Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Stukające popychacze


boro80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu słyszę stuk w silniku. Nie jestem fachowcem, ale to jakby dźwięk popychacza. Nie występuje zawsze, ale ostatnio coraz częściej.

Pojawia się zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. 2 mechaników powiedziało mi, że mogę tak jeździć aż do wymiany rozrządu, bo wtedy zrobią wszystko za jednym razem.

Problem w tym, że wymianę mam za 30 tys. km. Stąd moje pytanie: czy jazda ze stukającym dość głośno poychaczem rzeczywiście jest bezpieczna dla silnika?

Dlaczego wypisujesz w prefixie [ALL B5] jak pytasz o konkretny silnik - poprawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy ktos zdradzi jak sie to wymienia bez sciagania przodu.

tez mnie to czeka w pl za jakies 2-3 tyskm.

troche z tym roboty jak trzeba przod sciagnac.

:mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście mierzyłem 2 Afn-y po przebiegu 350k+ i miały zużycie do 0.8mm i wszystko grało jak trzeba nie buczało ani nic czyli całe nic. Ale widziałem wałki od 2.5 TDI katastrofa i odradzam te silniki! tam nie ma często co mierzyć :cool1: nawet jak będziesz wymieniał olej co 7k :hi:. Reklama koncernu audi-vw to 1.9 tdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli uwalonego wałka rozrzadu ?? wałek moze peknac w pół lub zetrzec sie krzywka wałka- co jest bardzo rzadko spotykane... najczestrza przyczyną jest pekniecie hydrosztosu- metaliczy stugot-klepanie, brak mocy... ptrafi niezle zmasakrowac gniazdo popychacza -ale jest to do zregenerowania.

skoro jestes pewien ze to popychacze stukaja to je wymień, bo jak ci peknie popychacz to niezły kibel bedzie pod pokrywą... do wymiany pyska nie trzeba demontowac dobry mechanik ustawi rozrzad jak nalezy bez problemu - miejsce do nałozenia paska jest jak i do napiecia go. zaopatrz sie w nowy uszczelniacz wałka rozrzadu iraz uszcz.pokrywy walka rozrzadu. wiele osób jak wymienia hydro postanawiaja równierz zmienic uszczelniacze- lecz nie jest to robota dla kogos kto potrafi zmienic koło i zarówke... - chytry 2 x traci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli uwalonego wałka rozrzadu ?? wałek moze peknac w pół lub zetrzec sie krzywka wałka- co jest bardzo rzadko spotykane... najczestrza przyczyną jest pekniecie hydrosztosu- metaliczy stugot-klepanie, brak mocy... ptrafi niezle zmasakrowac gniazdo popychacza -ale jest to do zregenerowania.

skoro jestes pewien ze to popychacze stukaja to je wymień, bo jak ci peknie popychacz to niezły kibel bedzie pod pokrywą... do wymiany pyska nie trzeba demontowac dobry mechanik ustawi rozrzad jak nalezy bez problemu - miejsce do nałozenia paska jest jak i do napiecia go. zaopatrz sie w nowy uszczelniacz wałka rozrzadu iraz uszcz.pokrywy walka rozrzadu. wiele osób jak wymienia hydro postanawiaja równierz zmienic uszczelniacze- lecz nie jest to robota dla kogos kto potrafi zmienic koło i zarówke... - chytry 2 x traci.

Kolego i o to mi chodzi :)

metaliczy stugot-klepanie, brak mocy
bo u mnie klepie i jechać nie chce a na Vagu wsi jest dobrze.

Co powoduje to że silnik jest słabszy? To że szklanka się wyciera i w tym momencie szybciej się domyka niż powinna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy ktos zdradzi jak sie to wymienia bez sciagania przodu.

100% się da bez problemów :) na własne oczy to widziałem jak w mojej Niuni to robili :)

z tym że musisz mieć zgrabne rączki :)

pompę paliwa sobie zablokowujesz a korbowód ustawisz na znak w skrzyni :) no chyba ze się mylę to niech mnie ktoś poprawi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...