Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie, założyłem i aktywowałem sobie tempomat tylko pytanie czy da się coś zrobić (zakodować) tak aby pokazywał zadaną prędkość tempomatu na fisie monochromatycznym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpowiedzcie, bo nie mogę nigdzie znaleźć co z żółtą wtyczką przy zmianie tasmy na 12 pinową. W instrukcji są zdjecia przed wymianą taśmy mfsw14.jpgmfsw15.jpg

ale co z tą wtyczką zrobic bo ona nie pasuje do nowej taśmy? Czy ja trzeba dokupić i zamienić (odciąć, czy przełożyć piny)?

Edytowane przez Diablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się ją dociąć, ale najładniej jest wymienić na nową 4E0 972 133 i przełożyć piny.

Ok. 30 zł w ASO: https://sklep.motorpolwroclaw.pl/sklep/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam A4 B7 1.8T 163km BFB Quattro i moduł z końcówką "S". Posiadam fabrycznie pełnego FIS'a, chciałbym dołożyć tempomat i multi. Po przeczytaniu tematu skompletowałem taki zestaw:

Kierownica 8E0 419 091 EF + Airbag (komplet z A4 B7)
Wiązka Airbag + Multi 4F0 971 589 A
Zwijak / Taśma 4E0 953 541 A
Manetka Tempomatu 4E0 953 521
Moduł Tempomatu+Multi 8E0 953 549 Q

Osłona kolumny kierownicy: 8E0 953 515 F

Radio mam fabryczne Concert II z końcówką D


Wymieniam części, zapinam kleme, odpalam auto i koduje.

Pytania następujące:

1. Czy mam już wszystko czy jeszcze czegoś brakuje? Czy jakieś czujniki do pedałów jeszcze są potrzebne bo w temacie przewinęły się jakieś nie jasne informacje?

2. Czy kodując moje domyślne wartości się pojawią, żeby pozmieniać tylko cyferki w odpowiednich miejscach czy muszę cały CODE wpisywać od początku. Pytam bo do tej pory zmieniałem sobie tylko CODE jak uruchamiałem kontrolkę niezapiętych pasów i dźwięk. Tam właśnie tylko zmieniłem jedną cyferkę i było git.

3. Czy muszę przejść całą procedurę tak jak w B6?

Czyli procedura kodowania w kolejności:

16-Steering Wheel - > kodowanie kierownicy

16-Steering Wheel - > adaptacja VIN

03-ABS - kodowanie wybierając jeden z dwóch sposbów

Jeśli tak to jak sprawdzić czy mam pompę 5.7 czy 8.0 żeby wybrać sposób kodowania 03-ABS? Patrząc na linki do ross-rech to czy w 8.0 pomijamy LOGIN i CODING, a dane się same zaczytają ze starego i robimy tylko adaptacje G85 (czujnik skretu) i dodatkowo G419 (czujnik ESP)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Wymieniłem przełącznik zespolony, tylko teraz mam problem z ustawieniem kierownicy tak, żeby była prosto.

Macie jakieś pomysły jak to zrobić?

 

PS: Tę śrubę od kierownicy, to przykręcić ile fabryka dała, czy do zaznaczonych wcześniej linii? Może głupie pytanie, ale kręcąc do zaznaczonych linii, czuję, że mogę jeszcze sporo dokręcić, a nie wiem jakie mogą być tego skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witam  wszystkich, czy posiadając teraz moduł z S ( bazowy z b7 , koncowka produkcji b6) mogę włożyc moduł z L lub N ( b6 midline ) czy jestem skazany na moduły z b7 ???  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chudy92 napisał:

dobrze spasowałeś znaki na kierownicy i wieloklinie ?

właśnie chyba nie, jak to porządnie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Edo112 napisał:

właśnie chyba nie, jak to porządnie zrobić?

Na kolumnie masz wybity punkt i na kierownicy również.

Musisz równo wpasować jeden punkt w drugi aby były w linii.

20170610-131919.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem po dołożeniu tempomatu. 
Mam kabel kkl - program vcds lite i vag com 411 orac vcds 18.9 clon i nie potrafię przyuczyć vin w module kierownicy. W silniku przyjął logowanie dopiero po dezaktywacji i ponownej aktywacji tempomatu. Jak wejdę w blok 81 w module kierownicy to widzi mój vin ale w adaptacji nie idzie zakodować żadnym z powyższych kabli. odłączałem akumulator na całą noc i próbowałem adaptacji. Abs, esp weszły bez problemu. 
https://www.youtube.com/watch?v=n0IiFl0WjF0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem prawdopodobnie były zaśniedziale styki wewnątrz manetki po czyszczeniu vin przyjęło vag com

IMG_20190415_162242.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim,

Dzisiaj założyłem do swojej A4 B6 moduł kierownicy z końcówką L. 

Większość procesu przeszła pomyślnie. Odblokowanie FIS'a przyuczanie VIN'u usuwanie błędów ABS ESP, wszystko zgodnie z instrukcją z pierwszej strony....

Szło pięknie.. ale do czasu :) 

Problem pojawił się przy aktywacji tempomatu, przy wejściu w ENGINE [1] -> Login [11] i przy wpisaniu 11463 i kliknięciu ok, nic się nie dzieje... w blokach przy sprawdzeniu 066 pokazuje error  a przy bloku 006 w polach wyników pokazuje tylko po 3/4 cyfry, które reagują na gaz, hamulec sprzęgło, włączenie i wyłączenie manetki tempomatu... 

Podpowiedzcie mi, gdzie może tkwić problem ? 

1.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat jednak działa :D wcześniejszy post napisałem bez jazdy testowej - nie ukrywam zdziwiłem się jak jechałem dłuższą trasę w tygodniu i włączyłem na próbę manetką. Wszystko działa, utrzymuje, zwiększa i zmniejsza prędkość. 

Super dzięki! Jedyne co to zaczął gorzej pokazywać spalanie chwilowe. Przy staniu na światłach czy wrzuceniu na "luz" pokazuje ostatnie zarejestrowane... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...