Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w A4 B6


erniorzegow

Rekomendowane odpowiedzi

To jeszcze prosze bardzo rozpiska kostek od multitronica z a6 c5 2003r

Tak to opisałem sobie jak coś niejasne to pytajcie.

KOSTKA PRZY SKRZYNI

pin1 -----

2 zielony/żółty

3 brązowy/żółty (przewód do czujnika od wstecznego)

4 brązowy/biały

5 brązowy/czerwony (przewód do czujnika prędkości)

6 ------

7 niebieski z szarym

8 czarny/zielony (gruby)

9 czarny/zielony (gruby)

10 pomarańczowy/czarny CAN L

11 pomarańczowy.brązowy CAN H

12 szary/biały

13 zielony/fioletowy

14 zielony/szary

15 zielony/niebieski

16 -------------

17 ------------

18 ------------

19 ------------

20 ------------

21 ------------

22 ------------

23 ------------

24 ------------

25 brązowy (gruby pewnie masa)

Drugi przewód od obu czujników to oczywiście brązowy i do masy auta trzeba dać.

W skrzynce od komputera a raczej za nim znajdziesz niebieską kostkę. W pinie 7 będzie ten brązowy/żółty od czujnika wstecznego.

Dodatkowo mam to podam nr cześci łap do 6-tki skrzyni

Lewa łapa 8D0 399 113 AH

Prawa łapa 8D0 399 114 AC

Pamiętajcie że to do modelu C5 A6 i B5 A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w a6 c5 łapy sa inne i rura inaczej wydechu wyprofila wraz z oslona , uklad pinow w skrzyni powinien byc taki sam[br]Dopisany: 31 Lipiec 2011, 08:48_________________________________________________wspolnie dojdziemy do sedna sprawy i niech te uslugi tanieja przynajmniej naprawa skrzyn bo to koszty wyssane z palca sa w wielu przypadkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,dzisiaj jade po graty,skrzynia z oznaczeniem JEM 140koni,poducha,srob niestety nie maja zadnych;/ mam nadzieje ze ze skrzyni multi beda pasowac,wysprzeglik pompa sprzegla,jak znajda to rurki,rozrusznik,lewarek,czaki22 napuisales wlacznik sprzegla. za bardzo nie wiem o co chodzi,mozesz bardziej sie rozpisac w tym temacie? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

now lasnie niebeda pasowac, wiec szukaj kompletu sruby sa inne chodzi o dlugosc, poduszki sa inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj nabylem wszystkie niezbedne graty,no prawie wszystkie(facet sprzedal pedaly)zamowilem gdize indziej i jutro beda.trafila mi sie skrzynia z przebiegiem 30tys km z 07r (JEM) po pracy zrobilem sobie wycieczke po czesci,zabraklo troche sil aby siedziec cala noc w garazu,zdazylem dzisiaj odkrecic pedaly, z tego co sie polapalem blacha mocujaca pedaly w manualu i automacie jest taka sama,jutro maja przyjsc pedaly manual to dokladnie porownam(oby byla ta sama) czekam na klucze do wyjecia rnse aby odkrecic lewarek multitronica, poki co demontaz pedalow byl dosc latwy lecz dlugotrwaly,malo miejsca na rece;/

-Opis demontazu pedalow(banalny)

pedal hamulca,zaczynamy od demontazu trzpienia na ktorym jest pedalk,po obu stronach mamy spinki ktore njalatwiej zdiac szczypcami do zegerwo.wysuwamy trzpien i pedal trzyma sie tylko na trzpieniu od serva,nastepnie co mnie milo zaskoczylo trzpien sklada sie z 2ch czesci ktore mozna spokojnie rozkrecic,jest nakretka na kontre,klucz 17 i 19,lusujemy nakretke,nastepnie na koncu trzpien jest naciety na klucz 10tke,blokujemy 10tka i odkrecamy kawalek trzpienia z kulka,troche gimnastyki i pedal wychodzi,kolejny jest pedal gazu,dosc banalny,na dole ampul (5albo 6 nie pamietam) i na gorze 2 ampule obok siebie,wypinamy wtyczke i pedal zostaje nam w reku.

zostaje sama blacha mocujaca pedaly,oby nie trzeba bylo jej demontowac,mocowanie blachy z tego co zauwazylem,od gory splayne 10.2ga sroba trzymajaca blache znajduje sie za serwem pod maska(moge sie mylic) aby do niej dojsc wyjalem akumulator,nie moglem wyczuc reka na jaki klucz,wydawalo sie jakby nie bylo tam gwintu,co do demontazu blachy moge sie mylic,narazie ja zostawilem z nadzieja ze mozna przelozyc pedaly z manuala,

Jutro demontaz rnse i wysuniecie panelu od klimy aby dojsc do srob od lewarka multitronica, montaz lewarka zapowiada sie banalny,4 sroby od dolu i gory,nalezy usunac linke idaca do stacyjki od lewarka multitronica,nie bedzie potrzebna.

Nie mam niestety lapy od skrzyni;/ oraz srob do manuala. do zestawu dostalem dwumas ze sprzeglem przebiegiem 50tys km( troche se boje tej uzywki ale zobaczymy)

calosc jak narazie wyniosla 2800zl plus programowanie kompa(nie wiem jeszcze ile i kto dokladnie bedzie to robil)

Jak znajde czas ktorego mam malo opisze dalej co robie,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie dalszej pracy,dzisiaj zostal zdemontowany lewarek multitronic,mozna pod odpowiednim katem ustawic popielniczke i jest dojscie do 2ch srob od lewarka,(nasadka 10,cholernie malo miejsca,grzechotka 1/4 i powinno sie udac) dalej wypinamy linke od lewarka srobokretem w strone pasazera,dosc mocno siedzi wiec trzeba zaryzykowac z sila:)lewarek spada na wydech i mozna go bez problemu wyjac,co do wyjecia linki ze stacyjki potrzebny jest bardzo maly i dlugi srobokret torx(niestety nie znam wymiaru),trzeba rozebrac plastik pod kierownica(niestety srobokret musze jutro kupic;/) co do pedalow,dzisiaj przyszly,brakuje mi przewodu laczacego wysprzeglik z pompka sprzegla(jutro serwis audi sie klania,allegro brak;/ ) kolo dwumasowe zalozone,sroby z dwumasu z multitronica pasuja,przy zakupie sprzegla pamietac o srobach do docisku..jutro wrzucam skrzynie,aby ja wrzucic trzeba opuscic silnik z poduszek. brakuje mi przewodu od wysprzeglika,srob od skrzyni,poduszki.. przy dobrym wietrze poczatek przyszlego tygodnia bedzie jezdzic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,lewarek zamontowany,linka ze stacyjki wyjeta,potrzebny byl maly dlugi torx t5;/ odpinamy spinke przy stacyjce,wkladamy kluczyk przekrecamu i linka sama wylatuje,skrzynia juz jest na miejscu,pamietajcie aby ustawic tarcze na srodku nim dokrecicie docisk,inaczej skrzynia nie wskoczy,lewarek podpinamy banalnie.3 sroby i jest,co do podpory pod skrzynie aby ja zdjac i zalozyc nalezy rozkrecic wydehc na srodku inaczej nie wyjdzie,takze zrobione, rurka miedzy wysprzeglikiem i pompa zamowiona z audi i zamontowana,nalezy wyjac zawleczke gumowa nad skrzynia biegow dokladnie pod servem i przeprowadzac ja od dolu auta,aby sobie ulatwic przeprowadzenie mozna wyjac akumulator, aby wpiac rurke bedzie trzeba poluzowac pompe sprzegla( 2ampule pod miedzy pedalem sprzegla w srodku auta,iunaczej bolec za bardzo prezy i nie da sie go wlozyc,czekam na sroby z aso(poniedzialek) narazie skrzynia skrecona na 2 inne sroby,rozrusznik zalozony, poniedzialek poloski(prawdopodobnie prawa polos moze miec ta sama dlugosc walka,jak bede wiedzial jaka jest dlugosc napisze) przeguby wew i zewn identyko,czekam na sroby,polosie.poduche mioedzy podpora i skrzynia,i niestety w aso nie dali spinek do przewodu miedzy wysprzeglikiem a pompa sprzegla;/;/ ,czyli klania sie jakis szrot.. co do srob do skrzynia wszystkie sa 12stki( czyli szukanie gdzie pasuje a gnie nie) procz jednej ( 10 ) kazda ma inna dlugosc;/ 10 niedostepna w Polsce,trzeba czekac.. postaram sie cos dobrac.

auto prawie gotowe mechanicznie,elektryke postaram sie opisac ale nie ja bede robil,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak tam sprawy, mi jeszcz zabraklo weza od zbiorniczka plynu do pompki sprzegła, juz zalatwiony, dzisija zabieram furacza i oddaje w rece nosba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zupelnie,u mnie wyszly jaja,nie mam obecnie czasu siedizec na forum,a wiec tak,poloski przerobione wszystkie spikni wysprzeglik podlaczony pompa tez,wrzucamy skrzynie i zaczynaja sie jaja,po dokreceniu skrzyni do silnika stoi wal:) luzujemy skrzynie biegow na ok 3-4mm i obraca sie wszystko, opisuje dokladniej problem silnik BPW ,dwumas tarcza docisk z silnika BLB oznaczenie 03G 105 266 N,skrzynia 07rok oznaczenie JEM.wal od silnika chowa sie w obudowe skrzyni na glebokosc 5mm czyli aby to wszystko gralo musimy wlozyc dwumas ze zlozonym sprzeglem i dociskiem do skrzyni biegow(na wyjetej skrzyni poza samochodem) na glebokosc 0,5cm i musi sie obracac,niestety docisk szoruje o obudowe skrzyni,i zeby od dwumasu takze zahaczaja,jutro mam wycieczke do radomia;/ chyba ze mnie nie wypuszcza z pracy,maja 4 inne skrzynie z roznymi oznaczeniami,biore dwumas sufmiarke i zaczynamy mierzenie;/ jak ktos ma oznaczenie silnika BPW to prosze o oznaczenie skrzyni biegow ktora siedzi mu na samochodzie,oczywiscie 6gang. Pozdrawiam i dzialam dalej.[br]Dopisany: 10 Sierpień 2011, 21:38_________________________________________________zapomnialem dodac,nim zalozycie skryznie sa dwie tulejki prowadzace,automat ma ok centymetra dlugosci tulejki,manual 7mm! przynajmniej w tej skrzyni JEM z 07 roku.tulejki mozna przyciac spokojnie te mm,to tylko prowadzenie skrzyni. co wazne niektore silniki ze skrzynia automatyczna nie mialy podobno(moja ma) lozyska igielkowego na wale,lozysko takze moze sie roznic!u mnie pasuje do manuala.wedlug Warszawa Zasada VW Audi w automacie lozysko nie idzie:) u mnie siedzialo od nowosci. jak widac nie jest to wszystko takie proste ale napewno wykonalne.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...