Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Przebieg 242 tyś. Poziom oleju kontroluje.

Procedura wypalania na postoju coś da?

Jakieś opinie o zamienniku? Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie da to tego poziomu się nie wypali samemu, a poziom sadzy masz tylko 7gr więc prawie nic, a zamienniki poczytaj sam i wyciągnij wnioski, wg. opini forumowych raczej nie masz oryginalnego przebiegu , przy tych km mają kilkukrotnie mniejszy poziom oil ash ale to takie tylko domysły 

na początek sprawdź auto, dpf sam z siebie się nie psuje, jesli kondycja silnika jest słaba najbardziej obrywa dpf więc może się okazać że szybko zapchasz nowy, powodów może być masa, wtryski , turbo itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mateusz16, wszystko masz w normie - nic nie kombinuj i jeździj. Powyższe posty, w których koledzy straszą zużytym filtrem wynikają z błędnej interpretacji słów "soot" i "ash". 

Soot mass calculated/measured, czyli ilośc sadzy, która jest cyklicznie wypalana odkłada się w filtrze w postaci POPIOŁU (od ang. ASH). Słowem - sadza się wypala, popiół zostaje w filtrze. O jego ilości i stopniu zużycia mówi wartość "oil ash volume". Jeżeli poczytasz temat od początku, to zobaczysz, że Twoje wartości będą odzwierciedlać wartości podane przez inne osoby w tym wątku przy podobnym przebiegu auta. Do granicznej wartości zapełnienia filtra jeszcze Ci daleko - mam podobny przebieg i identyczne wartości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie określił w jakich warunkach eksploatuje auto - miasto, czy trasa. Do tego czasu nie będę wyszukiwał u kolegi problemów z motorownią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się wypala co 200-300 km, poziom oil ash mam 0.10l, jazda 70% miasto, przebieg 170 tys. km, oleju nie przybywa.

Ostatnio zgłębiałem trochę temat i chyba to na forum skody było, że w tych nowszych samochodach VAG-a wypala się częściej, nawet pisali ludzie że w fabrycznie nowych samochodach wypala im się  co 300-500 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić dpf przed zakupem na ci zwrócić uwagę ? Czy dpf sie wymienia ? Co ile i ile kosztuje lub jajas regeneracja ?Posiadam vcds

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Ditomee napisał:

Jak sprawdzić dpf przed zakupem na ci zwrócić uwagę ? Czy dpf sie wymienia ? Co ile i ile kosztuje lub jajas regeneracja ?Posiadam vcds

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Kolego, czekasz na gotowca? Poczytaj wątek od początku. Są osoby tu na forum, które znają się na tym bardzo dobrze i wszystko jest opisane w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2017 o 15:21, audikrk_ napisał:

Jaki masz przebieg? 

Co ile Ci się wypala dpf?

Z tego co widzę to po 37 km od ostatniego wypalania masz już 5 g sadzy, gdzie procedure standardową wypalania ecu odpala po 20-25 g. 

Z dwóch przypadków które widziałem zapchany całkowicie dpf miał 0,20-0,22 l, oczywiście poziom oil ash zależy od warunków jazdy, olejów,  częstotliwości wypalania itd itd, więc ta wartośc może być nieznacznie różna. 

Nie 37km. 3737m to według ciebie 37km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam do Was takie pytanie. Chciałem sobie sprawdzić poziom zabrudzenia DPF-a ale VCDS pokazuje mi wszystkie zera. Myślałem że może nie mam DPF-a ale zauważyłem że się wypala (zwiększenie obrotów nabiegu jałowym). Wiecie może co jest nie tak?

IMG_0663.JPG

Edytowane przez gregor_gg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, gregor_gg napisał:

Witam! Mam do Was takie pytanie. Chciałem sobie sprawdzić poziom zabrudzenia DPF-a ale VCDS pokazuje mi wszystkie zera. Myślałem że może nie mam DPF-a ale zauważyłem że się wypala (zwiększenie obrotów nabiegu jałowym). Wiecie może co jest nie tak?

IMG_0663.JPG

A czy zrobiłeś,tak jak napisane jest na początku postu? 

1. Zalogować się do sterownika kodem: 27971 (funkcja [16 - Dost. upow.])
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalogowałem się do sterownika tym kodem i dalej pokazuje same zera. Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. Czy te dane są dostępne tylko po przeprowadzeniu regeneracji filtra? Czy w dowolnym momencie mogę wejść do ADV> MEAS. VALUES i powinno te dane o zabrudzeniu pokazać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dowolnym momencie musi pokazywać wszelkie opcje... ja wysałem swój do regeneracji w servisie Bosch, za jakiś czas dam znać jak to podziałało, czyszczenie detergenty + woda teoretycznie bezinwazyjne dla ceramicznego wkładu,,,,,zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W blokach rozszerzonych zawsze pokazuje wartości to coś jest nie tak, ciekawe jak sterownik wymusza regenerację jak widzi to co vcds, może masz za słaby kabel 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem co i jak. Zaznaczałem nie te opcje. Odczytałem te dane:

Difference pressure - 7hPa

Soot mass calculated - 13g

Soot mass measured - 7g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2018 o 12:28, Marina_Yacht napisał:

i Także wypala sie u Ciebie co 150/200 km i uważasz ze to daleko do granicznej wartości ? 

Pamiętajcie że poziom popiołu nie ma wpływu na częstotliwość regeneracji dpf-a, popiół a sadza to dwa różne czynniki, częste wypalanie świadczy o słabej jakości spalin czyli np. spalaniu oleju przez silnik co jest zabójcze dla wkładu ceramicznego i pół biedy jak jeździmy autostradą ze stałą prędkością gorzej jest w przypadku miasta tak dla porównania mi filtr regeneruje się co 700 - 800 km przy przebiegu 192 tys km, poziom popiołu 170 ml i filtr idzie do płukania zanim zapcha się popiołem........ Taka sama zasada jest z katalizatorem spalany olej zaklei go bardzo szybko jak auto spala spore ilości 

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy maja biedacy którzy maja auta pow 200 tys km , jak ktoś kupuje nowy to pojęcia nie ma co to jest ... niestety 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...