Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Złączka siatkowa tłumiąca drgania


tomek25

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie puscila mi zlaczka ta przed katem cała sie rusza przy laczeniu z rura. Auto na zimnym silniku chodzi jak traktorek :).Na cieplym jest lekka poprawa . Jaka byscie proponowali wspawac???? I wogole czy na allegro(linki mile widziane) kupic czy w sklepie :mysli:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złącza elastyczne dostaniesz w większości sklepów motoryzacyjnych, jedyny problem że mogą nie znać wymiarów zamiennika.

Ja swoją rurę wykręciłem i wziąłem ze sobą do sklepu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie zmieniałem 3 dni temu kupiłem w sklepie kosztowało 50 zł wymiary 16cm długość średnica 6cm

ps.wymiar orginału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne rzeczy:

- klucze do okręcenie tłumika

- nowy łącznik elastyczny - tzw. siatka

- spawarka - raczej migomat

- pasta uszczelniająca do tłumików

Procedura wymiany to:

1. Wejście pod auto odkręcenie środkowej części tłumika od części kolektorowej (czyli tej z siatką) - 3 śruby jeśli dobrze pamiętam

2. odcięcie starego złącza elastycznego (tzw. siatki) - gumówka - miejsca wystarczy - odciętą część zabieramy do warsztatu/garażu

3. w warsztacie/garażu - od odciętej siatki odcinamy gumówką końcówkę-kołnierz z dziurami na śruby (zaraz za siatką) która była przykręcona do środkowej części tłumika

4. odciętą końcówkę (czyli kawałek rurki + kołnierz z dziurami na śruby) dospawamy do nowej siatki (rura-rura) zachowując odpowiednią długość całości elementu - dzięki temu - do nowej siatki będziemy mogli dokręcić środkową część tłumika

5. teraz spreparowany element - nową siatkę z kołnierzem zabieramy pod auto i spawamy do odciętej części kolektorowej - (rura-rura)

6. dokręcenie kołnierza przy siatce do środkowej części tłumika (uszczelniamy pastą)

7. odpalamy silnik - dodajemy gazu, przytykamy wydech tłumika i słuchamy świstów i szukamy podmuchów na naszych spawach. Jeśli wszystko szczelne - po kłopocie.

Jak widać - samemu nie jest za łatwo - warto pojechać do dobrych tłumikarzy, którzy zrobią całość już razem z częściami za ok 150-180zł (Wrocław)

Warto pamiętać, że od prawidłowego kształtu złącza/siatki zależy dźwięk silnika - polecam złącze z siatką na zewnątrz i wewnątrz (u mnie na początku zamontowano siatkę która w środku miała metalową harmonijkę karbowaną i silnik bardzo terkotał - po wymianie na siatkę na zewnątrz i w środku wszystko gra)

Tu dodatkowo temat o złączu (siatce/plecionce) - modowie może powinni połączyć.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,21734.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przed chwila dzwonilem do firmy .... w Kozuchowie i zaspiewali 170 plnow :shocked: plus jeszcze wymiana. Mowil ze to duza srednica i wymienia to na co bylo dlatego taka cena.Beda musial rozejrzec sie po sklepach motoryzacyjnych.Szkoda wywalac kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym rozwiązaniem jest znalezienie sklepu z warsztatem gdzie ci dobiorą odpowiednią i zamontują od razu. Usługa jest w cenie części

W Olsztynie nie znalazłęm takiej firmy. ZA robocizne z częścią chcieli od 230 zl do ponad 400 zl.. Zrobiłem to sam.. Srebrzanke kupiłem za niecałe 70 PLNów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w sklepie za 45 pln srednica- 50 dlugie -150 minimalnie za waska i dluga ale damy rade.Identycznej nie mieli na sklepie a zalezy mi zeby to szybko i dokladnie :) zrobic. Dzis jestem umowiony ze swoim mechanikiem cala operacja 30 pln. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1477

W Olsztynie jest Bimot, sprzedają tam tłumiki i inne części i od razu wymieniają. Wymieniali mi tam amortyzatory z tyłu i łącznik elastyczny wszystko w cenie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Olsztynie jest Bimot, sprzedają tam tłumiki i inne części i od razu wymieniają. Wymieniali mi tam amortyzatory z tyłu i łącznik elastyczny wszystko w cenie części.

To dobra firma jak tak robia wychodzi o wiele taniej . Jednak srednica 50 sie nie nadaje.Oddalem z powrotem. Orginalny wymiar ciezko dostac w sklepach motoryzacyjnych i w koncu zamowilem przez internet 60/ 115 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1477

Trzy razy korzystałem z ich usług i zawsze byłem zadowolony. Niedługo będę musiał chyba wymienić cały wydech i pewnie też do nich pojadę,na miejscu wszystko dobierają pod rozmiar i wymieniają :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na przesylke mnie wyniesie 50 pln zlaczka + robota 30 czyli spawanko gazowe.Auto chodzi doslownie jak ''traktor'' :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tylko automatem - gazowe w tym przypadku to jakies nieporozumienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka tez ma. Chodzi tu o drut spawalniczy jest lepszy niz elektroda :). Tylko kiedy przyjdzie ta zlaczka :confused4: Jak odpale auto to cala okolica slyszy :D

[br]Dopisany: 10 Styczeń 2008, 15:04 _________________________________________________ dzis dopiero odebralem autko zamontowalem taka

http://www.allegro.pl/item293251755_zlacze_elastyczne_tlumika_lacznik_60_115.html

zreszta tu nawet nie ma zdjecia wymiar ok. ale nie byla zbyt konkretna ciekawe ile wytrzyma. W kazdym badz razie poprawa niesamowita :) auto teraz chce jechac !! Podejrzewam jeszcze ze jest minimalna dziurka w okolicach jak te 2 rurki sie zaczynaja i ida do silnika kolektora.Przy wiekszym dodaniu gazu. Tylko to juz trzeba demontowac bo niedojdzie spawara!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...