Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego dzięki za info,jeśli można wiedzieć jaki masz przebieg?Ilość popiołu, czyli zapełnienie filtra dpf wzrasta proporcjonalnie z przebiegiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, hubertus28 napisał:

Kolego dzięki za info,jeśli można wiedzieć jaki masz przebieg?Ilość popiołu, czyli zapełnienie filtra dpf wzrasta proporcjonalnie z przebiegiem?

Na logikę tak powinno być, wartość wyższa popiołu w filtrze skraca odcinki jego regenarcji

Ja miałem 0,2 ml popiołu i nic się nie działo poza tym że wypalał się częściej tj. co około 250/300

20 godzin temu, hubertus28 napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, hubertus28 napisał:

Kolego dzięki za info,jeśli można wiedzieć jaki masz przebieg?

Witam. 138 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam taki problem, że filtr DPF ostatnio wypalił mi się po... 80 km... :/ Taka sytuacja nastąpiła teraz po zrobieniu mapy na 200 KM. Wcześniej wypalał się co ok. 150 km w mieście, także również często.

Czym to może być spowodowane? Problem polega na tym, że nie ma błędów ani na desce ani w VCDS. NA hamowni teraz dał równe 178 KM, wtryski nie leją. Spalanie na postoju 1.2 l/h (automat s-tronic).

Nie mam już pomysłu na to... zapełnienie popiołem jest na poziomie 0.13. auto ma przebieg 141 kkm (prawdziwy).

Ktoś ma jakiś pomysł? Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2020 o 21:15, Konrado98 napisał:

Witam,

Mam taki problem, że filtr DPF ostatnio wypalił mi się po... 80 km... :/ Taka sytuacja nastąpiła teraz po zrobieniu mapy na 200 KM. Wcześniej wypalał się co ok. 150 km w mieście, także również często.

Czym to może być spowodowane? Problem polega na tym, że nie ma błędów ani na desce ani w VCDS. NA hamowni teraz dał równe 178 KM, wtryski nie leją. Spalanie na postoju 1.2 l/h (automat s-tronic).

Nie mam już pomysłu na to... zapełnienie popiołem jest na poziomie 0.13. auto ma przebieg 141 kkm (prawdziwy).

Ktoś ma jakiś pomysł? Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Wrzuć logi z vcdsa gdzie będzie wartość obrotowa silnika, wartość przeplywu masy powietrza w mg,sygnał lambda,doladowanie wymagane i rzeczywiste,srednia dawka paliwa,masa sadzy obliczona i ewentualnie temeratura przed turbo.Logi zrób na 4 biegu od 1,5 tys do czerwonego pola,od biedy moga byc na 3 biegu.Zobaczym czy tuner zrobił dobra mapę bo to ona zapewne jest winna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W niektórych samochodach podczas wypalania DPF-a pojawia się kontrolka o wypalaniu , czy w A4 B8  można też tak zakodować? , czy jedyną informacją o wypalaniu są podwyższone obroty i wentylator ? .P:ozdrawiam

 

Edytowane przez SikoraEłk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SikoraEłk napisał:

Witam.

W niektórych samochodach podczas wypalania DPF-a pojawia się kontrolka o wypalaniu , czy w A4 B8  można też tak zakodować? , czy jedyną informacją o wypalaniu są podwyższone obroty i wentylator ? .P:ozdrawiam

 

Fajnie by było :rolleyes:

Bo ja do tej pory nie mogę wychwycić samego momentu wypalania się dpf-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup icar2 po obd i apk vag dpf bedziesz wiedzial kiedy sie wlaczy i kiedy wypala sie pasywnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, stanek90 napisał:

Kup icar2 po obd i apk vag dpf bedziesz wiedzial kiedy sie wlaczy i kiedy wypala sie pasywnie

Czy oby na pewno kolego te urządzenie powiadamia o wypalania się dpf-a ? Pytam się bo nie mogę znaleźć w specyfikacji tej funkcji:(

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, kamilch-1984 napisał:

Czy oby na pewno kolego te urządzenie powiadamia o wypalania się dpf-a ? Pytam się nie nie mogę znaleźć w specyfikacji tej funkcji:(

 

 

Prawdopodobnie będzie trzeba wejść w apce w odpowiedni blok i obserwować czy wypala DPF-a,  raczej nie ma funkcji informującej o wypalaniu.To tak jak byś podłączył VCDS-a i obserwował parametry w odpowiednim bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kamilch-1984 napisał:

Czy oby na pewno kolego te urządzenie powiadamia o wypalania się dpf-a ? Pytam się nie nie mogę znaleźć w specyfikacji tej funkcji:(

W momencie wypalanie filtr robi sie czerwony i tem rosnie a pasek zapelnienia jest 100%.Na foto widac wyp pasywne jak energicznie jechalem.

Screenshot_20191109-154123.png

VAG_DPF-v2.28.9_build_39-1.apk

Edytowane przez stanek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2020 o 16:33, stanek90 napisał:

Wrzuć logi z vcdsa gdzie będzie wartość obrotowa silnika, wartość przeplywu masy powietrza w mg,sygnał lambda,doladowanie wymagane i rzeczywiste,srednia dawka paliwa,masa sadzy obliczona i ewentualnie temeratura przed turbo.Logi zrób na 4 biegu od 1,5 tys do czerwonego pola,od biedy moga byc na 3 biegu.Zobaczym czy tuner zrobił dobra mapę bo to ona zapewne jest winna

 

Ok, jak będę miał dostęp do VCDSa. Wydaje mi się, że mapa jest w porządku, po spalanie mi spadło i jest generalnie git - auto przed mapą dało 177 KM, po mapie 205 KM.

 

Jeszcze jedno pytanie. Ze względu na ten DPF pojechałem do mechanika i zrobił jakąś disgnostykę punktową. Wyszło, że 2 wtryski leją i EGR nie działa - jest zapieczony. EGR został zdemontowany i wyczyszczony - działa poprawnie. Wtryski trafiły na maszynę - okazało się że są w porządku, a zapieczony EGR zwiększał dawki przez co mogło się wydawać że leją.

 

Teraz pytanie. Jak mapa była robiona przed naprawą EGRu (pokazywało że wtryski mają zwiększone dawkowanie) to teraz mapę trzeba na nowo wgrać albo chociaż ją skontrolować?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To egr i wtryski sa zależne od mapy a nie na odwrót. Moc nie jest wyznacznikiem dobrze napisanej mapy. Pod dpf robi sie inaczej soft jezeli chodzi o limiter afr. Zapieczony egr zapewne dal ci checka i to za soba ciągnie inne sterowanie jednostki. Porob logi i wszydtko jasne. Dpf sprawdza sie min po przeplywie przy max rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem w tym że checka mi nie wywalał, jedyny objaw to ten egr. I faktycznie był zapieczony.

 

To jesteś w stanie mi ocenić mapę na podstawie tych logów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie logow wymienionych przy pelnym gazie mozna ocenic  czy jest ok.Najlepiej porowac wsady bo to co widzimy w logach jest wynikiem zmian wprowadzonych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...Pare miesiecy temu opisywalem problem z moim DPF ktory wypala sie co 300 km.Ktos poradzil mi bym zmienil oprogramowanie na starsze,cofnal aktualizacje po akcji serwisowej.Audi to wersja 120 KM nr softu 9977...Czy ktos z kolegow zna numer straszejwersji softu dla tego modelu.Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 99xx to diesel gate.Jedziesz do tunera który ma np magpro2 i po virtualu dopasuje soft

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u jednego powiedzial ze dla mojego sterownika przewidziana jest tylko opcja 9977 i 9978 .Drugi malo komunikatywny nie wiedzial o co chodzi.Umowilem sie z trzecm moze cos poradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś podpowie dlaczego filtr wypalił mi się przy 17.5 g sadzy,zawsze było to koło 22.5g i 100 procent zapelnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...