Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisane OK.

Ceny softu pasuje sprostować bo za 1.8T w B6 u Grześka jest sporo taniej niż napisałeś.

Ze swojej strony to zostawiłbym tunerowi dobór części i przygotowanie setupu, a potem oczekiwał efektu aby nie było, że nie wyszła moc :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

24 minuty temu, wampir napisał:

Napisane OK.

Ceny softu pasuje sprostować bo za 1.8T w B6 u Grześka jest sporo taniej niż napisałeś.

Ze swojej strony to zostawiłbym tunerowi dobór części i przygotowanie setupu, a potem oczekiwał efektu aby nie było, że nie wyszła moc :) 

dzięki. co do ceny ja słyszałem o 1500. poza tym grzesiu na pewno wstawi k04-64 za ktore wezmie 5k pln. owszem lepiej dac tunerowi wolną rękę, ale to troche bez sensu jesli zaden z nich nie podpisuje umowy-zlecenia z zadeklarowanym wynikiem/efektem (ostatnio była o tym dyskusja na ktoryms forum) bo tak to tuner moze stwierdzic 'panie, z tego kundona to i salomon nie nadmucha wincy' 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ma się rozumieć, że to kosztuje prawie 15 tysięcy?

Ale Ty wziąłeś pod uwagę 300km tak? Ja chciałbym te 225 maksymalnie i do tego fajnie brzmiący wydech. No i, żeby silnik był wzmocniony pod te 225km. 

To może bym się zmieścił w 10k? Moja wersja ma 163km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ChrisFalcon napisał:

Czyli ma się rozumieć, że to kosztuje prawie 15 tysięcy?

Ale Ty wziąłeś pod uwagę 300km tak? Ja chciałbym te 225 maksymalnie i do tego fajnie brzmiący wydech. No i, żeby silnik był wzmocniony pod te 225km. 

To może bym się zmieścił w 10k? Moja wersja ma 163km.

to sobie odejmij kolektor wydechowy, pompe paliwa bo pewnie nie umiera, kevlar reszta bez zmian? robienie raptem 225 jest bez sensu. weź zrob sam chip 400-1500 na 200km i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sobie odejmij kolektor wydechowy, pompe paliwa bo pewnie nie umiera, kevlar reszta bez zmian? robienie raptem 225 jest bez sensu. weź zrob sam chip 400-1500 na 200km i tyle.
Tak i w upalne dni spuchnie a wtryski ledwo będą wyrabiały. Dokładaj IC, wtryski 320, DP i rób program. Jam zdrowa seria 200-205 powinno być.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mophk napisał:

dzięki. co do ceny ja słyszałem o 1500. poza tym grzesiu na pewno wstawi k04-64 za ktore wezmie 5k pln. owszem lepiej dac tunerowi wolną rękę, ale to troche bez sensu jesli zaden z nich nie podpisuje umowy-zlecenia z zadeklarowanym wynikiem/efektem (ostatnio była o tym dyskusja na ktoryms forum) bo tak to tuner moze stwierdzic 'panie, z tego kundona to i salomon nie nadmucha wincy' 

 

Taaa, do 225KM na bank Grzesiek poleci k04-064 :D  i pewnie jeszcze każe zakuć motor ?;)

Tutaj bym się nie zgodził z tym oczekiwanym wynikiem, a jeżeli ktoś miał inne doświadczenia to tylko mogę współczuć, że trafił na naciągacza.

Cały czas mówimy o zleceniu polegającym na tym, że przyjeżdżasz sprawnym autem lub też to w ramach zlecenia jest naprawienie auta a potem zrobienie tuningu.

Aby być bardziej precyzyjnym chodzi mi o takie przypadki, gdy ktoś coś tam sobie poczyta forum, myśli, że to takie proste i da się naciągnąć na super hybryde, na której zrobi z łatwością np. XXX KM, a potem się okazuje, że NIE ZROBI bo to fizycznie niemożliwe albo w innym przypadku  zrobi, ale do zestawu brakuje mu tego, tego i tamtego, a to kupił nieodpowiednie. 

Do 225KM można osiągnąć na kilka sposobów mając seryjne 1.8T BFB:

n.in DP, wtryski BEX, drugi IC z BEX i k03s - do 230KM najtańszy zestaw w zależności od stanu silnika. Jak masz ekstra kilka stówek to zamieniasz k03s na hybryde. 

Wszystko wyżej to już dużo większe nakłady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J/w :) chcesz w sensownej cenie podnieść moc to zakładając, że wszystko inne masz sprawne i zostawiasz seryjne turbo:

-downpipe zmiast katalizatora - na fejsbuku Tomasz Kafara - ok 300zł

-wtryski BEX 200-300zł

-fmic około 1500zł lub drugi IC z bexa ale ciężko trafić około 500 zł
-soft - w moim przypadku 600 zł

W sumie w najdroższym przypadku 2700zł - moc w zależności od kondycji silnika i osprzętu 205-215KM i okolice 330Nm.

Chcesz więcej to jak wampir napisał wymiana turbo i wtrysków pewnie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie nie chce wysilać za bardzo silnika dlatego okolice 230km by mi wystarczyły.

A myślę, że sam czip na 200km to za słabo, bo podzespoły mogły by nie wytrzymać.

Chce to zrobić prawidłowo. Czyli czip i wzmocnienie silnika. A turbo chciałbym wymienić, bo moje już jeździ 14 lat to przydałoby się nowe zapewne. 

Myślę, że te 10k powinno starczyć choć nie znam się na tym 

Turbo K03s,

Kolektor wydechowy?,

Wtryskiwacze paliwa 380cc

FMIC + układ dolotowy

Downpipe 

Większy wydech dla brzmienia 

 

Edytowane przez ChrisFalcon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie nie chce wysilać za bardzo silnika dlatego okolice 230km by mi wystarczyły.

A myślę, że sam czip na 200km to za słabo, bo podzespoły mogły by nie wytrzymać.

Chce to zrobić prawidłowo. Czyli czip i wzmocnienie silnika. A turbo chciałbym wymienić, bo moje już jeździ 14 lat to przydałoby się nowe zapewne. 

Myślę, że te 10k powinno starczyć choć nie znam się na tym 

Turbo K03s

Kolektor wydechowy?

Wtryski paliwa 380cc

FMIC + układ dolotowy 

Downpipe

Wydech dla brzmienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie nie chce wysilać za bardzo silnika dlatego okolice 230km by mi wystarczyły.
A myślę, że sam czip na 200km to za słabo, bo podzespoły mogły by nie wytrzymać.
Chce to zrobić prawidłowo. Czyli czip i wzmocnienie silnika. A turbo chciałbym wymienić, bo moje już jeździ 14 lat to przydałoby się nowe zapewne. 
Myślę, że te 10k powinno starczyć choć nie znam się na tym 
Turbo K03s
Kolektor wydechowy?
Wtryski paliwa 380cc
FMIC + układ dolotowy 
Downpipe
Wydech dla brzmienia 
A po co inny kolektor przy takiej mocy? K03s za mała na większy kolektor.

Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, czechcu napisał:

po co inny kolektor przy takiej mocy? K03s za mała na większy kolektor

Dlatego dałem znak zapytania. (ja nawet nie wiem co to jest)

Czytam forum i to stąd takie pomysły 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na 230 to nie potrzebujesz wzmacniać silnika, zadbaj tylko żeby był w 100% sprawny, czyli sprawdź kompresję, bo jeśli okaże się że nierówna trudno będzie wykrzesać moc i najpierw może trzeba wyremontować głowice.. sprawdzić kondycję motoru zrobić logi dynamiczne, wtedy będziesz wiedział w jakim stanie przepływka i reszta. Jak silnik i reszta w dobrym stanie to wystarczy CI złożyć jakieś k03s, do tego budżetowo wystarczy silikonowy tip, dp, wtryski najlepiej coś za zapasem. np. 360 z saaba za śmieszne pieniądze 150 zł komplet można kupić, ewentrualnie 380 z bama pewnie dwa razy drożej, wsadzasz komplet drugiego coolera z bexa, komplet pewnie ok 600 zł, lub drożej intercooler frontowy. W tym momencie pewnie już będziesz mogł zrobić  te 225-230 km. No i jak koniecznie chcesz to zrobisz sobie do tego wydech żeby ładnie brzmiało. Więc wychodzi na to że powtarzam tylko to co koledzy wcześniej napisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz jakby zrobić tak jak mówisz to rzeczywiście nie dużo bym wydał na to, a jest możliwość by jakiś warsztat przygotował mój samochód jeśli się nie nadaje choć póki co wszystko gra, a potem pozbierał części i złożył to wszystko razem tak żeby grało jak należy? Czy muszę sam wszystko pozbierać i dopiero pojechać do warsztatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz założyć sobie DP, fmic i jechać z wtryskami na strojenie albo zlecić to wszystko tunerowi. Tam najpierw robią wszystkie logi (pomiary) silnika i jak coś niedomaga to najpierw naprawiają i dopiero stroją :) a co do wydechu dla brzmienia to najtaniej i najlepiej sam DP zamiast kata i do tego wywalić środkowy tłumik i wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedalekim czasie będę miał na sprzedaż cały silnik 1.8T z osprzętem który mam,więc napewno bd to okazja dla kogoś kto szuka takich części do podniesienia mocy. Co do tematu polecam Grześka lub w moich rejonach kolegę Galleto. Ale najważniejsze to mieć zdrowy silnik a potem można modzic.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szybkie pytanie,,,,Czy  do a4 b5  1.8T da rade założyć  jakoś bez rzeźby  prawy ic z bex ?

Pytam ponieważ się zastanawiam na prawym ic z bex bądź jakimś centralnym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie bo nie mogę znaleźć: czy przepływkę 3' da się wsadzić do ori puszki filtra powietrza albo jakoś podrezać, żeby pasowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bjoern napisał:

panowie bo nie mogę znaleźć: czy przepływkę 3' da się wsadzić do ori puszki filtra powietrza albo jakoś podrezać, żeby pasowała?

ktos mówił, że pucha filtru powietrza z AWX pasuje pod 3" maf

Edytowane przez mophk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bjoern napisał:

07D906461 czy to jest przepływka 3" i podejdzie do ori puchy?

ja mam zapsane takie numery: 

280218065

06A906461M

 

poki co były bez pudła. co do puszki filtra to nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...