Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, kamilch-1984 napisał:

Jeżdżę już trzeci rok do pracy,odcinki po 15 km i nie mam problemu z filtrem.Wypala się co 450-500 km.  I Myślę że pomaga mi w tym stylu jazdy.

Bzdura żadne krótkie odcinki nie zapychaja filtra, filtr może szybciej się zap chac poprzez wydzielanie przez silnik większej ilości sadzy co wiąże się z jego kondycją (wtryskiwacze, egr, niedomykające się zawory, zbyt rzadko zmieniany olej lub niewłaściwy olej, przerywanie regeneracji filtra) faktem jest natomiast sprawa ze w mieście szczególnie w zimie wolniej osiąga temp robocza silnik i wytwarza więcej sadzy ale nie do tego stopnia aby generować jakieś problemy z filtrem, jeżdżę od 2013 roku do dziś po mieście w 80% i żadnych problemów nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dev napisał:

Najdalej Za dwa miesiące będzie tak samo zapchany

Bzdury piszesz takie że nie da się tego czytać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dev napisał:

To że się zapycha nie jest jego winą, tylko silnika z osprzętem,  wtryski,  EGR itd itp

Oczywiście że tak ale jeżeli ktoś wie w jakim stanie ma silnik to się wywala filtr a nie czyści, to tak jakbyś włożył nowy katalizator do benzyny wiedząc że bierze olej..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2019 o 22:44, kamilch-1984 napisał:

 

No są demontaż i montaż jakieś 500 zł w B8 

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukas309 napisał:

Bzdura żadne krótkie odcinki nie zapychaja filtra, filtr może szybciej się zap chac poprzez wydzielanie przez silnik większej ilości sadzy co wiąże się z jego kondycją (wtryskiwacze, egr, niedomykające się zawory, zbyt rzadko zmieniany olej lub niewłaściwy olej, przerywanie regeneracji filtra) faktem jest natomiast sprawa ze w mieście szczególnie w zimie wolniej osiąga temp robocza silnik i wytwarza więcej sadzy ale nie do tego stopnia aby generować jakieś problemy z filtrem, jeżdżę od 2013 roku do dziś po mieście w 80% i żadnych problemów nie mam

Ale Co jest bzdurą w tym co napisałem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam wasze wypowiedzi i wnioskuję po nich, że z moją b8 jest coś nie tak. Kupiłem auto 3.5 roku temu, kręcę się nim wokół komina. Do pracy mam jakieś 500 metrów, żona około 2.5km. Auta 95% używam do jazdy po mieście. Auto po diesel Gate i dpf wypalał mi się średnio raz na 800-900km. Zrobiłem tak około 50 tyś km. Od września auto jest wystrojone na p 210km i 450Nm. Turbo hybryda, customowy IC i dolot, wydech. Celowalem w okolice 240-250km ale tuner powiedział mi, że jeżeli chce żeby dpf przeżył to zostawimy tak jak jest, jeśli chce więcej to musi wylecieć. Od września zrobiłem 4000km po mieście i dpf wypalił się 3 razy, ostatni raz kilka dni temu. Wypalanie trwało nie więc niż 10min przy kreceniu się po mieście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, corradoowner napisał:

Do pracy mam jakieś 500 metrów, żona około 2.5km. Auta 95% używam do jazdy po mieście.

I na takie dystanse diesla kupiłeś?... A robisz nim jakieś dłuższe trasy chociaż raz w miesiącu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

I na takie dystanse diesla kupiłeś?... A robisz nim jakieś dłuższe trasy chociaż raz w miesiącu?

Tak, to mój 3 diesel i każdy robił takie same trasy. Poprzednia b7 zrobiłem 80 tys w takim trybie jazdy. Trasa to pojęcie względne. Raz na miesiąc może dwa. Czasem jest to 20km czasem 200km. Myślę że nie jestem tu jedyny, który używa auta w mieście. Jak sprzedawałem b7 to miała 340 tyś, teraz ma około 440 tyś. Jeździ nią mój kolega, nic się nie dzieje. Zmieniam olej co 10 tyś, filtry na czas, paliwo na sprawdzonej stacji, wszystkie naprawy na czas. Co ma się niby stać jeżdżąc dieslem po mieście? Będzie nie dogrzany jeśli robisz krótkie trasy, ale jeśli dobrze go serwisujesz to nic mu nie będzie. Co do dpf to nie raz przerywalem mu wypalanie. Ten temat był już przerabiany na forum i jestem tego samego zdania, że można przerwać wypalanie. Co do wypalania na trasie to jest to praktycznie nie wykonalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam diesla i też jeżdżę 80 % miasto i co? Przestancie już z tymi przesądami. Co 2 tygodnie czuję że obroty są podwyższone, jadę na autostradę i potem jest ok. Nigdy nie było problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi. Jak najbardziej można, ale dużo częściej DPF będzie się zapychać. Właśnie za sprawą częstszego nawalania w filtr większą dawką paliwa aby rozgrzać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, aprox99 napisał:

Mam diesla i też jeżdżę 80 % miasto i co? Przestancie już z tymi przesądami. Co 2 tygodnie czuję że obroty są podwyższone, jadę na autostradę i potem jest ok. Nigdy nie było problemu

Ale Ty masz euro 6 z addblue a to inny silnik. Przy aktywnym wypalaniu nie musisz jechać na autostradę żeby pomóc wypalić dpf. Komputer sam podnosi egt żeby dopalić dpf więc zrobisz to w mieście bądź na postoju. 

 

13 minut temu, Langista napisał:

Nie o to chodzi. Jak najbardziej można, ale dużo częściej DPF będzie się zapychać. Właśnie za sprawą częstszego nawalania w filtr większą dawką paliwa aby rozgrzać silnik.

Dlatego napisałem, że chyba mam popsute auto bo nic takiego się nie dzieje a dpf wypala się co 800km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał:

Nie o to chodzi. Jak najbardziej można, ale dużo częściej DPF będzie się zapychać. Właśnie za sprawą częstszego nawalania w filtr większą dawką paliwa aby rozgrzać silnik.

Pisalem juz o tym, z wlasnego doswiadczenia wiem ze to nie dziala tak jak wiekszosci sie wydaje. Przyklad moj dpf wypala sie co 250km nie wazne czy trasa czy miasto. Moge jechac 300km autostrada na wysokich obrotach i tak dpf bedzie sie wypal po 250km. (Troche dziwne nie?) Mam wrazenie ze faktyczne zapelnienie filtra to fikcja. Moze komputer ma jakis algorytm z ktorego wynika ze po przejechaniu okreslonej liczby km zapelnia sie do max poziomu i w tym momencie zaczyna procedure wypalania mimo tego ze filtr fizycznie jest wypalony. Przyklady z forum to tylko potwierdzaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko po co te wszystkie czujniki ciśnienia różnicowego, temp. przed i za filtrem? Może jest jakiś algorytm? A może sterownik wypala co 300km a te czujniki to tylko jakaś kontrola procesu, albo jak zapełnienie popiołem jest za duże to wtedy można odczytać, ile i co? Inżynierowie wiedzą że np. przy maksymalnej produkcji sadzy trzeba wypalać co 300 km i tak robi sterownik, obojętnie ile faktycznie jest sadzy a ta cała elektronika to na wypadek zapchania albo odczytania popiołu itp. Kiedyś myślałem przy jeździe  po autostradzie filtr dpf czyści się samorzutnie bo obroty i temp. wypalają, czyli ingerencja elektroniki jest niepotrzeba. Było to fałszywe myślenie, w jeździe na atostradzie przy 140 km/h dpf nie osiąga samorztnie temp 600 stopni potrzebnej do wypalania i elektronika pomaga dodatkowym wtryskiem paliwa. Przejecha) em kiedyś 500km i dpf powinien być,, przedmuchany". Po przejechaniu potem 30 km w mieście zaczął  regenerować. Ostatnio czyściliśmy filtr dpf w oplu zafira, obroty 3500 i temp 640 stopni. Tego nie ma przy normalnej jeździe na autostradzie

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoz to. Pozatym przy jezdzie na wysokich obrotach np na autostradzie mozna osiagnac warunki zeby wypalic ten filtr albo zeby sadza tak szybko sie nie gromadzila ale wg komputera jak patrzylem to wyglada inaczej. Nie wazne jak jezdze i tak sadza rosnie w takim samym tempie czyli 1g na 10km czy jazda miejska czy autostradowa. Stad twierdze ze styl jazdy nie ma za bardzo wplywu. 

Jezeli chodzi o czujniki moze zalozenia byly inne a rzeczywistosc pokazala co innego. Moze to wszystko ma zwiazek z afera spalinowa i akcja serwisowala polegala na czestrzym wypalaniem filtra bez znaczenia czy jest zapelniony czy tez nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mógłby ktoś rzucić okiem, na stan mojego filtra dpf,nalot około 180tyś km.

Z góry dzięki za opinie.

 

 

 

dpf11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szybko się filtr zapełnia sadzą. Po ponad 136 km jest ponad 14 g a wypala sadzę przy 22 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeździsz dużo po mieście? Jest błąd w komputerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne dystanse pokonuje,ostatnio faktycznie więcej jeździłem na krótkich odcinkach. Błędów nie mam,na ogół z tego co widziałem po wzroście obrotów i spalanie to wypalał się co około 400-500km

Faktyczne zapełnienie filtra to zawartość popiołu w oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak bedzie 0,18-0,20l to trzeba wyczyścić filtr. Też mam 0,10 l popiołu. Ja robie najkrótsze odcinki 18 km i filtr wypala sie co 700-800 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...