienem zastosowac gestszy ??? choc wydaje mi sie ze to by byla dorazna naprawa i po czasie problem by powrocil. Co o tym myslicie ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju na gęściejszy to nie zmieniaj bo zabijesz silnik ,co do tego terkotania to wyraźnej odpowiedzi nie ma co niektórym pomogła zmiana oleju na rzadszy np: 5w40.

Generalnie nie masz się co przejmować sporo osób z tym tak jeździ i nic się z silnikiem nie dzieje ,dolewaj tylko oliwy do motoru bo już chyba wiesz że ALT ma niezły apetyt na niego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego castrola to wywal czym prędzej (choć kilku użytkowników się z tym nie zgodzi i powiedzą że to olej ok.) to co słychać to terkocze łańcuch i napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wlanie zadszego oleju nie spowoduje dodatkowych wyciekow ?? no i jakiego producenta polecacie do tego silnika ??? Kolego krzysiekml , skoro to terkocze lancuszek o napinacz czyli walniety bedzie napinacz ?? mozna wymienic tylko napinacz nie wymieniajac lancuszka ??? Wiem ze sporo osob zbagatelizowalo by problem ale ja jestem dosc pedantyczny jesli chodzi o samochod :) Zdazylem tez sie zorietowac ze auto lubi olej , narazie dokonalem malej modyfikacji ktora opisana byla na forum, polaczenie gruszki odmy z dolotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...