Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

czyli skoro mam wtryski w bdb stanie oleju nie pobiera to co moze byc nie tak z moim silnikiem ze tak często się wypala? znajomy ma CLGC przebieg mniejszy i identycznie mu sie wypala... Nic nie mozna z tym zrobic oprócz wycięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bolo1500 napisał:

czyli skoro mam wtryski w bdb stanie oleju nie pobiera to co moze byc nie tak z moim silnikiem ze tak często się wypala? znajomy ma CLGC przebieg mniejszy i identycznie mu sie wypala... Nic nie mozna z tym zrobic oprócz wycięcia?

Jak Ci to nie przeszkadza olej to i go nie wyrzucaj bo podpiszesz na siebie wyrok zakazu wyjazdu tym autem poza granice kraju pisze o tym i przestrzegam nie jest to regułą że Was zatrzymaja do kontroli ale ja miałem taką przyjemność na Słowacji i po kontroli dokumentów sprawdzano jakość spalin auta a kary są ogromne w euro...... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lukas309 napisał:

Jak Ci to nie przeszkadza olej to i go nie wyrzucaj bo podpiszesz na siebie wyrok zakazu wyjazdu tym autem poza granice kraju pisze o tym i przestrzegam nie jest to regułą że Was zatrzymaja do kontroli ale ja miałem taką przyjemność na Słowacji i po kontroli dokumentów sprawdzano jakość spalin auta a kary są ogromne w euro...... 

nie chce wycinać, sam jezdzę za granica dużo czasu w roku, zastanawiam się tylko nad czyszczeniem pod cisnieniem to co oferują teraz firmy podobno przywraca 98% sprawności filtra. Koszt to 500zł + 300 montaż demontaz. Tylko nie mam pewności czy to pomoze na moje częste wypalanie... jakbym mial pewnosc to bym sie nie zastanawial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w jakimś stopniu za szybsze zapełnianie DPF ma fakt, że auto jest niedogrzane a z tego co wiem to masz jakiś problem z dogrzaniem auta

 

bardzo szybko się zapełnia ten twój DPF, 3 razy szybciej niż mój po akcji serwisowej. Jaki masz przebieg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

176 tyś oryginalnie . Zawartość popiołu w oleju  0,13  i 52gr.  Tak nie wymienialem jeszcze termostatów, przeważnie jeżdzę odcinki po 15km i jak dojezdzam na miejsce to mam  90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bolo1500 napisał:

176 tyś oryginalnie . Zawartość popiołu w oleju  0,13  i 52gr.  Tak nie wymienialem jeszcze termostatów, przeważnie jeżdzę odcinki po 15km i jak dojezdzam na miejsce to mam  90 stopni.

jak osiąga 90 st to nie będzie ten trop,  CJC długo się nagrzewają, na pewno odninki 15 km też nie pomagają, bo więcej czasu jeździsz na wzbogaconej dawce, nie wiem czy kupowanie TDI na takie odcinki to był dobry pomysł

a jesteś pewny że nic nie było grzebane w sterowniku? Akcji nie przechodził? Pytałeś w ASO? Może spróbować zmienić soft 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno był na akcji bo sprawdzałem czy ma jakieś dostepne i jest napisane, że przeprowadzone.  Raczej watpie zeby ktoś grzebał w sterowniku bo wszystko jest ori. 15km to trasa do pracy ale jezdze kilka razy w roku trasy po 2000km w jedna strone także auto dostaje porzadnie tez. Zastanawiam sie bardzo nad tym czyszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź do tunera i zmień soft na taki sprzed akcji serwisowej, tunerzy zazwyczaj dysponują oryginalnymi softami do poszczególnych silników, mój ma bo pytałem tylko nie wiem ile za taką operację mogą skasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bolo1500 napisał:

nie chce wycinać, sam jezdzę za granica dużo czasu w roku, zastanawiam się tylko nad czyszczeniem pod cisnieniem to co oferują teraz firmy podobno przywraca 98% sprawności filtra. Koszt to 500zł + 300 montaż demontaz. Tylko nie mam pewności czy to pomoze na moje częste wypalanie... jakbym mial pewnosc to bym sie nie zastanawial.

Jak zrobi Ci to ktoś za 300 zł mówię tutaj o samej robocie to bym się nie zastanawiał bo mi krzykneli 1000 zł za demontaż i montaż spowrotem więc sam go wyciągnąłem ale jest dużo roboty (trzeba zdemontować element mocujący układ recyrkulacji spalin, układ recyrkulacji spalin pozostawić na wezach i odchylic w prawa stronę, oczywiście cały filtr powietrza, turbosprężarke, kolektor wydechowy a najgorzej jest na dole rozpiac miejsce pomiędzy dpfem a strumienicą ja dwie nakrętki urwalem i musiałem odciąć rurę sprzed strumienicą a potem spawać a nie wspomnę już o rozwiercaniu nitow właśnie na tym połączeniu no ale 1000 zł został w kieszeni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lukas309 napisał:

Jak zrobi Ci to ktoś za 300 zł mówię tutaj o samej robocie to bym się nie zastanawiał bo mi krzykneli 1000 zł za demontaż i montaż spowrotem więc sam go wyciągnąłem ale jest dużo roboty (trzeba zdemontować element mocujący układ recyrkulacji spalin, układ recyrkulacji spalin pozostawić na wezach i odchylic w prawa stronę, oczywiście cały filtr powietrza, turbosprężarke, kolektor wydechowy a najgorzej jest na dole rozpiac miejsce pomiędzy dpfem a strumienicą ja dwie nakrętki urwalem i musiałem odciąć rurę sprzed strumienicą a potem spawać a nie wspomnę już o rozwiercaniu nitow właśnie na tym połączeniu no ale 1000 zł został w kieszeni :)

a czyscili ci cisnieniowo ?  jest zauwazalna roznica po przywroceniu dpf do nowego stanu?  wypala rzadziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, bolo1500 napisał:

a czyscili ci cisnieniowo ?  jest zauwazalna roznica po przywroceniu dpf do nowego stanu?  wypala rzadziej?

Już o tym pisałem nie sprawdzałem jak często się wypala a różnica jest odczuwalna w postaci większej droznosci układu wydechowego na początku czujesz potem się przyzwyczaisz, tak ciśnieniowo czyscili 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lukas309 napisał:

Już o tym pisałem nie sprawdzałem jak często się wypala a różnica jest odczuwalna w postaci większej droznosci układu wydechowego na początku czujesz potem się przyzwyczaisz, tak ciśnieniowo czyscili 

w jaki sposob zauwazyles wiekszą drozsznosc ukladu wydechowego ? co jest mocniejszy bardziej dynamiczny samoochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja mam 130. ALe dam do czyszczenia moze to cos pomoze na to częste wypalanie.. jeden znajomy ma rowniez 150km silnik tez po akcji serwisowej i wypala mu raz na 800 albo wiecej, tylko ze przebieg 100tyś. a drugi ma CLGC 177km przebieg 150 i rowniez ma tak czeste wypalanie  oba auta z DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodów czestego wypalania może być kilka, np. zła kondycja turbiny, lejący wtrysk, nie sprawny układ egr, nie sprawny czujnik cisnienia .... uprzedzając egr  nie zawsze pokazuję błąd mimo nie sprawności tak samo jak czyjnik cisnienia, dpf to tak jakby zatyczka tych problemów , jesli jest to są one nie widoczne, zacznij od dobrej diagnozy ale o fachowca dobrego niestety trudno, są tylko wymieniacze, wycinacze i bajkopisarze .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bolo1500 napisał:

no to ja mam 130. ALe dam do czyszczenia moze to cos pomoze na to częste wypalanie.. jeden znajomy ma rowniez 150km silnik tez po akcji serwisowej i wypala mu raz na 800 albo wiecej, tylko ze przebieg 100tyś. a drugi ma CLGC 177km przebieg 150 i rowniez ma tak czeste wypalanie  oba auta z DE.

Nie wiadomo czy ktoś nie wyzerowal parametru Oil ash volume nie czyszcząc filtra i teraz pokazuje zanizona wartość popiołu albo nie grzebal w sofcie auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marina_Yacht napisał:

powodów czestego wypalania może być kilka, np. zła kondycja turbiny, lejący wtrysk, nie sprawny układ egr, nie sprawny czujnik cisnienia .... uprzedzając egr  nie zawsze pokazuję błąd mimo nie sprawności tak samo jak czyjnik cisnienia, dpf to tak jakby zatyczka tych problemów , jesli jest to są one nie widoczne, zacznij od dobrej diagnozy ale o fachowca dobrego niestety trudno, są tylko wymieniacze, wycinacze i bajkopisarze .....

w jaki sposob moge sprawdzić EGR?   wtryski są korekcje takie jak na zdjeciu, wiec chyba w porzadku. czujnik cisnienia pokazuje 5 HPA  a offset 0 takze tez chyba w porzadku, u mnie szczytuje tylko wartosci przed filtrem a drugi rpzewod  z atmosfery. Nie chce czegoś wymienic na darmo

IMG_20190205_125939.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg wyliczen z ilosci popiolu to mój przebieg pokrywa się z zawartoscią popiolu w oleju 0,13  > 176 tyś przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...