Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w A4 B6


erniorzegow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy orientuje  się ktoś czy pedały pasują od innego modelu np. b5 albo passata? Nie mogę nigdzie trafić a na allegro są po 500-600zł.  Ewentualnie numer katalogowy pedału sprzęgła. Dzięki za odpowiedź. Może ktoś ma na sprzedaż do a4 2005r 2.0tdi?

Edytowane przez cacek66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam gdzie znajdę informację jak przekodowac licznik z automatu na manual audi a4 b7 1.8t?

Licznika nie koduje się w kodowaniu tylko w adaptacjach zmieniasz z tego co pamiętam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.03.2017 o 15:55, COXymoX napisał:

Dzięk iKolego A4 B6 Multi za bezcenne informacje. Przykre trochę, że nie ma zainteresowania ale chyba temat multitronika umiera śmiercią naturalną. 

Z zainteresowaniem śledzę Twoje wpisy ponieważ sam mam muliti. Co prawda dawno przerobione na 7 płytek ale jednak cały czas liczę się z tym, że i mnie dopadnie. 

Również jak wielu z nas postanowiłem kolejny raz nie inwestować w ratowanie automatu i jak zdechnie to przełożę to na manual

Ostatnio znowu spędza mi sen z oczu, bo w zimę coś mu odbiło i nie chce ruszać jak jest zimny po odpaleniu. Trzeba dodać gazu i dopiero przy około 1800 obr/sek rusza.  Poniżej tych obrotów nie reaguje na gaz. Jak już ruszy to przez jakieś 100-150 metrów jakby jechał na jedynce, kręci się na 2 tys/obr i dopiero potem zmienia biegi. Przed mrozami tego nie było. Oczywiście po przejechaniu kilometra dwóch objaw ustępuje aż do całkowitego ostygnięcia w temperaturach poniżej zera.

Olej wymieniany zawsze na czas, zawsze tylko na oryginał. 40 tys temu skrzynia była robiona u Bartka we Wrześni i do tej zimy było oki. Nie ganiam dziada, nie cisnę, ma ze mną spokojne życie a jednak jest ścierwo niewdzięczne 

Ja też dzięki kolego COXymoX za docenienie informacji które napisałem,bardzo dużo czasu i energii kosztowało mnie do dojścia do tego wszystkiego.A ludzie tego niestety nie doceniają....Odnośnie tego że auto rusza dopiero po dodaniu gazu ,miałem to samo ,skrzynia już znowu odmawia posłuszeństwa bo tak być nie powinno.Z czasem będzie się to pogarszało.Zacznie szarpać przy ostrym ruszaniu itd,więc warto zacząć się już interesować wymianą.Jeżeli będziesz potrzebował jakiś info odnośnie przekładki pisz priv.Jeżeli chodzi o wszelkie info na temat skrzyni multitronic[naprawa,regeneracjia,objawy itp] proszę kontaktować się z kolegą Bart-s z forum,on ma największe pojęcie o tym i na pewno pomoże. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie pilnie potrzebne namiary na dobrego gościa od przekładek z multi na manual na śląsku. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jestem świeżo po przekładce na manuala w a4 b6 1.8t avj. Mam problem z podłączeniem czujnika prędkości , samochód jest z 2001 roku , więc prędkość czytał jeszcze ze skrzyni , niestety podejrzewam że manual jest z nowszego rocznika gdzie prędkość była czytana już z ABS , nie było w nim czujnika tylko zaślepka. Zamontowałem czujnik , podłączyłem ( sygnał do 5 pinu w zielonej kostce zegarów , mase wziąłem z kostki multitronica ) i nic , nie widzi prędkości i wyświetla błąd czujnika. Sterownik silnika zmieniony na 8e0 909 518 bez końcówki "A" . Pytanie czy to kwestia kodowania licznika , czy jest opcja żeby w skrzyni nie było pierścienia z którego czujnik czyta sygnały ? Coś pominąłem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, nie mogłem nigdzie konkretów znaleść na ten temat. Sprawdzę jak wrócę z wyjazdu i zobaczymy czy w 1.8t zadziała tak samo. 

Potwierdzam działa , jedynie w wiązce do ABS nie ma przewodu 33 , ale pin jest w pompie , wystarczy dołożyć pin do kostki i wszystko śmiga , dzięki jeszcze raz za pomoc ;) .

 

Edytowane przez gelo105
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jestem również świeżo po przekładce na manuala 6-cio biegowego i muszę przyznać, że autko w końcu pomyka do przodu a nie " skacze " :) 

Cała przekładka była wykonana u Roberta w Strachocicach, którego polecił mi Bart-S  za co mu serdecznie dziękuję.

Po przejechaniu jak na razie ok. 1200 km wszystko działa wręcz rewelacyjnie.

Jestem MEGA zadowolony, szkoda tylko że czekałem i męczyłem się z Multi aż trzy lata :):) 

Teraz to się jedzie :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, COXymoX napisał:

ile na gotowo kosztowało i na ile odstawiłeś autko ?

Priv.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alt podjedzie, tylko będziesz miał krótsze biegi, i sprzęgło będzie miało większe obciążenie, ponieważ alt ma 131 koni i sporo mniej momentu.

Ale jeśli wszystko będzie zdrowe to śmiało będzie jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączę się do tematu.

A4 B7 2.0 TDI wymiana multitronic na manuala i problem z kodowaniem.

Już wiem że trafił mi sie ECU nie do przekodowania:

Adres 01: Silnik        Plik etykiet: 03G-906-016-BPW.clb
   Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 LQ    HW: 03G 906 016 LQ
   Komponent: R4 2,0L EDC G000CG  1717  
   Weryfikacja: --H05---    Numer seryjny: XXXXXXXXXXXXXX
   Kodowanie: 0000076
   Kod serwisu: WSC 06325 000 00000
   VCID: 7DF1E2042432E9A982-8028

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
005670 - Mag.danych układu napędowego
               P1626 - 000 - brak informacji ze sterownika TCU (aut.s.biegów)
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 178420 km
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 840 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 14.06 V
                    Bity binarnie: 00101000
                    Bity binarnie: 00000000
                    Bity binarnie: 10000100

005512 - Zawory zawieszenia silnika (N144) / (145)
               P1588 - 000 - przerwa
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 178420 km
                    Wskaźnik czasu: 0

Kody gotowości: 0 0 1 1 1

I pytanie jaki sterownik mogę podmienić?

I jeszcze pytanie o kodowanie ABS: Jakie kodowanie? do manuala?

Adres 03: ABS/hamulce        Plik etykiet: 8E0-910-517.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8E0 910 517 H    HW: 8E0 614 517 BF
   Komponent: ESP8 FRONT      H06 0140  
   Weryfikacja: 00000000    Numer seryjny: 00000000000000
   Kodowanie: 0004402
   Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
   VCID: 2C571F408FC8B02165-8078

Znaleziono 1 błąd:
01315 - Sterownik skrzyni biegów
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 40
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Wartość Hex: 0x0000
                    Wartość Hex: 0x4222
                    Wartość Hex: 0x0013
                    Wartość Hex: 0x44AB
                    Wartość Hex: 0x0000

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Czy ktoś może mi pomoc po przekładce z podłączeniem licznika ? Silnik 2.0 alt  rok auta 2002 skrzynia zmieniona z multi na manual 5 biegów nie działa mi prędkościomierz wiem ze sygnał w tym modelu podobno nie idzie z absu tylko z czujnika skrzyni czy może mi ktoś podpowiedzieć jak to podłączyć . ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wiązce która szła do skrzyni jest kabelek na pinie 5 wtyki sterownika, który idzie do licznika , łączysz go z czujnikiem na skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak wygląda sprawa w a4 b7 2.0tdi z kodowaniem po swapie?Rozumiem że ECU nie przekoduje i musi być wymienione?A jak z resztą?ABS licznik ??
Jak w a4 b7 2.0tdi zmostkować rozrusznik i podłączyć wsteczny i parktronik?
Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...