Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Grzanie się koła


alcompany

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie klocków hamulcowych i przetoczeniu tarczy lewe koło od kierowcy sie grzeje dlaczego?odpowietrzałem wszystkie koła i nie tylko w silniku też,przy prawym kole musiałem wymienic cały werzyk i wszystko ok znikła kontrolka czerwona bo swieciła czerwona kontrolka i miałem pusty zbiorniczek płynu hamulcowego a koło było mokre,a po lewej stronie miałem tez ze mi reczny nie działał wyczysciłem gumki zmieniłem wszystki teraz poprawnie idzie ale niewiem dlaczego dalej grzeje mi sie koło niewiem co robic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak klocek moze nie odbijac jak przetoczyłem tarcze a klocki nowe to napewno nie to:-(

Jakby nic nie tarło to nie grzałoby się koło..... bo i od czego.... zerknij dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak klocek moze nie odbijac jak przetoczyłem tarcze a klocki nowe to napewno nie to:-(

A stan tłoczków był sprawdzony?? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie klocków hamulcowych i przetoczeniu tarczy lewe koło od kierowcy sie grzeje dlaczego?odpowietrzałem wszystkie koła i nie tylko w silniku też,przy prawym kole musiałem wymienic cały werzyk i wszystko ok znikła kontrolka czerwona bo swieciła czerwona kontrolka i miałem pusty zbiorniczek płynu hamulcowego a koło było mokre,a po lewej stronie miałem tez ze mi reczny nie działał wyczysciłem gumki zmieniłem wszystki teraz poprawnie idzie ale niewiem dlaczego dalej grzeje mi sie koło niewiem co robic???

Przepraszam, ale tego bełkotu nie da się czytać i nie wiele zrozumiałem z Twojego pytania. Zacznij od poprawnego napisania postu. Potem może uda nam się dojść do jakiegoś rozwiązania Twojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie klocków hamulcowych i przetoczeniu tarczy lewe koło od kierowcy sie grzeje dlaczego?odpowietrzałem wszystkie koła i nie tylko w silniku też,przy prawym kole musiałem wymienic cały werzyk i wszystko ok znikła kontrolka czerwona bo swieciła czerwona kontrolka i miałem pusty zbiorniczek płynu hamulcowego a koło było mokre,a po lewej stronie miałem tez ze mi reczny nie działał wyczysciłem gumki zmieniłem wszystki teraz poprawnie idzie ale niewiem dlaczego dalej grzeje mi sie koło niewiem co robic???

nie kumam co napisałeś? INTERPUNKCJA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, popraw błędy (i to bez VAGa) i zamieść post jeszcze raz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to oczywiste że coś musi trzeć...... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to oczywiste że coś musi trzeć...... :gwizdanie:

:good:

tak się jakoś dziwnie składa, że wzrost temperatury jest najczęściej wywołany tarciem się dwóch części :decayed:

nie może być inaczej

alcompany poszukaj co się za bardzo do siebie przytuliło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek z tylnym prawym kołem przyczyna była taka ze tłoczek się wysuwał lecz prawie nie chował.

Naprawiłem tan problem przez zestaw naprawczy do zacisków kilka gumek koszt jak dobrze pamiętam 20zł na przód też mieli zestawy naprawcze jeśli chcesz mogę się spytać i jak coś bym ci wysłał taki zestawik gdybyś nigdzie u siebie nie znalazł.

Może być też tak jak koledzy wcześniej pisali źle przetoczona tarcza, byłeś może przy obróbce tej tarczy ustawiali ją ? mam możliwość sprawdzania bicia tarczy i regeneracji ich tak wiec mogę również pomóc.

pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem ten sam grało mi sie lewe tylne kolo po wymianie klocków odpowietrz jeszcze raz i powinno być dobrze u mnie ten problem ustal po 100 km pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżę temat. mam podobny problem jak kolega, tzn grzeje mi się lewe koło od kierowcy. szukam kolejnej możliwej opcji bo:

- tarcze oraz klocki mam nowe

- przewody były wszystkie wymieniane.

- z tego co dobrze pamiętam, rok temu łożysko było wymieniane

czytam tutaj o jakichś jażmach, to to w czym klocki są umieszczone? co jeszcze może być przyczyną? nie chce, żeby znowu mnie moi czarodzieje namawiali na "niezbędne" naprawy. pomóżcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maluchu przetaczali mi bębny - zrobili to mało precyzyjnie, skończyło się frustracją i zakupem nowych (za toczenie nie oddali), tylko czasu poświęconego na kilkakrotną wymianę i ogląd żal. Od tej pory kupuję nowe elementy. Objawy to szarpanie kierownicą i drgania podczas hamowania zależne od obrotu koła. Jedziesz wolno "puka wolno" szybko- puka(szarpie) szybciej

W Golfie miałem podobnie, tarcze w czasie jazdy gorące bez hamowania potem się dotarło. Od tej pory sprawdzam cylinderki przy wymianie(cylinderki pchają klocek w stronę tarczy podczas hamowania).

Sprawdzenie (w Golfie) polega na wciśnięciu ich np. kluczem, trzonkiem młotka. Cylinderek zapieczony - potrzebna większa siła, albo nie da się wcisnąć. UWAGA: wciskanie cylinderków powoduje wzbieranie płynu hamulcowego, czasem trzeba go odessać ze zbiorniczka żeby się nie wylał.

Nowe klocki są grubsze i aby się zmieściły cylinderki muszą się cofnąć żeby zrobić miejsce. Czasem cylinderki trą o coś i nie chcą się cofać, wtedy tarcza się grzeje i rośnie zużycie paliwa

Ja podważałem dwoma śrubokrętami (z boków, za metalową płytkę) okładzinę i starałem się uzyskać szczelinę wystarczającą żeby kartka papieru się zmieściła pomiędzy klocek a tarczę. Trzeba zabezpieczyć tarczę np patyczkami od lodów żeby jej nie porysować bo zadzior wyskrobie dziurę w klocku. Po tym było lepiej.

Teraz jadę na wymianę do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też się grzeje jedno tylne koło ale niewiele bardziej od tego drugiego. Jest tam jednak jakiś niezidentyfikowany jeszcze problem bo:

- po podniesieniu samochodu na podnośniku (przy innej naprawie) w warsztacie wyrażnie to koło ciężej się obraca ale nie słychać tarcia,

- przy dłuższej jeździe na autostradzie 140 coś huczy z tyłu, po zwolnieniu do 110 przestaje. Ostatnio przestało huczeć, może chwilowo?.

Nie wiem czego się spodziewać i jakie części przygotować bo chciałbym sam to naprawić przy

okazji zmiany kół na zimowe.

Podejrzewam łożyska, hamulec ręczny, tłoczek lub prowadnice klocków - niekoniecznie w tej kolejności.

Może ktoś zna numery łożysk kół tylnych?, nie mogę nigdzie znaleźć a chciałbym kupić u sprzedawcy łożysk.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem podobnie (poza tym 140/h :wink4:) w Maluchu, linka ręcznego z jednej strony się blokowała i jedno koło było ciągle przyhamowane. Palił 1 litr/100km więcej.

Nie było tego furcenia - a furcenie to może być łożysko i ono się ekstra grzeje, widziałem kulki od maszyn stopione albo przebarwione na fiolet.

Najprościej podnieść koło i poszarpać na obwodzie góra dół, jak łożysko ma luzy to będzie luz i stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro pewnie sprawdzę to koło aby wyeliminować łożysko - lub potwierdzić bo sprawdziłem tylko jak się obraca a nie sprawdziłem szarpaniem na boki.

Pozostał by jeszcze tłoczek i prowadnice oraz najgorsza linka hamulca, bo za nią zupełnie nie wiem jak się zabrać.[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2011, 23:46_________________________________________________Koło sprawdzone wg zaleceń kol. Szynkar - brak luzów. Prowadnice przeczyszczone. Tłoczek się wysuwa ale prawdopodobnie on jest winien bo nie odbija. Trzeba zabrać się za wymianę tłoczka - chyba, że podrzucicie jakąś podpowiedż... Nie wiem jaki kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...