Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie przewodów CAN z zegarów do radia


tomas3miasto

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie posiadam radio concert ale chce go wymienić na jakieś inne tzn JVC mam teraz radio podłączone oryginalnie do fisa co muszę zrobić by po wymianie też to działało? Musze ciągnąc te kable z licznika? I co jak nie ma informacji o radiu na fisie to ta górna cześć porostu nie świeci??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj cały watek od poczatku i bedziesz wiedział.... :szukaj:

a jezeli chodzi o radio niefabryczne to raczej nie uda ci sie tego zrobic, z tego co wiem jest pare modeli radii ktore maja podłączenia do sterowania kierownica i do wyswietlaczy ale to chyba wyzsza połka, popatrz na alledrogo moze cos znajdziesz.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko.. do zegarów w kostce wchodza dwa kabelki , do radyjka w kostce wchodza dwa kabelki -na zegarach jest widoczna temperatura, spalanie,czas jazdy, ile przejade itp itd , nie ma wyswietania czego słucham , nie ma wyswielania navi..

po sprawdzeniu miernikiem okazalo sie ze jeden z przewodów w kostce w zegarach nie jest polączony z przewodem w kostce w radyjku, drugi przewód w kostce w zegarach po zamknieciu obwodu miernikiem pokazał jakis niewielki opór a po polączeniu tego samego przewodu z drugim w kostce pokazał wiekszy opór...

what the fu#k ? :slina: ;(

postanowiłem połączyc bezposrednio zegary z radyjkiem bo tamte przewody nie wiem skąd idą bo wchodzą tez do jakiejś grubej wiązki i wchodzą do wiązki drugiej mniejszej kostki w rns-e

efekt.. ekranik na zegarach jest podzielony na trzy czesci, wczesniej w górnej czesci wyswietlało sie ok,prak plynu sprysków zarówka itp, nizej temperatura spalanie itp itd.. po podłączeniu bezposrenio w górnej czesci pokazalo sie ze slucham mp3 / radio ( nie pokazal sie tytuł utworu czy stacja radjowa) a pod tym temperatura a w drugiej i trzeciej czesci bylo cos tego typu.. )e( i nie bylo juz spalania trasy jaką przebede i tak dalej..

co mam zrobić zeby na zegarach wyswietlalo sie co słucham razem z tytułem czy nazwą stacji , temp, i reszta funkcji z komputera..

gdzie mogą byc podlączone te przewody które idą do kostki w rns-e i te w zegarach? dodam ze rns-e zalozyl poprzedni wlasciciel

:co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac ze cos tutaj jest namieszane, ja bym poszukał na forum kodowania dla rns-e co do wyswietlania na fis, i sprawdziłbym czy czasem podłaczajac tedwa przewody nie pomyliłeś jeden z drugim i nie podłączyles odwrotnie, ja podłączyłem wszystko i i tak mi nie wyswietla bo nie moge zakodowac vagiem radia na kanale 64, i dałem sobie spokoj bo i tak mam w zamiarach wsadzic rns-e..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specjalnie wymontowałem rns-e i zegary zeby pinów nie pomylić.. moze to rzeczywiście tylko wina kodowania ale zdziwilo mnie strasznie ze wyswietliło się cos takiego na zegarach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem rns-e i dalej na zegarach procz pomaranczowego OK nic sie nie wyswietla, są przewody can hi i low podłaczone i pupa....

a kodowanie przeprowadziles poprawnie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem rns-e i dalej na zegarach procz pomaranczowego OK nic sie nie wyswietla, są przewody can hi i low podłaczone i pupa....

a kodowanie przeprowadziles poprawnie :mysli:

a w rns-e robi sie to inaczej niz w zwykłym concercie?? musze to wszystko jeszcze raz ogarnac;)) napisz mi na pw jak to masz u siebie jak mozesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś orientuje się skąd oryginalnie idzie kabelek k-line do radia do kostki A pin 3. Mam u siebie jakiś kabel wpięty w ten pin ale komunikacji z radiem nie mogę nawiązać. Muszę sprawdzić gdzie idzie ten kabel i chciałbym wiedzieć gdzie ewentualnie powinienem go podłączyć.

Podobno można pod klimatronik albo pod złącze diagnostyczne pin7, jednak wolałbym tak jak jest w ori instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się, ale nie tak jak chciałem. Nie byłem w stanie ustalić dokąd idzie obecny kabel z pin3 (k-line).

k-line z pinu 3 podłączyłem pod złącze diagnostyczne w pin 7. Nie chciałem ruszać kostek od klimatronika bo ciężki dostęp jest do tych pinów. Łatwiej było pociągnąć kabelek za zegarami do złącza. Tam jest większa kostka i bez problemu można dołożyć drugi kabel do pinu 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się, ale nie tak jak chciałem. Nie byłem w stanie ustalić dokąd idzie obecny kabel z pin3 (k-line).

k-line z pinu 3 podłączyłem pod złącze diagnostyczne w pin 7. Nie chciałem ruszać kostek od klimatronika bo ciężki dostęp jest do tych pinów. Łatwiej było pociągnąć kabelek za zegarami do złącza. Tam jest większa kostka i bez problemu można dołożyć drugi kabel do pinu 7

mam ten sam problem...na fisie mi wyswietla...ale nie moge sie polaczyc z radiem...czyli z radia trzeba polaczyc kabelkiem ze złaczem diagnostycznym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się, ale nie tak jak chciałem. Nie byłem w stanie ustalić dokąd idzie obecny kabel z pin3 (k-line).

k-line z pinu 3 podłączyłem pod złącze diagnostyczne w pin 7. Nie chciałem ruszać kostek od klimatronika bo ciężki dostęp jest do tych pinów. Łatwiej było pociągnąć kabelek za zegarami do złącza. Tam jest większa kostka i bez problemu można dołożyć drugi kabel do pinu 7

w złaczu diagnostycznym k-line to 15 pin a nie 7 :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś w okolicach Warszawy podjął by się podłączenia can-u i przekodowania vag-iem ??

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś w okolicach Warszawy podjął by się podłączenia can-u i przekodowania vag-iem ??

:)

...dawaj sie ogarnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i dalej jestem w d..pie :kwasny:

Panowie poradźcie co tu zrobić. :wallbash:

W aucie było radio NAVI PLUS(czyli RNS-D) teraz jest radio RNS-E. Przejściówka ISO na ISO 2 działa, ale standardowo nie podświetla, nie wyłącza się po wyciągnięcia kluczyka, i wyłącza się po 30min, no i nic się na FISie nie pokazuje.

No to z tego co wyczytałem, zabrałem się za CAN-L, CAN-H. Według schematów to na NAVI PLUS są one na złączce 26pinowej, 13pin i 26 pin. JA je tu wypiąłem i przylutowałem według schematu RNS-E do wtyczki D, 9pin i 10pin.

Czy tak może być, bo we wtyczce z zegarów już były orginalnie wpięte 19pin i 20pin.

Bo nic nie działa.

Zkomunikowałem się z VAGiem pustawiałem wszystko według instrukcji.

Czyli:

Navigacja 56>Coding >Function 7

tam odpowiedno 0300113 (to chyba sobie rozkodujecie)

Potem wszedłem w w ustawienie rozmiaru kół:

Navi 56> Adaptation >Function 10

kanał 1 (tires)

i odpowiednio 235/40/18 to wartość 1967

Dla bajery zmieniłem logo startowe na RS4

No i kwestia komunikacji z FIS

Instrument 17> Adaptation>Function10

kanał 62

i już była wartość 21 to nic nie zmieniałem

Pozapisywałem wszytko

Myśle będzie działąć super. Zresetowałem jeszcze radio przez odłączenie na kilka minut.

Po włączeniu banan BO pojawiło się RS4 SUPER

Ale dalej lipa nic więcej nie działą.

Co źle zrobiłem

Wydaje mi się że gdzieś z tymi pinami źle zrobiłem.

Czy powinienem z zegarów póścić bezpośrednio pin 19 i 20 do radia. Bo te piny przy zegarach są innych kolorów jak potem się pojawiają przy wtyczce radiowej tej 26 pinowej.

Pomocy!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale co to znaczy

A cany skreciles ?

Bo już o wszystko pytam żeby nie było niejasności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...