Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Podłączenie kierownicy multifunkcyjnej i Radia po CAN


Szymoonk

Rekomendowane odpowiedzi

Udało mi się uruchomić kierownice multifunkcyjną w mojej b5 :decayed:. Wymagania to:

- Licznik poliftowy z cyfrowym zegarem (ponieważ dopiero te mają szynę CAN-BUS)

lub can-adapter albo bez adaptera (w każdym przypadku będzie działać)

- Radio które działa po CAN (concert II, Symphony II, RNS-E i jakieś tam jeszcze),

- kierownica multifunkcyjna z a4 b6, z modułem w kierownicy ze zdjęcia.

1603583578.jpg

kierownicamultifq5.jpg

- moduł kierownicy z a4 b6, nr 8E0 953 549 J, L, M, N, P (S,F nie pasują)

modul1hn4.jpg

- taśma kierownicy z dodatkowymi pinami czyli z ESP (taśma musi mieć przynajmniej 7 pinów)

5e26f314ea01121a.jpg

Na wstępie zaznaczę że liczniki poliftowe MAJĄ szynę CAN-BUS, ponieważ wiele osób twierdzi inaczej. :gwizdanie:

Dla tych którzy mają, bądź chcieli by zamontować nowsze RADIO o których wspomniałem wcześniej.

Nie kupujcie CAN-ADAPTERÓW do ich obsługi ponieważ są awaryjne i drogie. Kosztują koło 200zł.

Lepszym rozwiązaniem jest zainwestować w licznik poliftowy który po podłączeniu "ożywi" radio i wszystko będzie działać jak trzeba, czyli podświetlenie, wyłączanie co godzinę i działanie po kluczyku oraz obsłuży nam kierownicę multifunkcyjną.

Podłączenie Radia po CAN do Licznika FIS

Z licznika ciągniemy 2 cienkie przewody koniecznie w skrętce (skręcamy dwa ze sobą) i prowadzimy do Radia.

W liczniku wpinamy się w szarą 32 pinową kostkę do pinu:

pin 5 -CAN high speed Display (high +)

pin 6 -CAN high speed Display (low -)

W radiu wpinamy się w kostkę MINI ISO

pin 7 -CAN high speed Display (high +)

pin 12 -CAN high speed Display (low -)

32-pin, szara kostka

1 -Switch menu guide (menu)

2 -Switch menu guide (out A)

3 -Switch menu guide (out B)

4 -Switch menu guide (Enter)

5 -CAN high speed Display (high +)

6 -CAN high speed Display (low -)

7 -CAN high speed Display (screen)

8 -Door contact, passenger side

9 -Door contact, rear right

10 -Door contact, rear left

11 -Enable

12 -Clock

13 -Data

14 -Brake light

15 -Washer fluid level

16 -Tail lights/dipped beams

17 -On-board computer, left

18 -On-board computer, right

19 -On-board computer reset

20 -not used

21 -not used

22 -not used

23 -Key branch 1 Navigation system

24 -Key branch 2 Navigation system

25 -Key branch Telematics

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -not used

30 -not used

31 -not used

32 -not used

Kodowane Licznika

-> Kanal 62 (Anpassung Datenbus Information)

00001 - Kombiinstrument und Radio

00002 - Kombiinstrument, Telefon (Festeinbau) und Multifunktionslenkrad

00003 - Kombiinstrument, Radio, Telefon (Festeinbau) und Multifunktionslenkrad

00004 - Kombiinstrument und Navigation (Low)

00005 - Kombiinstrument und Navigation (RNS)

00006 - Kombiinstrument, Navigation (Low), Telefon (Festeinbau) und Multifunktonslenkrad

00007 - Kombiinstrument, Radio, Navigation (Low/RNS), Telefon (Festeinbau) und Multifunktionsl.

00008 - Kombiinstrument und Telematik

00009 - Kombiinstrument, Radio und Telematik

00010 - Kombiinstrument, Telematik und Multifunktonslenkrad

00011 - Kombiinstrument, Radio, Telematik und Multifunktonslenkrad

00012 - Kombiinstrument, Navigation (Low), Telematik

00013 - Kombiinstrument, Navigation (RNS), Telematik

00014 - Kombiinstrument, Navigation (Low), Telematik und Multifunktonslenkrad

00015 - Kombiinstrument, Navigation (RNS), Telematik und Multifunktonslenkrad

W tym momencie działa nam już radio po CAN :wink4:

Przystępujemy do montażu kierownicy. W poliftach wymiana jest bardzo prosta, zdejmujemy starą kierownicę wyjmujemy okrągłą taśmę zakładamy nową kwadratową taśmę z ESP i nową kierownicę z B6. W przedliftach jest więcej roboty - wątek do tematu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=122382.0

Jeśli uporaliśmy się z tym to trzeba przerobić wtyczkę wchodzącą do taśmy od strony kierownicy. Kiera z b6 ma inną wtyczkę 12 pinową natomiast w b5 w nowej taśmie są dwie wtyczki 5 pin i 2 pin.

Wypinamy kabelki z 12 pinowej wtyczki i przekładamy do wtyczek 5 i 2 pinowej w następujący sposób

Wtyczka żółta Wtyczka żółta Wtyczka czarna

12 pin z b6 5 pin z b5 2 pin

pin 1 masa klaksonu i multifunkcji pin 4

pin 2 sygnał klaksonu pin 3

pin 3 poducha pin 2

pin 4 poducha pin 1

pin 5 brak

pin 6 brak

pin 7 brak

pin 8 Multi-function steering wheel (terminal 30) pin 1

pin 9 Multi-function steering wheel (LIN data bus) pin 2

pin 10 Heater sensor/ tipronic (+)

pin 11 Multi-function steering wheel dimme pin 5

pin 12 Tiptronic earth

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego opisuj wszystko ja się noszę z zamiarem nowszego radia to i może kierownicę zmienię :hi: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja licznik po lifcie juz mam :) Zreszto nie mialem problemow bo moje audi jest z 2000 roku a z immo tez nie bylo problemow dla dobrego speca :) Teraz bede szukac ori radia. I z tego co wyczytalem to nie trzeba juz jakiegos can adaptera? bo mysle o radiu concert II.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że licznik nie jest wymagany, wystarczy CAN adapter i kiera będzie działać, ewentualnie bez can-adaptera ale wtedy wiadomo jak jest z radiem:gwizdanie:[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 10:04_________________________________________________

ja licznik po lifcie juz mam :) Zreszto nie mialem problemow bo moje audi jest z 2000 roku a z immo tez nie bylo problemow dla dobrego speca :) Teraz bede szukac ori radia. I z tego co wyczytalem to nie trzeba juz jakiegos can adaptera? bo mysle o radiu concert II.

jesli masz licznik fis VDO to nie potrzeba can adaptera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest opis podłączenia kiery do radia ??[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 10:11_________________________________________________Ja mam symphony II i jak zmienie kiere na z B6 to co potrzebuje i jak podłączyć żeby działały guziki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na angielskim ebay'u znalazlem cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/2000-AUDI-A4-2-4-SE-AIRBAG-RADIO-STEREO-CONTROLS-/170651508842?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D529247539029900905

Co jeszcze byloby mi potrzebne i gdzie to moglbym dostac? (druga tasma do airbaga z mozliwoscia podlaczenia tych przyciskow?) Za ori radiem tez sie rozgladam, bo jeszcze nie mam. I jak to u mnie bywa, z niczym sie nie spiesze zeby przypadkiem nie przeplacic :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak z ta instrukcja??

dajcie mi jeszcze kilka dni i zrobię dokładny opis...

Na angielskim ebay'u znalazlem cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/2000-AUDI-A4-2-4-SE-AIRBAG-RADIO-STEREO-CONTROLS-/170651508842?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D529247539029900905

Co jeszcze byloby mi potrzebne i gdzie to moglbym dostac? (druga tasma do airbaga z mozliwoscia podlaczenia tych przyciskow?) Za ori radiem tez sie rozgladam, bo jeszcze nie mam. I jak to u mnie bywa, z niczym sie nie spiesze zeby przypadkiem nie przeplacic :>

Mój opis będzie dotyczył tylko podłączenia po CAN, kiera z tej aukcji chyba nie będzie pasowała, musi być z a4 b6 z takim modułem w środku

kierownicamultifq5.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak z ta instrukcja??

dajcie mi jeszcze kilka dni i zrobię dokładny opis...

Na angielskim ebay'u znalazlem cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/2000-AUDI-A4-2-4-SE-AIRBAG-RADIO-STEREO-CONTROLS-/170651508842?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D529247539029900905

Co jeszcze byloby mi potrzebne i gdzie to moglbym dostac? (druga tasma do airbaga z mozliwoscia podlaczenia tych przyciskow?) Za ori radiem tez sie rozgladam, bo jeszcze nie mam. I jak to u mnie bywa, z niczym sie nie spiesze zeby przypadkiem nie przeplacic :>

Mój opis będzie dotyczył tylko podłączenia po CAN, kiera z tej aukcji chyba nie będzie pasowała, musi być z a4 b6 z takim modułem w środku

kierownicamultifq5.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Rozumiem ze kierownica z b6 pasuje p&p. Trudno cos takiego dostac? Bo mysle o jakims ori radiu cd (i tutaj zastanawiam sie nad Concert II). Wiec jak sie nie myle w gre wchodzi tylko i wylacznie po CAN. A tak wogole to jakie radio najlepiej wybrac jesli chodzi o CD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symphony II

Heh... Chcialbym :gwizdanie: Caly czas rozgladam sie za czesciami do konwersji na 2 din. A na to w tej chwili nie mam pieniedzy. Mam tzw BRG :confused4: Ale moze troche poczekam i zainwestuje w te radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam juz ori radio symphony i poduszke z multifunkcja razem z tasma.

20110613055.th.jpg

20110613057.th.jpg

Moze to nie jest takie jak w tym temacie ale zalatwilem wszystko ori od b5 :)

I teraz pytanie jak to wszystko podlaczyc. Wszystko jest z jednego samochodu oryginalna instalacja. Jak sie nie myle to kostki do radia ori u mnie w samochodzie sa. Oczywiscie czesci do przerobki na 2 din tez sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ciezko bedzie... Zwlaszcza w takiej cenie. Ale jakbym cos znalazl to moge dac znac. Ja w sumie mam sporo czasu i czesto przegladam e-bay. Dwa miesiace temu kupilem komplet sprzegla sachs za ponad 30 funtow. Oczywiscie nowe w pudelku :) A ogladam czesto e-bay po to zeby tanio znalezc bo nie sztuka jest kupic od razu i zaplacic duzo. Halogen przeciwmgielny do swojego audi (musialem jeden wymienic) kupilem za funta :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam juz ori radio symphony i poduszke z multifunkcja razem z tasma.

20110613055.th.jpg

20110613057.th.jpg

Moze to nie jest takie jak w tym temacie ale zalatwilem wszystko ori od b5 :)

I teraz pytanie jak to wszystko podlaczyc. Wszystko jest z jednego samochodu oryginalna instalacja. Jak sie nie myle to kostki do radia ori u mnie w samochodzie sa. Oczywiscie czesci do przerobki na 2 din tez sa.

Niestety w podłączaniu tego zastawu nie pomogę. Ten zestaw opiera się nie na CAN lecz jeszcze na REM-C. Żeby to ogarnąć potrzebny jest jeszcze przekaźnik/sterownik od multifunkcji lecz nie znalazłem do tego nigdzie instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...