Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, edraven napisał:

 

DPF jest na 100%, wypala się. Myślałem że ten czujnik jest walnięty od mierzenia popiołu, wymieniłem i dalej oil ash volume jest 0.

DPF.jpg

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos ci wyzerowal wartość dpfa poprzez kabel diagnostyczny.

wystaczy pare razy kliknąć i wartości sa takie jak w nowym filtrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, witam was serdecznie. 

Tak wyglada mój dpf, martwi mnie jednak ze procedura wypalania odbywa się średnio co 250 - 300 km. Nawet jak auto robi trasę, ponad 100 km to potrafi mi się wypalać dpf pod koniec trasy. 

Czy to normalne?

 

2.0 TDI, 177 KM, przebieg 130 tys  

 

EB48F548-C3ED-4300-A45B-62D4C8399C21.jpeg

Edytowane przez Gregios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, witam was serdecznie. 
Tak wyglada mój dpf, martwi mnie jednak ze procedura wypalania odbywa się średnio co 250 - 300 km. Nawet jak auto robi trasę, ponad 100 km to potrafi mi się wypalać dpf pod koniec trasy. 
Czy to normalne?
 
2.0 TDI, 177 KM, przebieg 130 tys  
 
EB48F548-C3ED-4300-A45B-62D4C8399C21.thumb.jpeg.3d91b6b590d7b57875acedc5f7b1f690.jpeg
Umnie wypalanie to ponad 300km krotkie trasy


Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2017 o 09:11, Gregios napisał:

Panowie, witam was serdecznie. 

Tak wyglada mój dpf, martwi mnie jednak ze procedura wypalania odbywa się średnio co 250 - 300 km. Nawet jak auto robi trasę, ponad 100 km to potrafi mi się wypalać dpf pod koniec trasy. 

Czy to normalne?

 

2.0 TDI, 177 KM, przebieg 130 tys  

 

EB48F548-C3ED-4300-A45B-62D4C8399C21.jpeg

Wszystko masz ok, wypalanie jest różne, zależy jak się jeździ (trasa, czy na miejscu) u mnie jak był dpf (wykastrowałem cegłę) ty wypalał się tak co 300 km ale jak na trasie to co 600 km. ( U mnie trasa to 500 km. . .100 km to na miejscu ;) )

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, malicha1986 napisał:

Witam,
Mam pytanko czy różnica ciśnień przy zgaszonym silniku nie powinna wynosić 0 hpa ?

b862a20fba24ce28da39be43dbe55939.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak, powinien wynosić zero na zapłonie. Miałem to samo i wymieniłem czujnik różnicy ciśnień na zamiennik boscha. Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio miałem problem z ciągłym wypalaniem dpf. Po każdym odpaleniu samochodu i ujechaniu kilku metrów włączalo się wypalanie. Do tego po dobrym rozgrzaniu silnik zaczynal pracowac jak na 3 gary. Zero błędów. Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, zrobiłem adaptacje, wypalanie wlaczylo się jeszcze raz ale wypalal dość dlugo i się wypalił. Myślałem że już wszystko git ale po zgłaszaniu silnika i odpaleniu znowu zalaczylo się wypalanie. Pojechałem na autostradę 80km. Drugie Wypalanie skończyło się jeszcze zanim dojechałem do autostrady. Od dwóch dni niby jest w porządku bo wypalanie już się po drugim razie nie włączyło. Ale silnik pracuje inaczej jakoś głośno i ma dalej drgawki trochę mniejsze ale ma jak się rozgrzeje. Dodam że dziwne jest to że nawet jak włączyło się wypalanie i zgasilem silnik to nie chodził wentylator. Spalanie podczas wypalania przed wymianą i o wymianie czujnika było 1-1.1l/h a bez wypalania jest 0.8l/h.

Pierwsze zdjęcie pokazuje co bylo po wymianie czujnika i pierwszym długim wypalaniu. Drugie zdjęcie okazuje co bylo po 2 krótkim wypalaniu dosłownie 10 minut po wypalaniu 1. Trzecie zdjęcie już po powrocie z trasy, już wypalanie się nie wlaczalo. Co sądzicie? Wogole można ocenić stan dpf? Przebieg to 184000km. Mam przedlift i chyba nie ma ilości popiołu w gramach?

Dodam że odkąd zaczęły się problemy z autem czyli jakieś 2 tyg stan oleju bym prawie na minimum. Po wymianie czujnika i tych dwóch wypaleniach pod rząd stan oleju podniósł się na max.

 

 

 

e7e2316b51c6f2b5df9c081f9bf630ac.jpg

 

4bdf4d5fdc5272322eb297fd7160c9ed.jpg306a571387c44f7d385feddd15528ae8.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się czy uruchomić jeszcze dodatkowo procedurę wypalania vdcsem ale po wymianie czujnika było jak było i zrezygnowałem. Myślicie że jeżeli po wymianie wypalal się 2 raz zaraz po 1 wypalaniu. To próbować jeszcze vagiem?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak DPF ma zapełnienie powyżej 50g można zastosować procedurę wypalania? Bo gdy próbuje wypalić filtr na postoju operacja jest anulowana ze względów bezpieczeństwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyplilem dodatkowo dpf na postoju przez vdcs. Nie chciało ma początku uruchomić ale w końcu poszlo. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć to oil ash volume? Mam 0.14l to się nie zmienia ani po wypalaniu normalnym ani wymuszonym. Patrząc z l na g to będzie coś koło 46g. Czyli tyle jest już zapchany dpf?
Zdjęcie po wypalaniu przez vdcs.0b9e9b53699f9500942246d42c80e5e5.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oil ash volume jest to "sadza", której nie da się wypalić. Czemu wypalałeś dpf vcds? wypalanie w ten sposób filtra powinno się robić w sytuacji jeśli jest to konieczne. Jak wypala się normalnie podczas jazdy to po co robić to przez vcds? 

Edytowane przez marekpl2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2017 o 09:36, adrian2901 napisał:

Wyplilem dodatkowo dpf na postoju przez vdcs. Nie chciało ma początku uruchomić ale w końcu poszlo. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć to oil ash volume? Mam 0.14l to się nie zmienia ani po wypalaniu normalnym ani wymuszonym. Patrząc z l na g to będzie coś koło 46g. Czyli tyle jest już zapchany dpf?
Zdjęcie po wypalaniu przez vdcs.0b9e9b53699f9500942246d42c80e5e5.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Kolego jak przeliczyłeś z l na gramy.  Ja mam przebieg 145 tys. km  oil ash volume mam 0.03l (ile to jest gram sadzy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:angry: sprawdziłem jak wygląda u mnie sprawa z DPF'em i ujrzałem coś takiego. Co jest nie tak bo wydaje się że chyba wszystko :kwasny:

test2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Tyle tego się naczytałem że aż się przejąłem i poszedłem sprawdzić jak wygląda u mnie zapełnienie filtra.

Po przez VCD-scan wszedłem kolejno:

-01 silnik,

następnie w

-08 bloki pomiarowe ( i ta opcja jest nie podświetlona )

Póżniej próbowałem wejść skanerem diagnostycznym V-SCAN VAG5053 ITS  i tam wyskoczył mi komunikat (opcja niedostępna dla tego pojazdu) 

O co w tym wszystkim chodzi ??? Mam samochód od roku zrobilem nim 40 tysięcy i nie miałem żadnej procedury wypalania pdf-u.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś nie miał wypalania przez 40 tys to sadze miałbyś już nawet pod fotelami ? poprostu trudno to wychwycić .... silnik - pomiary rozszerzone - opcje 268 do 279

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, Marina_Yacht napisał:

Jakbyś nie miał wypalania przez 40 tys to sadze miałbyś już nawet pod fotelami ? poprostu trudno to wychwycić .... silnik - pomiary rozszerzone - opcje 268 do 279

Hahahaa:grin: Dobre :) Jesteś pierwszą osobą,która piszę że wypalania dpf-a trudno wychwycić :) Podniesione,stałe obroty to bardzo widoczna i odczuwalna zmiana podczas jazdy . Więc na prawdę się dziwie że tego nie wychwyciłem. No ale za pewne masz rację. Będę spokojniejszy jak będę mógł to sprawdzić vcds. Tam jest możliwość sprawdzenia przy ilu km,było wypalanie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju wyczujesz ale podczas jazdy przynajmniej umnie ani razu nic nie wyczułem a jestem bardzo wrażliwy na takie rzeczy, jedynie wentylator po zgaszeniu auta ale to tylko objaw końcowego albo nie skonczonego dopalania, zerknij kilka stron wcześniej masz zdjęcia jakie są opcje widoczne w vcds, generalnie wszystko co potrzeba jest do odczytania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...