Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Tomnik napisał:

Wyznacznikiem decyzji, co do czyszczenia filtra, są dane związane z DPF, jakie dostarcza sterownik silnika. Sczytane za pomocą np. VCDS. Analizie poddać należy :

-ilość popiołu, która według programu sterownika odłożyła się w filtrze

-ilość sadzy obliczonej versus rzeczywistej

Na podstawie zawartości popiołu sterownik (a właściwie jego program) ustala wielkości zawartości sadzy, przy których rozpoczyna proces regeneracji. Im więcej popiołu, tym przy mniejszych wartościach sadzy, proces ten startuje. 

Zawartość sadzy - Wartość skalkulowana (obliczona) jest zawsze większa, od tej rzeczywistej. Rzadko można napotkać dane, mówiące o większej wart. rzeczywistej, od tej obliczonej. A gdy tak właśnie jest mamy do czynienia z usterką w aucie. 

Przeczytaj :

https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5517979

https://a4-klub.pl/topic/417181-zapchany-filter-dpf-moc-auta-spadla-co-robic/?do=findComment&comment=5404463

Ja dojezdzam do pracy 20km bez jakis korkow swiatel pare razy w miesiacu miasto zawsze wypala sie co 720 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wszystko rozumiem, że szykować się u mnie na wyciąganie i czyszczenie dpfa?

230k na liczniku

Trasa miasto średnio dziennie 25km i wypala się po około 190

Screenshot_20200620-023213_VAG DPF.jpg

Screenshot_20200620-022803_VAG DPF.jpg

Screenshot_20200620-020827_VAG DPF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie powinno być ciśnienie na czujniku różnicy cisnien na postoju auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego zawartość pyłu w dpf wskazuje mi 0. Może jakiś czujnik nie działa prawidłowo? Auto ma 200tys na liczniku od 2 lat jest moje i z dpf nic nie było robione. No może ostatnio coś częściej się wypala bo co jakieś 200km

oto wyniki

IDE00427   Particle filter: difference pressure 3 hPa
  IDE00428   Particle filter: offset for differential press. 0 hPa
  IDE00430-ENG104207   Particle filter: field regeneration request status-Bit 0 0 
  IDE00431-ENG104207   Particle filter: field regeneration lock status-Bit 0 0 
  IDE00432   Particle filter: time since last regeneration 690 s
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.00 l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 1.36 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured -3.96 g

Edytowane przez tombo77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie, nie pasuje mi pierwsza pozycja ze wynik zero, jakiś czujnik? Przy okazji sporadyczny błąd 19226. 

IMG-20200804-WA0005.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak chyba większość zakupiłem auto z większym przebiegiem (220000km - na liczniku). Wszystko było by super gdyby nie cudo zwane DPF. Najpierw zauważyłem. że prawie po każdej jeździe chodzą wentylatory i to po parę minut. Ktoś mi zasugerował, że może się wypala filtr, więc pożyczyłem moduł Delphi i załączyłem wypalanie serwisowe na postoju. Po ok. 30 min. męczenia silnika zakończyło się i byłem cały szczęśliwy, że oto mam problem z głowy. Niestety na dłuższej trasie zobaczyłem po raz pierwszy kontrolkę filtra i pomyślałem, że znowu się wypala, ale niestety ta nie gasła przez kolejne 2h jazdy. Dopiero przy ponownym uruchomieniu już jej nie było. Za to pojawił się komunikat na MMI o zbyt dużej ilości oleju - pomyślałem, wlał ktoś więcej bo nie ma bagnetu, więc postanowiłem upuścić z 0,5l. Olej paskudnie czarny i chyba z paliwem, więc wymieniłem na nowy. Dalsza diagnostyka DPF-a już przy użyciu VCDS-a pokazała dane, z których wynika (o ile dobrze je czytam), że mam totalnie zapchany filtr:

obraz.png

I teraz może ktoś doradzi, co z fantem zrobić:
1. Próbować wypalać z dodatkiem specyfiku K2 DPF CLEANER REGENERATOR FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH?
2. Wymontować i przewiercić otwory - podobno jest taka opcja?
3. Wymontować i wysłać do czyszczenia - mycia?
4. Wywalić i zrobić program?
5. Wstawić nowy zamiennik lub oryginał?

Wiem, że mogą się pojawić odpowiedzi typu "decyzja należy do ciebie", ale proszę o sugestie tych z Was, którzy stali przed podobnym dylematem. Oczywiście chodzi również o kasę, bo i tak już pociągnęła mnie skrzynia Multitronic :-(

Edytowane przez jotkiel
błędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Wymontować i wysłać do czyszczenia - mycia 

Ciśnieniowo. Coraz bardziej popularne tego typu urządzenia, którym posługują się firmy czyszczące DPF.

11 godzin temu, jotkiel napisał:

5. Wstawić nowy zamiennik lub oryginał?

Jeśli wydatek około 6 tys. zł nie jest problemem....

O zamiennikach trzeba raczej zapomnieć..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tomnik napisał:

3. Wymontować i wysłać do czyszczenia - mycia 

Ciśnieniowo. Coraz bardziej popularne tego typu urządzenia, którym posługują się firmy czyszczące DPF.

Jeśli wydatek około 6 tys. zł nie jest problemem....

O zamiennikach trzeba raczej zapomnieć..... 

Zalezy jakie odcinki r robisz. Jak krotkie czyszczenie pomoze na niedlugo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej długiej trasy będzie mało i chyba pójdę w stronę pozbycia się tego cuda. Ciągłe nasłuchiwanie czy już się wypala i specjalna jazda w tym celu lub praca na postoju to przecież jakaś paranoja. Spalanie w tym czasie paliwa i zużywanie ogólne części to ma być eko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciek1281 napisał:

Zalezy jakie odcinki r robisz. Jak krotkie czyszczenie pomoze na niedlugo. 

Nie mogę się z tym zgodzić. Mój DPF po czyszczeniu działa już 50 tys. km.

3 godziny temu, jotkiel napisał:

chyba pójdę w stronę pozbycia się tego cuda.

Pamiętaj, że może zaistnieć potrzeba przeproszenia się "tym cudem". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomnik napisał:

Nie mogę się z tym zgodzić. Mój DPF po czyszczeniu działa już 50 tys. km.

Pamiętaj, że może zaistnieć potrzeba przeproszenia się "tym cudem". 

Dokładnie. Zdrowa jednostka poradzi sobie nawet z krótkimi odcinkami. Zapychanie jest wynikiem niesprawności. Albo turbina puszcza olej albo wtryski leją albo nieudolne programy wgrane od pseudo tunerów.

Wytnij dpf i pochwal sie tym na przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jotkiel napisał:

Raczej długiej trasy będzie mało i chyba pójdę w stronę pozbycia się tego cuda. Ciągłe nasłuchiwanie czy już się wypala i specjalna jazda w tym celu lub praca na postoju to przecież jakaś paranoja. Spalanie w tym czasie paliwa i zużywanie ogólne części to ma być eko?

Słuchaj kolego. Pidolą i pidolą cały czas o tych krótkich trasach i zapychaniem się dpf-u. Podejrzewam,że są to nie potwierdzone informacje. Jeden powiedział,reszta powtarza. 

Do rzeczy.  Od 2015 roku jeżdżę po 13 km do pracy w jedną stronę (jazda dosyć agresywna). Jeżeli chodzi o zimę i nierozgrzany silnik.  Włożyłem weebasto,które rozgrzewa płyn chłodniczy do 70 stopni.Co za tyn idzie,też przycisnę. Po za tym te nasze zimy teraz ? Raz na dwa,trzy nawet 4 miesiące podjadę gdzieś dalej,tzn zrobię od 100-600 km.  .Nigdy nie zwracałem uwagi na jego wypalanie,kręcący się wiatrak i itp.  Poprostu mam go gdzieś.Co do dpf-u wypala się po dziś dzień co 650-700 km . I nie miałem kompletnie żadnych problemów

A więc zastanów się czy chcesz usuwać. 

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma na liczniku sporo, a nie mam pewności, czy to wszystko - stałem się już w sumie czwartym właścicielem. Poprzednik rok temu wymieniał silnik, który teraz podejrzewam mógł się wykończyć przez paliwo w oleju. 

Dziękuję za porady, a co do decyzji, to ciągle jeszcze się zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja bym wymontował i wysłał do czyszczenia. Po czyszczeniu filtr trzeba zaadaptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2020 o 09:21, kkt napisał:

Witam. Ja bym wymontował i wysłał do czyszczenia. Po czyszczeniu filtr trzeba zaadaptować.

Witam, ja swojego DPF właśnie odebrałem z czyszczenia, jak zrobić taką adaptacje przez vcds? Bo aktualnie pokazuje mi nadal 20g sadzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej koledzy. 

Jaka powinna byc maksymalna zawartość popiołu w oleju ? U mnie juz 0.26l ale narazie 0 problemow dpf wypala sie co 700-800k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...