Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Buczenie w silniku


esselte8

Rekomendowane odpowiedzi

mam ten sam problem, przejechałem już 1000 km, w tym 200 autostradą i ni przestało, więc to nie wypalanie DPFu, to musi być rozrząd

Jak sprawdzę dam znać

A może broki powylatały?

za_lepki_kana_u_olejowego_dudnienie_z_filtra_powietrza.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego DPF ci się wypala, pojeździj przez 10 minut w okolicach 2200 obr przz 10 minut poczym sta i zobaczysz czy dalej buczy powinno przestać, niestety ale dpf w B7 jest niedopracowany i jego regeneracja robi takie zjawisko jak buczenie z okolic filtra powietrza, czasami występuje też szarpanie i lekka utrata mocy. U mni to się włacza co jakieś 1000 kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem autostradą 200km około 150 km/h non stop, Dawno DPF by się wypalił :facepalm:. Szkoda, bo auto ma 120000 km przebiegu, kupione od ubezpieczyciela AXA z Niemiec po uderzeniu w sarnę, jeszcze miałem jej sierść. Autem Jeździła kobieta, więc przebieg jakby pewny, w sumie w książce ASO podobny przebieg, sam nie wiem, może faktycznie ma 300 000? uj wie, ale czyżby ubezpieczycielowi chciało się cofać licznik??:doh:. Jak odpalałem przed zakupem to buczało, bo pęknięta była obudowa filtra, to normalne myślę. Ale po złożeniu nowej, sprawdzeniu szczelności to samo. Jutro zdejmuję pokrywę zobaczymy. To silnik BPW więc pewnie to hydraulika, szkoda że Twoje zdjęcie Pablo jest słabej jakości, mało widać, mam nadzieje że to te korki, bo jeżeli szklanki, to już nigdy nie uwierzę w żaden przebieg, nigdy.

---------- Post dopisany 23-06-2012 at 23:21 ---------- Poprzedni post napisany 22-06-2012 at 20:23 ----------

I teraz czytajcie uważnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Właśnie wróciłem z garażu :jerk: no w sumie bardziej z grilla i wódki bo z radości musiałem się napić. Zrobiłem jak pisaliście. Jarek64 i mireq, Mario, Pablo, Yesfan - mieliliście rację. Tak właśnie nie wierzyłem, że auto ze 120kkm przebiegiem może mieć problem z wałkiem rozrządu czy szklankami. Zdjąłem pokrywę zaworów - patrzę po zdjęciu obudowy, leży sobie korek na głowicy. Mały, skubany, wredny korek. Mam zdjęcia więc jutro wrzucę, bo teraz coś nie mogę kabla znaleźć do aparatu. Nawet nie wiecie jakie szczęście mnie ogarnęło, nie wiecie. Pomyślałem sobie - Ja ci k.... pokaże. Owy korek wraz z ośką popychaczy pompowtrysków zamroziłem. Wcześniej w imadle poszerzyłem go, miał 6,01 mm wiec zrobiłem go na 6.10 mm, ścisnąłem po prostu. Po zamrożeniu (kurczliwość ciał stałych) wbiłem w otwór ośki (lub wałka - jak kto woli) i bryk do auta. Na wszelki wypadek dobiłem pozostałe trzy (jeden już wystawał z drugiej osi - bo w BWP są dwie). Zalałem świeży olej (Liqui Moly toptec 4200 5W30) złożyłem i po odpaleniu jakby to samo. Ale poczekałem chwilę, przejechałem 3 km, do garażu, wysiadam z auta - a tu inny silnik. Więcej koni, lepiej się zbiera i przysięgam, słychać tylko paski (niczym w benzyniaku). Forum i Wy znawcy tematu - uratowaliście mi spokojny sen i około 2000 zł gotówki. Chylę czoła przed Wami.:hi::hi::hi::hi:

Dobrze, że jesteście. :banan:

Teraz jak cicho w aucie to pojawił mi się jargot sprzęgła, chyba łożysko docisku. Ale to już pestka. Poradzę sobie. Grunt, że silnik śmiga. :wink:

---------- Post dopisany 24-06-2012 at 11:07 ---------- Poprzedni post napisany 23-06-2012 at 23:21 ----------

A tu wrzucam zdjęcia tego korka (broka, zaślepki) tak jak zdjąłem pokrywę, to sobie leżał. Z drugiej strony wałka jeden już wystawał. - widać go na zdjęciu.

Była to przyczyna buczenia, które tu opisywaliśmy, mam nadzieję, że innym to pomoże.

1340447639393.jpg

<br /><br />

1340447643412.jpg

<br /><br />

1340447650854.jpg

<br /><br />

1340447666667.jpg

<br /><br />

1340447677449.jpg

<br /><br />

1340448964770.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek64 i mireq, Mario, Pablo, Yesfan - mieliliście rację.

Makao i po makale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....- a tu inny silnik. Więcej koni, lepiej się zbiera

miałem taki sam przypadek, lecz oprócz przyjemnej zmiany dzięków wydawanych przez silnik na wolnych obrotach nie zauważyłem przyrostu mocy, to jest możliwe, by jeden "wylatany" brok zmniejszał powera ?? Nie ciśnienie oleju daje moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Czy ten kołek w dzwigni wystepuje tez w silniku 1,9 tdi 130, AVF czy tez moze być przyczyną buczenia?

Bo natrafiłem własnie przypadkiem na ten opis, a mam identyczne objawy buczenia, dudnienia z okolic filtra powietrza.

Dzieki z gory za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak Boga kocham naprawa tych broków to pół godziny roboty, trzeba wyjąć wałki, wbić, zaślepić porządnie i bryka jak nowa. Albo kupić nowe wałki po 2000 PLN od sztuki, a i tak zimny olej je wypcha.

---------- Post dopisany at 09:41 ---------- Poprzedni post napisany at 09:40 ----------

bo to gówniana aluminiowa zaślepka umiejscowiona wcisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do pytania, czy obejdzie się bez zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów ?

Jaka tam jest ta uszczelka ? korkowa ?

U mnie czasami dudni więc zakładam że to dpf. Dudnienie pojawia się momentalnie tak jak by ktoś je "pstryk" włączył. Zazwyczaj się to dzieje (albo ja to wtedy zauważam) jak podjeżdżam pod garaż i idę bramę otworzyć.

Dla świętego spokoju zaglądnął bym na te zaślepki, tylko czy trzeba tą uszczelkę wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

uszczelkę pod pokrywę zaworów trzeba założyć nową ?

Wymiana uszczelki w większości przypadków (zamienniki ) daje gorszy efekt niż montarz na starą :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj rozkręcałem i jeden brok nie był na swoim miejscu wbiłem go i na chwile obecną silnik chodzi całkiem inaczej ciszej i płynniej. Zajęło mi to godzinkę. Co do uszczelki to jest gumowa i nie ma z nią problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik BPW

Ja się zabrałem za rozbieranie, zdemontowałem gumowe kolanko, przepustnicę, egr i tą rurkę metalową z harmonijka (nie wiem jak to się fachowo nazywa, jestem elektronikiem nie mechanikiem).

Wyczyściłem egr i przepustnicę. Egr kiepsko wyglądał nie było widać wrzeciona zaworu była jedna kula błota. Efekt mam taki jak by turbina szybciej i płynniej zaczynała swoją pracę. Wcześniej miałem efekt "wciśnięcia w fotel" przy 2500rpm, teraz jest jak by mniej zauważalny bo pojawia się płynniej no ale już nie ma takiego piorunującego efektu. Niestety mam wrażenie że auto zaczęło więcej palić przynajmniej tak pokazuje komp pokładowy, ale to muszę jeszcze poobserwować bo nie jestem pewien swoich obserwacji.

Niestety poległem na zdjęciu pokrywy, by oglądnąć broki.

Nie mogłem jej unieść do góry i wyciągnąć. Wyszło mi że trzeba zdemontować kolektor dolotowy od bloku silnika, a tej uszczelki pomiędzy kolektorem nie miałem więc skręciłem z powrotem. Blokowała mi flansza do której jest dokręcana ta metalowa rurka z harmonijką

Jest jakiś inny sposób na demontaż tej pokrywy ?

Tyle tylko co udało mi się zaglądnąć przez szczelinę po uniesieniu pokrywy ale nie wiele tam było widać.

Broka najczęściej pokazywanego na zdjęciach, tego przy kole od paska rozrządu nie widziałem luzem więc mam nadzieję że jest na swoim miejscu.

Odnośnie buczenia to ostatnio znów je miałem ale bardziej mi pasowało że idzie ono z wydechu, no ale nie czarujmy się, to silnik je wywołuje. Oczywiście miałem je też na postoju, wtedy je najbardziej słychać. Pytanie czy ewentualne wypalanie dpf nie jest wyłączane jak się zatrzymujemy na dłuższą chwilę ? Kurcze mogli by zrobić jakieś info na fisie że dpf się wypala to by człowiek wiedział co robić i co się dzieje.

Ale referat mi wyszedł. Poradźcie mi co z tą pokrywą bo mnie to męczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie ja wyciagnac bez demontazu kolektora. Pokrywe paska rozrzadu trzeba sciagnac i dasz rade..

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywę paska miałem ściągniętą. Tam naprawdę dużo jeszcze brakowało aby tą pokrywę wystarczająco unieść. Nie wiem czy to ma znaczenie że ja mam BPW, może w innych silnikach nie ma tego problemu.

A czy śruby wyszarpywałeś z pokrywy czy nie ? One tam mają jakąś blokadę i nie da rady ich wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...