Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Bolo wyślij mi na PW nr do Ciebie to zadzwonię bo rozmowa w ten sposób do niczego nie prowadzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lukas309 napisał:

Bolo wyślij mi na PW nr do Ciebie to zadzwonię bo rozmowa w ten sposób do niczego nie prowadzi 

poszlo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzis bawiac sie vcdsem zajrzalem na wartosci filtra, napiszcie co o nich sadzicie. Dla mnie wszystko wyglada okej.

  IDE00432   Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 30759 s
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.07 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 18.13 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 10.32 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 626066 m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iszek napisał:

Witam. Dzis bawiac sie vcdsem zajrzalem na wartosci filtra, napiszcie co o nich sadzicie. Dla mnie wszystko wyglada okej.

  IDE00432   Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 30759 s
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.07 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 18.13 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 10.32 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 626066 m

Witam. Jest dobrze.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2019 o 16:30, Marina_Yacht napisał:

powodów czestego wypalania może być kilka, np. zła kondycja turbiny, lejący wtrysk, nie sprawny układ egr, nie sprawny czujnik cisnienia .... uprzedzając egr  nie zawsze pokazuję błąd mimo nie sprawności tak samo jak czyjnik cisnienia, dpf to tak jakby zatyczka tych problemów , jesli jest to są one nie widoczne, zacznij od dobrej diagnozy ale o fachowca dobrego niestety trudno, są tylko wymieniacze, wycinacze i bajkopisarze .....

Co ma egr do wypalania DPF? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, aprox99 napisał:

Co ma egr do wypalania DPF? 

Jak jest niesprawny to  wypalanie następuje czesciej albo w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ma chociażby taki jak u mnie , w trasie wywaliło błąd egr przez co nie ma możliwości by sterownik wymusił wypalanie DPF...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Marina_Yacht napisał:

a ma chociażby taki jak u mnie , w trasie wywaliło błąd egr przez co nie ma możliwości by sterownik wymusił wypalanie DPF...

W trasie nie ma wymuszonego wypalania, temp. spalin jest tak wysoka że spalanie sadzy następuje na bieżąco. Przykład to kominek w domu, jak rozpalam go to na jakiś czas do osiągnięcia odpowiedniej temp. powstaje na szamotach czarna sadza. Potem jak kominek jest gorący to ta sadza wogóle nie powstaje bo temp. jest tak wysoka że od razu jest spalania i cegły szamotowe są czyste. DPF ma dwa rodzaje regeneracji, pasywną i aktywną. Regeneracja pasywna powstaje przy normalnej jeździe na autostradzie bo tam DPF osiąga samodzielnie temp. i spala sądzę na bieżąco. Regeneracja aktywna to wtedy kiedy elektronika rozpoznaje poziom załadowania DPF a jako że temp. jest niedostatecznia to następuje wymuszenie regeneracji, obroty wzrastają, wtrysk paliwa jest inny itd. 

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej gdzieś pisałem, że po przeprowadzonej akcji serwisowej 23Q7 zmiany oprogramowania DPF wypalał się co około +/- 300 km. Dziś zrobiłem pierwszy pomiar po wywaleniu fabrycznego softu z afery spalinowej i wykonaniu chiptuningu  i od razu widać poprawę

auFZFzn.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z częstym wypalaniem dpf. Mianowicie silnik 2.0 tdi 150km CJCD. Dpf przy dojazdach do pracy okolo 15km w jedna i drugą stronę wypala się po około 200km, na autostradzie przy 140km/h co jakies 300/400km. Wtryski korekcje przy 0, turbo suche nie bierze oleju, dpf byl wyjmowany czyszczony cisnienowo ale nie byl bardzo brudny, jak na moj przebieg 179k to czysty, został zaadaptowany, wyzerowany nic to nie dało, jak wypalal tak wypala. Paru znajomch ma takie silniki i wypylaja im co 600-700km. Macie pomysł co może być jeszcze przyczyną tak częstego wypalania?   czyżby akcja serwisowa? tylko to mi pozostaje jak wszystko inne ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Charls  ile koni wyplul na hamowni przez wgrywaniem ori softu ( po akcji)  moj mam wrazenie ze ma moze 120-130km zamiast 150...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bolo1500 napisał:

@Charls  ile koni wyplul na hamowni przez wgrywaniem ori softu ( po akcji)  moj mam wrazenie ze ma moze 120-130km zamiast 150...

135 koni zamiast 143 a w praktyce seryjne 143 zawsze  wychodzą ponad 150hp, na seryjnym programie nie był hamowany, został seryjny wgrany i od razy był modyfikowany kilka razy. Mi po akcji wypalał się co około 300-400 km na trasie, jeśli ty jeździsz krótkie odcinki to może być częściej, bo mi raz też wypalał się po 200 km, po wgraniu ori programu i po chipie wypala się co około 700 km

 

program chciałem w miarę lekki, bo miałem wcześniej na niemieckim sofcie /170hp/400Nm/ zbyt dużo koksu, maks mom  już od 1800-1900 rpm oraz zbyt wysokie EGT i miałem uślizgi zprzęgła, teraz jest OK, 

QUjSSO6.jpg

dla jasności kolejność była taka:

1. auto było poddane tuningowi w DE na 170hp i 400Nm już przy 1800-1900rpm czego efektem były uślizgi sprzęgła i zbyt wysokie EGT

2. z powodu spapranego programu w DE zdecydowałem się na akcję serwisową czego efektem był spadek mocy do 135 koni i 2x częstsze wypalanie DPF

3. został wgrany soft dla CJCA sprzed akcji 23Q7 i od razu poddany obróbce, i po 2 hamowaniach wyszło co wyszło, zgodnie z moimi oczekiwaniami, efekt skończyły się uślizgi sprzęgła, DPF wypala się co 600-700 km 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2019 o 19:24, Marina_Yacht napisał:

a ma chociażby taki jak u mnie , w trasie wywaliło błąd egr przez co nie ma możliwości by sterownik wymusił wypalanie DPF...

W trasie DPF wypala się sam bez ingerencji elektroniki. Elektronika integruje tylko wtedy gdy samochód porusza się na krótkich dystansach i samodzielnie silnik nie osiąga temp. do wypalania. Na forum jest fałszywa opinia że regularnie np. co 600 KM elektronika pomaga czy inicjuje spalanie sadzy w DPF. Tak jest tylko etedy gdy DPF jest załadowanym sądzą co przy jeździe a autostradzie nie następuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aprox99 napisał:

W trasie DPF wypala się sam bez ingerencji elektroniki.

Zawsze wypalanie powoduje elektronika, kwestia tylko czasu kiedy to nastepuje

 

Gdyby na trasie wypalał się bez udziału elektroniki to jadąc z Gdańśka do Turynu nie wchodziłby w procedurę a jednak wchodzi 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charls poczytaj o pasywnym wypalaniu DPF. Jak w mondeo Mk III po 2 tygodniach jazdy miejskiej był jakoś słaby to wystarczyło że pojechałem 20 km po autostradzie i znów mogłem z 2 tyg jeździć po mieście. Temp spalin przy 130km/h wystarcza do wypalenia sadzy. Udział bierze w tym katalizator. W ruchu miejskim silnik a co za tym idzie nie osiąga temp. dlatego wprowadzono do oprogramowania czujnik różnicy ciśnienia i gdy te rośnie elektronika powoduje wypalanie DPF. Na autostradzie spaliny mają taką temp. że samodzielnie wypalają sadzę pod warunkiem że wszystko jest sprawne

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się non stop tak jechać, aby zapewnić takie warunki, prędzej czy późnieji  wejdzie w procedurę.

 

Jak wyżej pisałem, jechałem z Gdańska do Turynu to coś około 1700 km i nie da się tak przejechać, aby nie wszedł w procedurę

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa toeria ale jak to się ma do rzeczywistości? bardzo często jadę w trasę 800 km i nigdy nie zdarzyło się by parametry wypalania tj,. przejechane km od ostatniej regeneracji jakoś drastycznie się podwyższyły czyli przejechałbym pomiędzy wypalaniem większą odległosć, obserwując auto kilka mc wypalanie pojawiało się co np okolice 600-700 km , a według tej teorii po takiej trasie powinno przesunąć wypalanie o kilkaset km. a tak się nigdy nie zdarzyło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp, spalin na wylocie przy 2500 obr. to 600 stopni i wystarcza w zupełności na wypalenie sadzy. W a4b8 jeszcze lepiej to funkcjonuje bo DPF usadowili nie pod autem tylko w komorze silnika zaraz za kolektorem wylotowym. Zadam inne pytanie:jeśli 2500 obr. na autostradzie nie wystarcza do wypalenia DPF to rozumiem że wystarczają te 1500 obr. w hali na warsztacie przy wymuszony wypalaniu poprzez vcds???? 

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ale dlaczego cykl nie przesuwa się o tą odległość w której wypala się jak gdyby sam .... powinieniem mieć odczyty powiększone co najmniej o kilkaset km a to nie występuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ale chyba moje rozumowanie jest ok? Poza tym piszą o regeneracji pasywnej, aktywnej i wymuszone. Autostrada, dodatkowy wtrysk i warsztat

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...