Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Silnik bierze olej 1.9 TDi


pier1989

Rekomendowane odpowiedzi

Następnym razem jak bedziesz sprawdzal olej to tak samo jak to zrobiłes teraz bo w przeciwnym razie bedziesz miał złe wskazania na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Zrobilem po zakupie auta 2tyś km i na bagnecie ledwo co pokazjue ze jest olej:( a poziom byl idealnie na środku. Dodam ze pod korkiem wlewu nie ma zadnego nalotu ani w zbiorniczku plynu chlodzacego sladow po oleju. Oslony pod silnikiem nie mam i nie widac wyciekow. Auto slabo sie zbiera, myslicie ze olej dostaje sie do turbo? Pomocy:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Zrobilem po zakupie auta 2tyś km i na bagnecie ledwo co pokazjue ze jest olej:( a poziom byl idealnie na środku. Dodam ze pod korkiem wlewu nie ma zadnego nalotu ani w zbiorniczku plynu chlodzacego sladow po oleju. Oslony pod silnikiem nie mam i nie widac wyciekow. Auto slabo sie zbiera, myslicie ze olej dostaje sie do turbo? Pomocy:(

Ja myślę że olej dostaje się do turbo w przeciwnym wypadku by się zatarło :P Pisząc poważnie do sprawdzenia luz na wirniku , do zrobienia logi statyczne i dynamiczne. Tak więc VAG w łapki i do dzieła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej dostaje sie do turbo bylem z ojcem teraz i rozebral, duzo tam oleju i wogole syfu w posaci nalotu:/. Sprawdzalem stan oleju teraz to na bagnecie nie ma wogole://. Na chwile obecna nie mam mozliwosci zrobienia VAGA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dymienie to u mnie tez lekko kopci raz poraz , a pewnego razu jak przed znajomym mu przycisnąłem to powiedział ze dym niebieski i śmierdziąło palonym olejem. Też mnie to wystraszyło i zobaczyłęm ze z turbo mi popuszcza, intercooler tez zawalony i egr cieknie więc pewnie to wszystko wpływa na kopcenie i smród, ale sprawdzam poziom oleju po prawie 2000 tys km gdzie na trasie jechałem z prędkościami dość dużymi i praktycznie nic nie ubyło. Aby na pewno nie ma nigdzie wycieku;/?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario sprawdz tak jak ja w zbiorniczku plynu chlodzacego czy i pod korkiem wlewu oleju nie ma nalotu. U mni w tych miejscach jest ok, wycieku nie mam i okazalo sie ze turbo niestety bierze oliwe. Czeka mnie czyszczenie w serwisie i regeneracja chyba a reszte(kolektory, egr, odme, intercooler) bede czyscil w domowych warunkach. Musze tez sprawdzic elastyczna zlaczke czy nie jest do zawalona i do wymiany bo z zewnatrz wyglada dobrze. Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle sie wyraziłem;p Z wyciekiem pisałem do Ciebie czy aby nie masz wycieku. Bo u mnie turbina wali i egr i z coolera ale nie ubywa oleju wogle, pomimo ze czasem pokopci na biało. ;) Też tego lata planuję konkretne czyszczenie dolotu i turbawka idzie do przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem:) jeśli jutro pójdzie sprawnie przy wyjmowaniu elementów do czyszczenia i turbiny to jadę do Imielina do zakładu TURBOTECHNIKA niech się suszarką zajmą;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo najbardziej podobny a nowego zakładać nie chciałem.

Mianowicie dzisiaj jadąc autostradą zapaliła się kontrolka niskiego stanu oleju, od razu zjechałem na stacje paliw i zgasiłem silnik. Po paru minutach wyciągam bagnet a tu ledwo co zamoczony w oleju, więc kupiłem olej 5W30 EDGE 1L i wlałem do silnika, bagnet pokazywał prawię full. Ostatnia wymiana oleju była jakieś niecałe 10.000 km do tyłu. Dodam, że wycieków z silnika nie ma (przynajmniej nigdzie nie zauważyłem plam pod samochodem a zawsze jak odjeżdżam z parkingu to sprawdzam)

Silnik zachowuje się całkiem normalnie, pali normalnie i nie zauważyłem żeby kopcił. Czy taki ubytek oleju to dużo? Nie mam możliwości teraz podpięcia auta pod VAGa, czy mogę sam sprawdzić co może być tego przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nawet jak masz ok silnik to zawsze cos tego oleju ubedzie. A 10 tys to troszke jest, chociaz troche duzo go ubylo. Jak silnik ci dobrze jeździ i odpala to narazie bym sie nieprzejmowal. Mam podobnie i niewidze narazie powodu do zmartwienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo najbardziej podobny a nowego zakładać nie chciałem.

Mianowicie dzisiaj jadąc autostradą zapaliła się kontrolka niskiego stanu oleju, od razu zjechałem na stacje paliw i zgasiłem silnik. Po paru minutach wyciągam bagnet a tu ledwo co zamoczony w oleju, więc kupiłem olej 5W30 EDGE 1L i wlałem do silnika, bagnet pokazywał prawię full. Ostatnia wymiana oleju była jakieś niecałe 10.000 km do tyłu. Dodam, że wycieków z silnika nie ma (przynajmniej nigdzie nie zauważyłem plam pod samochodem a zawsze jak odjeżdżam z parkingu to sprawdzam)

Silnik zachowuje się całkiem normalnie, pali normalnie i nie zauważyłem żeby kopcił. Czy taki ubytek oleju to dużo? Nie mam możliwości teraz podpięcia auta pod VAGa, czy mogę sam sprawdzić co może być tego przyczyną ?

Jak pali 1l na 10 000km to nie ma jeszcze tragedii, ale czesciej zagladaj pod maske.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo najbardziej podobny a nowego zakładać nie chciałem.

Mianowicie dzisiaj jadąc autostradą zapaliła się kontrolka niskiego stanu oleju, od razu zjechałem na stacje paliw i zgasiłem silnik. Po paru minutach wyciągam bagnet a tu ledwo co zamoczony w oleju, więc kupiłem olej 5W30 EDGE 1L i wlałem do silnika, bagnet pokazywał prawię full. Ostatnia wymiana oleju była jakieś niecałe 10.000 km do tyłu. Dodam, że wycieków z silnika nie ma (przynajmniej nigdzie nie zauważyłem plam pod samochodem a zawsze jak odjeżdżam z parkingu to sprawdzam)

Silnik zachowuje się całkiem normalnie, pali normalnie i nie zauważyłem żeby kopcił. Czy taki ubytek oleju to dużo? Nie mam możliwości teraz podpięcia auta pod VAGa, czy mogę sam sprawdzić co może być tego przyczyną ?

Jak pali 1l na 10 000km to nie ma jeszcze tragedii, ale czesciej zagladaj pod maske.

Dzięki za odpowiedź, ale że nie ma jeszcze tragedii to nie znaczy że moge na to machnąć ręką :confused4: Na co zwrócić szczególną uwagę przy poszukiwaniu przyczyny? I czy to jest norma w silnikach z PD że bierze olej? Przebieg to 163.000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy w ic jest olej ! sciag sobie wezyk od turbo i zobacz jak wyglada w srodku, troszke oleju moze byc. No i sprawdz czy gdzies ci niewycieka. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... I czy to jest norma w silnikach z PD że bierze olej? Przebieg to 163.000

Nie jest to normą , mi nie bierze praktycznie nic ( no może 100/200 ml od wymiany do wymiany czyli na 10 kkm ) , przebieg 176 kkm ( ORI na 100% ) :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy w ic jest olej ! sciag sobie wezyk od turbo i zobacz jak wyglada w srodku, troszke oleju moze byc. No i sprawdz czy gdzies ci niewycieka. Pozdro

Tylko gdzie to turbo? :bag: :bag: :tongue4: Jestem laikiem w sprawach związanych z autem, ale wystarczy że coś gdzies podpatrzę i pomału dłubię :)

żarówki D1S wymieniłem sam tak że nie ma tragedii może coś posprawdzam

Jeśli będzie olej w turbinie to nowa/regeneracja ? A jeśli tam go nie będzie to jaki następny punkt sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sladowe ilosci moga byc, jak sciagniesz waz od turbiny to wsadz paluchy do niej i zobacz czy masz luzy na wirniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się goni autko po 200km/h na autostradkach to dziwne,żeby nie wziął troszkę oleju,bo 100ml na 1000km to niewiele przy ostrej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie Panowie mi oleju potrafi troche zjejsc nawet bardzo troche, ale moje audi niema lekkiego zycia, lubie je pogonic i to dosc kakretnie. Luzy na wirniku sa, ale co dziwne turbo suche i jak narazie dziala rewelacyjnie. Ogulnie to mam rozumniec ze jak sie auto goni to potrafi zjesc troche wiecej oleju niz powinno tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje to ten litr oleju na 10 tys km to troszkę dużo ja jak jadę do Polski z Anglii to jest 2000 km i sprawdzam poziom oleju na bagnecie praktycznie bez zmian po powrocie do Anglii tak samo a to jest już 4000 km wiec litr na 10 tys to dla mnie dużo ale podkreślam ze u mnie turbinka już była regenerowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...