Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Turbo K04-15 popsuło się po wymianie oleju - zdjęcia


godski

Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie jak wymieniam olej od ładnych kilku lat i jeszcze nigdy nie robiłem jazdy próbnej od razu na miasto na głęboką wodę :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem wam moją przygodę dość podobna ale turbina kkk 03 tak się nie rozleciała, a chodziła bez oleju ponieważ jakiś mądry mechanik nie założył aluminiowej osłony termicznej ( w sumie była ale tylko połowa ) na przewód zasilający turbo olejem.

Zaraz po kupnie samochodu przyjechali do mnie kumple - rozpoczął się czas testów :) .Z testu auto zostało przyholowane do domu bo zabrakło mocy. Rurka nagrzewała się od kolektora wydechowego a olej w niej tak się zapiekł że olej nie docierał już do turbiny. Spędziłem tydzień by ją przepchać różnymi chemikaliami wylatywały z niej skrzepy oleju. Nawet rurka była podłączona pod kompresor 7 bar i nie dało rady przedmuchać. Turbina przestała tłoczyć ale wirnik się nie rozpadł.

Moim zdaniem jeżeli to nie jest wada fabryczna wirnika to winę ponoszą mechanicy z jazdy próbnej. Ewidentnie widać na zdjęciu, że wirnik uderzył w obudowę co spowodowało odpadnięcie łopatki. A jak wiadomo olej niweluje luzy na turbinie. Może testy były na zimnym silniku i bez oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo wróciło z Moto-Remo. Koszt wymiany całego środka to 1400 zł. Orzekli, że prawdopodobnym powodem uszkodzenia było butowanie na nierozgrzanym silniku.

Ale tylko prawdopodobnym. Rozmawiałem z rzeczoznawcą. Sprawa jest trudna i szanse na jej wygranie są marne. Potrwa wiele miesięcy i pochłonie pare tysiecy PLN-ów.

Ktoś zawinił a człowiek jest zmuszony wysupłać w ciągu 1,5 roku 3300 na nowe turbo + montaż i 1400 na regenerację + montaż.

Co za świat :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można było się tego spodziewać w końcu to Polska. Prawdopodobnie mechanicy upalali Twój samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema, widzę że i Ty w tym samym czasie masz przyjemności z turbiną, ja jeszcze nie wiem co zrobić, ale chyba też wyśle na regeneracje, mi z kolei polecają ream poland, u mnie był nowy przewód doprowadzający olej, olej zmieniałem co 6-7tysiecy motul 5w40, ZAWSZE zanim nie złapał 90 stopni nie przekraczałem 3tysięcy, co jakiś czas robiłęm sobie logi dla sprawdzenia czy wszystko git, o studzeniu turbiny nie wspomnę, i się tak odwdzięczyła szmata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zastanawiaj sie tylko wysyłaj do Lublina

Udy, jak pamietam miałes podac mi średnice dolotu... :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nawet mocne upalanie na zimno nie ma możliwości, żeby w taki sposób uszkodziło turbinę,

turbina jest wrażliwa na ostre traktowanie ale nie do tego stopnia, żeby po jednym katowaniu na zimno - się rozpadła,

mi to wygląda raczej na wadę materiałową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wymieniałem oleju co 7-8 tysięcy jak UDY tylko normalnie co 15 tkm . Starałem się nie butować na zimnym i chłodzić po jeździe. Może nie zawsze ale zazwyczaj.

Czuję , że dla tych K05-15 te 220-230 Hp i 320-330 NM to jest max i szybko kończą żywot. Jak padnie za rok to GT28RS i delikatne 250/350 będzie.

Co do wady materiałowej to mogła ona być , jak jednak udowodnić to Moto-Remo które jest jednocześnie sprzedającym nówki jak i remontującym uszkodzone ???

Przy okazji - GT28RS pasuje p&p?

@gregorzwawa - to turbo od początku było dziwne. Parę miesięcy po montażu miałem zakładany FMIC i monter zauważył, że luzy poprzeczne wirnika są niepokojąco duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji - GT28RS pasuje p&p?

Pasuje, ale będzie później wstawać niż K04-15. Przy GTRS możesz mieć ustawione bezpieczne tak jak u mnie ok 270KM i 350Nm i wtedy powinna posłużyć dłużej niż K04.

Przy GTRS będziesz musiał zmienić tez parę innych rzeczy. Np większy cooler, wtryski, wydech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...