Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] AVF nie ciagnie do 2200


beldo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, zrobiłem logi mojemu tacie który boryka się od dłuższego czasu z problemem braku mocy do ok 2200 obrotów, po przekroczeniu tych obrotów autko zaczyna ciągnąc jak szalone a wcześniej muł jakich mało :/ Sam jeżdżę passatem z takim samym silnikiem i u mnie jest OK. Przekładaliśmy czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz i żadnej poprawy. Tata Czyścił EGR, i turbinę, założony nowy N75 (pierburg). Mechanicy rozkładają ręce jeden zasugerował ze może coś z pompkami ale korekcje jak i BIP jak dla mnie ok.

Drodzy koledzy mam nadzieje ze ktoś spotkał się z takim problemem i wspólnie uda nam się rozwiązać ten problem.

Z góry dzięki za pomoc i poniżej załączam logi jakie porobione są po tych wszystkich zabiegach.

LOG BS:

Log (0 - 003)

Log (1 - 000)

Log (2 - 011)

LOG STATYCZNE:

Log (0 - 001)

Log (1 - 018)

Log (2 - 007)

Log (3 - 023)

Log (4 - 004)

Log (5 - 003)

Log (6 - 013)

Log (7 - 000)

LOG DYNAMICZNE:

Log (0 - 001)

Log (1 - 004)

Log (2 - 008)

Log (3 - 003)

Log (4 - 000)

Log (5 - 010)

Log (6 - 011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów to właśnie w moim audi syn zrobił mi te logi . Proszę wszystkich którzy mogą pomóc o w miarę szybką i dokładna analizę tych logów, jak tak dalej pójdzie to wykończę tarczę sprzęgła ( nie mogę ruszyć pod górkę ) nie mam już sił do tego samochodu . Mam nadzieję że któryś z kolegów po analizie tych logów podpowie mi gdzie leży przyczyna . Po wyczyszczeniu turbiny nastąpiła poprawa ale bardzo nie znaczna . Z góry dziękuję za analizę tych logów i porady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logow wynika ze dostaje malo powietrza. Teraz padly pytania o dymienie i o to czy jest katalizator, bo cos powoduje male ilosci powietrza dostarczane do komor spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione ma wszystkie filtry oprócz kabinowego . Przy odpalaniu teraz latem lekko zadymi raczej bardziej na siwo niż czarno, zimą bardziej natomiast przy gwałtownym przyspieszaniu jeżeli ma już obroty też widzę chmurkę z tyłu . przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach nie widzę kopcenia . Katalizator jest zamontowany . Nie wiem czy to ma znaczenie ale u syna w jego silniku jak ręcznie zamknę klapę gaszącą przy EGR to silnik mu natychmiast gaśnie , a u mnie najpierw nim lekko tak jakby telepie a potem gaśnie . Wężyk od EGR był już wyciągany i zaślepiony , nic to nie pomogło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie rzeczy do zrobienia:

- wywalenie katalizatora

- odłączenie EGR a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam prośbę . Proszę kogoś kto się zna i potrafi odczytać logi o analizę tych logów i jakieś podpowiedzi . Wykonałem już kilka eksperymentów które nie wiele pomogły i nie chciałbym dalej działać po omacku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukjar7 i koledzy mam odpowiedzi za które kolegom dziękuję . Problem z tym że do wszystkich porad już wcześniej się zastosowałem i nic nie pomogło . Nie usunąłem jedynie katalizatora ale przy czyszczeniu turbiny sprawdziłem go i jest drożny, nic nie blokuje . Dlatego podałem logi z myślą że jakieś Mądre Głowy po tych logach mi coś jeszcze podpowiedzą . Podsumowując : EGR zaślepiony , N75 pierburg nowy , podmieniony czujnik ciśnienia doładowania i przepływka od syna , wyczyszczona turbina i dalej bez poprawy . Wyczyszczony zawór EGR , ponowna próba i dalej nic . Samochód lekko podkapca przy porannym rozruchu i gwałtownym przyspieszeniu ale nie rażąco . Jak ma obroty to dobrze przyspiesza do dużych prędkości , tylko ten słaby dół nie do wytrzymania dlatego proszę jeszcze o jakieś porady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukjar7 i koledzy mam odpowiedzi za które kolegom dziękuję . Problem z tym że do wszystkich porad już wcześniej się zastosowałem i nic nie pomogło . Nie usunąłem jedynie katalizatora ale przy czyszczeniu turbiny sprawdziłem go i jest drożny, nic nie blokuje . Dlatego podałem logi z myślą że jakieś Mądre Głowy po tych logach mi coś jeszcze podpowiedzą . Podsumowując : EGR zaślepiony , N75 pierburg nowy , podmieniony czujnik ciśnienia doładowania i przepływka od syna , wyczyszczona turbina i dalej bez poprawy . Wyczyszczony zawór EGR , ponowna próba i dalej nic . Samochód lekko podkapca przy porannym rozruchu i gwałtownym przyspieszeniu ale nie rażąco . Jak ma obroty to dobrze przyspiesza do dużych prędkości , tylko ten słaby dół nie do wytrzymania dlatego proszę jeszcze o jakieś porady .

sprawdz jakie masz podcisnienia i tak dla proby podmien n18 z tym starym n75 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dolot i wydech jest drozny, a podcisnienie wciaga sztange do konca, to wg mnie zle wyregulowany jest ogranicznik w turbo[br]Dopisany: 28 Kwiecień 2011, 21:21_________________________________________________jak wyglada wogole tam wirnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podmienię zaworki jak sugeruje spanky i sprawdzę wychylenie sztangi , tego jeszcze nie sprawdzałem . Jeżeli chodzi o wirnik turbiny to wygląda dobrze , łopatki całe, luzu wzdłużnego nie ma , ma nie duży luz poprzeczny . Zauważyłem też podczas czyszczenia turbo że taka cienka blaszka na wirniku nie jest przymocowana na stałe tylko obraca się dookoła , nie wiem czy tak może być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podmienię zaworki jak sugeruje spanky i sprawdzę wychylenie sztangi , tego jeszcze nie sprawdzałem . Jeżeli chodzi o wirnik turbiny to wygląda dobrze , łopatki całe, luzu wzdłużnego nie ma , ma nie duży luz poprzeczny . Zauważyłem też podczas czyszczenia turbo że taka cienka blaszka na wirniku nie jest przymocowana na stałe tylko obraca się dookoła , nie wiem czy tak może być .

cala instalacje podcisnien na szczelnosc sprawdziliscie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o blaszke to tak ma byc.

Teoria z ogranicznikiem w turbo wydaje mi sie bardzo mało prawdopodobna.

Sprawa tkwi w :

- katalizatorze - obligatoryjnie do wywalenia

- w szeroko rozumianym ukladzie podcisnienia - klapa/EGR, N18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , dziś podmieniłem N-18 ze starym N-75 tak jak sugerował spanky , nie poprawiło się . Przy okazji wyczyściłem swój stary N-18 i po założeniu go ponownie też nic , niestety nie wiem jak sprawdzić jakie mam podciśnienia . Szczelność ciśnienia sprawdziłem przy okazji czyszczenia turbiny tzn. tylko na grubych wężach od EGR do turbiny ( napompowałem powietrza i podłączyłem manometr , ciśnienie stoi ) . Małe wężyki sprawdziłem tylko wizualnie . Dziś sprawdziłem sztangę , po odpaleniu silnika sztanga ładnie się podnosi , po podniesieniu obrotów jeszcze delikatnie ją ruszy . Mechanik sugerował mi wymianę pompek , ale to jest już poważny koszt a pewności nie ma . Po numerze win powinienem mieć pompki z końcówką BA a sprawdziłem że mam z końcówką AR , może to ma znaczenie . Na tym forum miałem informację że te modele też miały pompki z końcówką AR. Nie wiem co o tym wszystkim już myśleć . Może pokręcić trochę sztangą tylko nie wiem w którą stronę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina na krotko jak nie wstanie to mogą być łopatki opalone albo coś z geometria.

Mam podobny przypadek w Passacie z tym ze jeszcze do nie rozwikłałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...