Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

ajj zamówiłem dosłownie 30 minut temu z alledrogo :D

Druga sprawa, w drugiej B7 mam taki problem że klima w tamtym roku śmigała, po czym przestała dmuchać zimnym, nie rzęzi jak w pierwszym b7, słychać przekaźnik jak wyłączam econ, na klimatroniku - na "AUTO" kreski wentylatora idą na max ale zaczyna dmuchać ciepłym, jak kliknę econ to słychać że jakiś przekaźnik cyknie,
bodajże 1 czy drugi kanał na vagu, pokazuje ciśnienie 6 bar, a po włączeniu klimy dalej 6, przewody od klimatyzacji ciepłe, tak jakby przekaźnik załączał klime a sprężarka nie załącza, od spodu jak zajrzałem to środek koła sprężarki kręci się czy to na włączonej klimie czy bez..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 6 bar to nie załącza się sprężarka, przy tych upałach to od razu jest 15-20 bar. Pewnie zerwało się sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o poradę. Mam po raz kolejny problem z klimatyzacją. Klimatyzacji mało używam, jeżdżę głównie na trybie econ. Zrobiłem 70 tyś km. Kupowana była nowa oryginalna sprężarka, nowy skraplacz. Całość układu była płukana pod ciśnieniem. Auto ostatnio słabo chłodziło. Pojechałem dobić czynnika, okazało się, że była niby połowa. Zdziwiłem się, bo chłodziło. Dobito mi czynnik. Po około tygodnia z przodu było słychać dziwny dzwięk. Jak się okazało zerwane było koło sprężarki, uszczerbione koło z jednej strony. Dzisiaj koło zostało wymienione na nowe, nowy osuszacz, nowy dławik ( Stary był czysty ). Koło zerwało od razu po włączeniu klimatyzacji. Wałek sprężarki podobno lekko się obracał. Jest gorzej jak na starym zrzęzi, boję się z tym jeździć. Człowiek zajmujący się naprawą sugeruje wymianę sprężarki na nową, skraplacza, osuszacza i płukanie pod ciśnieniem, czyli znowu to samo. Ostatnio ta operacja kosztowała mnie 2500zł. Ręce opadają.

 

Jakieś sugestie ? Zakładanie nowego koła nie ma chyba sensu. W skraplaczu podobno gromadzą się opiłki i mogą się po jakimś czasie oderwać i wpaść do tej "cudownej" sprężarki i znowu będzie to samo. W moim modelu trzeba rozbierać cały przód, żeby dostać się do sprężarki. Zgroza.

 

Czy nie występuję jakiś inny typ bardziej niezawodnej sprężarki, która się tak łatwo nie zaciera ?

Edytowane przez Amano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobna sytuacje u siebie, zatarł mi sie nowy kompresor (choc dysza była czysta), teraz sam zrobiłem wszystko jeszcze raz, nowy kompresor. Może przy montażu nikt nie skontrolował czy jest olej i czy w odpowiedniej ilości. Jak sie zrywa sprzęgło a szczególnie w nowym kompresprze to cos jest nie tak. To sprzeglo jest po to ze jak zaciera sie kompresor czyli ośka na której jest koło pasowe obraca sie z dużym oporem albo staje dęba (jak u mnie) to aby nie zerwać paska osprzętu zrywa sie sprzęgło. Dzięki temu przy takiej awarii dalej masz ładowanie, wspomaganie itd. Ja swoj półroczny kompresor wystawiłem na sprzedaż dla kogoś kto regeneruje ale zero zainteresowania, więc jak sie nie sprzeda to go sobie rozbiore dla zabawy i zobaczymy dlaczego staneło wszystko.

 

ps sprawdź u siebie czy wałek lekko się obraca czy stoi.

 

Jakby Cię naszło na robienie tego samego to mam urządzenie do płukania. Ja ponownie skraplacza nie wymieniałem tylko wypłukałem.

Edytowane przez kuba.goller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kuba.goller napisał:

Ja miałem podobna sytuacje u siebie, zatarł mi sie nowy kompresor (choc dysza była czysta), teraz sam zrobiłem wszystko jeszcze raz, nowy kompresor. 

Kompresor nie był zalany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby Denso są zalewane oryginalnie ale u mnie brakowało i dałem do nabijania jeszcze 20 ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kuba.goller napisał:

Niby Denso są zalewane oryginalnie ale u mnie brakowało i dałem do nabijania jeszcze 20 ml

Żaden nie jest zalewany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denso zgodnie z ich instrukcją montażu jest zalany olejem. Choć ta ilość nie koniecznie pokrywa się z danymi producenta samochodu.

A jak jest za mało oleju to dolewa się bezpośrednio do kompresora a nie maszyną w układ razem z czynnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denso fabrycznie są zalane, jest to napisane i w rzeczywistości też tak jest bo sam sprawdzałem, ale trzeba dolać, przynajmniej w moim przypadku tak było. Olej uzupełnia się zarówno w kompresorze (głównie)  jak i podczas nabijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również zabrałem się ostatnio za naprawę klimy.Udało mi się zakupić używaną sprężarkę 6seu12c . Wylałem z niej może 20 ml czystego oleju wlałem 150 ml oleju  pao 68 tylko i wyłacznie do spręzarki. Wymieniłem skraplacz  , osuszacz oraz dyszę . Czynnika wpompowałem 3 bary przy tych 20 stopniach i klima pięknie działa nic nie hałasuje. Jeśli komuś hałasuje sprężarka to przeważnie jej koniec jest bliski a większość zakupionych używek nie ma prawie oleju.

Co do sprzęgiełek w spręzarce 6seu14c to jak kupować to przynajmniej z thermoteka bo te tanie z portalu alle są dużo mniej wytrzymałe choć jedne i drugie do tych z pierwszego montażu  się nie równają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.06.2010 o 21:54, sikszak napisał:

proszę bardzo:

http://www.allegro.pl/item1076375766_sprzeglo_samozrywalne_7seu16c_6seu12c_5sl12c.html

tylko trzeba wynitować stare i przynitować nowe Ale wszystko jest już opisane w tym temacie kilka stron wcześniej

16mm czy 19mm? tam idzie.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko rozwaliło mi się sprzęgło od klimy, szpece od klimy powiedzieli że wymiana sprzęgła 400zł ale jeśli kompresor sie nie obraca to koszt naprawy około 2500zł.

Więc wymieniłem sprzęgło sam, przed montażem sprawdziłem wałek obraca się palcami bez oporów, problem w tym że po wymianie sprzęgła zaczął piszczeć pasek (przed wymianą sprzęgła też piszczał ale po wymianie zaczął bardzo)  więc wymieniłem go (na stary ale w lepszej kondycji). Po 3 dniach zaczyna ten drugi popiskiwać... Kupić nowy czy coś się dzieje z kompresorem? Jak to sprawdzić? 

Dodam że na zerwanym sprzęgle ciśnienie w układzie wg VCDS wynosiło 8bar - nie za dużo bez obciążenia??? Alternator też obraca się bez oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak odkręcić to koło od sprężarki, tam jakoś mi się kręci lekko i ani dokręcić ani odkręcić nie mogę, da się to jakoś zablokować? tak przejrzałem troszku temat ale nie znalazłem nic na ten temat albo przeoczyłem.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcisz ale tak jakby w przeciwna stronę.. Tzn zakładam ze masz sprężarkę na aucie i stoisz przodem do koła pasowego, blokujesz koło paskiem, zakładasz kluczyk (chyba 7 nie pamietam) i kręcisz kluczykiem w prawo jak byś śrubę zakręcał ! 
Jak byś potrzebował nowe koło to mam oddam za pół ceny (kupiłem ze złym odsadzeniem) do sprawdzenia jakie masz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Użytkownik007 napisał:

Odkręcisz ale tak jakby w przeciwna stronę..

czyli lewy gwint jak dobrze rozumiem, ok

Problem w tym że ta śrubka(kluczyk 10 ;) ) się tam kręci a mimo że mam zablokowane koło paskiem, chyba się tam coś rozsypało albo nie wiem. Zobaczę poi jutrze jeszcze raz bo jutro do późna w pracy.

5 minut temu, Użytkownik007 napisał:

Jak byś potrzebował nowe koło to mam oddam za pół ceny (kupiłem ze złym odsadzeniem) do sprawdzenia jakie masz 

daj jakieś zdjęcie i nr to sprawdzę czy do mojej będzie pasić, może się dogadamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest prawy gwint ale wyobraź sobie ze Ty kręcisz śrubą a koło pąsowe jest nakrętką, kręcisz w prawo i śruba jak by „wchodzi” do środka a wypycha nakrętkę czyli koło... Nie wiem czy dobrze tłumacze w każdym razie kręć w prawo (2 razy to rozbierałem wiec wiem). 
kluczyk 10?? Coś mi się nie wydaje ale może to inna sprężarka. 
skoro wszystko się obraca to masz całkiem zerwane sprzegielko (paskiem klinowalem jak ściągałem sprawne) musisz złapać jakaś żabka za to co pozostało na około ośki. Dorzucam zdjęcia koła jak wyglada dekielek ma takie aluminiowe ramiona wewnątrz które się zrywają 

 

8744C4B0-29C3-43B4-AFC6-46326F6CC1EC.jpeg

F2F790DB-D97B-46AB-90DB-837A9D451B54.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Użytkownik007 napisał:

Tam jest prawy gwint ale wyobraź sobie ze Ty kręcisz śrubą a koło pąsowe jest nakrętką, kręcisz w prawo i śruba jak by „wchodzi” do środka a wypycha nakrętkę czyli koło... Nie wiem czy dobrze tłumacze w każdym razie kręć w prawo (2 razy to rozbierałem wiec wiem). 

ok, mniejsza z tym. Będę próbował to jakoś rozkręcić(i ewentualnie się odezwę), być może się rozleciało bo hałasuje jak diabli, szczególnie przy wyższych obrotach. Na razie zdjąłem pasek by nie zablokowało mi się gdzieś albo coś a po za tym te piski mnie wnerwiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się informacją - klima działa. Trochę po długim czasie ale może się komuś kiedyś przyda.

Naprawa okazałą się tania - jak na razie. Uszkodzony zabierak a właściwie wycięty w nim wieloklin. Koszt ok 50 zł.

Problemem okazało się tylko rozkręcenie tego gdyż nie było jak przytrzymać - pomógł pneumat :thumbup1:

Screenshot_4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2021 o 17:52, Pieterb napisał:

Podzielę się informacją - klima działa. Trochę po długim czasie ale może się komuś kiedyś przyda.

Naprawa okazałą się tania - jak na razie. Uszkodzony zabierak a właściwie wycięty w nim wieloklin. Koszt ok 50 zł.

Problemem okazało się tylko rozkręcenie tego gdyż nie było jak przytrzymać - pomógł pneumat :thumbup1:

Screenshot_4.png

U mnie to kilka razy się odkręciło,nie wiem na 100% ,ale między tą tarczę a wałek jest podkładka dystansowa,jak jej nie miałem to tarcza się odkręcała,a ostatnio urwała się śruba i została w wałku ,kupiłem te podkładki są pakowane po 20 szt,jak dokręcasz tarczę bez podkładek widać jak pręży,dałem 2szt ,teraz jest sztywno ale nie pręży,nr podkładek to KTT020035,póki co tarcza trzyma ponad miesiąc,bez- śruba urwała się na drugi dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz :shock3:  no nie dawałem podkładek bo tam nie było, dzięki za info zakupię i w wolnej chwili ogarnę temat.

1 godzinę temu, greg2505 napisał:

,jak dokręcasz tarczę bez podkładek widać jak pręży,

dokładnie tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...