Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w A4 B6


erniorzegow

Rekomendowane odpowiedzi

Zdejmujesz osłonę wtyczki z tyłu i są piny opisane

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,a jak przekodować komputer ECU w A4 B7 2.0TDI ?Z tego co wiem to się nie da i trzeba przełożyć ECU z manuala.Wystarczy przerzucić immo ze starego?Czy kodowanie też się zmieni na automat razem z immo?
Czy jest jeszcze jakiś inny sposób?

Edytowane przez A4 B6 Multi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak dokładnie podpiąć światło wstecznego i prędkościomierz wyjaśni ktoś łopatologicznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem jak podpiąć sygnał prędkości parę postów wyżej.. nie wiem czego więcej oczekujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Banan napisał:

napisałem jak podpiąć sygnał prędkości parę postów wyżej.. nie wiem czego więcej oczekujesz

nie wiem kolego czy rozumiesz fakt że nie każdy ma taki sam zasób wiedzy jak ty i to że pod 5 pinem mam prędkość nic nie wnosi potrzebuje żeby ktoś wyjaśnił co z czym połączyć dokładnie opisane o to przykład : "aby działało światło wstecznego należy wpiąć się w ....... w pin nr 69 i z tego pinu połączyć przewód z ...... z pinem nr 96 następnie podłączyć z skrzyni przewód z pinu nr 6 do .... na pin nr 8" ewentualnie schemat wystarczy z opisami bogiem nie jestem nie czytam z myśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2018 o 09:43, Kluku96 napisał:

nie wiem kolego czy rozumiesz fakt że nie każdy ma taki sam zasób wiedzy jak ty i to że pod 5 pinem mam prędkość nic nie wnosi potrzebuje żeby ktoś wyjaśnił co z czym połączyć dokładnie opisane o to przykład : "aby działało światło wstecznego należy wpiąć się w ....... w pin nr 69 i z tego pinu połączyć przewód z ...... z pinem nr 96 następnie podłączyć z skrzyni przewód z pinu nr 6 do .... na pin nr 8" ewentualnie schemat wystarczy z opisami bogiem nie jestem nie czytam z myśli

Kolego jest w tym temacie przewałkowane wszystko 10 razy i naprawde nie potrzeba specjalnych umiejętności. Przejrzyj temat i znajdziesz, serio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Jestem tu od nie dawna więc proszę o wyrozumiałość ;) Od dwóch tygodni jestem posiadaczem a4 b7 1.8t 2007 r. auto świeżo sprowadzone z niemiec . Okazało się właśnie że auto fabrycznie miało skrzynie automatyczną tiptronic ,teraz jest manual 5 biegowy , pewnie jeszcze długo bym się nie zorientował gdyby nie zaistniały problem . Podczas jazdy pedał sprzęgła robi się coraz miększy i wpada w podłogę do momentu w którym nie możliwa staje się zmiana biegów . Po podciągnięciu pedału sprzęgła stopą do góry znowu staje się twardy ale bardzo wysoko bierze do tego po przejechaniu paru kilometrów zwłaszcza po mieście i częstym zmienianiu biegów robi się znowu coraz miększy i sytuacja powtarza się . Nie zauważyłem żadnych wycieków płynu hamulcowego układ wydaje się szczelny . Spotkał się ktoś z podobnym problemem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mariusz 74 napisał:

Witam . Jestem tu od nie dawna więc proszę o wyrozumiałość ;) Od dwóch tygodni jestem posiadaczem a4 b7 1.8t 2007 r. auto świeżo sprowadzone z niemiec . Okazało się właśnie że auto fabrycznie miało skrzynie automatyczną tiptronic ,teraz jest manual 5 biegowy , pewnie jeszcze długo bym się nie zorientował gdyby nie zaistniały problem . Podczas jazdy pedał sprzęgła robi się coraz miększy i wpada w podłogę do momentu w którym nie możliwa staje się zmiana biegów . Po podciągnięciu pedału sprzęgła stopą do góry znowu staje się twardy ale bardzo wysoko bierze do tego po przejechaniu paru kilometrów zwłaszcza po mieście i częstym zmienianiu biegów robi się znowu coraz miększy i sytuacja powtarza się . Nie zauważyłem żadnych wycieków płynu hamulcowego układ wydaje się szczelny . Spotkał się ktoś z podobnym problemem ?

Do wymiany wysprzęglik ze skrzyni lub pompka sprzęgła przy pedałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mariusz 74 napisał:

Witam . Jestem tu od nie dawna więc proszę o wyrozumiałość ;) Od dwóch tygodni jestem posiadaczem a4 b7 1.8t 2007 r. auto świeżo sprowadzone z niemiec . Okazało się właśnie że auto fabrycznie miało skrzynie automatyczną tiptronic ,teraz jest manual 5 biegowy , pewnie jeszcze długo bym się nie zorientował gdyby nie zaistniały problem . Podczas jazdy pedał sprzęgła robi się coraz miększy i wpada w podłogę do momentu w którym nie możliwa staje się zmiana biegów . Po podciągnięciu pedału sprzęgła stopą do góry znowu staje się twardy ale bardzo wysoko bierze do tego po przejechaniu paru kilometrów zwłaszcza po mieście i częstym zmienianiu biegów robi się znowu coraz miększy i sytuacja powtarza się . Nie zauważyłem żadnych wycieków płynu hamulcowego układ wydaje się szczelny . Spotkał się ktoś z podobnym problemem ?

Auto miało multitronika - nie ma innej opcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jutro wymieniam pompkę i wysprzęglik  , okaże się czy to coś da . Jeśli chodzi o typ skrzyni to mogę polegać tylko na tym co okazało się po rozkodowaniu vinu i kodów wyposażenia ,i tam jasno napisane 5 biegowy tiptronic 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Mariusz 74 napisał:

Właśnie jutro wymieniam pompkę i wysprzęglik  , okaże się czy to coś da . Jeśli chodzi o typ skrzyni to mogę polegać tylko na tym co okazało się po rozkodowaniu vinu i kodów wyposażenia ,i tam jasno napisane 5 biegowy tiptronic 

Jeżeli nie ma nigdzie wycieków to pomoże na 100%...Obstawiam wysprzęglik w skrzyni.Nie zakładaj czasem zamienników,tylko ORYGINAŁ bo znowu będziesz miał problemy[100x lepiej używany oryginał niż nowy zamiennik].Co do skrzyni to jeżeli masz A4 B7 2007r i przód napęd FWD tak jak masz w opisie to nie wiem jakim sposobem po vinie wyszło Ci że tam był tiptronic 5 biegowy...
 

Edytowane przez A4 B6 Multi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego że usterka usunięta i jak na razie problem z wpadającym pedałem sprzęgła nie wraca , co prawda jeden dzień jazdy ale wcześniej powtarzało się to często . Zamówiłem wysprzęglik i pompkę sprzęgła (SACHS)  i obie te części dla pewności zostały wymienione  lecz problem był z pompką , po pierwsze została wcześniej nieprawidłowo zamontowana , pewnie z powodu niełatwego dostępu przewód  który wchodzi   do pompki nie był do końca wciśnięty i ten kołnierz na przewodzie który powinien znajdować się za zabezpieczeniem  w pompce wystawał na zewnątrz . Po za tym w samym wejsciu pompki brakowało plastikowej tulejki uszczelniającej. Jeśli chodzi o typ skrzyni  to na naklejce w książce serwisowej jak i  pod kanapą tylnych siedzeń widnieje typ skrzyni JZQ  i tak jak pisałem wcześniej po rozkodowaniu kodów z tych naklejek też wychodzi że pięcio biegowy tiptronic. Na wykonaną przekładkę wskazywało by też parę innych rzeczy a mianowicie ,najpierw zamówiłem pompkę według katalogu i dostałem pompkę z uchwytem do pedału typu klips  , okazało się że stara pompka miała uchwyt z wersji b5 bodajże , co za tym idzie pedał sprzęgła też nie był oryginalnie od b7 .  Skrzynia musiała być na bank zmieniana u niemca , mój znajomy mechanik który wymieniał mi te części stwierdził że wszystko zrobione było z głową ,sama skrzynia i zmiana biegów bez zarzutów ,  działają światła cofania , tempomat , a z tego co wiem czytając forum od paru dni że często są z tym problemy .  Nie działa tylko parktronic tył ale z czasem i tym się zajmę , jestem posiadaczem tego auta od niecałych dwóch tygodni , liczę że więcej niespodzianek już nie będzie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mariusz 74 napisał:

Zacznę od tego że usterka usunięta i jak na razie problem z wpadającym pedałem sprzęgła nie wraca , co prawda jeden dzień jazdy ale wcześniej powtarzało się to często . Zamówiłem wysprzęglik i pompkę sprzęgła (SACHS)  i obie te części dla pewności zostały wymienione  lecz problem był z pompką , po pierwsze została wcześniej nieprawidłowo zamontowana , pewnie z powodu niełatwego dostępu przewód  który wchodzi   do pompki nie był do końca wciśnięty i ten kołnierz na przewodzie który powinien znajdować się za zabezpieczeniem  w pompce wystawał na zewnątrz . Po za tym w samym wejsciu pompki brakowało plastikowej tulejki uszczelniającej. Jeśli chodzi o typ skrzyni  to na naklejce w książce serwisowej jak i  pod kanapą tylnych siedzeń widnieje typ skrzyni JZQ  i tak jak pisałem wcześniej po rozkodowaniu kodów z tych naklejek też wychodzi że pięcio biegowy tiptronic. Na wykonaną przekładkę wskazywało by też parę innych rzeczy a mianowicie ,najpierw zamówiłem pompkę według katalogu i dostałem pompkę z uchwytem do pedału typu klips  , okazało się że stara pompka miała uchwyt z wersji b5 bodajże , co za tym idzie pedał sprzęgła też nie był oryginalnie od b7 .  Skrzynia musiała być na bank zmieniana u niemca , mój znajomy mechanik który wymieniał mi te części stwierdził że wszystko zrobione było z głową ,sama skrzynia i zmiana biegów bez zarzutów ,  działają światła cofania , tempomat , a z tego co wiem czytając forum od paru dni że często są z tym problemy .  Nie działa tylko parktronic tył ale z czasem i tym się zajmę , jestem posiadaczem tego auta od niecałych dwóch tygodni , liczę że więcej niespodzianek już nie będzie . 

Sachs może być jak najbardziej.Fajnie że udało się rozwiązać problem.
A JZQ to Multitronic ,więc coś z tym VIN-em nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

Sachs może być jak najbardziej.Fajnie że udało się rozwiązać problem.
A JZQ to Multitronic ,więc coś z tym VIN-em nie tak...

To się wyjaśniło :) czyli multitronic  , widocznie coś źle przetłumaczyło. Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewno był kod 0G7 - tiptronic co oznacza że jest ręczny tryb zmiany biegów na wybieraku a nie skrzynię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też zgłaszam pozytywne "zmanualowanie" multitronika ..., jestem po i nie ma się czego obawiać.
 Dla rozwoju tego tematu chciałbym opisać swój przypadek swapu w a4 B7 2.5 tdi bdg ośka.
Przekładkę kompletną kupiłem z anglika(łącznie ze śrubami)i dokupiłem tylko  europejskie "geje".
Sama przekładka mechaniczna sprawiła mi  problemy tylko z podpięciem pompki sprzęgła z wysprzęglikiem ale to dlatego,że nie znalazłem europejskich przewodów płynu.
Odpalanie -zworka na przekaźniku ,wsteczny sygnał do modułu komfortu.
Czujnika sprzęgła nie montowałem ,bo tempomatu nie było.
Kodowania:-czytając posty,że sterownik silnika nie przyjmie,trzeba kupić od manuala?...,sądziłem,że nic nie zdziałam.
Po przeczytaniu tematu z innego forum wywnioskowałem,że przed kodowaniem modułów skrzynia i wybierak multi powinna być podpieta do auta !.
Jako,że skrzynia manualna już siedziała na miejscu,podniosłem lewą stronę i wsunąłem multitronika pod lewe nadkole, podpiołem pod okrągły wtyk i wykasowałem błędy.
Pierwsze kodowanie zacząłem od zegarów i zmiana jednej cyfry (z podpowiedzi)na manuala przyjęta .Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu paska biegów już nie było.
Następnie abs: tu miałem problem,bo abs na can-ie i zmiana kabla -już podpowiedzi nie miałem...,kilka prób i przyjęty.
Sterownik silnika przyjął kod manuala za drugim razem (2002 awd). Pierwsze 2005 fwd nie weszło.
Wracając do samej mechaniki,pedały przekładałem bez samej podstawy- pasuje od automatu dokręciłem tylko pompkę sprzęgła,potencjometr gazu dałem angielski ,przełożyłem sam pedał (plastik)od europy.
Ogólnie akcja trwała ok 5 dni roboczych ,z tym,że pomocników nie miałem i inne obowiązki też trzeba było ogarnąć...

Wyprzedzając pytanie dlaczego?: brak przyśpieszenia i w trakcie tego braku  trzęsło całym nadwoziem.
W samym sterowniku brak błędów,skrzynia we wszystkich trybach zmieniała biegi prawidłowo,żadnych skoków obrotów itp.

Po wyjęciu skrzyni okazało się ,że lewy przegub wewnętrzny ma duży luz a dwumasa multitronica nie istniała - stąd te wibracje...Kabla od multi nie uciąłem,wisi i czeka na nowe trendy w motoryzacji?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , ja miałem robiony swap skrzyni Multi z audi a4 b7 na manual i problem teraz tkwi w przekodowaniu sterowników  (esp,abs,check,tempomat) byłem u kilku elektryków i każdy mówi ze sie nie da ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, michu9517 napisał:

Witam , ja miałem robiony swap skrzyni Multi z audi a4 b7 na manual i problem teraz tkwi w przekodowaniu sterowników  (esp,abs,check,tempomat) byłem u kilku elektryków i każdy mówi ze sie nie da ?

 

Widać nie trafiłeś na odpowiednich fachowców,tak jak pisałem wyżej najlepiej przekodować przed przekładką jak skrzynia multi jest w aucie,wtedy kodowania wchodzą,bo błędów w modułach nie ma. 

Tak czy inaczej można to zrobić i gdybyś miał problem tylko z ecu silnika to bym się nie dziwił,ale abs/esp,czy licznik? -to przesada.

Auto jeździ,światło cofania/parktronik działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła i czujniki parkowania działają, auto normalnie jeździło do przed wczoraj, tylko że nie było esp, abs, tempomat i check się pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2018 o 21:42, michu9517 napisał:

Światła i czujniki parkowania działają

To połowa sukcesu,teraz tylko podłączyć czujnik sprzęgła żeby tempomat działał ,gdybyś miał kabel hex to ogarnął byś to kodowanie abs-u sam,jest wiele opisów w sieci,kody podpowiada vcds...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...