Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Centralny ponownie i pilot oryginalny


Wojtas-3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno kupiłem audi A4 1998 1,9 TDI 110KM. Sprzedający informował mnie że po wymianie baterii w kluczyku oryginalnym przestał on działać. Odpalać można, jednak zdalne sterowanie nie działa. Czytałem wszystkie możliwe instrukcje do ponownego wczytania kluczyka, jednak żaden sposób nie daje rezultatu. Nie wiem czy istotne jest, że centralny zamek zamykany mechanicznie kluczykiem działa od strony pasażera, ale od strony kierowcy otwierają i zamykają się tylko przednie drzwi. Próbowałem procedurą:

A) Instrukcja programowania pilotów. GRUPA VAG ( Audi, Seat, Skoda, VW).

Do programowania pilota zdalnego sterowana muszą być dwa kluczyki.

1. - Wkładamy kluczyk do stacyjki i włączamy zapłon.

2. - Zamykamy wszystkie szyby i wychodzimy z samochodu.

3. - Zamykamy samochód.

4. - Wkładamy kluczyk do zamka drzwi od strony kierowcy z pilotem do programowania i naciskamy jeden przycisk otwóż lub zamknij przez ok. 3 sekundy. Powinien nam się odezwać klakson choć nie jest to regułą, lub zaświecić awarujne.

5. - Otwieramy kluczykiem drzwii samochodu ( nie pilotem ), wyjmujemy kluczyk ze stacyjki. Proces programowania pilota zakończony. Pilot powinien być już aktywny.

B) - Dowolny kluczyk samochodu włożyć w wyłącznik zapłonu i włączyć zapłon

- Dodatkowym kluczykiem zamknąć drzwi kierowcy lub pasażera. Wyjąć kluczyk (celowe jest zamknięcie za pomocą tego kluczyka, którego kod ma zostać zapamiętany)

- Kluczyk, którego kod ma zostać wprowadzony do urządzenia sterującego skierować na czujnik podczerwieni i krótko nacisnąć na przycisk nadawania jeden do czterech razy. W celu wprowadzenia danych do pierwszej komórki nacisnąć przycisk jeden raz, do drógiej - dwa razy itd. Nadawanie kolejnych impulsów nie może odbywać się szybciej niz co jedną sekunde. Każdy impuls jest potwierdzany sygnałem dźwiąkowym alarmu.

- Po przerwie 5 sekund od ostatniego nadania impulsu ponownie nacisnąć na chwile przycisk nadawania. Samochód zostanie odblokowany i przebieg programowania pamięci jest zakończony.

Zakonczenie procesu programowania musi nastąpić w przeciągu 30 sekund od zamknięcia samochodu (punkt 2). W przeciwnym przypadku należy proces powtózyć przez ponowne zamknięcie drzwi kierowcy lub pasażera obok kierowcy.

Uwaga

Opisany proces należy przeprowadzić dla każdego kluczyka. Jeżeli nie wiemy, która komórka pamięci jest wolna ( na przykład przy kluczyku zapasowym), to należy ponownie wprowadzieć do urządzenia sterującego kody wszystkich kluczyków.

C) Jesli masz tylko 1 pilot czeka Cie wizyta u elektryka. A jesli masz wiecej pilotow i ktorykolwoek z nich dziala - zalatwisz to bez elektryka.

Jeden z kluczyków pojazdu (z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!).

Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).

Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne - na trzeciej itd.

Żadna nie dała rezultatu, baterie sprawne, sprawdzałem miernikiem. Na pilotach nie ma diód więc nie mam świetlnej sygnalizacji. Jeśli jeszcze ktoś ma jakieś pomysły, to poproszę o sugestie. Chciałbym uniknąć kosztu pewnie około 50zł za to co powinno się udać samemu.

Pozdrawiam.

Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności - podaj jaki nr ma pompka centralnego - może wsadzona jest taka bez sterowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były pompki centralnego zamka do A4 o takim samym wyglądzie / chodzi o ten na 2 wyjścia powietrzne/ i jedne miały zdalne sterowanie , a inne nie. Podaj nr pompki to przynajmniej tu na 100% Ci pomoge i tą opcję już będziesz miał wyjaśnioną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pompka ale tak jak napisałeś, kluczyk się nie przyuczy jak wybierzesz miejsce w pamięci sterownika które jest juz zajęte.

Ja podłaczam vag-a i sprawdzam na bloki pomiarowe na kanale 03 w 2 oknie czy są jakieś zapisane kluczyki. Cztery zera to brak pilotów w pamięci. Najlepiej to zrób to jak ja czyli z vag-iem.

Procedura taka sama tylko masz całkowity podgląd na to czy pilot jest aktywny i na którym miejscu zapamiętujesz nowego pilota.

Ja robię to tak że klient przyjeżdża z wszystkimi kluczami i kasuję wszystkie z pamięci i ponownie zapisuję po kolei jak mi pasuje. Czesto bywa że nie ma miejsca na zakodowanie pilota i trzeba wyczyścić a poza tym dla klienta bezpieczniej bo nawet jak poprzedni właściciel zostawił sobie jeden pilot to jak ja go usunę z pamięci to już nim auta nie otworzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wywnioskowałem z opisu na początku , samochód od momentu kupna nie otwierał ddrzwi zdalnie. Może poprzedni włąściciel cos nakombinował i wsadził jakąś pompke bez sterowania zdalnego. Podaj nr pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam1 nie bede zakladal nowego tematu bo mam podobny problem, tyle ze ja chce zalozyc sterowanie z pilota. Ja mialem u siebie pompke z oznaczeniem na koncu "L"! Pompka mi zdechla (peklo to koleczko z lopatkami) wiec teraz chce kupic juz taka zeby miec sterowanie z pilota! O jakim oznaczeniu mam kupic pompke i jaki kluczyk? Wystarczy tylko wymienic pompke i zakodowac kluczyki , czy trzeba jeszcze cos przerabiac?? moje auto to a4 98 rok avant ahu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki ze sterowaniem z pilota w twoim roczniku były takie 8L0 862 257 G,P,K,D , w latach 99-2001 doszły B i samo 257. Była tez wersja z pompką 8D0 862 257E ale nie chodziło w niej jako zamiennik otwieranie czy zamykanie , nie pamietam która z tych funkcji. Najlepiej podłozyć od kogos pompkę ze sterowaniem do swojego auta i sprawdzic jak sobie poradzi przy zamykaniu kluczykiem , czy światła w środku gasną / miałem taki przypadek że po podmianie pompki z innymi nr po zamknieciu samochodu światła się zapalały/. Potem kupic kluczyk na 2 przyciski i go zakodowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kol Krupskim wyszukalem na necie ze takie pompki 8lo 862 257 D lub K

i jeszcze 8do 862 257 B maja sterowanie zdalne z pilota i nie maja alarmu. Moja pompka czyli 8lo 862 257 l nie ma alarmu ani zdalnej obslugi wiec musze wybrac jedna z tych trzech zeby nie motac sie niepotrzebnie jeszcze z alarmem. tylko jaki mam kupic kluczyk - na jaka czestotliwosc bo wiem ze musze miec 2 przyciskowy! potem jeszcze trzeba zrobic antene do pompki i tu tez mam problem jak ja zrobic i pod ktore piny wpiac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk podałem post wyżej jeszcze pompki G i P były w tych rocznika ch. Pompka B była po 99r. Nie odpowiem z 100% pewnościaą jak pompka będzie bez problemu działała. Istotne jest ułożenie w kostkach instalacji / wiązce/ przewodów tak , by trafiały na te piny w gniazdach pompki które są potrzebne. Proponuję na chwilę gdzieś pozyczyć pompke / np w komisie/ i sprawdzić czy wszystko zadział - zamykanie, otwieranie , światła w środku. Kluczyk na 2 przyciski , będzie hulał. Swoją drogą nie częstotliwośc jest tu istotna ale informacje jakie po tej częstotliwosci są kodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego , nic Ci nie będzie motał. Wsadź jakąkolwiek pompke ze sterowaniem, myslę że G lub K by chodziły , bo w tym roczniku takie montowałem . Nie patrz za bardzo w ETKę - wymienia nie wszystkie rodzaje pompek które montowała fabryka.Kluczyk - scyzoryk możesz kupić z A4 A3 Lub nawet z A8 . Z a6 po 97 niestety , nie będzie chodził.Jak nie znajdziesz pompki w okolicy pisz na PW - coś Ci wyślę i popróbujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

podepne sie do tematu poniewaz wymienilem pompke bez zdalnego sterowania na pompke ze zdalnym sterowaniem (8D0 862 257 B), dokupilem pilota z dwoma przyciskami i nietety nie moge zakodowac kluczyka tak aby dzialalo. Probowalem na chyba juz na wszystkie sposoby i nic, tylko w blokach pomiarowych w jednym oknie zmienialy sie wartosci po nacisnieciu pilota ale nie dalo sie przeprowadzic adaptacji. Pompka jest z polifta i moze przez to nie chce dzialac. Czy jesli bym zmienil na pompke ktora byla montowana w tym samym roku to by dalo sie to jakos zrobic zeby ten pilot dzialal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...