Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Niestabilna praca po odkręceniu korka wlewu oleju - 2.0 TFSI


pioter_73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam apel do posiadaczy bolidów z silnikiem 2.0 TFSI, aby sprawdzili czy mają takie same objawy co ja. Mianowicie, na pracującym silniku, po odkręceniu korka wlewu oleju, silnik się trzęsie - niestabilnie pracuje, tak jakby np odłączyło mu się jedną cewkę i pracował na 3-ch cylindrach.

Mam wątpliwości czy jest to prawidłowe zachowanie.

Szukam przyczyn drgań nadwozia przy wrzuconym Drive'ie na postoju i kręcę się wokół układu odpowietrzania skrzyni korbowej i PCV.

Będę wdzięczny za Wasze spostrzeżenia i opinie.

Dowiedz się jakie masz oznaczenie silnika, bo w profilu jest od innego modelu i poprawnie wstawiaj w prefix, bo akurat nie dotyczy to wszystkich B7 jak to zrobiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w swoim aucie .Jest tak od samego początku.

Jak dla mnie to rozszczelnienie skrzyni korbowej powoduje zmianę podciśnienia i stąd elektronika głupieje.

Wystarczy sprawdzić to w miejscu zaślepki bagnetu oleju: zdejmujemy ją i silnik zaczyna szarpać,puka dwumasa.

Zatykamy otwór palcem,zasysa nam opuszek i silnik zaczyna pracować równo.

Powtarzając kilka razy za każdym razem jest to samo.

Ale może nie mam racji.

Pioter_73 a jak zużycie oleju w twoim aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioter_73 a jak zużycie oleju w twoim aucie?

W temacie oleju jest OK, nie ma nieszczelności. Poziom trzyma :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy sprawdzić to w miejscu zaślepki bagnetu oleju:

?

Co znaczy ten "?" ?

Pytałeś czy B7 2.0 TFSI ma bagnet to odpowiedziałem że ma. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co napisane zrozumialem ze jest zaslepka zamiast bagnetu.To nie takie oczywiste bo np: B8 juz go nie ma :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A5 2.0 TFSI nie ma bagnetu ,jest tylko display w MMI gdzie można sprawdzić poziom oleju.

Pewnie w B8 będzie to samo ale niech się wypowie ten kto ma.

silverb6 zerkniesz na temat olejowy na innym forum :decayed::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie po odkręceniu korka do oleju też mam objawy telepania, szarpania jakby nie palił na wszystkie... na Drive kiedy trzymam hamulec trzęsie delikatnie budą i byłem przekonany, że to poduszka pod silnikiem lub skrzynią ale jak przyczyną jest to zawór za 120zł to w tym tygodniu postaram się to zakupić w ASO i wymienić.... ciekawe czy pomoże.

ps: z olejem nie mam żadnego problemu - od ostatniej wymiany (8kkm) nie dolewałem nic (jest między min a max) a czasami lubię przyje.... w kociołek :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arpania jakby nie palił na wszyst

Ja u siebie po odkręceniu korka do oleju też mam objawy telepania, szarpania jakby nie palił na wszystkie... na Drive kiedy trzymam hamulec trzęsie delikatnie budą i byłem przekonany, że to poduszka pod silnikiem lub skrzynią ale jak przyczyną jest to zawór za 120zł to w tym tygodniu postaram się to zakupić w ASO i wymienić.... ciekawe czy pomoże.

ps: z olejem nie mam żadnego problemu - od ostatniej wymiany (8kkm) nie dolewałem nic (jest między min a max) a czasami lubię przyje.... w kociołek :rolleyes:

No to masz dokładnie takie same objawy. Mnie te drgania doprowadzają do nerwicy ;-)

W aucie tej klasy to, moim zdaniem, niedopuszczalne.

U kumpla w Toledo w automacie nie ma mowy o jakimkolwiek telepaniu.

W tym tygodniu kupuję zawód odpowietrzania skrzynki korbowej i rurkę do kompletu.

06F 129 101 - zawór regulacji ciśnienia

06F 103 221 - przewód odpowietrzający

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PCV wymieniony!

Najpierw kupiłem zawór 06F 129 101 P, z nadzieją że najnowsze wydanie będzie najlepsze, a tu porażka! Bez odkręcania korka telepał silnikiem jak na dwóch garach :chytry:

No to go zamieniłem na 06F 129 101 N i teraz jak "rękę odjął" :wink4: Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik pracuje stabilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2011 o 14:15, pioter_73 napisał:

PCV wymieniony!

Najpierw kupiłem zawór 06F 129 101 P, z nadzieją że najnowsze wydanie będzie najlepsze, a tu porażka! Bez odkręcania korka telepał silnikiem jak na dwóch garach :chytry:

No to go zamieniłem na 06F 129 101 N i teraz jak "rękę odjął" :wink4: Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik pracuje stabilnie.

i juz ci nie zasysa tez ? korka ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie wymieniłem PCV na oryginalny z ASO (końcówka R - 200 PLN) łudząc się że to może mieć wpływ na znikanie oleju. Po zdjęciu zaworu widać tam dużo syfu i oleju (patrzcie fotka). Czy wg Was tak powinno być ?

IMG_20201102_101841.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2020 o 11:37, palet napisał:

Witam. Właśnie wymieniłem PCV na oryginalny z ASO (końcówka R - 200 PLN) łudząc się że to może mieć wpływ na znikanie oleju. Po zdjęciu zaworu widać tam dużo syfu i oleju (patrzcie fotka). Czy wg Was tak powinno być ?

IMG_20201102_101841.jpg

I jak kolego zawór pomógł na pobieranie oleju ? Po wymianie dalej występuje problem z nierówną pracą po otwarciu korka ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z ASO Audi, zasysanie korka oleju i nierówna praca po odkręceniu go to normalne zjawisko. Co do poboru oleju w 15' CPMB przez 10 tys km wzieło mi 200ml więc nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...