Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ogrzewanie


Gość lenin

Rekomendowane odpowiedzi

czy wlaczone ogrzewanie znacznie zwieksza spalanie??

tzn wiem ze na zimnym silniku jak sie wlaczy to chyba tak ale na cieplym czy to robi az tak duza roznice jesli ustawimy temp. na powiedzmy 20 st. C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierze wogole benzyne przy ogrzewaniu na rozgrzanym silniku Question

no wlasnie tez sie zastanawiam bo w miare przyspieszania dogrzewanie sobie zwieksza sile nadmuchu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierze wogole benzyne przy ogrzewaniu na rozgrzanym silniku :?:

Nie bardzo rozumie o co chodzi z tym braniem benzyny :?: Więcej spalać może jedynie przez to ze dmuchawa chodzi i alternator ma wieksze obciążenie ewnetualnie, jezeli jest zimno i przez wlaczenie ogrzewania temperatura plynu spadnie to wtedy silnik jest niedogrzeny i pali wiecej, ale to musza być niezle mrozy bo zazwyczaj termostat reguluje (przynajmiej u mnie) w ten sposob ze plyn trzyma non stop 90st po nagrzaniu, niezaleznie od sily nadmuchu wewnetrznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnej jednostce i po osiągnięciu temperatury pracy to nie ma wiekszego znaczenia jaką temperaturę sobie nastawisz chyba że przy bardzo dużych mrozach i ogrzewaniu na max. zimne powietrze może schładzć nagrzewnicę ale tak jak wcześniej kolego napisał od tego jest termostat (sprawny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierze wogole benzyne przy ogrzewaniu na rozgrzanym silniku Question

no wlasnie tez sie zastanawiam bo w miare przyspieszania dogrzewanie sobie zwieksza sile nadmuchu :]

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale wydaje mi się, że to nie chodzi o prędkośc jazdy tylko o nagrzanie silnika. Jeśli dasz mu (climatronic) opcje AUTO to ma Ci dla przykładu DOGRZAC wnętrze i wtedy inteligentny climatronic zamiast dmuchac zimnym powietrzem poczeka aż silnik się nagrzeje i będzie zwiększał nadmuch.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A funkcja AUTO nie ma za zadanie osiągnąć zadaną temperature i trzymać ją, wiadomo dogrzewać lub chłodzić, a zwiększa prędkość nawiewu żeby chybciej osiągnąć zadaną temp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klimatroniku czy w AUTO czy w wyborze manualnym (którędy ma lecieć powietrze) tak samo jest zrealizowane ogrzewanie/chłodzenie. W przypadku ogrzewania system czeka do osiągnięcia wystarczającej temperatury żeby nie dmuchać zimnym jak mu user zadał ogrzewać! następnie podnosi prędkość wentylatora i temperaturę powietrza dostarczanego, żeby w jak najszybszym czasie uzyskac zadaną temperaturę, podczas podnoszenia się temperatury we wnętrzu zmniejszają sie obroty dmuchawy i jednocześnie temperatura jaka wylatuję z kratek tylko po to by utrzymywać zadane stopnie C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klimatroniku czy w AUTO czy w wyborze manualnym (którędy ma lecieć powietrze) tak samo jest zrealizowane ogrzewanie/chłodzenie. W przypadku ogrzewania system czeka do osiągnięcia wystarczającej temperatury żeby nie dmuchać zimnym jak mu user zadał ogrzewać! następnie podnosi prędkość wentylatora i temperaturę powietrza dostarczanego, żeby w jak najszybszym czasie uzyskac zadaną temperaturę, podczas podnoszenia się temperatury we wnętrzu zmniejszają sie obroty dmuchawy i jednocześnie temperatura jaka wylatuję z kratek tylko po to by utrzymywać zadane stopnie C.

o to mi chodziło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem włączone ogrzewanie nie zwiększ zużycia paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem włączone ogrzewanie nie zwiększ zużycia paliwa

ale w chwili jak silnik osiągnie już temperaturę pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek321 napisał/a:

moim zdaniem włączone ogrzewanie nie zwiększ zużycia paliwa

ale w chwili jak silnik osiągnie już temperaturę pracy

Bardzo prawdopodobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak koledzy pisza ;) Jesli wlaczy sie na maxa od poczatku nawiew to silnik bedzie sie dluzej nagrzewal, a jak wiadomo zimny silnik pali wiecej. Po nagrzaniu silnika plyn chlodniczy ktory idzie do nagrzewnicy jest tym samym plynem, ktory plynie przez chlodnice i jest w niej chlodzony tak aby utrzymywac temp. w granicach 90stopni C. Tak wiec prz nagrzanym silniku nie powinno byc roznicy w spalaniu bo w koncu co zaroznica czy plyn ochlodzi sie w chlodnicy czy pomozemy mu troche wystudzic sie w nagrzewnicy ;)

Funkcja auto dziala dokladnie tak jak kolega wyzej opisal ;) i jest fajnym i przydatnym bajerem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki nowej generacji maja automatyczne ssanie przy rozruchu zimnego silnika zwiekszaja ilosc mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów czyli jedynie ssanie powoduje zwiekszenie spalania na zimny silnik jednak jest to minutowe i nie odczuwalne.ogrzewanie nie ma nic do spalania emitowane jest z nagrzewnicy przez która przepływa płyn chłodzący z bloku silnika i regulowany termostatem.

po uruchomieniu alternator daje taka samą prace na zimny jak i ciepły silnik(stałe obroty) chyba ze mamy spadek mocy i walniety regulator napięcia ładowania wtedy zwiekszenie obrotów silnika powoduje wiekszy przepływ prądu i zwieksza zuzycie paliwa. :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...