Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Maciek1281 napisał:

Witam. Jak czesto wypala wam sie dpf

Co 300-400km 60% miasto 40% drogi krajowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Maciek1281 said:

Witam. Jak czesto wypala wam sie dpf

U mnie podobnie, kiedyś nawet prowadziłem zapiski;) już nie pamietam, coś kole 500km mi wyszła średnia, jeździłem głównie autostradą. Teraz już mam to gdzieś, czasami zauważam, że się wypala. Przez ponad 2 lata nie zapaliła mi się kontrolka, że filtr zapchany, wiec uważam, że wszystko jest si. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Vipp napisał:

Co 300-400km 60% miasto 40% drogi krajowe 

To u mnie to samo jakies raz 2 razy w  miesiacu. Srednio robie miesiecznie ponad 1000 km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciek1281 napisał:

To u mnie to samo jakies raz 2 razy w  miesiacu. Srednio robie miesiecznie ponad 1000 km 

Nie warto się przejmować chyba, aby pilnować żeby nie przerywać procedury wypalania i tyle, czasami to mało kiedy wogole muszę robić dodatkowe kilometry bo akurat w trasie się dopala 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje fachowej oceny sytuacji.

Samochód:    A4 2.0TDI 2015 r (FWD)190PS silnik CNHA z adblue

przebieg oryginalny 210 000 km  (przez 3 lata leasingu w DE 85% autostrada, teraz w PL powiedzmy 50% autostarda / 50 % miasto)

Samochód dużo palił (10-12L/100km), był mułowaty, DPF wypalał co 100-150 km :/   masa sadza narastała bardzo szybko. 

...sprawdziliśmy wtryski, okazało się, że korekcje na wtryskach były wysokie. (ok.+ 1,75 itp)

Oczywiście błędów nie było :)  ...poniżej korekcje na "nowych" wtryskach.

korekcje.jpg

Decyzja wymieniamy wtryski, wsadziliśmy z rozbitka sprawne wtryski, teraz korekcje są według mnie dobre, silnik pracuje łagodnie, jest powiedzmy dynamiczny, zero błędów.

Jedyne co mnie martwi to fakt, że jadąc inną A4 z tym samym silnikiem czujemy większego kopa.

No to następnie padło na DPF,  pomyślałem, że wtryski lały i DPF będzie zawalony/

Poniżej obserwacja DPF podczas normalnego użytkowania:

przed.jpg

No i teraz pytanie co o tym myśleć? DPF wypala się teraz co ok. 300 km,

Znajomy zalecił mi serwisowe wypalanie podczas jazdy co uczyniłem (zajęło mi to ok. 20 km na autostradzie, podczas wypalania świeciła się żółta ikonka filtra na środku licznika), zaraz po wypalaniu:

po wypalaniu.jpg

Prosiłbym osoby znające się na diagnostyce silników, filtrów DPF o fachowo opinie / pomoc.

Wyciągać i dać na maszynę do czyszczenia chemicznego (płukanie ciśnieniowe w komorze) czy do firm co wypalają w piecach indukcyjnych?

Mam już kupiony czujnik różnicy ciśnień dla świętego spokoju.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jest dużo popiołu w filtrze dpf. Pomału musisz myśleć o czyszczeniu filtra. Który z tych dwóch sposobów które podałeś wyżej jest lepszy to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, saviola10 said:

Czyszczenie maszynowe (400 zł)  i masz spokój na kilka lat!

Czyli za 400pln idzie wyczyścić ten legendarny DPF? I o to tyle szumu w około tego? Czy są jeszcze jakieś inne składowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kris1909 napisał:

Czyli za 400pln idzie wyczyścić ten legendarny DPF? I o to tyle szumu w około tego? Czy są jeszcze jakieś inne składowe?

Bardzo dobrze to ująłeś :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, kamilch-1984 said:

Bardzo dobrze to ująłeś :decayed:

Haha, ale ja tak na poważnie;) dopiero co wymieniłem komplet sprzęgła z dwumasą, wydatek jest, wiadomo, ale o DPF już czytam na forum ze dwa lata i wiadomo, że z czasem też padnie, ale myślałem, że ta zabawa w podobnym przedziale cenowym, że jest się czym fascynować przynajmniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Kris1909 napisał:

Haha, ale ja tak na poważnie;) dopiero co wymieniłem komplet sprzęgła z dwumasą, wydatek jest, wiadomo, ale o DPF już czytam na forum ze dwa lata i wiadomo, że z czasem też padnie, ale myślałem, że ta zabawa w podobnym przedziale cenowym, że jest się czym fascynować przynajmniej?

Kolego ile placiles za sprzeglo i jaki przebieg miales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Irlandii, zapłaciłem €1135 za komplet razem z wymianą (dwumasa była ok, ale wymieniłem dla spokoju, zaoszczędziłbym €300 bez dwumasy) ceny tu wahają się od €1000 do nawet €2000. W Audi w jednej z miejscowości jest promocja za €1700, normalnie €2800. Przebieg przy wymianie miałem 147kkm, ale sprzęgło zaczęło się ślizgać już jakieś kilka tysięcy/miesięcy temu. Różnica jest kolosalna, znów mam radość z jazdy:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki KKT , saviola10 oraz reszcie za odpowiedź dotyczącego stanu DPFa :)

...a więc szukam sprawdzonej firmy na Śląsku od czyszczenia.

Jedno co mnie martwi, to przy tym silniku 2.0TDi CNHA obudowa DPF połączona jest z obudowa katalizatora SCR :facepalm: ..wtedy to chyba nie będzie 400zł

Tak to wygląda poglądowo: 

20191229_234744.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2019 o 17:05, saviola10 napisał:

Czyszczenie maszynowe (400 zł)  i masz spokój na kilka lat!

Najdalej Za dwa miesiące będzie tak samo zapchany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Dev napisał:

Najdalej Za dwa miesiące będzie tak samo zapchany

Skąd ta pewność kolego?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, kamilch-1984 napisał:

Skąd ta pewność kolego?  :)

To że się zapycha nie jest jego winą, tylko silnika z osprzętem,  wtryski,  EGR itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w dpf jest tylko sam popiół to wyczyszczą i będzie służył jeszcze lata. U mnie po roku żadnych problemów. Przyd czyszczeniem wypalał się co 50km teraz co 400km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Langista napisał:

Do tego dochodzi styl jazdy, krótkie odcinki miastowe najbardziej zapychają dpf.

Jeżdżę już trzeci rok do pracy,odcinki po 15 km i nie mam problemu z filtrem.Wypala się co 450-500 km.  I Myślę że pomaga mi w tym stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...