[B5 AFN] Uszczelka pod głowicą

    20 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam :).Mam do wymiany uszczelke pod glowica ;( i w zwiazku z tym kilka pytan:

    1.Jakiej firmy uszczelke wybrac :mysli:??Czy uszczelka firmy reinz bedzie dobrym wyborem :good:??

    2.Czy planowac(zabielac)powierzchnie glowicy :mysli:??

    3.Jaki jest koszt orginalnej uszczelki,bo u mnie w sklepie kosztuje ona 240zl :shocked:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ODP. 1 Akurat tej firmy nie znam, na pewno nie zakładaj niczego w cenie 50 zł (4 max, itp....). Z powodzeniem mogępolecić ERLING-a. Musi być to uszczelka z blaszanymi podkładkami, nie musi byc ori

    2. Skoro uszczelka strzeliła to najprawdopodobniej przez odkształcenie głowicy , koniecznie trzeba oddać ją do sprawdzenia, delikatne zabielenie u mnie w mieście kosztuje 50 - 70 zł.

    3. Koszt ERLING to około 110 zł.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    "victor reinz" robi porządne uszczelki, tak jak kolega wyzej napisał "erling" albo jeszcze "goetze'' mozesz smaiło zakladać, głowice oddaj do sprawdzenia niech pomierza jej odkształcenia, w dieslu głowicy nie powinno sie planowac ale to tylko teoria producenta,wiadomo ze wiekszosc głowice planuje i nic złego sie nie dzieje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Musisz splanować i sprawdzić na szczelność.

    Poza tym wyszlifują ci jeszcze gniazda zaworowe.

    Wymień uszczelniacze zaworowe i prowadnice zaworów ssących i wylotowych.

    Uszczelka musi być metalowa. Kup też uszczelki do kolektora, szpilek itp.

    Będziesz miał nowy silnik.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie też myślałem żeby zrobić taki mały remoncik głowicy i później mieć spokój na lata. :>Tylko z tym sprawdzeniem szczelności mam mały problem bo mieszkam koło kłodzka a ponoć tutaj w pobliżu nikt nie sprawdza szczelności :embarrassed:najbliżej to wrocław :(a auto dzień w dzień potrzebne :)Może ktoś ma namiary na zakład gdzie sprawdzają szczelność wmiare blisko moich terenów :>Byłbym wdzięczny.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak nie miałeś robionego rozrządu to też możesz przy okazji zrobić, bo samochód i tak będziesz miał cały rozbebeszony,

    i poczyść wszystko dobrze z oleju bo na pewno poszedł w rożne miejsca

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podepnę się do tematu odnośnie uszczelki. Dzisiaj zdjąłem głowicę i okazuje się że uszczekla nie ma czterech otworów w miejscu kanałow cieczy chłodzącej. Czy brak tych otworów może powodować słabsze krążenie płynu i doprowadzać do miejscowego gotowania płynu i wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia. Czy sama zmiana uszczelki wystarczy, czy radzicie coś więcej robić? Uszczelka nie jest oryginalna, ma trzy otworki, jest najgrubsza z możliwych. Czy w audi oryginalnie zdażały się uszczelki z trzema otworkami, czy już coś było robione z silnikiem bo z głowicą to raczej napewno. Proszę Kolegów o pilną pomoc bo sam tego nie ogarniam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    to ile ma otworów to oznaka grubosci uszczelki ze wzgledu na wystajace denko tłoka w GMP po za pułaszczyzne przylgni głowicy. nie raz sie spotkłem z ori uszcz. z 3ma otworami oryginalnie.

    na kazdej uszczelce na kawałku wystaje powierzchnia z danymi numerami i firmą jesli nie ma zanaczków VW/:audi: 100% czapka juz była zrzucana.

    a to ze otwórów brak to moze uszczelka była źle dobrana wczesniej lub otwory sa lecz są zaklejone syfem.

    dla porównania - to jest uszczelka do silnika AFN

    http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&pro=139&art=717339&pic=0&lang_id=PL

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za odpowiedź. Głowica była planowana ale naprawiana była chyba u kowala. Poobijane i porysowane trzonki zaworów. Uszczelka którą miałem założoną różni się właśnie brakiem kilku otworów i co dziwne w sklepie powiedzieli że też jest do AFNa. Dzisiaj głowica była na próbie szczelności i jest ok. Po uszczelce też nie widać żadnych przedmuchów. Jeszcze raz pytam kolegów czy brak otworu w uszczelce może powodować miejscowe gotowanie sie płynu chłodniczego? Przecież w tym miejscu powstaje pod uszczelką obok cylindra taka mała poduszka powietrzna. Co z odprowadzaniem ciepła z tego miejsca?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    moze tylko kwestia gdzie tych otworów brak...

    a była sprawdzana pompa wody?? nieraz się zdarza ze wirnik tłoczący jak jest plastikowy to odkleja się od oski i nie ma wtedy tłoczenia, zdarza się ze pękają płetwy na wirniku no i kwestia termostatu czy w pełni się otwiera. gdy uszczelka pod głowica strzeli nie jest to powodem zwiększenia temperatury jak już to wali cienienie w układ. temeperatura idzie w górę gdy jest zbyt słaby obieg chłodziwa przez układ. jak wcześniej napisałem - pompa wody,termostat ewentualnie przypchana chłodnica wody.

    szczelnosc głowicy polega na sprawdzeniu szczelnosci komory wodnej obserwowane jest czy woda nie dostaje sie do kanałów dolotowych/wylotowych w głowicy jak i do kanałów smarowania.

    a możesz podać numer katalogowy tej uszczelki która była zamontowana? ja do swojego silnika afn załozyłem taka uszczelke

    erling - EL412.882

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tego co ja rozumiem to kolega el-mark mowi, ze mial uszczelke która zaslania istniejace otwory w glowicy/bloku i stad jego pytania a Ty widze ciagle uparcie o innych tematach.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Numeru uszczelki nie mogę teraz podać bo zostawiłem razem z głowicą u mechanika, jutro odbiorę głowicę to podam nr. Pompa wody i termostat ok. Miałem nadzieję że to pompa padła ale niestety nie. Jutro odbieram głowicę. Uszczelkę kupię ze wszystkimi otworami. Nie wiem tylko czy brak tych otworów mógł powodować miejscowe gotowanie się płynu chłodzącego i twardnienie przewodów?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Te otwory są specjalnie zasłonięte żeby ograniczyć krążenie płynu w głowicy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To dlaczego jedne uszczelki mają wszystkie otwory a inne nie. Czy pod uszczelką nie tworzy się korek powietrza, jak to odpowietrzyć?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pokaz mi ta co ma i ta co nie ma

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no właśnie,niewiadoma w którym miejscu brakuje tych otworów...

    dlatego poprosiłem o numer tej starej uszczelki bo przynajmniej będzie wiadomo jakiej firmy, być może uda mi się ja porównać z inna i będzie łatwiej coś stwierdzić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Numer starej uszczelki to 30-028688-00 z dopiskiem TOP - jeśli się nie mylę jest to Goetze, a teraz będę zakładał Elring 412.912. Erling posiada wszystkie otwory w miejscu kanałów cieczy chłodzącej. Co myślicie o tej subtelnej różnicy :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    TOP oznacza ze uszczelka ma byc zamontowana tym napisem do góry, uszczelka o tym numerze jest przewidziana do twojego silnika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tak ta uszczelka jest firmy GOETZE. to dobra firma. mechanik niech zmierzy wysokość wystawania tłoka po za płaszczyznę bloku, może wystarczy położyć uszczelkę z 2 ma otworami...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Niestety już kupiłem najgrubszą z trzema dziurkami. Tłoków dokładnie nie mierzyłem ale tak około 1 mm wystają ponad płaszczyznę bloku. Nie mam danych odnośnie dobierania grubości uszczelek względem wysokości tłoków. Jeżeli ktoś dysponuje takimi danymi to mogę jutro zmierzyć. Może kowal który poprzednio naprawiał głowicę założył taką bo innej nie miał?. Gdyby okazało się że wystarczy cieńsza to wymieniłbym w sklepie. Głowicę odebrałem przeszlifowaną i zregenerowaną. Jutro będę ją zakładał. Szlifierz powiedział że była tylko nieznacznie odkształcona, że raczej w tym miejscu nie puszczała.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy