Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koło dwumasowe - świetny materiał plus filmik


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli program jest źle napisany, samochod dostaje za duży moment z dołu, to powoduje znaczne obciążenie dwumasa i jego dość szybką agonię. Objaw jest dokładnie taki: 1,2 raczej ok, już na 3ce poniżej 1800obr,pedał w podłogę i do około 2200obr telepie budą. 4 i 5 jeszcze gorzej. Zasadniczo wynika to z tego, że dwumasy już są wy......e w naszych samochodach po 400tys przebiegu rzeczywistego(190tys na liczniku)i niewielki wzrost momentu/mocy ponad fabrykę zabija je. Tuner może nawet nie przesadzić zbytnio, ale dwumas słaby i nie wytrzyma nawet tych 230-250Nm przy 1600-1800, a co tu mówić o wyższych wartościach. Można podratowac sytuację osłabiając soft z dołu, no ale kosztem dynamiki auta. Po ostrej terapii mocnym z dołu programem nawet powrót do serii softu już nie pomoże - robie chipy i zanim się nauczyłem kilka dwumas zabiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam również przeczytałem już wiele forów na temat szarpania i stukania podczas jazdy jednak wszystkie objawy opisywane są przy skrzyniach manualnych. Posiadam A4 BFC z Mulitronikiem. jakieś 2 miesiące temu zdarzyło mi się (tylko raz) że samochód podczas ruszania zaszerpał tak jakby nie umiał przekazać momentu z silnika na skrzynię i dalej na koła.

Objawy zaczeły się nasilać. Bart tutaj z forum (znawca Multitroników) zrobił mi pełną diagnostykę skrzyni i stwierdził jedynie że mam przejechany olej (80 000) i żebym go wymienił. tak też wczoraj uczyniłem.

Jeszcze przed wymianą jadąc do mechanika na wymianę pojawił się kolejny problem samochodem przy dodaniu gazu, niezależnie od obrotów silnika, zaczeło trzęść samochodem. jak puszczę gaz znika. Dzieje się to tylko przy rozgrznym silniku jak jest zimny problkemu nie ma.

Pierwsze sugestia to padnięty dwumas jednak skonsultowałem to z Bartem i polecił mi zapodać Neutral i nacisnąć gaz jeżeli trzęsie to na pewno dwumas jednak u mnie na Neutralu nic chodzi jak marzenie.

wymieniłem olej i skrzynia pracuje jak nowa zmiany biegów w ogóle nie odczuwam, przed wymianą było czuć jakby zmieniała z między gazem, po wymianie oleju jak nowa.

Jednak trzęsienie samochodem na rozgrzanym silniku pozostało.

Czy ktoś może mi powiedzieć co jest grane bo chciałbym zdiagnozować problem zanim wydam kasę na nowy dwumas.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2011, 10:16_________________________________________________Dodam jeszcze że to 2003r. 163KM przebieg 100% orginalny 177000km potwierdzony przez serwis w Niemczech przed zakupem[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2011, 10:19_________________________________________________Witam,

u mnie szarpanie się wyjaśniło, totalnie rozwalone koło dwumasowe latało na wszystkie strony jak je wyjołem.

Mimo iż nie szarpał ani trzęsło autem na N lub P przy dodaniu gazu to i tak koło było rozwalone na koniec przed samą naprawą autem trzepało jak tylko dodałem gazu.

Teraz jest jakby wczoraj wyjechała furka z salonu :>

Jako że mieszkam w europejskiej stolicy części zamiennych i "kurników" koło załatwiłem po wielu negocjacjach i po ciężkich poszukiwaniach i przez znajomości używane za 900PLN do tego jeszcze 5L oleju do skrzyni plus 300 za robociznę.

Także tragedii nie było :)

Pozdrawiam wszystkich

Przemo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja również borykam się z podobnym problemem, a mianowicie jak postoję dłużej w korku i co chwilę muszę wciskać sprzęgło to po chwili nie można ruszyć z miejsca bo tak telepie budą(ale tylko na rozgrzanym silniku) a jak już uda się wyskoczyć z koreczka i zrobię kilka km na trasie to przy następnym ruszaniu już nie telepie chyba że znowu wpadnę w korek :kwasny: poza tym nic innego się nie dzieje nie telepie przy odpalaniu ani gaszeniu na biegu jałowym czy też przy przyśpieszaniu. dodam że sprzęgło bierze wysoko a przelatane mam 223tyś km.

Doradźcie coś błagam bo aż się boję wjeżdżać do miasta :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam takie tylko krotkie pytanie, nie ma sensu zakladac po to nowego tematu bo pewnie odpowiedz jest dla wielu z was prosta, mi tez trzesie troszke buda przy ruszaniu, dwumasu nie mam w swoim ahu, sprzegla nie ma nawet roku (luk) wiec to chyba nie docisk, ale te poduchy moze. Mianowicie jak ostatnio mialem dodatkowo dwie dorosle osoby z tylu auta plus moje standardowa trojka :) to tak trzeslo ze az w szoku bylem i musialem dogazowywac bo sie balem ze nie rusze :( poduchy czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja również borykam się z podobnym problemem, a mianowicie jak postoję dłużej w korku i co chwilę muszę wciskać sprzęgło to po chwili nie można ruszyć z miejsca bo tak telepie budą(ale tylko na rozgrzanym silniku) a jak już uda się wyskoczyć z koreczka i zrobię kilka km na trasie to przy następnym ruszaniu już nie telepie chyba że znowu wpadnę w korek :kwasny: poza tym nic innego się nie dzieje nie telepie przy odpalaniu ani gaszeniu na biegu jałowym czy też przy przyśpieszaniu. dodam że sprzęgło bierze wysoko a przelatane mam 223tyś km.

Doradźcie coś błagam bo aż się boję wjeżdżać do miasta :confused4:

Co tu doradzać - wymień kompletne sprzęgło i nie będzie telepało. Możesz także ograniczyć jazdę do terenów niezabudowanych :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam taki mały problem.

podczas jazdy na każdym biegu przy obrotach od 2tys do 3tys zaczyna trząść drążkiem od skrzyni i tak jakby głośno chodziła wyła czy cos. powyżej 3 tys jest juz ok.

Czy może ktoś poradzić co może być nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam taki mały problem.

podczas jazdy na każdym biegu przy obrotach od 2tys do 3tys zaczyna trząść drążkiem od skrzyni i tak jakby głośno chodziła wyła czy cos. powyżej 3 tys jest juz ok.

Czy może ktoś poradzić co może być nie tak ?

Cos ci sie panie poluzowalo. ja tak mialem kiedys w moim peugeocie 406 zrobilo mi sie to zaraz po tym jak pojechalem z wyspy do polski na nie dokladnie wywazonych kolach :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Mam bardzo zbliżone objawy do opisanych w waszych postach. Samochód drga na biegu jałowym jak i podczas jazdy, ale nie szarpie przy ruszaniu, sprzęgło nie ślizga sie.

Zawirusowałem autko dziś i powiedziano mi, ze to na 100% dwumas. Ciekaw jestem ile jeszcze wytrzyma xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że to częsa wada , u mnie po rozgrzaniu sprzęgła autko podczas ruszania bardzo szarpie , na wolnych obrotach czuć drgania , dodam że drgania nasiliły sie po wymianie poduszek silnika na nowe bo w starych pękła ta objemka , podczas jazdy czuć szarpanie gdy silnik wyrównuje obroty silnika do prędkości jazdy po zdjęciu nogi z gazu najbardziej czuć to na 1 2 i 3 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj znajdziecie kilka ciekawych porad odnośnie diagnostyki i typowych usterkach koła dwumasowego

Życzę miłej lektury.

http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/library/automotiveaftermarket/brochure_1/downloads_5/luk_fail_diag_zms_pl_pl.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Orientuje się ktoś może w jakich przedziałach przebiegu mniej więcej mieści się żywotność 2masy i sprzęgła w AFNie? wiadomo że każdy jeździ inaczej i przedział na pewno jest duży, ja mam na stukane już 340 tyś dodatkowych drgań ani poślizgów na sprzęgle niema ale pedał już łapie bardzo wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja podepnę sie do tematu

Mam problem z moja A4 i podejżewam dwumas ale może sie mylę.

Mianowicie przy gaszeniu auta nie ma żadnego stukania czy telepania (niezależnie czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie) Podczas ruszania nic nie szarpie, no może czasami na postoju na wolnych obrotach trochę buda się zakołysze ale to nie zawsze. Jednak podczas zmiany biegu np z 3 na 4 kiedy wciskam sprzęgło słychać wyraźne szuranie ,(szurniecie). Ostatnio zauważyłem iż zmieniając bieg na wyższych obrotach robiąc to do przesady delikatnie szurnięcie to występuje w momencie dodania gazu kiedy auto zaczyna ciągnąć

Proszę o pomoc może ktoś ma jakiś pomysł na tą dolegliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie przy gaszeniu auta nie ma żadnego stukania czy telepania (niezależnie czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie) Podczas ruszania nic nie szarpie, no może czasami na postoju na wolnych obrotach trochę buda się zakołysze ale to nie zawsze. Jednak podczas zmiany biegu np z 3 na 4 kiedy wciskam sprzęgło słychać wyraźne szuranie ,(szurniecie).

u mnie jest to samo :( i dodtakowo jak np. jade na 3biegu i puszcze gaz to tez przez chwile slychac te szuranie, nie mam pojecia co to moze byc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy odpuszczaniu jest szarpnięcie/drgnięcie. Dwumas się odzywa :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poznaniu jest gościu , który regeneruje dwumasy SPRZEGLO-SERVICE

ul. Ziębicka 37 60-163 Poznan

Tel.(061) 868-46-14

Tel. 609-888-868

Tel. 609-888-838

wystawia sie taż na Allegro . Czy ktoś korzystał już z jego usług?

W kielcach też, Audi A4 model 8E 1.9 TDI 130kM wyceniają na 650 zł

http://kolo-dwumasowe.pl/

---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:23 ----------

W poznaniu jest gościu , który regeneruje dwumasy SPRZEGLO-SERVICE

ul. Ziębicka 37 60-163 Poznan

Tel.(061) 868-46-14

Tel. 609-888-868

Tel. 609-888-838

wystawia sie taż na Allegro . Czy ktoś korzystał już z jego usług?

Ja korzystalem z uslug tego Pana. Robilem kumplowi Mazde 6 o przebiegu 170 tys z wywalonym dwumasem. Pewnie tego by nie regenerowal ale jak uslyszal cene 2900 za samego dwumasa to zdebial:) Za regeneracje tego kola wzieli 1200zl. Ogolnie po zmontowaniu wszystko bylo ok. Na poczatku strasznie szarpalo przy ruszaniu ale to normalne bo musialo sie sprzeglo dotrzec. Na chwile obecna wszystko dziala ok. Zrobil juz na nim ok 5000km. W przypadku audi gdzie dwumas kosztuje ok 1600zl uwazam ze regeneracja jest nie warta zachodu. Pozdrawiam

Dlaczego w Audi byś nie regenerował? regeneracja to 650zł a to 950 mniej niż 1600? właśnie muszę zmienić i myślałem o regeneracji, ale na razie zbieram opinie, możesz uzasadnić dlaczego nie jest to warte zachodu? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu słyszę jakieś dziwne dźwięki dochodzące chyba ze sprzęgła. Dzieje się to tylko i wyłącznie na biegu jałowym bez wciśniętego sprzęgła. To jest dźwięk jakby coś chrobotało. Ja wcisnę sprzęgło to dźwięk ten ustaje. Gdy puszczę pojawia się ponownie. Zauważyłem również iż nie dzieje się to zawsze, aczkolwiek pojawia się ten dźwięk także przy delikatnie wciśniętym pedale sprzęgła. Dodam również że w samochodzie podczas jazdy nie czuć żadnych drgań ani lewarek od zmiany biegów nie lata. Czy to będą początki dwumasy czy może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam. Mam pytanko , czy ktorys z kolegów mial zainstalowane szytwne kolo zamiast dwumasu ? dotyczy silnika 2.0 TDI BNA. W moim przypadku jako ze auto ma przejechane 215 tys postanowilem wymienic dwumas wiec kupiłem caly kpl. a sie okazalo ze dwumasu to juz tam nie bylo , tylko sztywne kolo . Majac nowy dwumas i sprzegło wróciłem do oryginału i sztywne kolo ze sprzegłem mi zostało w dobrym stanie. Może którys z kolegów potrzebuje to wiecej na PRIV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...