Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.09.2019 o 11:20, lukas309 napisał:

Zależy przez jaki okres czasu były podniesione, jadąc do DE napewno się wypalił dwa razy gdzie sterownik nawet nie musiał dotryskiwac paliwa aby wymusić podnieść temp w układzie wydechowym ponieważ jazda na takim odcinku sama wygeneruje temp w układzie wydechowym nawet dochodząca do 800 stopni C a jak wiadomo sadza wypala się samoistnie w temp. około 650 stopni C, w takich warunkach jakie opisujesz czyli podróż do DE auto potrafi wygenerować dwa razy mniej sadzy niż w mieście, natomiast jazda z checkiem w mieście może zakłócić regenerację i filtr się zapcha sądzą więc należy jak najszybciej usunąć usterkę aby nie narobić sobie problemów 

Nie wiem skąd masz informacje, ale mocno przesadzasz. 800°C to EGT w tym silniku nigdy nie osiąga, nieco ponad 700 owszem, ale nie w filtrze tylko przy pierwszym czujniku przed turbosprężarką. Druga sprawa, taka temperatura osiągana jest z gazem w oporze, tzn przy ponad 200 km/h. Nie każdy autobanh jest bez ograniczeń prędkości i nie każdy kierowca jedzie z cegłą na gazie w momencie zdjęcia ograniczeń. Przy przepisowych w Polsce 140 km/h EGT wynosi 400 - 450° i o pasywnym wypalaniu filtra nie może być mowy. Kolejna sprawa: sprawność układu wtryskowego. Zauważ ile diesli kopci przy wciśnięciu gazu do oporu, dla filtra to nie jest obojętne. Jeśli układ wtryskowy jest chociaż w minimalnym stopniu zużyty, wówczas podczas jazdy na oporze wypalisz 2 gramy sadzy, ale dołożysz 10, jak dla mnie to bilans niekorzystny, 

W dniu 7.09.2019 o 15:44, saviola10 napisał:

Witam

Potrzebuję pomocy w sprawie mojego DPF (silnik 2.0 TDI CGLC ). Bardzo często załącza się procedura jego wypalania. Zazwyczaj co 40-50km :( Samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach. Po skanowaniu 0 błędów.  Poniżej wartości z vcds-a:  Po przejechaniu 10km ma już 12g sadzy. Z góry dzięki za pomoc

VCDS.png

Trudno powiedzieć co jest przyczyną, mogą być co najmniej 4:

1. filtr jest już mocno zużyty i ma bardzo małą pojemność. Limit popiołu wg producenta to 0,175ml albo 70 gramów, u Ciebie jest już bardzo blisko. Pewnie masz już blisko 300 tys. najechane i niestety. Należałoby wtedy filtr wypłukać i zaadaptować do komputera. Z drugiej strony kolega cytowany poniżej ma więcej popiołu i u niego sytuacja nie wygląda aż tak źle jeśli chodzi o częstotliwość wypalania.

2. możesz mieć niesprawne wtryski, które po prostu leją.

3. niesprawny EGR to bardzo częsta przypadłość w tych autach. U mnie błędów nie było żadnych, a jednak EGR powodował szybkie narastanie sadzy. Po naprawie śmiga

4. Niesprawny czujnik różnicy ciśnienia w filtrze. To samo co wcześniej, może jeszcze nie być błędów, a jednak czujnik zawyża różnicę i ECU myśli że filtr jest zapchany.

Godzinę temu, michu93 napisał:

W związku z tym co pisałem wcześniej, dpf mi się wypalał faktycznie gdy jechałem do sklepu na zimnym silniku i pomimo błędu w sterowniki silnika sondy lambdy i świecącej kontrolce check. Poniżej wrzucam fote z danymi jak u mnie to wygląda.

0.22 zapelnienia filtra to chyba sporo już?

20190915_095638.jpg

0,22 litra to już wartość przy której można myśleć o płukaniu filtra. Producent mówi o 175ml jako o wartości granicznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bamaz napisał:

0,22 litra to już wartość przy której można myśleć o płukaniu filtra. Producent mówi o 175ml jako o wartości granicznej. 

Gdzie jest taka informacja że tyle wynosi wartość graniczna? Nie mogłem znaleźć nigdzie konkretnych danych, dlatego pytam. Jest to wartość ok 25% wyższa od granicznej a mimo to nie mam problemów z dpf. Jaka faktycznie może być pojemność tego filtra i jakie mogą być objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdę teraz źródła, w kilku miejscach czytałem. Oczywiście, jeśli nie masz objawów to trzeba dalej jeździć. Niestety nie wiem skąd ECU zna masę popiołu, możliwe, że nie z żadnego czujnika, tylko na podstawie ilości wypalonej sadzy, która z kolei określana jest na podstawie danych z czujnika różnicy ciśnień, który również może przekłamywać. Czyli jeśli jeździmy z zawyżającym wartości czujnikiem różnicy ciśnień, to komputer myśli, że wypala sadzę i odkłada sobie popiół podczas gdy faktycznie tej sadzy i popiołu jest mniej. Wartość, którą podałem to wartość umowna, filtr po prostu zmniejsza swoją pojemność i będzie wypalał się coraz częściej aż do momentu całkowitego zapchania. U mnie jest 0,1 litra popiołu i przy sprawnym układzie wtryskowym w trasie odkłada się 1 - 1,5 grama sadzy na każde 100 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, michu93 napisał:

Gdzie jest taka informacja że tyle wynosi wartość graniczna? Nie mogłem znaleźć nigdzie konkretnych danych, dlatego pytam. Jest to wartość ok 25% wyższa od granicznej a mimo to nie mam problemów z dpf. Jaka faktycznie może być pojemność tego filtra i jakie mogą być objawy?

wartosci_dpf.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bamaz napisał:

1. filtr jest już mocno zużyty i ma bardzo małą pojemność. Limit popiołu wg producenta to 0,175ml albo 70 gramów, u Ciebie jest już bardzo blisko. 

Witam. Kolega saviola10 ma 0,15 ml popiołu a Ty napisałeś, że to jest blisko wartości granicznej 0,175 ml. Czyli powyższe 0,15 ml trzeba czytać jak 0,150 ml?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, czarek76 napisał:

wartosci_dpf.JPG

Ok dzięki,

Więc co, czyszczenie/ wymiana, póki nic sie nie dzieje i wszystko działa to jeździć czy planować już coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, kkt napisał:

Witam. Kolega saviola10 ma 0,15 ml popiołu a Ty napisałeś, że to jest blisko wartości granicznej 0,175 ml. Czyli powyższe 0,15 ml trzeba czytać jak 0,150 ml?

No tak ;) Nie dokonałem tu nawet zmiany przedrostków, 0,15 to to samo co 0,150 a nawet to samo co 0,150000, tak samo jak 0,5 kg to to samo co 0,500 kg. 0,175 l to to samo co 175 ml, bo przedrostek mili to 1/1000. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, michu93 napisał:

Ok dzięki,

Więc co, czyszczenie/ wymiana, póki nic sie nie dzieje i wszystko działa to jeździć czy planować już coś?

No trochę się dzieje, co ile wypalasz DPF? Jakie wartości sadzy masz przed wypaleniem? Podaj wartości obliczoną i wartość rzeczywistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, bamaz napisał:

No trochę się dzieje, co ile wypalasz DPF? Jakie wartości sadzy masz przed wypaleniem? Podaj wartości obliczoną i wartość rzeczywistą.

Nie wiem co ile, nie kontrolowałem tego dokładnie.

Wartość obliczona 8.93g,

wartość rzeczywista 5.66g

Tak jak na zdjęciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, michu93 napisał:

Nie wiem co ile, nie kontrolowałem tego dokładnie.

Wartość obliczona 8.93g,

wartość rzeczywista 5.66g

Tak jak na zdjęciu

Ale to są wartości po 100 km... Musisz sprawdzić np za 400 km. Sprawdź czy wartość rzeczywista nie przegoniła wartości obliczonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bamaz napisał:

Ale to są wartości po 100 km... Musisz sprawdzić np za 400 km. Sprawdź czy wartość rzeczywista nie przegoniła wartości obliczonej.

Ok będę sprawdzał na bieżąco ale narazie autem w zasadzie nie jeżdżę.  Dam znać jak zrobię trochę km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bamaz napisał:

No tak ;) Nie dokonałem tu nawet zmiany przedrostków, 0,15 to to samo co 0,150 a nawet to samo co 0,150000, tak samo jak 0,5 kg to to samo co 0,500 kg. 0,175 l to to samo co 175 ml, bo przedrostek mili to 1/1000

Dzięki. Źle przeczytałem, wcześniej to zauwazyłem. Tam jest napisane 0,15 l a to jest 150 ml ☺. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2019 o 13:04, michu93 napisał:

Gdzie jest taka informacja że tyle wynosi wartość graniczna? 

w elsie widziałem tą wartość 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja, wtryski mam ok, na zimnym jak i na cieplym korekcje sa w porządku. 

Zmierzona masa sadzy 4,35g

Obliczona masa sadzy 13,2g

Zawartosc popiolu w oleju 44g

Zawartosc popiolu w filtrze 0.11l

 

Te wartosci sa po 135 km.

 

Dpf wypala sie co jakies 200-250 km. Poprzednio mialem silnik caha, wypalal co jakies 600 km, rurki były czysciutkie. Teraz cglc, stronic, wypala jak wyżej pisałem. Do tego po wypalaniu zostaje mikro czarny osad, sadza na koncowkach. Co jest nie tak? Czujnik roznicy ciśnień wymienić na poczatek? W tamtym caha padl mi kiedys czujnik wlasnie, wypalal filtr co 50 km, az wkoncu wyskoczyla ikona dpf i check, moze i tu by pomogla zmiana, jak sądzicie? 

Edytowane przez Morven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Morven napisał:

To teraz ja, wtryski mam ok, na zimnym jak i na cieplym korekcje sa w porządku. 

Zmierzona masa sadzy 4,35g

Obliczona masa sadzy 13,2g

Zawartosc popiolu w oleju 44g

Zawartosc popiolu w filtrze 0.11l

 

Te wartosci sa po 135 km.

 

Dpf wypala sie co jakies 200-250 km. Poprzednio mialem silnik caha, wypalal co jakies 600 km, rurki były czysciutkie. Teraz cglc, stronic, wypala jak wyżej pisałem. Do tego po wypalaniu zostaje mikro czarny osad, sadza na koncowkach. Co jest nie tak? Czujnik roznicy ciśnień wymienić na poczatek? W tamtym caha padl mi kiedys czujnik wlasnie, wypalal filtr co 50 km, az wkoncu wyskoczyla ikona dpf i check, moze i tu by pomogla zmiana, jak sądzicie? 

Chyba robotę u Ciebie zrobiła aktualizacja diesel Gate tak jak u mnie. Objaw ten sam częste wypalanie czarne rury. Jestem właśnie przed downgrade aktualizacji i modyfikacja programu u Gregor10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bolo1500 napisał:

Chyba robotę u Ciebie zrobiła aktualizacja diesel Gate tak jak u mnie. Objaw ten sam częste wypalanie czarne rury. Jestem właśnie przed downgrade aktualizacji i modyfikacja programu u Gregor10

mój jest po aktualizacji i ma czystą rurę

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest po aktualizacji, nie ma problemu z wgraniem starego softu? On nie kopci ani nic, tylko nie przywyklem do tak czestego wypalania :/ no i nie chce zajechac calkiem dpf...

Nie mam adblue

 

No i wymienic profilaktycznie ten czujnik roznicy cisnien? Moze choc trochę wydłuży dystans miedzy wypalaniem?

Edytowane przez Morven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Morven jeźdźisz dużo po mieście i np krótkie odcinki? U mnie przed pokazaniem błędu dotyczacego czujnika różnicy ciśnień też czesto sie wypalał a zauwazylem to po pracujacym wentylatorze jak zgasilem silnik. W mojej Audi końcówki rury wydechowej są czyste. Mój też jest po aktualizacji.

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kkt napisał:

Witam. Morven jeźdźisz dużo po mieście i np krótkie odcinki? U mnie przed pokazaniem błędu dotyczacego czujnika różnicy ciśnień też czesto sie wypalał a zauwazylem to po pracujacym wentylatorze jak zgasilem silnik. W mojej Audi końcówki rury wydechowej są czyste. Mój też jest po aktualizacji.

Troche po mieście, trochę tarasy, dzisiaj go przegonie trase 200 km po autostradzie bo mam wyjazd maly, w poprzednim wymienilen czujnik i przeszlo jak ręką odjal, nie jest drogi i szybko samemu mozna to zrobic. Zawsze cos moze to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...