Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w A4 B6


erniorzegow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadam audi a4 B7 2005 rok Multitronic oznaczenie silnika BDG skrzyni HEK  myślę o zmianie na manual bo ciągle jej coś dolega.... Moje problem jest taki że nie wiem o jakich oznaczeniach szukać skrzyni żeby pasowala??¿? Ktoś się orientuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manualnej z 2.5 tdi , mam Q  do 2.5

Edytowane przez elmo814
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, elmo814 napisał:

manualnej z 2.5 tdi , mam Q  do 2.5

Ale to pewne że będzie pasować?? To jest 6 biegowa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich "poswapowanych" potrzebne mi wasze informacje chce wszystko zlożyc w całość i zrobić po wszystkim "manuala" (opis czynności) co i jak zrobić żeby zmienić multitronic na manualną.

Co ja już zrobiłem:

-zamontowane pedały

-skrzynia biegów 6 JME pasuje idealnie

-próba odpalenia pozytywnie to znaczy mostek na przekaźniku pod sterownikiem i auto odpala

Co potrzebuje od was no początek:

-gdzie jak podłączyć czujnik wstecznego tak żeby działało jak oryginał czyli parktronic i światła, czy da się wykorzystać przewody z wtyczki sterownika Hytronic vl300?

-gdzie podłączyć czujnik sprzęgła tak aby działał na wyłączenie tempomatu gdy wciskamy sprzęgło 

Proszę o wszystkie informacje tu na forum lub na poczte elektroniczną: [email protected]

Jak wszystko będzie już ogarnięte opisze to wszystko i dodam na forum

Dodałem foto:

1.jpg to fotografia gniazda podłączanego do sterownika  Hytronic vl300

2.jpg to fotografia kolorów przewodów gniazda Hytronic vl300

 

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie i panie

ja troszkę z innej beczki- chce zmienić manual na multitronic i tu powstaje moje pytanie , czy ta skrzynia jest tak zła, ze każdy ja chce wywalić i wrzucić manual? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia może nie jest taka zła tylko wymaga od użytkowników dbałości czyli wymiany oleju na czas w dobrych serwisach znajomy dbał i zrobił 360000 km iskrzynia nadal działa ja kupiłem z uszkodzoną więc dlatego zmieniam na manualną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dylanu napisał:

Witam panowie i panie

ja troszkę z innej beczki- chce zmienić manual na multitronic i tu powstaje moje pytanie , czy ta skrzynia jest tak zła, ze każdy ja chce wywalić i wrzucić manual? 

Chętnie się zamienię za manuala mam multi i poprostu masakra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dylanu napisał:

Witam panowie i panie

ja troszkę z innej beczki- chce zmienić manual na multitronic i tu powstaje moje pytanie , czy ta skrzynia jest tak zła, ze każdy ja chce wywalić i wrzucić manual? 

Multutronic jest jak pies w rodzinie. Fajnie przyjemnie miło, ale w końcu zdechnie.

Genialne rozwiązanie którego wadą jest niska trwałość. To chyba jedyny powód. Gdyby były trwałe, sam bym jeździł multi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2017 o 23:01, bit4you napisał:

Witam wszystkich jak wygląda sprawa z pedałami do a4 B7 TDI czy pasują od benzyniaka ?

Czy będą pasowały pedały od A6 C6 ?

Pedały A4 B6/B7 sa takie same Benzyna/Diesel ale pedały Audi C6 sa troszke inne, gdzie trzeba by rzeźbić dużo.

Stelaż z Automata jest taki sam co manual, dokupujemy pedał sprzegła bolec z zabezpieczeniami w ASO, pompke sprzegła nową lub uzywaną, w pedale hamulca odcinamy duża blaszke i dokupujemy nową gumke na stopke hamulca. Cenowo wychodzi ok 400zł ale pedały kompletne w cenie sa i kosztują podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2018 o 20:29, DamianT4 napisał:

Pedały A4 B6/B7 sa takie same Benzyna/Diesel ale pedały Audi C6 sa troszke inne, gdzie trzeba by rzeźbić dużo.

Stelaż z Automata jest taki sam co manual, dokupujemy pedał sprzegła bolec z zabezpieczeniami w ASO, pompke sprzegła nową lub uzywaną, w pedale hamulca odcinamy duża blaszke i dokupujemy nową gumke na stopke hamulca. Cenowo wychodzi ok 400zł ale pedały kompletne w cenie sa i kosztują podobnie.

Witam czy ktoś ma rozpiskę jak podłączyć światło wstecznego audi A4 B7 2005 rok 2.5 TDI jestem w trakcie przeróbki pomoże ktoś z tą elektryka???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2011 o 22:59, pieciajek napisał:

 

 

W dniu 24.07.2011 o 22:59, pieciajek napisał:

Panowie robiłem przekładkę z multitronica na manuala 6 biegów ale w audi a6 c5 2003r

Częsci to jak wszyscy piszą i nawet dwumasa może być od 110koni.Rozrusznik pasuje od multitronica do manualnej skrzyni.

Jak chcesz założyć dwumas z tarczą na 240mm to rozrusznik jest inny i po miedzy silnik a skrzynię wkłada się dodatkowy pierścień dystansowy.

Pedały zakładasz całe z pompką do sprzęgła, w zbiorniczku odcinasz końcówkę i podpinasz wąż zasilający pompkę w płyn.

Instalacja jest banalna bo komputer od multitronica jest w skrzyni i kostka która się do niej dopina to kilka sygnałów i zasilanie, mam gdzieś rozpiskę tych kostek. Trzeba obciąć, skrócić te co są nie potrzebne a te co mają być użyte podlutować przewody z kostkami do czujnika prędkości i wstecznego.

Najgorsza sprawa jest z elektroniką bo potrzebne jest drugie identyczne auto na tym samym wyposażeniu tylko z manualną skrzynią.

Ja miałem a6 z AVF a kolega jeździł taką samą z tego samego roku tylko z AWX reszta była to samo i nie dało rady bo immo blokowało odpalenie bo w tych autach to już wszystko po can-ie biega i immo 3 generaci z nr VIN.

Wszystkie moduły w aucie muszą być przekodowane.

Dałem do szpeca a on zawiesił mi immo w komputerze i tyle. czekałem ze 3 tygodnie aż zadzwonił że miał takie auto i spisał kodowania sterowników, przyjechałem zakodował przekodował i nowe transpondery powkładał, zakodował kluczyki i auto zaczęło smigać.

Dodam że w serwisie nic nie pomogą bo po nr VIN to takie auto było od fabryki.

Acha, jak już założysz manunala i odpalisz to podczas jazdy i zmiany biegów obroty szaleją a jest to tak silne że ja po 3 tygodniach jazdy bez kodowania na manuala musiałem wyjąć jeszcze raz skrzynię i założyć nową tarczę bo ją spaliło.Jak coś to napisz na PW to poszukam tej rozpiski kostek od multi i Ci wyślę.

Sory kolego że odświeżam tak stary temat ale wlasnie jestem po przekladce multitronic na manual w quattro i mam problem z elektryka mianowicie jak podpiac te światło wsteczne i licznik prędkości?? Jakie kable z tej kostki pod co dokladnie trzeba wpisać?? 

Edytowane przez Kluku96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A obciąłeś już kostkę od multirtonica? ( te okrągłą) Jak nie to podaj według opisu kostki po numerkach kolory kabli i w którym pinie siedzi.

 

Jak jutro jakoś będę na garazu to zerknę do rozpiski jaką ja mam i porównamy pinologię to może coś pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin 5 wtyki multi to sygnał prędkości do licznika ( do  2002 )  , od modelowego 2003 już po can idzie i tego kabelka brak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pieciajek napisał:

A obciąłeś już kostkę od multirtonica? ( te okrągłą) Jak nie to podaj według opisu kostki po numerkach kolory kabli i w którym pinie siedzi.

 

Jak jutro jakoś będę na garazu to zerknę do rozpiski jaką ja mam i porównamy pinologię to może coś pomogę.

Mam taką wtyczke nw czy o to chodzi i pytanie w niej wystarczymostki porobic odpowiednie na swatlo wsteczne i licznik czy trzeba prowadzić przewody gdzieś daleko bo ja wtyczke mam wyciagnietą pod maską. 

15299355267264130623855064137022.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pomyśl na jakiej zasadzie mostki miałyby pomóc???

pin 5 podpinasz pod czujnik prędkości na skrzyni , a drugi pin z wtyczki czujnika pod masę ( jest w tej wtyce od multi kabel koloru brazowego ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Banan napisał:

a pomyśl na jakiej zasadzie mostki miałyby pomóc???

pin 5 podpinasz pod czujnik prędkości na skrzyni , a drugi pin z wtyczki czujnika pod masę ( jest w tej wtyce od multi kabel koloru brazowego ) 

jak to jest z tymi pinami jak to się liczy który pin jest tym 5 dajmy na to ... a i poczytałem trochę i o ile dobrze pisali  to żeby podłączyć licznik to muszę poprowadzić przewód z czujnika abs do zielonej kostki licznika na 5 pin tylko ty teraz piszesz że na skrzynie to jak to wreszcie podpiąć do licznika czy do skrzyni , bo przez skrzynie na pewno wsteczny muszę podpiąć tylko dalej jak go podpiąć co z czym ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na skrzyni czujnik? Jaki masz rocznik modelowy auta?

 

co do pinów to na każdej wtyczce sa opisane 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Banan napisał:

masz na skrzyni czujnik? Jaki masz rocznik modelowy auta?

 

co do pinów to na każdej wtyczce sa opisane 

w jaki sposób są opisane bo na wtyczkach z licznika faktycznie są ale na tej nie widzę. Jest czujnik na skrzyni 2002 a4 b6 v6 3.0 asn tak jak mam dodane na profilu wszystko się zgadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...