erniorzegow 1 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 WitamChciałem poruszyć dość ważny temat bo wszystko co znalazłem na forum to jakieś spekulacje .Otóż jestem świeżo po przekładce automatu (multitrona) na manual i chciałem powiedzieć że się da i wcale tonie jest takie trudne I nie opłacalne jak niektórzy piszą , zresztą to rzecz gustu ja przed stawie jak to wyglądało u mnie Audi A4 B6 1,9tdi 131ps2800zł całkowity koszt przeróbkiCzęści potrzebne do przeróbkiskrzynia 6sprzęgło z dwumasemkryza między silnikiem i skrzyniąalu osłona pod dwumaswybieraki do biegówpółośkipedały (bez pedału gazu pasuje na 100% automatu)Jak już to mamy to tylko kumaty mechanik mój skasował 500złI nie dajcie się nabrać że to taka wielka rewolucja wszystko polega na wyjęciu jednego i włożeniu drugiego tylko kabelek od wtyczki światła wstecznego trzeba przerobić a tak wszystko pasuje 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
addassko 0 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 pewnie ze sie da... u nas na slasku wszystko sie da a tak powaznie gratki i oby wszytsko spisywalo sie :good: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryszard1961 0 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 przecież krakowa nie zbudowałeś.Przeróbka była pięknie opisana i obfotografowana choć chyba dotyczyła b5 ale to żadna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubson 3 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 przecież krakowa nie zbudowałeś.Przeróbka była pięknie opisana i obfotografowana choć chyba dotyczyła b5 ale to żadna różnica. pokaż bo żadnej takiej nie widziałem na tym forum, fotostory nie przypominam sobie :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryszard1961 0 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 faktycznie w dziale warsztat zrób to sam jest tylko opis ale nie ma fotek.Wątek: [b5 AHU] Wymiana Automatu na manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaki22 8 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 jak b5 nie rozni sie od b6 to gratki dla panów , ciekawe ile bledów na vagu ci teraz wyskakuje ? hmm ? nie chce nic marudzic ale nie widzi sie mi to troche a co ze skrzynia zrobiles ? i reszta gratów pominołes wiele aspektów jak : wspornik skrzyni jest inny , kodowania, sterowniki, czujniki , wiecej szczegółów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erniorzegow 1 Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Do dzisiaj zrobiłem ponad 500km i wszystko OK Co do błędów to trzeba zmienić kodowania na manual i wszystko gra . W B6 nawet zegary są uniwersalne mogą być stosowane w auto i wmanual wszystkie dane potrzebne do esp i abs oraz szybkość są sczytywane z przegubów tak że z tym niema najmniejszego problemu a jeśli chodzi o tajle to są już wystawione belka pod skrzynią jest ta sama co w automacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielbiu 1 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Mam do kupienia w okazyjnej cenie audi b6 1.9Tdi 131PS Zamontowana jest tam jednak skrzynia multitronic, chciałbym przełożyć do niej manual. Nie piszcie że jest to nie opłacalne bo jeżeli sprzeda się skrzynie i graty od multitronica to wychodzi prawie na równo. Czy ktoś z was kiedyś to robił?? Potrzebne mi jest wiedzieć co dokładnie będzie mi potrzebne - skrzynia 6-biegów 800zł - półosie 200zł - dwumas ze sprzęgłem 600zł - wybierak 150zł - pedały 350zł Czy o czymś zapomniałem? I niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy kwestie sprzęgła ( czego jeszcze brakuje pomiędzy pedałem a skrzynią) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nelson 0 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Sprzedasz skrzynie, zwrócą Ci się koszta przerobu. Sam jest ciekaw co potrzeba, zamierzam się z wymianą tego k**estwa w Pasku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cougarr2 1 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 z tego co się orientowałem w tym teamcie to nie wygląda tak różowo dwie sprawy są 1 - podobno może być tak że jak odłączysz skrzynię i silnik pali to jest OK, jak nie pali to musisz ciągną jakąś dodatkową wiązkę instalacji 2 - może być inaczej zarobiony trzpień walu przystosowany do automatu u to już jest mega problem nie do przejścia w miare tanio no i trzeba pewnie jeszcze jakiegoś kumatego komputerowaca żeby ci zaprogramował to co trzeba po wmianie skrzyni sprawa nie jest taka ciekawa jak się wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damian A4 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Na inny trzpień wału jest rozwiązanie - adapterr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cougarr2 1 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 o widzisz a ja nie wiedziałęm i sprzedałem po taniości swojego multi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielbiu 1 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Kumatego goscia od komputerow w vagach to ja mam. Tym sie nie martwie, bardziej chodzi mi o mechaniczna strone tego problemu. Co mi dokladnie bedzie potrzebne. Zeby auto dlugo nie stalo rozebrane 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nizin5 0 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 600zł dwumas ze sprzegłem? to chyba używka? jak juz przerabiac to dwumas i sprzegło wsadzic nowe, chociaz pojezdzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truckmaniac 1 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Działajcie, działajcie, bo temat i mi przemknął przez głowę. Póki co, wydaje mi się mechanicznie dosyć proste do ogarnięcia. Gorzej z elektroniką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damian A4 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Kodówanie ECU wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truckmaniac 1 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Kodówanie ECU wystarczy Obyś miał rację. Póki co czekam, aż ktoś przetrze szlaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damian A4 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Mówię tak bo w przekładce Tiptronic-Manual wystarczy kodowanie no i tutaj chyba też. Oprócz tego, że skrzynia maja inna zasadę działania to samo połączenie z ECU jest chyba takie samo. Tylko gdzieś mi się obilo o uszy że w awx/avf jest inny trzpien wału ale ile w tym prawdy to Bóg wie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek77 0 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Adrian w tym linku masz podane co trzeba do przekładki http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=195342.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielbiu 1 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Adrian w tym linku masz podane co trzeba do przekładki http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=195342.0 Dobra przeczytałem tamten post, ale nadal nie wiem jednej bardzo istotnej rzeczy. Co ze sprzęgłem przecież nie wystarczy zamontować sam pedał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się