Swap skrzyni Multitronic na manualną
15 15

    528 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam
    Chciałem poruszyć dość ważny temat bo wszystko co znalazłem na forum to jakieś spekulacje .
    Otóż jestem świeżo po przekładce automatu (multitrona) na manual i chciałem powiedzieć że się da i wcale tonie jest takie trudne I nie opłacalne jak niektórzy piszą , zresztą to rzecz gustu ja przed stawie jak to wyglądało u mnie Audi A4 B6 1,9tdi 131ps
    2800zł całkowity koszt przeróbki
    Części potrzebne do przeróbki
    skrzynia 6
    sprzęgło z dwumasem
    kryza między silnikiem i skrzynią
    alu osłona pod dwumas
    wybieraki do biegów
    półośki
    pedały (bez pedału gazu pasuje na 100% automatu)
    Jak już to mamy to tylko kumaty mechanik mój skasował 500zł
    I nie dajcie się nabrać że to taka wielka rewolucja wszystko polega na wyjęciu jednego i włożeniu drugiego tylko kabelek od wtyczki światła wstecznego trzeba przerobić a tak wszystko pasuje






    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    pewnie ze sie da... u nas na slasku wszystko sie da :wink4:

    a tak powaznie gratki i oby wszytsko spisywalo sie :good: :good: :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    przecież krakowa nie zbudowałeś.Przeróbka była pięknie opisana i obfotografowana choć chyba dotyczyła b5 ale to żadna różnica.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    przecież krakowa nie zbudowałeś.Przeróbka była pięknie opisana i obfotografowana choć chyba dotyczyła b5 ale to żadna różnica.

    pokaż bo żadnej takiej nie widziałem na tym forum, fotostory nie przypominam sobie :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    faktycznie w dziale warsztat zrób to sam jest tylko opis ale nie ma fotek.Wątek: [b5 AHU] Wymiana Automatu na manual

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak b5 nie rozni sie od b6 to gratki dla panów , ciekawe ile bledów na vagu ci teraz wyskakuje ? hmm ? nie chce nic marudzic ale nie widzi sie mi to troche

    a co ze skrzynia zrobiles ? i reszta gratów

    pominołes wiele aspektów jak :

    wspornik skrzyni jest inny , kodowania, sterowniki, czujniki , wiecej szczegółów ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Do dzisiaj zrobiłem ponad 500km i wszystko OK Co do błędów to trzeba zmienić kodowania na manual i wszystko gra . W B6 nawet zegary są uniwersalne mogą być stosowane w auto i wmanual wszystkie dane potrzebne do esp i abs oraz szybkość są sczytywane z przegubów tak że z tym niema najmniejszego problemu a jeśli chodzi o tajle to są już wystawione

    belka pod skrzynią jest ta sama co w automacie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam do kupienia w okazyjnej cenie audi b6 1.9Tdi 131PS

    Zamontowana jest tam jednak skrzynia multitronic, chciałbym przełożyć do niej manual.

    Nie piszcie że jest to nie opłacalne bo jeżeli sprzeda się skrzynie i graty od multitronica to wychodzi prawie na równo.

    Czy ktoś z was kiedyś to robił??

    Potrzebne mi jest wiedzieć co dokładnie będzie mi potrzebne

    - skrzynia 6-biegów 800zł

    - półosie 200zł

    - dwumas ze sprzęgłem 600zł

    - wybierak 150zł

    - pedały 350zł

    Czy o czymś zapomniałem?

    I niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy kwestie sprzęgła ( czego jeszcze brakuje pomiędzy pedałem a skrzynią)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprzedasz skrzynie, zwrócą Ci się koszta przerobu. Sam jest ciekaw co potrzeba, zamierzam się z wymianą tego k**estwa w Pasku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    z tego co się orientowałem w tym teamcie to nie wygląda tak różowo dwie sprawy są

    1 - podobno może być tak że jak odłączysz skrzynię i silnik pali to jest OK, jak nie pali to musisz ciągną jakąś dodatkową wiązkę instalacji

    2 - może być inaczej zarobiony trzpień walu przystosowany do automatu u to już jest mega problem nie do przejścia w miare tanio

    no i trzeba pewnie jeszcze jakiegoś kumatego komputerowaca żeby ci zaprogramował to co trzeba po wmianie skrzyni

    sprawa nie jest taka ciekawa jak się wydaje

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Damian A4

    Na inny trzpień wału jest rozwiązanie - adapterr :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    o widzisz a ja nie wiedziałęm i sprzedałem po taniości swojego multi :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kumatego goscia od komputerow w vagach to ja mam. Tym sie nie martwie, bardziej chodzi mi o mechaniczna strone tego problemu. Co mi dokladnie bedzie potrzebne. Zeby auto dlugo nie stalo rozebrane

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    600zł dwumas ze sprzegłem? to chyba używka? jak juz przerabiac to dwumas i sprzegło wsadzic nowe, chociaz pojezdzisz :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Działajcie, działajcie, bo temat i mi przemknął przez głowę.

    Póki co, wydaje mi się mechanicznie dosyć proste do ogarnięcia. Gorzej z elektroniką.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Damian A4

    Kodówanie ECU wystarczy :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kodówanie ECU wystarczy :)

    Obyś miał rację. Póki co czekam, aż ktoś przetrze szlaki :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Damian A4

    Mówię tak bo w przekładce Tiptronic-Manual wystarczy kodowanie no i tutaj chyba też. Oprócz tego, że skrzynia maja inna zasadę działania to samo połączenie z ECU jest chyba takie samo. Tylko gdzieś mi się obilo o uszy że w awx/avf jest inny trzpien wału ale ile w tym prawdy to Bóg wie :-)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie robiłem przekładkę z multitronica na manuala 6 biegów ale w audi a6 c5 2003r

    Częsci to jak wszyscy piszą i nawet dwumasa może być od 110koni.Rozrusznik pasuje od multitronica do manualnej skrzyni.

    Jak chcesz założyć dwumas z tarczą na 240mm to rozrusznik jest inny i po miedzy silnik a skrzynię wkłada się dodatkowy pierścień dystansowy.

    Pedały zakładasz całe z pompką do sprzęgła, w zbiorniczku odcinasz końcówkę i podpinasz wąż zasilający pompkę w płyn.

    Instalacja jest banalna bo komputer od multitronica jest w skrzyni i kostka która się do niej dopina to kilka sygnałów i zasilanie, mam gdzieś rozpiskę tych kostek. Trzeba obciąć, skrócić te co są nie potrzebne a te co mają być użyte podlutować przewody z kostkami do czujnika prędkości i wstecznego.

    Najgorsza sprawa jest z elektroniką bo potrzebne jest drugie identyczne auto na tym samym wyposażeniu tylko z manualną skrzynią.

    Ja miałem a6 z AVF a kolega jeździł taką samą z tego samego roku tylko z AWX reszta była to samo i nie dało rady bo immo blokowało odpalenie bo w tych autach to już wszystko po can-ie biega i immo 3 generaci z nr VIN.

    Wszystkie moduły w aucie muszą być przekodowane.

    Dałem do szpeca a on zawiesił mi immo w komputerze i tyle. czekałem ze 3 tygodnie aż zadzwonił że miał takie auto i spisał kodowania sterowników, przyjechałem zakodował przekodował i nowe transpondery powkładał, zakodował kluczyki i auto zaczęło smigać.

    Dodam że w serwisie nic nie pomogą bo po nr VIN to takie auto było od fabryki.

    Acha, jak już założysz manunala i odpalisz to podczas jazdy i zmiany biegów obroty szaleją a jest to tak silne że ja po 3 tygodniach jazdy bez kodowania na manuala musiałem wyjąć jeszcze raz skrzynię i założyć nową tarczę bo ją spaliło.Jak coś to napisz na PW to poszukam tej rozpiski kostek od multi i Ci wyślę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Trafilem na model b7 avant 2.0diesel BPW 140koni bezwypadek s-line czarny 06rok.Samochod jest piekny,bardzo zadbany z wyjatkiem jednej rzeczy;/ siadla skrzynia multitronic.Mam wielki dylemat czy kupic 2ga skrzynie(oznaczenie hhf ciezko dostepna 7stopniowa skrzynia) czy auto przerobic na manual.

    Co byscie polecili?boje sie wrzucic kolejny multitronik ktory nie waidomo ile pochodzi,wolalbym manual ale dokladnie nie wiem jakie graty beda mi potrzebne..( skrzynia,dwumas sprzeglo polosie pewnie,rozrusznik(nie wiem czy pasuje) lewarek galka zmiany,pedaly,i nie wiem jak rozwiazac problem z elektronika,mianowicie nie wiem czy wymienia sie komputer czy przerabia instalacje)wiem ze po zmianie na manuala bedzie ciezej sprzedac auto bo nie bedzie sie zgadzac po vinie ale nie zamierzam sprzedawac a4 tylko sie nia cieszyc. jesli jest ktos kto cos takiego robil w b7 to prosze o kontakt(stawiam duze piwo dla osob ktore pomoga)

    w sumie juz podjalem decyzje przerobki,napewno bede robil fotki na bierzaco i opisywal,podejmuje sie sam mechanicznie,elektryke podlaczy ktos kto sie na tym zna.Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pytanie nr 1 - co siadło. Podłacz się do sterownika skrzyni i zobacz co zapisało się w buforze błędów...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jest to nie mozliwe bo zatarta skrzynia stoi przed autem rozebrana na czesci,autem strasznie trzeslo,uszkodzone 2 talerze i lancuch,auto ma 180tysi,nie bylo serwisowane,o oleju w skrzyni pewnie zapomnieli.auto czeka na skrzynie manualna..obawiam sie elektroniki;/[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 23:43_________________________________________________samochod zostal kupiony od wlasciciela bezposrednio u mechanika( bardzo dobry warsztat) klient przestraszyl sie kosztow nowej skrzyni i dwumasu,auto trafilo w moje rece,wiedzialem co kupuje,auto zostalo dobrze sprawdzone, potrzebna jest skrzynia.. najlepiej manualna,nie chcialbym za rok badz dwa 2gi raz wymieniac skrzynie,nie wiadomo co kupie i ile pochodzi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Damian tu masz link odnośnie b6 przekładki opisuj na forum postępy pracy jestem ciekaw jak to wszystko ci wyjdzie bo ja mam tą samą skrzynie która nie chodzi idealnie błędów nie pokazuje ale coś jej dolega i jak siądzie to będzie problem?to wtedy może się wrzuci manuala

    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=195342.0

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dzieki za link:) glownie interesuje mnie podlaczenie elektryczne,czy da rade zrobic tak jak w oryginale,operacje zaczynam w przyszlym tygodniu,dzisiaj demontuje pedaly i lewarek,cala reszta juz wyjeta.. jest firma w wroclawiu ktora robi taka przekladke w b7, chca 4500zl mozna znalesc na allegro wpisujac multitronic (cena od i do 4500)

    ale znajac zycie (nie dzwonilem jeszcze) zabieraja stare czesci,i skladaja na uzywanym sprzegle,wole wydac podobne pieniazki w sadzic nowy dwumas,jak sie uda z checia udziele Tobie niezbednych informacji do przekladki:)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wątków o swapie CVT na manuala trochę się już nazbierało... Scalimy wszystkie w jeden temat.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no właśnie, co chwila ktoś pyta o takiego swapa.... przydałby się jeden główny temat w którym byłyby sprawdzone informacje jakie części są potrzebne i co dokładnie trzeba pozamieniać, poprzerabiać... jakie są ewentualne problemy i haczyki .. itp.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    z chęcią poobserwuję ten wątek ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Gotowe :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    15 15

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.