Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamiana radia symphony II na concert III


predki74

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie mam prośbę. czy mógłby ktoś skompensować informacje na temat zmiany radia jak w temacie )zmiana symphony z wewnętrzna 2 din na concert3  2 din), mianowicie chodzi mi o spis potrzebnych części (przejściówek) ewentualne zdjęcia schematy co do czego przepiąć. wiem że wałkowane to było jakiś czas temu ale niestety wasze udostepniane zdjęcia sa już niedostępne. 

Pozdrawiam Bagy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jako że zmieniłem w swojej B6 w sedanie radio na Concert 3 i miałem problem z odbiorem stacji radiowych postanowiłem zmienić wzmacniacz antenowy na ten z B7 o nr 8E5035225AF, może komuś się ten opis przyda bo nie znalazłem za wiele w internecie. Zajęło mi to ok 6 godzin ze względu na improwizację, rzeczy jakie mi się przydały to przede wszystkim lutownica, przewody do przedłużenia styków z dachu do bagażnika, izolacja, koszulki termokurczliwe do zabezpieczenia lutowanych przewodów i inne. 

Niestety ale wzmacniacz antenowy z B7 nie pasuje do B6 bez druciarstwa ze względu na inny rozmiar, ułożenie wtyczek w innym kierunku i postanowiłem umiejscowić go w bagażniku za lewym boczkiem tapicerki. Po demontażu osłony wzmacniacza w podsufitce, osłony słupka i boczka w bagażniku, demontujemy wzmacniacz i przeciągamy (w moim przypadku) 3 wtyczki od wzmacniacza do bagażnika przez jeden z otworów w karoserii, czwarty czarny przewód przykręcany na śrubę do dachu musimy przedłużyć i również przeciągnąć do bagażnika (otwór ten nie był duży, przeciągałem przewody pojedynczo, wcześniej zdemontowałem plastikowe osłony wtyczek żeby lepiej się je przeciągało i używałem sztywnego drutu w celu ułatwienia sobie pracy). Po przeciągnięciu przewodów od wzmacniacza do bagażnika zabrałem się lutowanie przewodów do dachu karoserii (posiłkowałem się zdjęciem z internetu z oznaczeniem miejsc konkretnych styków w dachu, zdjęcie poniżej), miejsce z dachu ANT1 połączyłem z miejscem na wzmacniaczu FM1, miejsce ANT2 z FM2 i te przewody również przeciągnąłem do bagażnika i w bagażniku przylutowałem je do wzmacniacza. Po podłączeniu wzmacniacza w bagażniku miałem 2 błędy w vagu, błąd anteny 1 (wcześniej miałem błędy obu anten, w ustawieniach radia antena 1 i 2 były off, teraz antena 1 jest off, antena 2 on) i błąd kodowania. Po ponownym kodowaniu radia został tylko błąd anteny 1. Radio zdecydowanie lepiej odbiera fale, łapie dużo więcej stacji i gra czyściej. Czy to zostało poprawnie podłączone? Nie wiem, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, posiłkowałem się wiedzą z internetu, wkurzało mnie, że kupiłem "lepsze" radio a nie mogę słuchać stacji radiowych, teraz działa zdecydowanie lepiej. Zdjęcia poniżej.

 

 

WZMACNIACZ-ANTENY-AUDI-A4-B6-B7-SEDAN-8E5035225AF.jpeg

DSC_0903.JPG.5101e0bc2e35fbfffdedd40e5dbebb74.jpeg

elec187_8.gif

IMG_20190826_163355.jpg

IMG_20190826_163414.jpg

IMG_20190826_163430.jpg

IMG_20190826_163443.jpg

IMG_20190826_163509.jpg

Edytowane przez krzysiek91x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem potrzebne przejściówki dołożyłem i zmostkowałem pin 15 i 16 radio się włączyło, ale nie działa mi cd. Który pin odpowiada za cd ?bo wogóle nie słychać zmieniarki i nie można włożyć płyt. Czy muszę jeszcze przełożyć b5 do c7?

IMG_20191121_103437.jpg

Edytowane przez sebeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jestem po zmianie radia z symphony ii na concert ii, wszystko ladnie gra ale jak wchodze vcdsem w radio to strasznie muli, jak wchodze w bledy to jest ich troche i czesto zrywa polaczenie, probowalem zakodowac ale nie rozumiem jak, nie jest to standardowe kodowanie gdzie wpisuje odpowiednia cyfre tylko jakies +3 itp. Po wlaczeniu radia nie ma komunikatu o BOSE, ani informacji na fisie o radiu, ktos pomoze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, komzuald napisał:

Panowie, jestem po zmianie radia z symphony ii na concert ii, wszystko ladnie gra ale jak wchodze vcdsem w radio to strasznie muli, jak wchodze w bledy to jest ich troche i czesto zrywa polaczenie, probowalem zakodowac ale nie rozumiem jak, nie jest to standardowe kodowanie gdzie wpisuje odpowiednia cyfre tylko jakies +3 itp. Po wlaczeniu radia nie ma komunikatu o BOSE, ani informacji na fisie o radiu, ktos pomoze?

Tu masz listę:

Coding

  • 0?x0xxx: Options 3
    • +1 = Analog Input (AUX)
    • +2 = Multifunction Steering Wheel
    • +4 = Telephone
  • 0x?0xxx: Options 2
    • +1 = Digital Sound System
    • +2 = CD-Changer
    • +4 = Satellite Radio
  • 0xx0?xx: Options 1
    • +1 = Leather Interior
    • +2 = Diesel Engine
  • 0xx0x?x: Sound System Correction
    • 0 = Sound System (No passive Speakers/No Correction)
    • 1 = Sedan/Coupé with passive Speakers
    • 2 = Wagon/Avant with passive Speakers
    • 3 = Cabriolet/Roadster with passive Speakers
  • 0xx0xx?: Country
    • 1 = Europe
    • 2 = North America
    • 4 = Japan
    • 5 = China 

I teraz dla pierwszego znaku:

Jeżeli masz kierownicę z MF to wstawiasz 2. Jeżeli masz kierownicę MF i telefon to wstawiasz 6. Jeżeli masz tylko telefon to wstawiasz 4, a jeżeli masz też wejście AUX to do każdej z powyższych wartości dodajesz 1.

W każdym kolejnym znaku robisz dokładnie to samo czyli sumujesz te wartości które są przypisane do Twojego wyposażenia i sumę całości wpisujesz w kodowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, MaTeo85 napisał:

Tu masz listę:

Coding

  • 0?x0xxx: Options 3
    • +1 = Analog Input (AUX)
    • +2 = Multifunction Steering Wheel
    • +4 = Telephone
  • 0x?0xxx: Options 2
    • +1 = Digital Sound System
    • +2 = CD-Changer
    • +4 = Satellite Radio
  • 0xx0?xx: Options 1
    • +1 = Leather Interior
    • +2 = Diesel Engine
  • 0xx0x?x: Sound System Correction
    • 0 = Sound System (No passive Speakers/No Correction)
    • 1 = Sedan/Coupé with passive Speakers
    • 2 = Wagon/Avant with passive Speakers
    • 3 = Cabriolet/Roadster with passive Speakers
  • 0xx0xx?: Country
    • 1 = Europe
    • 2 = North America
    • 4 = Japan
    • 5 = China 

I teraz dla pierwszego znaku:

Jeżeli masz kierownicę z MF to wstawiasz 2. Jeżeli masz kierownicę MF i telefon to wstawiasz 6. Jeżeli masz tylko telefon to wstawiasz 4, a jeżeli masz też wejście AUX to do każdej z powyższych wartości dodajesz 1.

W każdym kolejnym znaku robisz dokładnie to samo czyli sumujesz te wartości które są przypisane do Twojego wyposażenia i sumę całości wpisujesz w kodowanie.

 

sorry moj blad, mam concert III, i kodowanie u mnie jest takie

 

  • ?xxxx: Options
    • +1 = Front Speaker Diagnosis inactive (ONLY Audi A4 Cabriolet)
  • x?xxx: Tone Characteristics (< MY 2001)
    • 0 = Linear Tone Characteristics (All Radios)
  • x?xxx: Tone Characteristics (MY 2002 >)
    • 0 = Tone Characteristics for all other Models and all Radio Chorus
    • 1 = Tone Characteristics for A4 (8E)
    • 2 = Tone Characteristics for A6 (4B) & Audi A2 (MY 2005 >)
    • 3 = Tone Characteristics for A4 Cabriolet (8H)
    • 4 = Tone Characteristics for TT (8N)
    • 5 = Tone Characteristics for A3 (8L)
  • xx?xx: Fader/BOSE/Amplifier
    • +1 = Fader-Display OFF
    • +2 = BOSE-Display ON
    • +4 = Mute Amplifier when using Phone
  • 0xxxx?x: Installation Options I
    • +1 = Navigation installed
    • +2 = Telephone installed
    • +4 = Voice Control installed
  • 0xxxxx?: Installation Options II
    • +1 = Diversity Antenna installed
    • +2 = CD-Changer installed to odpowiada za zmieniarkę
    • +4 = Multifunction Steering Wheel installed

czyli 01204

mam a4 b6 z bose,  bez zmieniarki, z kierownica multi, tylko na koncu nie wiem czy mam diversity antene. To i tak wychodzi mi tylko 5 cyfr kodowania, a vcds wywala blad ze ma ich byc 7...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj 0210101 a jak masz dodatkowo diesla to daj 0210301.

Radio concert 3 czyli 2din z CD i MP3 jest radiem generacji 2+ i kodowanie wg tego co wkleiłem wyżej.

Jeśli masz concerta CD 1din to wtedy kodowanie wg tego co Ty podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie założyłem konto by się z tym wami podzielić, bo nigdzie nie ma wiedzy i tutoriali dla sedanów, nie będę śledził dalej tego wątku.

Dziękuję krzysiek91x za pomocny wpis, potwierdzam, że rozkład anten na schemacie jest poprawny.

Model wzmaka dla Sedana EU z B7 2007+/Seat Exeo: 8E5035225AF

Zrobiłem zmianę Symphony II na Concert III w Sedanie B6 i była lipa z odbiorem bo w B6 jest system anten diversity - dodatkowo w sedanie jest ciężko ze zmianą wzmacniacza anteny bo ten z B7 po 2007 roku albo Exeo jest 3 razy mniejszy, ja odpuściłem temat z ciągnięciem wszystkiego do bagażnika bo wszystko mieści się w słupku C razem z wiązką bez problemu na oryginalnych prostych wtyczkach - po złożeniu nic nie odstaje, nie widać śladu ingerencji. Dodatkowo wprowadziłem pewne zmiany, bo antena bez GND będzie działać słabo, pomierzyłem i wszystkie te styki oprócz GND w lewym dolnym rogu Krzyśka zdjęcia mają wspólną masę. Po lutowaniu zalałem klejem na gorąco, żeby się nic od wibracji nie odkleiło - te styki na szybie się bardzo ciężko lutuje - ZALECAM okulary ochronne by nie dostać odpryskiem cyny w oko!!! Wszystko poniżej na fotkach. Radio odbiera nawet w garażu na wsi na zerowym zasięgu czysto jak fabryka, obie anteny na ON, zero błędów we VCDS, nie ciągnąłem specjalnie nowego drugiego kabla antenowego bo i po co? Wykorzystałem istniejące kable od anteny i diversity, nawet kolory się zgadzają. Czas pracy przeróbki wzmaka to 3h + 1 piwo, włącznie z rozebraniem i złożeniem boczku bagażnika, ale potem wymyśliłem, że nie ma to sensu bo wszystko wejdzie w słupek. Trzeba pamiętać, że wzmak anteny ma też w sobie antenę do odbioru pilota od otwierania auta - schowanie w bagażniku może pogorszyć znacznie odbiór. W sumie by mi zeszło max 2,5h gdyby nie bagażnik.
 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edytowane przez pofani8453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, nie chciałem zakładać nowego tematu.
panowie mam exeo 2010 1.8t kombi z concert 2 plus. bez bose. z tylu wmacniacz bez suba. 8 glosników.

 

czemu mam takie kodowanie?
jesli mam wmacniacz z tylu, ktory zasila tylne glosniki, tzn ze są one aktywne a nie pasywne. czy może nie lepiej było by zmienić kodowanie w sound system correction na 0.

i co daje w options 1 dodanie kodowania dla diesla? nie wiem dlaczego tez mam to ujęte. przeciez to nie diesel - zwiększa to może domyślną głośność? bo w dieslu niby glosniej w srodku..

145721672_182440213633784_7444759832847223071_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2021 o 19:57, Pozioo napisał:

witam, nie chciałem zakładać nowego tematu.
panowie mam exeo 2010 1.8t kombi z concert 2 plus. bez bose. z tylu wmacniacz bez suba. 8 glosników.

 

czemu mam takie kodowanie?
jesli mam wmacniacz z tylu, ktory zasila tylne glosniki, tzn ze są one aktywne a nie pasywne. czy może nie lepiej było by zmienić kodowanie w sound system correction na 0.

i co daje w options 1 dodanie kodowania dla diesla? nie wiem dlaczego tez mam to ujęte. przeciez to nie diesel - zwiększa to może domyślną głośność? bo w dieslu niby glosniej w srodku..

145721672_182440213633784_7444759832847223071_n.jpg

hej, ja dziś kodowałem u siebie Concert 2+ i póki nie wpisałem poprawnego kodu wyskakiwał mi taki błąd jak na zdjęciu (a4 b6 sedan 2003 rok), u Ciebie są jakieś błędy na vagu odnośnie braku zgodności ?

 

kodowanie.jpg

Edytowane przez KacperBE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2021 o 22:34, KacperBE napisał:

hej, ja dziś kodowałem u siebie Concert 2+ i póki nie wpisałem poprawnego kodu wyskakiwał mi taki błąd jak na zdjęciu (a4 b6 sedan 2003 rok), u Ciebie są jakieś błędy na vagu odnośnie braku zgodności ?

 

kodowanie.jpg

Brak błędów. bede zamawial z aliexpress radio 8', więc chyba porzucam temat i sprzedam to radio ori.

Edytowane przez Pozioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pasywne głośniki z przodu, tylko tył jest ze wzmacniacza. Jeśli miałbyś bose i wszystkie głośniki ze wzmacniacza to wtedy rzeczywiście koduje się 0 w sound system. Teraz przy przekodowaniu na 0 przód przestanie grać.

Kodowanie w options 1 możesz zmienić, być może minimalnie się coś poprawi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam A4 B7 z 2006. Kupiłem radio fabryczne Chorus 3. Chce go wpiąć do swojej instalacji, do dwóch kostek co mi wychodzą. Mam BOSE. Przejściówke fakra antenową już mam. Potrzebuję przejściówkę, adapter do zasilania i BOSE całego. Jak to ogarnąć. Pomoże ktoś krok po kroku? Pozdrawiam. 

IMG_20221118_174546.jpg

IMG_20221118_174529.jpg

IMG_20221118_172539.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, pacjent to b6 2003 z oryginalnym bose oraz concertem 1 din. Docelowo chcę włożyć navi ale na przeczekanie concert 2+ 2 din. Większość linków oraz zdjęć z tematu jest nieaktywna więc chciałbym się upewnić czy dobrze kombinuje.

Adapter:

ALLEGRO.PL

W którym mostkuje pin 15 i 16 oraz przekładam b5 do c7

Oraz adapter antenowy, i tu moje pytanie czy jeśli planuje dołożenie wzmacniacza 8E5035225AF ale na ten moment zostawiłbym stary to czy od razu mogę wybrać taki:

ALLEGRO.PL

I wtedy jedno z tych wyjść pozostaje nie podłączone czy muszę kupić ten pojedynczy? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie mogę pod niego podłączyć żółtej wtyczki (diveristy?), potrzebuję jeszcze jakieś redukcji na te cieńsze złącze czy może kompletnie inny adapter? Pomoże ktoś bardziej rozgarnięty w tym temacie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...