Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Regeneracja sprzęgła wiskotycznego


Caka

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zajmiemy się regeneracja wiskozy

Zaczynamy od wymontowania wiatraka z wiskozą

1.Montujemy visco w imadle,i zdejmujemy bimetalowy element na środku (trzeba dogiąć nacięcia na krańcach i usunąć silikon), blaszkę należy przesunąć w prawo lub w lewo, wtedy wyskoczy.

sth70324.jpg

2. Usuwamy blaszkę uważając, by nie wyskoczył trzpień pełniący rolę zaworu(jest mały i łatwo go zgubić)

20090519349.jpg

3. Po usunięciu blaszki, wyjmujemy trzpień i uszczelkę.

20090519337.jpg

4. Tu zaczyna się cała praca. Podgrzewamy wiskozę opalarką i kręcimy wiskozą (najlepiej z założonym wiatrakiem będzie łatwiej, ma to na celu lepsze rozprowadzenie oleju wewnątrz.) Po podgrzaniu dolewamy oleju i nadal kręcimy.

sth70322.jpg

sth70323.jpg

Procedurę powtarzamy, aż będzie pełno.

5. Zakładamy trzpień, uszczelkę i blaszkę.

6. To wszystko!

Olej do wisko musi być o lepkości 3000 cps, dostępny na allegro pod adresem:

http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=9244687

użytkownik Anka52_2007

bądź w serwisie toyoty, ale tam życzą sobie 60 zł za 15 ml :|

pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka była przyczyna regeneracji? Czy dolewałeś tego oleju czy wymieniałeś na nowy ten zakupiony na allegro? Po zalaniu nowym olejem wszystko już działa jak powinno tzn widać że jak jest zimny silnik to wentylator wolno kręci i w miarę wzrostu temperatury silnika kręci co raz szybciej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również by mnie to interesowało, bo jakby nie patrzeć ciężko powiedzieć na ile te oleje są mieszalne, a nie wiadomo jaki jest zalany. Bo z tego co wiem to ludzie z przeróżnymi olejami próbowali do 10000 [cSt] włącznie.

Bo jeśli tylko musimy uzyskać lepkość 3000 to tu np:

http://www.conrad.pl/websale7/?shopid=conrad&act=product&prod_number=232642&ref=Okazje

mamy 60ml takiego oleju silikonowego za 12PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jeżeli u mnie wisko chodzi od razu na zimnym silniku, to wymiana oleju w nim cokolwiek pomoże?

Podłącze się pod pytanie.

U mnie podobno, tak mówił, poprzedni właściciel wygiął bimetal, aby wisko cały czas chodziła.

Może u Ciebie jest podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jeżeli u mnie wisko chodzi od razu na zimnym silniku, to wymiana oleju w nim cokolwiek pomoże?

Wydaje mi się, że wentylator chodzi od razu po uruchomieniu, z tym, że jest minimalnie zasprzęglone co się zmienia wraz ze wzrostem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jeżeli u mnie wisko chodzi od razu na zimnym silniku, to wymiana oleju w nim cokolwiek pomoże?

Wydaje mi się, że wentylator chodzi od razu po uruchomieniu, z tym, że jest minimalnie zasprzęglone co się zmienia wraz ze wzrostem temperatury.

dokładnie tak ma być :good: jeżeli jest inaczej to oznacza usterkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem drugie nowe i też wentylator szybko kręcił na zimnym silniku

Kupiłem elektryczny wentylator wyciąłem otwór w pasie przednim i zamontowałem czujnik w chłodnicę, działa do dzisiaj (nie u mnie już)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...