Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszczące hamulce A4 B6


slawek281p

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.11.2017 o 11:45, Mateusz69 napisał:

Witam Panie i Panowie,

 

Pacjet A4 B7 TDI quattro.

 

Po powrocie z wakacji nieszczęsna kałuża zrobiła swoje i były drgania przy hamowaniu. Pierwszy rzut poszedł tarcze Brembo klocki oryginalne kupione na allegro.pl po przejechaniu około 200km powstały piski z przedniego lewego koła podczas jazdy na postoju cisza i po wciśnięciu hamulca również ustępowało.  Decyzja rozbieram i czyszcze raz jeszcze jarzma prowadnice smarowanie. Użyty został smar ceramiczny z Bernera. Po przejechaniu około 300km piski powróciły. Mechanik stwierdził że użyte tarcze brembo mogą być za twarde do klocków oryginalnych. Poszedł zestaw ATE tarcze + klocki ceramiczne ATE, po przejechaniu około 3000km piski nadal występowały (mechanik mówił że muszą się ułożyć :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:). Kolejny raz zostały rozebrane i przeczyszczone, dało to poprawę na około 200km. Piski znów powróciły. Zauważyłem że z samego rana jak wsiadam i jade przez około kilkudziesięciu km pisków nie ma dopiero jak zacznę hamować pedałem piski powracają. Mechanik stwierdził że użyte klocki ceramiczne mają inną powierzchnię i będa piski. Ręce mi opadały, wiec stwierdziłem że wymienię na klocki ATE zwykłe, no i nic to nie dało nadal są piski.

 

PROSZĘ  o pomoc czy ktoś się spotkał z takim problemem.

 

Nie wiem czy szukać problemu w zacisku samym? piski dochodzą z przedniego lewego koł

Tłoczek w zacisku chodzi bez najmniejszych problemów, wszystko lekko i sprawnie.

 

powiem tak pracuje w ASO, moi mechanicy nie są z pierwszej łapanki i mają doświadczenie, natomiast nie mają pomysłów już na te piski cholerne. 

 

jedynie co mi jeszcze podsunęli pomysł to nacięcie klocków w poprzek bo może zbiera sie pył hamulcowy i to jest winą pisków bo nie ma odprowadzenia. Niestety ATE nie są nacięte, ale widziałem że niektórzy producenci nacinają. 

 

 

A jak nie to po prostu z piszczeniem jazda, ale to wku**** :grin: :grin: :grin:

Czemu nie zainwestowałeś w 320mm? Wydałeś na te obydwa zestawy około 1k zł. Za te pieniądze miałbyś świeżutki zestaw 320mm zregenerowany i wymalowany w odpowiedni kolor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Wandej napisał:

Czemu nie zainwestowałeś w 320mm? Wydałeś na te obydwa zestawy około 1k zł. Za te pieniądze miałbyś świeżutki zestaw 320mm zregenerowany i wymalowany w odpowiedni kolor. 

Do takiego słabego silnika w gnoju zakładać tak duże hamulce. Uwierz mi proszę nie wydałem tyle na to wszystko :kox: Mam dostęp do bardzo tanich nowych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Mateusz69 napisał:

Do takiego słabego silnika w gnoju zakładać tak duże hamulce. Uwierz mi proszę nie wydałem tyle na to wszystko :kox: Mam dostęp do bardzo tanich nowych części.

Po zrobieniu swapa powiem Ci że warto nawet jakbyś miał 1.6 pod maską. jesli masz odpowiednie koła do tego to pozbądź się tego badziewia i włoż grubszy zestaw. Zaciski sa pewnie wypracowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mateusz69 napisał:

Do takiego słabego silnika w gnoju zakładać tak duże hamulce.

A co ma moc silnika do możliwości wyhamowania pojazdu przed przeszkodą czy pieszym? Januszowe podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, afroo. napisał:

A co ma moc silnika do możliwości wyhamowania pojazdu przed przeszkodą czy pieszym? Januszowe podejście.

Dobrze gadasz.

Ludzie wstawiaja nawiercane nacinane i podobne wynalazki a w dalszym ciagu jest to seryjny slaby hamulec.

To co jest w takim b5 na tyle to zabija smiechem za taka kase jak sie placi za tej klasy auto.

Nie ma co nygowac fizyka sie klania chodz dobry hebel kosztuje ale malo kto pamieta za sciera sie duuzzzzzo wolniej od takiego co trzeba go szukac w kole....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio u siebie tez mam piszczenie podczas hamowania od strony kierowcy z tylnego kola. Tarcza 300mm Zimmerman Sport Klocki Ferodo Premier po wymianie tego nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy się piszemy o autach 10-15 letnich - możliwym i dużym prawdopodobieństwem tych pisków mogą być zużyte zaciski jak pisz chłopaki wyżej. jeżeli zmiany na 320  - po pełnej regeneracji są korzystne i nie ma w nich problemu piszczenia hamulcu - mus w tym coś być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Marcin_K napisał:

Nie oszukujmy się piszemy o autach 10-15 letnich - możliwym i dużym prawdopodobieństwem tych pisków mogą być zużyte zaciski jak pisz chłopaki wyżej. jeżeli zmiany na 320  - po pełnej regeneracji są korzystne i nie ma w nich problemu piszczenia hamulcu - mus w tym coś być :)

hmmm nie zgodzę się z Twoją opinią. Podmieniłem na nowy zacisk ATE pod 288mm i nic to nie dało nadal piski są... Więc zmiana na 312MM nic tu nie da chyba że wyrzucasz kasę ;) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mateusz69 napisał:

hmmm nie zgodzę się z Twoją opinią. Podmieniłem na nowy zacisk ATE pod 288mm i nic to nie dało nadal piski są... Więc zmiana na 312MM nic tu nie da chyba że wyrzucasz kasę ;) Pozdro

jarzmo stare czy też nowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dev napisał:

jarzmo stare czy też nowe ?

Wszystko nowe i nic nadal piski, już mam dość odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Mateusz69 napisał:

Wszystko nowe i nic nadal piski, już mam dość odpuściłem.

U mnie też piszczało na 312. Może nie jakoś strasznie ale było to denerwujące.

Zmieniłem na 320 z A6 C6, wymieniłem uszczelnienia, dawałem korpus zacisku i jarzmo do piaskowania i malowania proszkowego. Potem wszystko poskładałem, bez smarowania jarzma, prowadnic. Piastę wyczyściłem szczotka drucianą na lustro i piski zniknęły. Zero problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cysiek18 napisał:

U mnie też piszczało na 312. Może nie jakoś strasznie ale było to denerwujące.

Zmieniłem na 320 z A6 C6, wymieniłem uszczelnienia, dawałem korpus zacisku i jarzmo do piaskowania i malowania proszkowego. Potem wszystko poskładałem, bez smarowania jarzma, prowadnic. Piastę wyczyściłem szczotka drucianą na lustro i piski zniknęły. Zero problemów. 

o to mi chodziło pełna regeneracja powinna dać pozytywne efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Edytowane przez Stg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(zdublowany post)

Edytowane przez Stg
Zdublowany post
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam taki problem: koło lewy przod znacząco, prawy przod delikatnie.:

pisk pulsacyjny przy niskiej i wyzszej prędkości ( 100km/h)

po lekkim ruchu kierownicy w lewo znika( w prawo nie znika)

czyszczenie nic nie pomogło. Prowadnice guma/metal chodzą ciężko ale płynnie.

Tarcze oryginaly( jeszcze od nowości) „mięso” jest:-)

z góry dzieki za sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Łukaszbl napisał:

Witam, ja mam taki problem: koło lewy przod znacząco, prawy przod delikatnie.:

pisk pulsacyjny przy niskiej i wyzszej prędkości ( 100km/h)

po lekkim ruchu kierownicy w lewo znika( w prawo nie znika)

czyszczenie nic nie pomogło. Prowadnice guma/metal chodzą ciężko ale płynnie.

Tarcze oryginaly( jeszcze od nowości) „mięso” jest:-)

z góry dzieki za sugestie.

 

rozjechane zaciski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev może pomożesz, coś podpowiesz. U mnie jest zestaw 320/288, wrzucone nowe tarcze Textar przód i tył, klocki przód DS Performance, tył Textar. Zaciski kompletnie regenerowane w www.zacisk.com . Po prostu piszczą przy hamowaniu ? I czasami, ale nie zawsze, przy spokojnym ruszaniu z miejsca słychać "buczenie" - mechanicy mówią że z zawiasem WSIO OK. Any ideas? ?

Edytowane przez pksmlody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dev napisał:

rozjechane zaciski

Co do wymiany od najtańszych elementów?

prowadniczki?

jarzmo?

gumy prowadzące o ile dostepne osobno?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

temat przeze mnie przerabiany czytaj moje posty wyżej, wymieniłem wszystko, sprawdziłem bicie piasty i się okazało że jest krzywa, WYMIENIŁEM i spokój cisza z piskami !!! Sprawdź bicie piasty, nie tarcz !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...