Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.10.2019 o 21:32, bamaz napisał:

 Masa obliczona nigdy nie spada, przy dużym obciążeniu szybko rośnie, bo szybko spalane jest paliwo. Dlatego "butowanie" w celu oczyszczenia filtra nie ma sensu, bo tylko przyspieszymy czas w którym zacznie się wypalanie aktywne.

Nie jest to prawda.Przy mocniejszym wcisnieciu gazu wtedy tez zamyka sie egr,widac jak filtr staje sie czerwony w apce i nastepuje wypalanie pasywne i sadza obliczona spada lub jest w miejscu i nie wzrasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, stanek90 napisał:

Nie jest to prawda.Przy mocniejszym wcisnieciu gazu wtedy tez zamyka sie egr,widac jak filtr staje sie czerwony w apce i nastepuje wypalanie pasywne i sadza obliczona spada lub jest w miejscu i nie wzrasta.

Ja nie wiem co pokazuje apka, wiem co pokazuje VCDS. Ani w silniku 2.0 ani w 1.6 TDI (którego w audi zresztą nie ma) nie doświadczyłem spadku masy obliczonej. Jest to logiczne, bo osiągnąć temperaturę wypalania sadzy da się tylko poprzez gwałtowne przyspieszenie, na trasie przy stałej prędkości jest to praktycznie niemożliwe. Poza tym depnięcie po gazie oprócz wyższej temperatury powoduje również wzbogacenie mieszanki i zwiększenie ilości produkowanej sadzy. Zauważ, że praktycznie każdy diesel bez DPF puści dymka przy gwałtownym wciśnięciu gazu, normalnie zbiera to DPF, który się przy okazji zapycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowy diesel nic nie pusci,prosze Cie to nie jest stare vp.W vcdsie tego nie zauważysz musialbym miec lapka na kolanach i przywalic na 6 .Ja widzialem jak masa obliczona cofnela sie o 0.2 g  w apce ktora podaje dobicie sadzy na kazdy 1km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowy nowy diesel może nie puści, ale 80% jeżdżących po polskich drogach już tak. Widzę masę aut młodszych niż 10 lat, które ochoczo walą dymem z rury przy przyspieszaniu. VCDS to nie jest prymitywna aplikacja, jest coś takiego jak funkcja logowania, nie muszę mieć oczu skierowanych na komputer, wszystko zapisuje się do pliku CSV, który za pomocą odpowiednich formuł w excelu da się zamienić na standardowy plik z wieloma kolumnami. Odczyt danych następuje nie co 1 km, tylko kilka razy na sekundę, wszystko to zapisuje się do pliku z którego mogę sobie zrobić wykresy. Tak, i dalej twierdzę że wartość obliczona nie spada. 0,2 grama to jest wartość, która (wg wartości obliczonej) produkuje się na odcinku 10 km na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, z tym się można zgodzić. Ale nie skróci to interwału wypalania DPF, bo obliczona dojdzie do limitu i zacznie wypalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierozumiem chyba nie wymyslam.Mam tez vcdsa i wiem co to logowanie vagami jeszczd juz dlugo.Przy pelnym obciazeniu u mnie w caga wartosc obliczona spada.Sa to male wartosci ale temp kolo 500 stopni odczytywana jest  jako wypalanie pasywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,,,Wymienilem u siebie czujnik roznicy cisnien,nie adoptowalem gdyz mechanik powiedzial ze nie adoptuje sie,,udalo mi sie polaczyc z apka,,,Moze ktos pomoze tak to u mnie wyglada

IMG_20191031_190723[1].jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krzysztofmarek napisał:

Witam,,,Wymienilem u siebie czujnik roznicy cisnien,nie adoptowalem gdyz mechanik powiedzial ze nie adoptuje sie,,udalo mi sie polaczyc z apka,,,Moze ktos pomoze tak to u mnie wyglada

IMG_20191031_190723[1].jpg

Po wymianie czujnika różnicy ciśnień trzeba wypalić serwisowo dpfa w ten sposób się go adaptuje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz jesli zrobie to teraz ,po zamontowanu nowego czujnika i przejechaniu ponad 100 km nie bedzie to  problemem ...Tak czy tak zauwazylem ze ze po przejechaniu 30 km poziom sadzy mocno sie podniosl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w zależności jakie trasy robisz. U mnie w mieście wypala co około 400-500km a w trasie 1000-1200km.

Adaptuj czujnik i obserwuj, z czasem sytuacja powinna się ustabilizować.

 

U mnie po adaptacji czujnika obliczona i zmierzona masa sadzy przy 2 pierwszych wypalaniach była na podobnym poziomie natomiast ostatnio zauważyłem, że mając 20gram masy obliczonej, zmierzonej mam tylko 6gram (jazda w mieście)

Edytowane przez saviola10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, krzysztofmarek napisał:

zastanawiam sie dlaczego nawet obliczona masa tak szybko rosnie,,,30 km i 2 gr 

Czyli wychodzi, że będzie wypalał co ~360km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

360 byloby jeszcze do przyjecia ale po 65 km mam blisko 9 gr sadzy az tego wychodzi ze co 200....czyjnik byl wymieniony w trakcie tych 65 wiec musze jeszcze obserwowac jak bedzie dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz pewności, że dpf był wypalony do 0 gram. U mnie zdarza się, że wypala do 5gram, ale niestety niewiem dlaczego tak się dzieje i jaka jest zależność. Zapewne na forum są mądrzejsze głowy i coś napiszą na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to kazda podpowiedz sie przyda ..moze uda sie go uratowac zanim  wytne albo wydam kase na regeneracje,moze to nie wina samego dpf a osprzetu...w poniedzialek podjade na adaptacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, adaptacja robi się sama po kilku przekręceniach stacyjki. Najlepiej jakbyś mial VCDS, wówczas przy wyłączonym silniku trzeba sprawdzić czy różnica ciśnień wynosi zero.

Wartość obliczona podnosi się poprawnie. Ona nigdy nie dochodzi do 0, przy wypalaniu serwisowym spada do około 2,5 grama, ale przy standardowym wypala się do 5,5 - 6 gramów. W Twoim przypadku jednak masa obliczona jest nieważna, bo wypalanie będzie determinowała masa rzeczywista. Ona wypala się do wartości poniżej zera (jakkolwiek to brzmi), z tego co widzę na screenach to wzrosła Ci od -1 gram do ponad 4 gramy na odcinku 65 km. W tym tempie przy okolo 250 km wartość rzeczywista osiągnie 24 gramy i zacznie się wypalanie.

Na pewno masz jakąś usterkę. Ja bym zaczął chyba od wypięcia EGR, w dalszej kolejności wtryski do sprawdzenia, później szczelność dolotu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rzeczywista to podniosła się do ponad 4 g na odcinku 31km,,, tak czy tak w poniedziałek podjadę do mechanika,,jak kupiłem samochód byłem u dwóch, jeden powiedział że dpf jest mocno zabity drugi że w bardzo dobrej kondycji.Rece opadają :( Zrobiłem 10kkm i żadnych błędów ani problemów poza tym że często się wypala.. Do pracy jeżdżę 50km a to właśnie z dzisiaj 

IMG_20191102_055256.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...