Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwne buczenie


Gość ZeeBee

Rekomendowane odpowiedzi

odglos wystepuje przy jezdzie ze stala predkoscia, czy przy przyspieszaniu?

jezeli mowisz o elemencie gumowym stanowiacym przednia poduszke silnika to jak najbardziej moze to byc przycyzna.

czy o tlumiku- kompensatorze cisnienia w dolocie?

Odgłos w tych granicach obrotów wystepuje i przy stałej jeździe i przy przyspieszaniu (tylko przy przyspieszaniu jest głosniejszy). A jeżeli chodzi o ten tłumik - to jest to plastikowe hermetyczne pudyłko (8E0 129 955) przymocowane przewodem do w/w rury (8E0 199 521). Jest ono zamocowane po prawej stronie silnika

byc moze masz cos luzne po dzwonie.

tlumik cisnien byc powinien, dzieki niemu na elementy gumowe dolotu dzialaja mniejsze cisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie panowie że podłącze się pod temat.U mnie w awx-sie tez tak buczy,takie basowe buczenie z obudowy filtra powietrza,to buczenie jak dobrze pamiętam pojawiło się po wymianie filtra i wyczyszczeniu obudowy.Filtr raczej dobry[MAN]Niestety stary wyrzuciłem,bo bym sprawdził na starym.Ciekawostką jest to że jak wcisnę siłownik klapy gaszącej do połowy to znaczy zmniejszam mu dopływ powietrza o połowę buczenie znika.Co to może być?Jeszcze jedno małe pytanko,gdzie znajduje sie tłumik ciśnień o którym napisał kolega Musashi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobny problem buczenie w filtra taki dziwny dźwięk jak by kompresorek Mały tam pracowal:( dziś rozkręciłem nadkole znalazłem jakiś kawalek plastiku i waz na mniam pomerdalem nim zlozylem do kupy wieczorna przejażdżka staje w lesie na szluga wychodzie i cisza nic nie buczy ucieszyłem sie jak nie wiem co,podjeżdżam pod dom i znów tylko ze cichutko ruszalem tym obudowa filtra ale dźwięk sie nie zmieniał...juz nie wiem co mam tam zrobić zrobiłem foto jak to tam wyglada może ktoś powiedzieć czy to tam tak ma być??

31012009004pk4.jpg

31012009003re8.jpg

ten waz nie jest z niczym poloczony i do niczego przymocowany....tam ma byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo jak na twoich zdjęciach,sądze że tak powinno to wyglądać i nic tam nie brakuje.A sprawdzałeś z ta klapa gasząca o której napisałem wyżej?Wymieniałeś olej albo filtr powietrza?A turbo już słychać,czy świszcze albo coś szura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo chym swiszczy ale to chyba normalne?, a szura a no tam czasami szura tak jak w dlugim temacie na forum ale tak cicho i nie zawsze,juz nie wiem co mam z tym zrobic i doslownie brak mi sil:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i co tam,uporałeś się już z tym dziwnym buczeniem?Bo ja jeszcze nie,co to w końcu może być :wallbash:Panowie znajdzie sie ktoś bardziej doświadczony,kto mógłby cos podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plecionkę możecie sprawdzić,ale wydaje mi sie ze to przez turbo.Odłączcie wężyk od gruszki turba i posłuchajcie czy buczenie zniknie,u mnie tak właśnie jest,diagnoza to turbina pada

Zgadzam się z moim przedmówcą. Też mi się wydaje, że to wina turbo. Nawet od jakiegoś mechanika słyszałem taką diagnozę, że tak się dzieje gdy turbina pada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest czasem dogrzewanie silnika..? :rolleyes:

Leci dym kolo nadkola..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nabyłem niedawno owe audi i pojawil sie problem... otóż przy odpalaniu bądź gaszeniu silnika wyczuwam szarpniecie cała buda.Na wolnych obrotach(przy zimnym silniku) lekkie drgania na kierownicy jak i całej karoserii, lecz po przejechaniu dajmy na to 20 km gdzie silnik jest juz nagrzany do temp. roboczej drgania te, a raczej "telepotanie" :wallbash: (zwlaszcza calej budy) jest duzo wieksze... Po otwarciu maski widze ze mata wygluszajaca dotyka do plastikowej osłony(pokrywy) silnika( wytarte 3 punkty na lakierze tej oslony) Dodam ze na sprzegle nic nie czuc, jak i ruszanie czy zmiana biegow odbywa sie perfekcyjnie. Jeszcze dochodzi do tego dziwny dzwięk z okolic turbosprężarki gdy dodaje gazu ( metaliczny- dzwięczący :mysli:) Na początek przydało by się zrobić logi satyczne( jak mniemam) a zatem które bloki pomiarowe sprawdzić? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stoisz w miejscu to rzesie sie caly samochod a jak dodasz minimalnie gazu tak na 1100 obrotow wszystko sie uspokaja??

[br]Dopisany: 20 Wrzesień 2009, 15:57_________________________________________________Jezeli trzesie buda przy zapalaniu i gaszeniu to moga byc poduchy pod silnikiem.Ja mam podobne objawy tylko ze mi wibruje wszystko jak stoje w miejscu wczesniej az cala buda mi sie kolysala...Wymienilem prawie wszystko...:poduchy silnika i skrzyni,sprzeglo i ostatnio kolo dwumasowe.po wymianie tego ostatniego przestala mi sie bujac buda natomiast silne wibracje dalej sa odczuwalne az silnik lata na lewo i prawo az buja calym ukladem wydechowym ktory powoduje wibracje i tylko jak stoje w miejscu...tak na obrotach 860 do 11000...po dodaniu gazu wszystko ustepuje.Przerobilem wszystkie fora i wiekszosc mowi zeby wymienic PLECIONKE w ukladzie Wydechowym...We Wtorek jestem umowiony na wymiane dam znac czy sie poprawilo...Wiekszosc ktora miala podobny problem po wymianie tej plecionki pisala o wyeliminowaniu usterki.Mam nadzieje ze to pomoze... :mysli:[br]Dopisany: 20 Wrzesień 2009, 16:03_________________________________________________u mnie dokladnie jest tak:po rozgrzaniu się silnika do 90 stopni auto całe wibrowało i wręcz bujało Całą Budą!!!Wymieniłem poduchy skrzyni,poduchy silnika na nowe oryginalne nic nie pomogło.Potem powiedziano mi ze to kolo dwumasowe...Po zdjęciu skrzyni i obejrzeniu kola okazało sie ze zeczywiscie nie odbija i jest uszkodzone.Kupilem caly komplet VALEO(Nowe)kolo jednomasowe plus sprzęgło dedykowane do teo modelu...Po załozeniu i jezdzie juz tydzien ustąpilo bujanie buda i bardzo mocne wibracje,ale w dalszym ciagu czuc mocne wibracje na postaju pod tylkiem na siedzeniu na karoserii i lewarku.Dodam ze silnik dziwnie sie trzesie i lata tak na boki tak sztywno pracuje ale tylko na postoju...jezeli dodam tylko troszke gazu tak powyzej 1100 obrotow wszystko ustepuje.W czasie jazdy wszysko jest wporzadku.Gdy redukuje np z 3 na 2 i puszczam sprzeglo i gaz spadaja obroty i dojda do 1000 wskazowka jakby na chwile sie zawiesza i schodi powoli na 860 obrotow przy czym w zakresie od 1000 do 860 obrotow nie milosiernie trzesie buda....Na postoju silnik wprawia w ruch caly uklad wydechowy tak ze sie trzesie....jak nacisne go stylu drgania troszke maleja ale ewidetnie nierowno chodzi silnik....Przy duzysz predkosciach tak po szybkim strzeleniu w pedal gazu czuc szarpniecie silnikiem a po szybkim odpuszczeniu gazu tez....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.Drgania ustępują już przy 1000-1100 obr/min. Napisz jak się ma sprawa po wymianie tej plecionki... nie chcę ładować kasy na próżno. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wymieniam plecionke dam znac...Ale jest dobry sposob aby sprawdzic czy to plecionka!!Mianowicie usiadz w aucie a druga osoba niech nacisnie srubokretem albo kluczem na owa plecionke z niewielka sila...Jezeli Plecionka to drgania ustana...Ja mialem dzisiaj taki test i po nacisnieciu wszystko ustalo...[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2009, 17:52_________________________________________________Witam ponownie jestem po wymianie plecionki,troche jest zabawy bo trzeba dobrze zmierzyc srednice rury i dlugosc plecionki...do mnie przypasila srednica 50 na 15 cm.Po wymianie wszelkie wibracje ustaly sa prawie nie odczuwalne,buda nie drga.Sa minimalnie drgania ale nalezy pamietac ze to diesel :>Kamien z serca :good:Delikatnie zarzucalo koncowym tlumikiem ale byl wyciagniety wieszak.Wszystko jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie jestem po wymianie plecionki,troche jest zabawy bo trzeba dobrze zmierzyc srednice rury i dlugosc plecionki...do mnie przypasila srednica 50 na 15 cm.Po wymianie wszelkie wibracje ustaly sa prawie nie odczuwalne,buda nie drga.Sa minimalnie drgania ale nalezy pamietac ze to diesel :>Kamien z serca :good:Delikatnie zarzucalo koncowym tlumikiem ale byl wyciagniety wieszak.Wszystko jest OK

czyli miałem racje :gwizdanie: Należy pamiętać,że wywaliłeś dwumasa więc komfort tez sie zmniejszył :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na początek zrobiłem logi statyczne http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/19cf13068e9cdcc7.html

a oto drugi przy tych samych blokach pomiarowych lecz z włączoną klimą na full http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0461b74029d16ebb.html

Czyżby korekcje dawek są do bani ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...