Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Silnik bierze olej 1.9 TDi


pier1989

Rekomendowane odpowiedzi

2 tygodnie temu kupiłem AUDI A4 1.9 TDi 131 KM, 2002 rok, Na bagnecie było połowa oleju, dziś jest na minimum, przejechałem gdzieś okolo 800 km. Problem wygląda w ten sposób że odpalam auto (silnik zupełnie zimny, chodzi elegancko), troszke sie zagrzeje dodaje mu lekko gazu (1800 - 2000 obr. tak że słysze że turbina zaczyna pracowac), i widze biały dym z wydechu... Jeśli chodzi o jazde to nic nie podpada przyspiesza dobrze. Czytałem troche na ten temat i najczęsciej widze że problemy są z turbiną. Ale dopatrzyłem się jeszcze czegoś.... poprzedni właściciel wlał mu olej Castrol 5W/30 a z tego co sie doczytałem powinien byc 5W/40. Pytanie jest następujące: czy podjechac i wymienic mu olej na 5W/40 i to może dac rezultat, czy uważacie że niemożliwe jest aby ten 5W/30 byl przyczyną i od razu walic do mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie temu kupiłem AUDI A4 1.9 TDi 131 KM, 2002 rok, Na bagnecie było połowa oleju, dziś jest na minimum, przejechałem gdzieś okolo 800 km. Problem wygląda w ten sposób że odpalam auto (silnik zupełnie zimny, chodzi elegancko), troszke sie zagrzeje dodaje mu lekko gazu (1800 - 2000 obr. tak że słysze że turbina zaczyna pracowac), i widze biały dym z wydechu... Jeśli chodzi o jazde to nic nie podpada przyspiesza dobrze. Czytałem troche na ten temat i najczęsciej widze że problemy są z turbiną. Ale dopatrzyłem się jeszcze czegoś.... poprzedni właściciel wlał mu olej Castrol 5W/30 a z tego co sie doczytałem powinien byc 5W/40. Pytanie jest następujące: czy podjechac i wymienic mu olej na 5W/40 i to może dac rezultat, czy uważacie że niemożliwe jest aby ten 5W/30 byl przyczyną i od razu walic do mechanika?

Od razu do mechanika tylko porządnego coby nerwów i pieniędzy nie tracić na darmo. Różnica w oleju 5w30 czy 5w40 nie ma tutaj praktycznie żadnego znaczenia. Zmiana oleju nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo może troszkę wciągać, głowica,w najgorszym wypadku pierścienie.. A sprawdzałeś nigdzie nie cieknie spod miski np? Przy długiej jeździe z taką prędkością miał prawo troszkę wsiąść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie cieknie olej, auto było zresztą przed zakupem sprawdzane w aso (koszt zabawy 350 pln), było podłączane do kompa ale ja sie na tym zbytnio nie znam więc do końca nie wiem co tam sprawdzali ale wiem że niby na kompie wszystko ok. A auto aż tak mocno nie kopci.... Spróbuje jutro kupic oleju i dolac i będe obserwował bagnet na bierząco....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1000km jak silnik weżmie trochę oleju to normalne. Przy prędkości 200 km/h to normalne że wziął trochę oleju. Napisz jaki masz przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

213 000 km, na autostradzie było z 100 km jazdy, ale naprawde nie żałując go, z ok 700 km w jeździe miejskiej, w sumie na zagrzanym też mu dośc troche butowałem. Ale czy nie wydaje sie Wam zbyt duży ten ubytek oleju? z Połowy do min? I tak jak mówie, odpale na zimnym i chodzi sobie i żadnego dymku troszke mu przegazuje żeby turbina ruszyła to po chwili pojawia się dym biały....

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wirnik(czy jest wyczuwalny luz). :wink4: Prawdopodobnie czeka Cie regeneracja turbawki. Gdyby silnik tak wciągał olej to pierścieni by w nim praktycznie nie było :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oprócz białego dymu, leci jeszcze niebieskawy na zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie, tylko biały dymek i dziwi mnie bo nie czuc olejem (a tą sprawe znam dobrze, miałem simsona i wiem jak śmierdziało i dym wyglądał jak brał olej) a teraz tak sie zastanawiam że dziś zamiast chwile odczekac po zgaszeniu silnika to ja od razu przystąpiłem do sprawdzania poziomu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy rozumieć że po przejechaniu 700km zatrzymałes sie otworzyłeś maskę i sprawdziłeś poziom oleju? I Głowisz się czemu było minimum? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najlepiej tak jak kolega wyżej radził po nocnym postoju(zanim odpalisz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, dziś odpaliłem go na chwile wyłączyłem i od razu sprawdziłem poziom oleju

Jak chceszw ten sposób spr stan oleju skoro rozszedł się po całym silniku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, dziś odpaliłem go na chwile wyłączyłem i od razu sprawdziłem poziom oleju :kwasny: Mam rozumiec ze przez własną głupote niepotrzebnie zajmuje Wam czas? :embarrassed:

Wtedy wskaże Ci najniższy poziom , olej jeszcze gęsty długo spływa do miski :wink4:

Według instrukcji poziom oleju sprawdza się po kilku/kilkunastu minutach po wyłączeniu silnika , olej ma mieć co najmniej 60oC , auto musi stać na poziomej nawierzchni , najlepiej sprawdzać zawsze w tym samym miejscu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, wszystko jasne, byłem sprawdzic poziom oleju i jest jak najbardziej ok, tzn jest połowa, no może 3/5 więc wydaje mi sie że nie mam powodów do niepokoju. Wybaczcie chłopaki za kręcenie gitary- no ale przynajmniej poznaliśmy sie troszke :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...