Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łożyska tylnego koła


darek

Rekomendowane odpowiedzi

Pany odgrzeje kotleta.

Mam pytanie odnośnie tylnych łożysk od quattro, mianowicie wymiar ich jest 82x43x37 czy ktoś wymodził taki manewr stosując łożyska o tych samych wymiarach tylko są to łozyska na os przednią do Audi 100 C3.

Znalazłem również numer od skody (SKODA 4A0 498 625 ) oraz SKFu (VKBA 1356)gdzie łozysko również jest takich samych wymiarów. Dodam że chodzi mi o to że łożyska osi przedniej o których mowa sa o wiele tańsze od tych tylnych do A4 B6 quattro.

W ETKA doszedłem że tylna piasta od Quattro ma nr 4A0407615G i taki sam numer posiada piasta od Skody SuperB wiec wszystko na to wyglada że nie musimy szukać typowo łożyska do Quattro o nr 8E0598625.


Wszystko już jasne łożysko stosowane z tyłu w Quattro ze stalową piastą na pierwszy montaż czyli SKF o nr VKBA 3605 i łożysko stosowane na przód w innych samochodach grupy VAG o nr VKBA 1356 są łożyskami zamiennymi ze sobą można śmiało zakładać na tył do Quattro a jak pisałem wcześniej cenowo się różnią na naszą korzyść :D

:hi:

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam takie pytanie : jak na 100% stwierdzic ze to lozysko i ktore ? Bo na przodzie mozna prosto sprawdzic ktore skrecjac, a tutaj ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam takie pytanie : jak na 100% stwierdzic ze to lozysko i ktore ? Bo na przodzie mozna prosto sprawdzic ktore skrecjac, a tutaj ? :)

Dźwigasz auto i kręcisz kołem. Usłyszysz różnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie. podczas jazdy z predkosciami okolo 100 km/h i wiecej w aucie slychac dość mocne buczenie . to może być łożysko ? Jakie daje objawy jak sie kończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy można z tyłu wymienić same łożysko? występują takie na allegro, szura mi coś z tyłu nie nazwałbym tego buczeniem tylko tarciem czy to tez obaw łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tarcie, to może klocki nie wracają.

porównaj po dłuższej jeździe czy jest zauważalna różnica w temperaturze pomiędzy kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko, wymieniałem łożysko i dokręcałem jak podano wyżej czyli 190 nm + 180 stopni i moje pytanie, czy to jest napewno prawidłowo?

A dlatego pytam: bo gdy dociągnołem ok. 90 stopni to piasta dość ciężko się kręciła,a gdzie jeszcze drugie 90 stopni?

Nikt z was nie wie jaka siła powinno się dokręcać?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokręcałem tak jak przykazane 190 Nm i 180 stopni i wszystko chodzi ok. Nie sprawdzałem czy lekko się kręci zaraz po montażu, ale gdyby było coś nie tak to już miałbym po łożysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no to ja już nie wiem, wczoraj gdy robiłem, zaraz po napisaniu posta wyżej próbowałem dociągnąć do tych 180 stopni to urwałem nasadkę :/

Według mnie albo jest coś nie tak z moja piasta albo u mnie dokreca się inaczej, odkrecilem i dokręcilem z momentem 240 nm.

Tak czy tak dzięki "majkel_majki" za odzew i pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry Panowie .

Pewnie banalne pytanko ale wolę się upewnić czy po ściągnięciu piasty z łożyskiem ten trzpień gdzie ponownie zakładamy cały komplet trzeba smarować jakimś specjalnym smarem no i czy łożysko także wymaga dodatkowego smarowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... zaczelo mi cos ostatnio buczec w tylnim kole tak przy 70 80km/h jak zwalniam to cichnie buczenie a jak skrecam ostro w lewo to wycicha calkowicie do momentu wyprostowania kol... z czego wyczytalem to bedzie zapewne nieszczesne lozysko i teraz moje pytanie brzmi... czy moze mi ktos doradzic jaka piasta na tyl do 1.9 130 AWX i chcial bym sie upewnic czy jej wymiana zalatwi sprawe i zapadnie cisza... gdzies slyszalem ze potrzebna jest prensa to prawda? Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 Zabieram się do wymiany klocki+ tarcza tył mam wątpliwości co co stanu piasty z łożyskiem coś mi buczy z prawej strony, nieraz jakby coś obcierało jakby tarcza punktowo obcierała o klocki.  Podniosłem auto odkręciłem koło  zacząłem intensywnie poruszać tarczą tak po 5 cm w lewo 5 cm w prawo słychać takie pukanie jak obróciłem tarczę w inną pozycje i tak samo poruszałem to już nic nie było słychać wszystko zależy w jakiej pozycji ustawię tarczę sprawdziłem w drogim kole jest podobnie. Sam już nie wiem czy je wymieniać czy  nie. Może macie jakieś sprawdzone sposoby na sprawdzenie łożyska.  Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko sprawdzasz na przykręconym kole do piasty które próbujesz odchylać w pionie i poziomie wtedy bedziesz miał mniej więcej wiarygodny wynik jesli łożysko ma luz.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno przeprowadzałem wymianę łożyska tlnego koła w B6 FWD.

Potrzebne:

a) narzędzie do zdjęcia zacisku, jarzma hamulca i tarczy hamulcowej

Klucz 13 (płaski ale i oczkowy - mniej uszkadza śruby)

Klucz 15

Imbus 8 (dobrej jakości)

torx T30 (tak mi się zdaje)

szczoteczka z twardym włosiem

b) narzędzie do odkręcenia/dokręcania piasty/łożyska

Śrubokręt płaski

Imbus 19 - fajkowy (solidny)

Imbus 19 - nasadka (jeśli mamy powyższy wystarczy na kwadrat 1/2" jeśli nie to 3/4")

grzechotka

koniecznie rurka lub przedłużka klucza

klucz dynamometryczny (1/2" jeśli mamy nasadkę pod kwadrat 1/2") - (Moment dokręcania 180-190 Nm + 180 st. dociąg)

c) pozostałe

podnośnik (hydrauliczny lub coś lepszego)

podpórki pod koła (dość wysoko podnosimy!!!)

kobyłka (bezpieczniej zaprzeć na kobyłce niż na samym podnośniku)

klucz do kół

WD40 (lub inny środek penetrująco-smarujący)

smar miedziany

smar biały

smar litowy do łożysk tocznych (np.: ŁT4-3S)

benzyna ekstrakcyjna

smar do klocków ATE

klucz od kątówki lub specjalny klucz do cofania tłoczka hamulcowego

 

Czynności:

1. włączyć 1 bieg - hamulec ręczny tylnego koła zaciągnąć!

2. poluzować śruby koła

3. zabezpieczyć auto przed przemieszczaniem 

4. podnieść auto na lewarku, podeprzeć na kobyłce, zdjąć koło

5. zdjąć dekielek zabezpieczający śrubę piasty

6. poluzować śrubę piasty używając klucza imbusowego 19 (!!! uwaga odkręcamy jak zwykłe śruby, przeciwnie do ruchów wskazówek zegara, śruba dokręcana jest dużym momentem ODKRĘCAĆ PCHAJĄC DŹWIGNIE DO DOŁU!!!) 

Uwaga: jeśli śruba nie chce ruszyć (u mnie ruszyła bez problemów) bezpieczniej założyć koło, opuścić auto i odkręcać na kołach (ostatecznie podjechać na wulkanizację mają często sprzęt by sobie poradzić z opornymi śrubami)

7. używając klucza 13 i 15 odkręcić śruby zacisku

8. używając środka typu WD40 spsikać śruby mocujące jarzmo - gniazda imbusowe oczyścić szczoteczką

9. używając klucza imbusowego 8 odkręcić śruby mocujące jarzmo - !!! upewnić się że klucz dobrze siedzi w imbusie !!!

10. zluzować hamulec ręczny !!! - zdjąć jarzmo i zacisk

11. Używając trxa T30 odkręcić wkręt mocujący tarczę hamulcową - zdjąć tarczę

12. Odkręcić całkowicie śrubę mocującą piastę/łożysko kluczem imbusowym 19

13. Piasta/łożyska schodzi z trzpienia bez użycia siły - luźno (!!! orginalnie trzpień posmarowany jest białym smarem)

14. przy okazji używając benzyny ekstrakcyjnej oczyścić czujnik ABS

15. nanieść biały smar na trzpień i tylną ściankę gdzie zapiera się piasta/łożysko

16. założyć nową piastę/łożysko na trzpień

17. od strony śruby mocującej piastę/łożysko nanieść w niewielkiej ilość smar łożyskowy (po obwodzie - będzie widać boczną ścianę łożyska)

18. wkręcić śrubę mocującą piastę/łożysko - do końca ale bez dokręcania - zakręcić klika razy

19. używając klucza dynamometrycznego dokręcić śrubą mocująca piastę/łożysko - moment dokręcania 180-190 Nm + 180 st. dociąg (mi się udało dociągnąć ok. 120 st.) to i tak olbrzymia siła i dziwi mnie że tak podają instrukcje

UWAGA!!! zachować ostrożność bo auto podparte!!! - klucz dynamometryczny szybko "pyknie" - tu nie ma problemu ale dociąg to już niezła siła - używałem fajkowego imbusa i rurki do przedłużenia - bezpiecznie dociągać klucz ciskając w dół do ziemi, jeśli nie czujemy, że możemy dokręcać podniesione auto - odłóżmy to do czasu postawienia auta na kołach.

20. Zabezpieczyć osłonę tarczy hamulcowej i na powierzchnię czołową piasty i gwinty do mocowania koła nanieść smar miedziany - ja używałem takiego w sprayu a tam gdzie nachodzi otwór centralny felgi takiego w paście

21. zamontować tarczę hamulcową - zakręcić ją by smar się roztarł

22. zamontować jarzmo - przesmarować smarem miedzianym prowadnice klocków

23. zamontować zacisk i klockami - klocki oczywiście zdjąć - oczyścić, tył klocków posmarować smarem do klocków ATE a prowadzenia smarem miedzianym, wycofać troszeczkę tłoczek zacisku, zmontować wszystko i skręcić

24. benzyną ekstrakcyjną zmyć resztki smaru z tarczy

25. zamontować koło - zakręcić - ma chodzić cicho i lekko

25. opuścić auto, dokręcić koło - pamiętając że ręczny jeszcze nie zadziała puki się nie dopasuje do tarczy

przejechać się i cieszyć się że zrobiliśmy to sami

Edytowane przez adadur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna wymienc samo łozysko z tylu czy trzeba wymieniac caly komplet?

robil ktos samo wymiane łozyska?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o przednią piastę, czy piasta w a4b6 jest identyczna czyli taka sama jak w a4b7? I czy do każdej wersji silnikowej, piasty sa takie same?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...