Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana adaptacja i kodowanie pompy ABS


yaboo

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Dev napisał:

musisz zakodowac adres 03 - ABS i 53 - hamulec postojowy

zadzwon do mnie jutro to Ci powiem co i jak

Nie mam twojego numeru telefonu kolego to jak mam zadzwonić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirek1674 napisał:

Nie mam twojego numeru telefonu kolego to jak mam zadzwonić ?

Podaj mi jakiś namiar do siebie to zadzwonię do ciebie bo nie mam numeru 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Dev napisał:

musisz zakodowac adres 03 - ABS i 53 - hamulec postojowy

zadzwon do mnie jutro to Ci powiem co i jak

Podaj jakiś kontakt numer telefonu to zadzwonię do ciebie DEV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta ;)   Mam zamiar aktywować TPMS i wyrezać AHA.  Niestety moja pompa ABS  jest 1AS i nie przyjmuje kodowania.    Wymieniłem moduł elektroniki pompy ABS  na taki z wersji 1AT dla FWD  nr   8K0 907 379 AG.  VIN się przyuczył, Kodowanie się przyjęło,   TPMS się uaktywnił, błędów nie ma. Niestety  zaraz po ruszeniu z miejsca zaczyna się dyskoteka i sypanie błędami.  Błąd hamulca ręcznego, błąd czujnika ciśnienia ESP itd...  Po powtórnym montażu elektroniki 1AS błędy nie wracają. Wnioskuję że elektronika z 1AT nie zagra z hydrauliką 1AS. Zostaje wiec tylko wymiana kompletnej pompy  ABS z 1AT.  Tu mam w związku z tym parę pytań.  Co trzeba adaptować/zakodować po wymianie pompy ABS? Spotkałem się z informacjami że między innymi kąt skrętu kierownicy.  Jak wygląda odpowietrzanie układu? Trzeba mieć przyrząd do wytworzenia ciśnienia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2017 o 22:05, piotrekb_tt napisał:


W czym jest problem? Kopiujesz kodowanie ze starej. Wklejasz do nowej i działa. U mnie poszło od strzała

Wymianielem sterownik abs i też mam błędy ESP i abs, dotyczące komunikacji z silnikiem, czyli wystarczy wklepać stare kodowanie/wykonaj i powinno działać ?Naszczescie parę dni wcześniej zapisałem autoscan i tam widzie jest to kodowanie poprzedniego sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to nie działa. Mam autoscany z ostatnich kliku lat więc od tego zacząłem.  To nie jest wina kodowania czy adaptacji. Wszystko jest pięknie do czasu aż ruszę i przejadę kilka metrów.  Widzą 2 powody tego problemu.  Albo sterownik  z końcówką  AG  nie dziala z  hydrauliką  z wersji 1AS   albo sam sterownik  jest walnięty i mimo przyjęcia kodowania sypie błędami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok u mnie wszystko już śmiga jak ta lala:hi:

dla potomnych, u mnie początkowo kodowanie zaczynało się od 17xxxxx i nie przechodziło abs i esp ciągle świeciło. na poprzednim sterowniku zaczynało sie od 16xxxx

no to poczytałem tu i tam ze sie nie da że sie da vcds . i sie udało zacząłem zmieniać pierwsze 2 cyfry z rękawa tj pokolei od 01xxx.... do 17xxxxx przy 08 wydawało sie ze jest ok ale po dłuższej przejażdżce zaświeciło się tpms a cisnienie było ok.

niektóre kodowanie nie istnieją wiec niema tego tak duzo, odrazu odrzuciłem wszystkie w których po wykasowaniu błędów i wyłączeniu vcds-a zostawała kontrola abs lub esp suma sum..zostało tylko 06xxx i 08xxx i chyba 16xxxx. a i nie wiem dlaczego ale jak wyłączałem bit 7(trailer.....) to tez miałem błędy. 

dziś po 2ch dłuższych przejażdżkach wygląda że wreszcie śmiga ok. 0 błędów a TPMS po upuszczeniu 0.5 bara...po ok 500m na mmi błąd jak niżej. :banan2:

może to nie najbardziej profesjonalny sposób ale działa ;)

(u mnie na naklejce 1AS a sterownik zamienilem na 8K0 907 379 AC)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edytowane przez emaerceien
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz fart :)   Sprawdziłem swoim module w kodowanie   zerowego bajtu  od 00 do 22 i lipa.  Nawet jak kodowanie się przyjmie to i tak wyskakują błędy albo od razu albo po krótkiej jeździe.  W  oryginalnym module miałem 16  a w kupionym 03. Chyba kupię kolejny moduł bo może ten jest jakiś walnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o pomoc , pacjent to A4 b8 tfsi quattro s tronic. Wymieniłem moduł pompy abs/esp aby zyskać aha i tpms . Niestety sypie błędami że źle zakodowany , zrobiłem tylko w adaptacji 00 odczyt i zapisz. Po ruszeniu choinka. Mój stary moduł 8k0 907 376 AL natomiast nowy z literkami BE. Stara pompa została o nr 8k0 614 517 CA , nowa pompa na stole 8k0 614 517EA. MAM VCDS 18.2

952737F7-2387-44EB-A733-42B33B5C5632.jpeg

F3666585-0F47-47F8-8483-4C654FFFED1E.jpeg

F1917DEE-0316-4556-AAE1-8B4ADEBC5245.jpeg

196554B1-740B-4671-9D69-84E9C4B6E8A5.jpeg

AE9081C5-6459-43E8-9011-CB0E788CB177.jpeg

74ACD827-1074-4B90-9475-EF21D3127C42.jpeg

62BC445D-86AB-49FA-AB01-3075A82C4764.jpeg

C2B526C9-7054-4739-94D9-992F368FEA58.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kanale 00 zapoznałeś auto z nowym modułem ABS:)   A gdzie kodowanie?  Powinieneś choć przepisać kodowanie ze starego modułu żeby zobaczyć czy nie będzie błędów.  Ale nawet to czasami nie pomaga. Ja dziś zmieniłem moduł na AQ czyli taki który w/g ETKA pasuje zarówno do  1AS jak i 1AT.   Kodowanie TPMS się przyjęło ale co z tego. Tak sypnęło błędami że nawet nie mogłem wyłączyć auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz mi wyjaśnić te kodowanie , bardzo proszę . W abs wpisałem kod dostępu i w adaptacje 00 odzywaj i zapisz , to wszystko co zrobiłem. Jak te kodowanie zrobić bo pod 1 mam ten sam kod 64D69032-6074-4C7A-A3F9-8A87E3E23564.jpeg

A6A9AB8D-05AF-4798-9797-4A21289C0636.jpeg

82134690-B6C4-4E59-B6CB-4C198B34ABB2.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O bajcie 00 nic nie wiem. Mam tylko pewne przypuszczenia.  U mnie w dieslu jest 16 a nie 09.  Wydaje mi się że w tym bajcie w przedliftach pierwsza cyfra odpowiada za rodzaj paliwa czyli 0 to benzyna a 1 to diesel.  Druga cyfra to może być skrzynia biegów gdzie manual to 6 , stronic to 9    a multi to jeszcze inna cyfra. Pierwszy  bajt masz opisany w pomocniku kodowania. Ja nie mam  fabrycznego haka wiec bit 7 w bajcie 1 nie jest u mnie zaznaczony.  W drugim bajcie podobnie jak Ty nie mam nic zaznaczone. Widzę że przepisałeś kodowanie 098500 z modułu BE do AL wiec tu jest OK. 

Edytowane przez zbigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisałem kodowanie z modułu AL starego , do nowego BE. Chodziło mi w adaptacjach kanał 00 do przyuczenia vinu. A jak wejść w ten opis bajtu w pomocniku kodowania , tylko proszę nie śmiej się uczę się . Czyli nad tymi bajtami gdzie są poziome wiersze to  1 w nawiasie to jest całe kodowanie ? Mam je takie samo jak w starym. Bo napisałeś że nie przepisałem kodowania żeby zobaczyć czy nie będzie błędów ? Jak to zrobić 

Edytowane przez krych83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisałeś dobrze kodowanie ze starego modułu.  to właśnie  09 w zerowym bajcie,  85  w pierwszym i 00 w drugim  Czyli 098500.    Pomocnik kodowania to opis tego za co odpowiada dany bit w bajcie.   W bajcie 0 tych opisów nie ma i tam można tylko próbować po omacku. W pozostałych bajtach częśćbitów jest opisana jak np bit 7 w bajcie 1  to  trailer recognition....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim bajcie , bit 0,1i 2 też są nie opisane czyli tam też można próbować i tak samo w bajcie 3 0,1i2 . Czy nie warto , tylko w tym zdrowym. A powiedz mi same cyferki czy literki też wchodzą w grę i rozumiem że zawsze mogę wrócić do swojego kodowania. Bardzo Ci dziękuje za wytłumaczenie i pozdrawiam , jak coś ogarniesz to proszę daj znać. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie mam kodowania z nowego żeby porównać. W gorącej wodzie byłem kąpany ?

Edytowane przez krych83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, krych83 napisał:

W drugim bajcie , bit 0,1i 2 też są nie opisane czyli tam też można próbować i tak samo w bajcie 3 0,1i2 . 

Pewnie można tylko majac 6 bajtow do przetestowania   a w każdym ze 20 liczb    ilość możliwości robi się moim zdaniem niemożliwa do realnego sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak juz ćwiczę vo sugerują mi wymianę pompy znalazłem ten sam model co mam u siebie POMPA ABS AUDI A4 8K0907379CA 8K0614517FL

czytałem temat ten o kodowaniu mam teraz dostęp do starej pompy więc porobiłem foty kodowania. czy ewentualnie mam wszystkie kodowania na tych fotach? czy coś pominąłem?

20200524_230248.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...