Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr jest na wykończeniu, jest bliski granicy zapchania popiołem i bardzo szybko rośnie ilość zmierzonej ilości sadzy. Z ciekawości, jaki przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozpoznać czy mam soft po dieselgate? Dpf wypala mi się zawsze lekko po przekroczeniu 14 gram.. Czyli co 300 km. Czyli do 21 czy 24 gram myślę że bym zrobił jeszcze 200km i byłoby to mniej uciążliwe niz teraz i bezpieczniej dla motoru 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bamaz napisał:

Filtr jest na wykończeniu, jest bliski granicy zapchania popiołem i bardzo szybko rośnie ilość zmierzonej ilości sadzy. Z ciekawości, jaki przebieg?

240 tyś. Przebieg ori. Jest to możliwe że tak się zapchał przez mapę ktorą nie dawno robiłem. Jakieś pomysły co robić? Narazie nic nie świeci, błędów brak ale często zaczął się wypalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z tego względu,że moja audiczka robi krótkie trasy do pracy prosiłbym o rzucenie okiem na parametry dpf-u.

Wspomnę,że trasy robię krótkie:kwasny: ale silnika nie oszczędzam:wink: Przebieg 220 tysięcy. 

20191109_163730.jpg

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo masz wymieniany lub czyszczony DPF, albo ktoś celowo skasował Oil Ash Volume. Tylko 0.03 l przy 220kkm nie jest mozliwe.

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Lukasz_N napisał:

Albo masz wymieniany lub czyszczony DPF, albo ktoś celowo skasował Oil Ash Volume. Tylko 0.03 l przy 220kkm nie jest mozliwe.

Jeszcze lepiej. 

Samochód mam od 3 lat i pamiętam na początku miałem wartość 0.00

  Czyli najlepiej,żeby widzieć jak wygląda dpf i móc spokojnie polegać na parametrach ,powinienem dać go do czyszczenia? 

Rozumiem,że nie ma innej możliwości sprawdzenia stanu DPF-u? 

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2019 o 14:23, Lukasz_N napisał:

Albo masz wymieniany lub czyszczony DPF, albo ktoś celowo skasował Oil Ash Volume. Tylko 0.03 l przy 220kkm nie jest mozliwe.

Kolego, A czy po częstotliwości wypalania można wnioskować czy faktycznie dpf był czyszczony,Czy wykasowane zostały wartości ?

20191201_130316.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie jakby ktoś mógł rzucić okiem i określić stan DPF. 
2.0 TDI CR CAGA - 248 tyś km przebiegu.

Dodam tylko tyle, że po rozgrzaniu wartość soot mass measured spada tak do ok. 6g 

z góry dzięki

A2C25790-F97E-4361-80DF-B694942E1269.jpeg

Edytowane przez CelniK007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy moglby ktos spojrzec na moj dpf,

Wydaje mi sie ze bedzie szedl do czyszczenia.Dzisiaj zalaczylo mi sie wypalanie i niby wszystko ok gdyby nie to ze nie dokonczylo samemu dopalania. Podlaczylem laptopa w trakcie wypalania i widzialem jak sadza sie zmniejsza ale w pewnym momencie przestalo. Obroty spadly do normalnego poziomu. Zgasilem silnik i po chwili odpalilem jeszcze raz i ponownie zalaczylo sie wypalanie i taka sama sytuacja jak poprzednio, sadzy wypalilo ok 5g i znowu przestalo , do wypalenia calkowitego zostalo jeszcze jakies 10g. Przejechalem sie na wyzszych obrotach jakies 5km i sadzy zmierzonej i obliczonej zostalo jak na zdjeciu. Martwi mnie jeszcze ze ze oil ask wynosi 84,2g i ze wartosc obliczona rosnie dosyc szybko jakies 1g na 10km to chyba duzo.

Ktos moze ocenic ?

dpf.jpg.1dfa49a463e03b99f8a4718a0477b47a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr masz na wykończeniu. Jego stan wskazuje na jakieś min. 350.000 km przelotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obliczeń ok 300tys. A stan w tej chwili 288tys. Czy regeneracja poprzez czyszczenie wodne coś da? 

Edytowane przez krzysztofb51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, krzysztofb51 napisał:

Z moich obliczeń ok 300tys. A stan w tej chwili 288tys. Czy regeneracja poprzez czyszczenie wodne coś da? 

Jak wyliczyłeś że ma ok 300 tys ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie w jaki sposób ty wyliczyłem że ma 350. Było na forum gdzieś orientacyjnie 1 ml oil ash na 10-15 tys km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, krzysztofb51 napisał:

Pytanie w jaki sposób ty wyliczyłem że ma 350. Było na forum gdzieś orientacyjnie 1 ml oil ash na 10-15 tys km 

Ja  mam 0.15 l i przebieg 209000 km to chyba ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakiś czas temu wymieniłem czujnik różnicy ciśnienia DPF. Po wymianie zrobiłem adaptacje i filtr się nie wypalił aż do teraz. Może ktoś z kolegów zerknąć na foto czy jest wszystko Ok? Wcześniej filtr wypalał mi się co jakieś 350-400 km

ok nie ma tematu, filtr się wypalił po ok 500km

20191218_083819-1024x576.jpg

Edytowane przez resiak82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem cos dziwnego z wypalaniem. Od kiedy mam kabel to czesto sprawdzam jak szybko zapelnia sie filtr i nawet jak sie wypala. I z tego co zauwazylem to faktyczne zapelnienie filtra to jakas fikcja. Przy jezdzie miejskiej to nie ma problemu, problem pojawia sie przy dluzszych trasach gdzie osiaga sie wyzsze obroty i teoretycznie filtr powinien sie samoczynnie w jakims stopniu wypalac badz wolniej sie zapelniac a tu moje zdziwienie filtr wogole sie nie wypala a malo tego masa sadzy obliczona i zmierzona rosna bez znaczenia z jakimi predkosciami sie jezdzi czy trasa czy jazda miejska.

U mnie filtr wypala sie co ok 250km i nie ma znaczenia czy to trasa czy jazda miejska. Ostatnio po trasie 250km i dosc agresywnej i tak fiktr wypalil mi sie jak dojechalem na miejsce i wartosci spadly prawie do 0. Wartosci sadzy rosna bez znaczenia jakimi predkosciami i jakie obroty ma silnik.

Podejrzewam ze ma to zwiazek z ta afera i poprawili to w taki sposob ze komputer steruje cala sadza i ma to niewiele wspolnego z faktyczna iloscia w filtrze. Byc moze komputer ma ustawione ze ilosc sadzy ŕosnie adekwatnie co do przejechanych km tzn po przejechaniu np 10km w filtrze bedzie 1g sadzy. To sa moje wnioski i nie kazdy musi sie z tym zgadzac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2019 o 17:31, saviola10 napisał:

Daj do czyszczenia i będzie jeszcze hulał.

Właściwie teoretycznie jak popiół zostanie usunięty z dpf to filtr jest jak nowy, chodzi tylko o to żeby to zrobił ktoś kumaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...