Jump to content
34 34
maudia4

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat, kierownicę multifunkcyjną)

Recommended Posts

Czyli moduł z końcówką N nie obsłuży multi od b7, ale multi od b6 obsłuży? Dobrze rozumiem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

8E0 953 549 N - masz do MF w B6 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jarozakr6446 napisał:

Czyli moduł z końcówką N nie obsłuży multi od b7, ale multi od b6 obsłuży? Dobrze rozumiem? 

Q lub R potrzebujesz z czego R pod grzana kiere jest. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Też w końcu zabrałem się za tempomat i pełny fis. Wczoraj znalazłem chwilę i udało mi się wszystko wymienić i zakodować (moduł kierownicy (z końcówką Q) i manetki tempomatu I wycieraczek). Wczoraj wszystko smigalo i po jeździe próbnej nie było żadnych błędów. Dzisiaj w drodze do pracy też chodziło, natomiast w drodze powrotnej, gdy włączyłem tempomat wyskoczymy mi kontrolki kontroli trakcji i ESP. Po powrocie do domu podłączyłem kompa i miałem następujące błędy w grupie 16-Steering Wheel: 01426, 01296, 01792. 

Po wyłączeniu tempomatu I zapłonu i po po nowym uruchomieniu silnika kontrolki się nie pokazują, ale jak tylko włączę tempomat od razu je wywala.

Spotkał się ktoś z czymś takim? Coś źle zakodowałem, czy kupiłem uszkodzony moduł?

Z góry dzięki za pomoc,

Patryk

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 01426 - Controls in Steering Wheel (E221): No Signal/Communication
  • 17920 - Intake Manifold Valve (N156): Short to Plus
  • 01296 - Sensor for Vent Temperature; Center (G191) 

Wychodzi, że gdzieś nie ma styku... popsikaj wtyczki, złącza kontaktem, powsadzaj kilka razy... czasami używki trochę leżą i styki śniedzieją... 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakie ułożyłeś kodowanie? masz kierownice multi?


icon1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierownice mam standardową czteroramienna. Wydaje mi się, że kodowanie jest raczej dobrze zrobione. Wczoraj tempomat działał, a dzisiaj już znowu blad wywala. Także chyba coś nie łączy. Jak znajde jutro chwilę to spróbuje styki tym kontaktem popsikac. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. Na dniach przyjdzie mi kierownica 3ramienna z mf i nie wiem czy czegoś jeszcze nie potrzebuję. Okablowanie poduszki  zwykłej mojej 3ramiennej będzie pasowac? Czy trzeba jakas inną pod MF żeby przyciski podłączyć?

 

Taką muszę kupić? 4F0 971 589 A

Edited by MarcinL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebna jest wiązka pod MF.

Sprawdź jaki masz moduł i taśmę, czy obsłużą multi.

https://a4-klub.pl/topic/18670-instalacja-kierownicy-multifunkcyjnej-s3-r8-s6-tt-a4-b7-b8

Edited by chudy92

icon1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, chudy92 napisał:

Potrzebna jest wiązka pod MF.

Sprawdź jaki masz moduł i taśmę, czy obsłużą multi.

https://a4-klub.pl/topic/18670-instalacja-kierownicy-multifunkcyjnej-s3-r8-s6-tt-a4-b7-b8

Modul i taśmę juz kupiłem odpowiednią. Chodzi tylko o wiazke. Czyli to bylaby ta co wyżej podałem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak


icon1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, założyłem i aktywowałem sobie tempomat tylko pytanie czy da się coś zrobić (zakodować) tak aby pokazywał zadaną prędkość tempomatu na fisie monochromatycznym? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie podpowiedzcie, bo nie mogę nigdzie znaleźć co z żółtą wtyczką przy zmianie tasmy na 12 pinową. W instrukcji są zdjecia przed wymianą taśmy mfsw14.jpgmfsw15.jpg

ale co z tą wtyczką zrobic bo ona nie pasuje do nowej taśmy? Czy ja trzeba dokupić i zamienić (odciąć, czy przełożyć piny)?

Edited by Diablo

link... Początek przygody z 1.8T

Wcześniej A4 b5 1.9TDI 2001r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się ją dociąć, ale najładniej jest wymienić na nową 4E0 972 133 i przełożyć piny.

Ok. 30 zł w ASO: https://sklep.motorpolwroclaw.pl/sklep/index.php


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam A4 B7 1.8T 163km BFB Quattro i moduł z końcówką "S". Posiadam fabrycznie pełnego FIS'a, chciałbym dołożyć tempomat i multi. Po przeczytaniu tematu skompletowałem taki zestaw:

Kierownica 8E0 419 091 EF + Airbag (komplet z A4 B7)
Wiązka Airbag + Multi 4F0 971 589 A
Zwijak / Taśma 4E0 953 541 A
Manetka Tempomatu 4E0 953 521
Moduł Tempomatu+Multi 8E0 953 549 Q

Osłona kolumny kierownicy: 8E0 953 515 F

Radio mam fabryczne Concert II z końcówką D


Wymieniam części, zapinam kleme, odpalam auto i koduje.

Pytania następujące:

1. Czy mam już wszystko czy jeszcze czegoś brakuje? Czy jakieś czujniki do pedałów jeszcze są potrzebne bo w temacie przewinęły się jakieś nie jasne informacje?

2. Czy kodując moje domyślne wartości się pojawią, żeby pozmieniać tylko cyferki w odpowiednich miejscach czy muszę cały CODE wpisywać od początku. Pytam bo do tej pory zmieniałem sobie tylko CODE jak uruchamiałem kontrolkę niezapiętych pasów i dźwięk. Tam właśnie tylko zmieniłem jedną cyferkę i było git.

3. Czy muszę przejść całą procedurę tak jak w B6?

Czyli procedura kodowania w kolejności:

16-Steering Wheel - > kodowanie kierownicy

16-Steering Wheel - > adaptacja VIN

03-ABS - kodowanie wybierając jeden z dwóch sposbów

Jeśli tak to jak sprawdzić czy mam pompę 5.7 czy 8.0 żeby wybrać sposób kodowania 03-ABS? Patrząc na linki do ross-rech to czy w 8.0 pomijamy LOGIN i CODING, a dane się same zaczytają ze starego i robimy tylko adaptacje G85 (czujnik skretu) i dodatkowo G419 (czujnik ESP)?


vr8sdlzc.gif

Moje A4 B7 1.8T Quattro

Rzeszów / Nowa Dęba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Wymieniłem przełącznik zespolony, tylko teraz mam problem z ustawieniem kierownicy tak, żeby była prosto.

Macie jakieś pomysły jak to zrobić?

 

PS: Tę śrubę od kierownicy, to przykręcić ile fabryka dała, czy do zaznaczonych wcześniej linii? Może głupie pytanie, ale kręcąc do zaznaczonych linii, czuję, że mogę jeszcze sporo dokręcić, a nie wiem jakie mogą być tego skutki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze spasowałeś znaki na kierownicy i wieloklinie ?


icon1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites


Witam  wszystkich, czy posiadając teraz moduł z S ( bazowy z b7 , koncowka produkcji b6) mogę włożyc moduł z L lub N ( b6 midline ) czy jestem skazany na moduły z b7 ???  

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, chudy92 napisał:

dobrze spasowałeś znaki na kierownicy i wieloklinie ?

właśnie chyba nie, jak to porządnie zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Edo112 napisał:

właśnie chyba nie, jak to porządnie zrobić?

Na kolumnie masz wybity punkt i na kierownicy również.

Musisz równo wpasować jeden punkt w drugi aby były w linii.

20170610-131919.jpg


icon1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

 witam 

 czy na module ..........549M ruszy Mf   z b7 w b6, ktos robił?


było BFB 1.8 TQ +,było  AVJ 1.8T+, jest BFB 1.8T+

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ruszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki Paweł


było BFB 1.8 TQ +,było  AVJ 1.8T+, jest BFB 1.8T+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem po dołożeniu tempomatu. 
Mam kabel kkl - program vcds lite i vag com 411 orac vcds 18.9 clon i nie potrafię przyuczyć vin w module kierownicy. W silniku przyjął logowanie dopiero po dezaktywacji i ponownej aktywacji tempomatu. Jak wejdę w blok 81 w module kierownicy to widzi mój vin ale w adaptacji nie idzie zakodować żadnym z powyższych kabli. odłączałem akumulator na całą noc i próbowałem adaptacji. Abs, esp weszły bez problemu. 
https://www.youtube.com/watch?v=n0IiFl0WjF0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodem prawdopodobnie były zaśniedziale styki wewnątrz manetki po czyszczeniu vin przyjęło vag com

IMG_20190415_162242.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Wszystkim,

Dzisiaj założyłem do swojej A4 B6 moduł kierownicy z końcówką L. 

Większość procesu przeszła pomyślnie. Odblokowanie FIS'a przyuczanie VIN'u usuwanie błędów ABS ESP, wszystko zgodnie z instrukcją z pierwszej strony....

Szło pięknie.. ale do czasu :) 

Problem pojawił się przy aktywacji tempomatu, przy wejściu w ENGINE [1] -> Login [11] i przy wpisaniu 11463 i kliknięciu ok, nic się nie dzieje... w blokach przy sprawdzeniu 066 pokazuje error  a przy bloku 006 w polach wyników pokazuje tylko po 3/4 cyfry, które reagują na gaz, hamulec sprzęgło, włączenie i wyłączenie manetki tempomatu... 

Podpowiedzcie mi, gdzie może tkwić problem ? 

1.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempomat jednak działa :D wcześniejszy post napisałem bez jazdy testowej - nie ukrywam zdziwiłem się jak jechałem dłuższą trasę w tygodniu i włączyłem na próbę manetką. Wszystko działa, utrzymuje, zwiększa i zmniejsza prędkość. 

Super dzięki! Jedyne co to zaczął gorzej pokazywać spalanie chwilowe. Przy staniu na światłach czy wrzuceniu na "luz" pokazuje ostatnie zarejestrowane... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
34 34

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...