Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Przyspieszanie automatem


carlooss

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 1Z z automatem 4 biegowym, jeżdżę nim ponad rok i do tej pory nic mnie nie zastanawiało dopuki nie przejechałem się innym ale innej marki. Chodzi o to ze przy przyspieszaniu np od prędkości 80km/h i wciśnięciu gazu do oporu skrzynia zredukuje auto przyspiesza normalnie(szybko) ale obroty wahają się w zakresie 2700 do 3200 i nie idą dalej i gdy mam już 120km/h przerzuca już na 4 bieg i idzie dalej już nie falując obrotami. Gdy ruszam od zera i dam mu w podłogę to ciągnie do 4000 obrotów na 1 i 2 biegu a na 3 znów to samo. Powiem tylko ze gdy wciskam gaz równomiernie auto przyspiesza dobrze tzn ciągnie obrotami płynnie i gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie kwestia zestopniowania skrzyni - na wyższych biegach nie będzie tak wysoko kręcił jak na starcie ( poza trybami typu sport etc. ). Miałem tak w omedze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka nagła redukcja biegu po mocnym wciśnięciu pedału gazu to tzw. kick-down i jest to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprobuj przepompować gazem - tzn. wciskasz gaz do dechy popuszczasz i znowu w podłogę ,następuje wtedy większa redukcja i autko lepiej przyspiesza. W każdym razie tak jest u mnie - wtedy redukuje 2 biegi. W moim 1Z automat włącza 4bieg przy 140km/h oczywiście przy kick-downie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kick-down rozumiem ale nie rozumiem ze obroty falują w zakresie 2700- 3500 a auto przyspiesza wydaje się płynnie nie ma szarpnięć ani przyhamowań

w czasie przyspieszania obroty spadają i rosną ????

czegoś takiego jeszcze nie widziałem ... może potencjometr lewy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam może banalne pytanie: a patrzyłeś czy nie ma jakiś błędów ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wiem o czym kolega carlos mowi. tez mam automata 4 biegowego i zauwazylem ze wystepuja hmmm jakby to nazwac, "male biegi" tzn. auto przyspiesza a obroty troche spadaja a po chwili wlacza sie nastepny bieg i wtedy obroty bardziej wyraziscie sie obnizaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothV8

to są półbiegi / biegi hydrauliczne czy jakoś tak.....

generalnie też mam skrzynię 4 biegi i przy 80 km/h jak wcisne w podłogę to z 4 redukuje do 1 i zarzuca kolejne biegi gdy dojedzie do obrotów mniej więcej mocy max - czyli u Ciebie powinien zredukować na najniższy bieg na którym ma obroty poniżej 4000 a potem dociągać na kolejnych biegach do tych 4000, tak mi sie wydaje, pólbiegi raczej są słabo widoczne przy max gazie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są półbiegi / biegi hydrauliczne czy jakoś tak.....

generalnie też mam skrzynię 4 biegi i przy 80 km/h jak wcisne w podłogę to z 4 redukuje do 1 i zarzuca kolejne biegi gdy dojedzie do obrotów mniej więcej mocy max - czyli u Ciebie powinien zredukować na najniższy bieg na którym ma obroty poniżej 4000 a potem dociągać na kolejnych biegach do tych 4000, tak mi sie wydaje, pólbiegi raczej są słabo widoczne przy max gazie....

MorgothV8 ty chyba masz tiptronica a to jest 5 biegowa skrzynia. Pozatym jakie półbiegi ... to nie tiry

Co do pytania z pierwszego posta to myślę że kolega jechał czymś w rodzaju BMW i załączony był program SPORT wówczas wyraźnie przecięga zmiane wyższych biegów. W audi nie ma takich trybów więc raczej wszystko w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jezdziłem 2.0 V6 150KM w automacie i powiem że jezdzilo to bardzo podobnie do mojego auta (przyspieszenia) pozatym że przyjemność z jazdy zaczynała się dopiero od 5000 obr ... ;) i tu pewnie mój traktor by już troszkę niedomagał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli masz skrzynie 4 biegową to jest to "zwykły" automat, tzn nie tip/multitronic. Koncern VW robił w tym okresie skrzynie lockupowe. Tzn między 2 i 3 biegiem oraz 3 i 4 włącza sie lock up i wtedy obroty lekko skaczą między biegami. Jak przyspieszasz powoli to wachnięcie na lock upie jest niezauważalne a jak depniesz to może być zuważalne.

Lock up mówiąc prosto to taki jakby półbieg mający na celu zredukowanie zużycia paliwa. Powoduje on bezpośrednie spięcie sprzęgła z silnikiem bez poślizgu, który występuje zawsze na właściwych biegach co powinno spowodować mniejsze zużycie paliwa. To tak po krótce ;) Tak mi to wytłumaczono, tzn tak zrozumiałem.

Niemniej jest to normalne w tych skrzyniach. Są przez to też bardziej awaryjne. Robiłem ostatnio remont w swojej T4 (drobne 3000zł, tylko bo ponoć skrzynia była w nienajgorszym stanie). Sypie sie przede wszystkim hydraulika skrzyni (płyta z aworami) oraz sprzęgło. Przy tym reszta to pikuś i i tak sie zwykle wymienia.

Pozdrawiam RadaR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...