Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tutaj nowy. Dużo czytałem i dużo piszesię na forum o filtrze DPF mam pytania czy takie wartości co występują u mnie są nie pokojące czy to wszystko jest w normie 

DPF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko. Brat ma caddy 2.0 tdi BMM z DPF i ostatnio zapaliła mu się kontrolka filtra, po trasce kontrolka filtra zamieniła się w chceck engine. Sprawdziłem vcdsem i wywaliło błąd od czujnika różnicy ciśnień (ze 3 lata temu był już wymieniany), błąd skasowałem i póki co nie wrócił. Czy myślicie, że to ma rację bytu, czy za chwilę trzeba będzie wymienić ten czujnik po raz kolejny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie powroci za jakis czas i czujnik bedzie do wymiany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.05.2016 o 20:05, emdzej91 napisał:

Witam

Wczoraj z nudów podłączyłem kompa i wyskoczył błąd - na zegarach sie zadna kontrola silnika czy filtra nie świeciła

Satatus bloku pomiarowego silnika (dlaczego OK skoro był błąd???):

 
Błąd:
 
 
 
Błąd oczywiście usunąłem dzisiaj jak co dzień byłem autkiem w robocie 10km autostrada i 10km wojewódzką w jedną stronę - kamień z serca błąd nie wrócił.
 
Z ciekawości zbadałem stan filtra - screen:
 
 
65ad2e8cfcd5b1a5.png
 
Zastanawia mnie ujemna wartość zmierzona - nieoryginalny kabel? Natomiast watość wyliczona 7g przy przebiegu auta 215tkm? Sam zrobiłem autem 50tkm przez dwa lata w większości poruszałem się po autostradach.
 
Co o tym sądzicie?

Witam. Panowie, gdzie wchodzimy w VCDS aby sprawdzić DPF w silniku CAGA? Z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Engine -> adv.meas i po prawej stronie szukasz. Oil ash najbardziej pokazuje ogólny stan dpf'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, audikrk_ napisał:

Engine -> adv.meas i po prawej stronie szukasz. Oil ash najbardziej pokazuje ogólny stan dpf'a

Które pozycje zaznaczyć jest ich 625?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, resiak82 napisał:

Które pozycje zaznaczyć jest ich 625?

przeciez napisał wyzej.oil ash :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg? 

Co ile Ci się wypala dpf?

Z tego co widzę to po 37 km od ostatniego wypalania masz już 5 g sadzy, gdzie procedure standardową wypalania ecu odpala po 20-25 g. 

Z dwóch przypadków które widziałem zapchany całkowicie dpf miał 0,20-0,22 l, oczywiście poziom oil ash zależy od warunków jazdy, olejów,  częstotliwości wypalania itd itd, więc ta wartośc może być nieznacznie różna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, audikrk_ napisał:

Jaki masz przebieg? 

Co ile Ci się wypala dpf?

Z tego co widzę to po 37 km od ostatniego wypalania masz już 5 g sadzy, gdzie procedure standardową wypalania ecu odpala po 20-25 g. 

Z dwóch przypadków które widziałem zapchany całkowicie dpf miał 0,20-0,22 l, oczywiście poziom oil ash zależy od warunków jazdy, olejów,  częstotliwości wypalania itd itd, więc ta wartośc może być nieznacznie różna. 

Przebieg to 188 tys. Szczerze to nigdy nie zwracałem uwagi na wypalający się dpf. Auto mam od  3 miesięcy i raczej robie krótkie odcinki, po 10-15km. I chyba to będzie 3,7km? Rzeczywiście jak stałem na światłach wracając z pracy to obroty były prawie 1000, a więc by sie zgadzało

Edytowane przez resiak82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zinterpretowalibyście moje parametry?

Dodam tylko, że 476km temu czyli od ostatniego wypalania miałem błąd P2015 (klapki kolektora). Zdecydowałem się wyprogramować je, przy okazji poszedł program (143PS => 176PS, 339Nm => 399Nm). Tuner powiedział mi tylko, że przed programowaniem trzeba wymusić wypalanie DPF, bo jest bardzo zapchany. Nie wiem za bardzo co to oznacza, ale różnica ciśnienia filtra przed regeneracją wynosiła 307, a po spadła do 221. Podejrzewam, że filtr nie wypalał się od jakiegoś czasu przez błąd w silniku, dlatego był w takim stanie.

Obecnie wygląda to tak, przy 243 000km:

eryeqg.jpg

Edytowane przez tomassi07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z wypaleniem dpf  wymieniłem już nawet egr ale nic nie pomoglo i pokazuje mi blad 5188 diesel particle filter p2463  00 167 i mam pytanko w sprawie błędu P2002 particle trap  bank 1 below threshold o co w tym chodzi pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś z doświadczenia napisać w zdrowym DPF jakie jest tempo zbierania się sadzy, co ile kilometrów powinien się przeciętnie wypalać ? oraz czy po pełnym cyklu powinno pokazywać okolice zera po wypaleniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nadmierną ilość sadzy. Trzeba zdiagnozowac dlaczego i wypalić vagiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Wihajster napisał:

Masz nadmierną ilość sadzy. Trzeba zdiagnozowac dlaczego i wypalić vagiem.

ja wiem ze mam dużo sadzy około 50g ale jezdze przepalam a tio nic nie idzie a co to oznacza dokładnie P2002 Particle Trap Bank 1 Efficiency Below Threshold i z góry dziekuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Wihajster napisał:

Masz nadmierną ilość sadzy. Trzeba zdiagnozowac dlaczego i wypalić vagiem.

nie szlo wypalić vagiem pisalo safety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...