Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana hamulców przednich na 312mm


Jarol

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, cocoo24 napisał:

Panowie, prosze o pomoc bo już sam nie wiem, czy hamulce a4 b6 312 podejdą do passata b6?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ..zmieniam zaciski tył w moim a4 b6 2.5 tdi,  tarcze tył to 255mm.

Mam quattro i stąd moje pytanie..

 

czy zaciski na tył od wersji z napędem na przód (tylko) są takie same jak w wersji  quattro?

czy  zaciski różnią sie czymś?

lub czy trzeba cos zmieniać jeszcze?

 

Zmieniam teraz tylne zaciski  na drugi komplet używanych i muszę mieć pewność  od jakiej wersji mam kupić  drugie zaciski tak by pasowały bez kombinowania do mojego  b6  2.5 tdi z Quattro.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oska i Q mają te same zaciski

z przodu jak i z tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:banan:        hehe... teraz wiem na pewno co zamawiać..dobrze wiedzieć.

 

dziękuję:)

 

Spoiler
Spoiler

 

 

 

Edytowane przez Waldek100581
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, auto quattro jeśli to ma znaczenie, niedawno wymianiałem tył na nowy, jeśli pamietam to jest tam 245mm? teraz czas na przód, jak założe 312mm bądź 320mm to nie bedzie problemu z hamowaniem względem tyłu ?

 

Edytowane przez Tamek141
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2018 o 18:18, Tamek141 napisał:

Witam, auto quattro jeśli to ma znaczenie, niedawno wymianiałem tył na nowy, jeśli pamietam to jest tam 245mm? teraz czas na przód, jak założe 312mm bądź 320mm to nie bedzie problemu z hamowaniem względem tyłu ?

 

swap na 312 mija sie z celem. Jezeli juz to 320 wrzucaj od razu, i nie, nie bedzie problemu wzgledem tylu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, DivaynEays napisał:

swap na 312 mija sie z celem. Jezeli juz to 320 wrzucaj od razu, i nie, nie bedzie problemu wzgledem tylu :)

Nie opowiadaj kolego głupot , bo wprowadzasz ludzi w błąd ?

Wymieniałem u siebie hample 288/245 na 312/255 jak dobrze pamiętam w 2009 roku.

Różnica w skuteczności hamulców po wymianie to na moje oko ok.30% na plus.

Jest to najmniej kosztowna opcja, bo wymaga tylko wymiany jarzm i tarcz.

Bez problemu po swapie można jeździć na szesnastocalowych kołach, co dla mnie było podstawową zaletą tego rozwiązania .

O ile ori hamulce to była zupełna porażka , o tyle 312/255 w zupełności dają radę nawet przy ostrej jeździe , problem z ich wydolnością 

się robi dopiero przy takiej jeździe gdy spalanie średnie spalanie wzrasta powyżej 10 l/100 km ?

P.S. 

Moje BPW jest polizane na 165 KM, 370 Nm i ze mną waży 1750 kg , to co napisałem to spostrzeżenia z użytkowania tego właśnie  auta , które służy mi od 10-ciu  latek ?

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak sie zmienia z ubitych 288 na nowki 312 no to fakt, roznica bedzie odczuwalna w innym wypadku roznica praktycznie znikoma. 320 tak samo miesci sie w felgach 16", a swap nie jest jakis mega drogi, zaciski przod dorwiesz juz za 200 zl + klocki i tarcze i czujesz, ze masz hamulce, a nie spowalniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze jak jezdzisz hebel gaz hebel itc to zajezdzis prawie wszystko.

320 ma tez duzy plus tj wyglad.

Juz za 50zl idzie dorwac zdrowy zacisk.

312  slabo sie prezentuje ale swap faktycznie bardzo prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Nie opowiadaj kolego głupot , bo wprowadzasz ludzi w błąd ?

Wymieniałem u siebie hample 288/245 na 312/255 jak dobrze pamiętam w 2009 roku.

Różnica w skuteczności hamulców po wymianie to na moje oko ok.30% na plus.

Jest to najmniej kosztowna opcja, bo wymaga tylko wymiany jarzm i tarcz.

Bez problemu po swapie można jeździć na szesnastocalowych kołach, co dla mnie było podstawową zaletą tego rozwiązania .

O ile ori hamulce to była zupełna porażka , o tyle 312/255 w zupełności dają radę nawet przy ostrej jeździe , problem z ich wydolnością 

się robi dopiero przy takiej jeździe gdy spalanie średnie spalanie wzrasta powyżej 10 l/100 km ?

P.S. 

Moje BPW jest polizane na 165 KM, 370 Nm i ze mną waży 1750 kg , to co napisałem to spostrzeżenia z użytkowania tego właśnie  auta , które służy mi od 10-ciu  latek ?

 

312tki to tylko półsrodek.  cokolwiek ma hamować to minimum 320mm

oczywiście, zmiana na 312mm daje jako-takie efekty ale tutaj najbardziej chodzi o pojemność cieplną tarczy a to zaczyna sie dopiero od 320tek

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DivaynEays napisał:

no jak sie zmienia z ubitych 288 na nowki 312 no to fakt, roznica bedzie odczuwalna w innym wypadku roznica praktycznie znikoma. 320 tak samo miesci sie w felgach 16", a swap nie jest jakis mega drogi, zaciski przod dorwiesz juz za 200 zl + klocki i tarcze i czujesz, ze masz hamulce, a nie spowalniacze.

Trzeba się naprawdę mocno starać by 312 zaczęły iść po bandzie , co przy 288 nie wymagało żadnego wysiłku ?

Fakt że graty do naszych strucli przez dekadę nieco potaniały, więc to już nie jest problemem jak się pójdzie w używki .

Osobiście dziwię się tym co pakują do 150-cio konnego diesla za***iste heble i fele dziewiętnaski .

Dla mnie komfort i to że na szesnastkach się jeździ dużo bezpieczniej po naszych dziurawych i wykoleinowanych drogach jest dużo ważniejsze niż wygląd ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev Ile u Ciebie za regenerację i malowanie zacisków przód tył? Szukałem ofert u mnie w mieście, ale nigdzie cen nie podają. Zależne to jest od stanu zacisków?

Edytowane przez Marcin Lipiński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcin Lipiński napisał:

@Dev Ile u Ciebie za regenerację i malowanie zacisków przód tył? Szukałem ofert u mnie w mieście, ale nigdzie cen nie podają. Zależne to jest od stanu zacisków?

cena jest zależna od stanu zaciskow, części które podlegają wymianie no i jaka ma byc powłoka na zaciskach, zwykły spray czy proszek

zadzwoń jutro to Ci powiem co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze sensu malowania szprejem. Jak juz rozbierzesz zacisk,wrzucisz go w piach to tylko proch potem,no chyba ze kolor tylko w puszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pany mam a4 b7 2005 3.0Tdi  Q 204 km s-line jaki mogę mieć rozmiar tarcz i zacisków przód tył z gory dzieki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Patriko69 napisał:

Witam pany mam a4 b7 2005 3.0Tdi  Q 204 km s-line jaki mogę mieć rozmiar tarcz i zacisków przód tył z gory dzieki za info.

320/288

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam pytanie troche z innej beczki. Chcial bym przelozyc tarcze z przodu na tyl bo sa nawiercane i wentylowane a na przód zalozyc takie same tylko wieksze.  Zastanawiam sie czy taka przekladka jest wgl mozliwa ? Jezeli tak to czy wystarczy ze kupie jarzma od 3.0 tdi na przod a na tyl przeloze te co sa z przodu czy to juz calkiem co innego ?

Edytowane przez Hasir123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...