Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, zlocio napisał:

Dodam że auto nie było odpalone. Może być za to odpowiedzialny jakiś czujnik ?

czujnik roznicy cisnienia na podstawie jego wskazan komputer oblicza zapelnienie filtra sadzą, przy wymianie trzeba zrobić adaptacje czujnika , bledne wskazania czujnika moga byc przyczyną czestej regeneracji filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lukas309 napisał:

czujnik roznicy cisnienia na podstawie jego wskazan komputer oblicza zapelnienie filtra sadzą, przy wymianie trzeba zrobić adaptacje czujnika , bledne wskazania czujnika moga byc przyczyną czestej regeneracji filtra

A nie powinien pojawić się jakiś błąd ? Przeskanowalem auto i nic się nie pojawiło. Jedyny objaw to dość częste wypalanie dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zlocio napisał:

A nie powinien pojawić się jakiś błąd ? Przeskanowalem auto i nic się nie pojawiło. Jedyny objaw to dość częste wypalanie dpf.

Jeżeli czujnik komunikuje się z sterownikiem auta to błąd się nie pojawi tylko brak komunikacji spowoduje błąd, sterownik nie jest w stanie określić czy dobrze dokonuje pomiaru czujnik i będzie na jego wskazaniach bazował 

Natomiast może być tak że jeżeli pomiary są błędne to sterownik wymusza regenerację bazując na przejechanym dystansie

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej właśnie jestem po zmianie czujnika co powiecie na takie wartości 

20181103_115210.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zlocio napisał:

Hej właśnie jestem po zmianie czujnika co powiecie na takie wartości 

20181103_115210.jpg

Była robiona adaptacja ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukas309 napisał:

Była robiona adaptacja ????

Tak była robiona

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie robiłem niedługo wypalanie powinno samo się wlaczyc

 

Nowe zdjęcie..... moj blad sprawdzałem filtr na zgaszonym silniku.

 

20181103_154450.jpg

Edytowane przez zlocio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na forum Turana znalazlem informację adaptacji nowego czujnika różnicy ciśnien dpf bez vcdsa. Trzeba uruchomić cztery razy silnik na okolo 45 sekund i po czwartym razie kontrolka informująca o blędzie czujnika różnicy ciśnień zgaśnie i czujnik się zaadaptuje.

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2018 o 15:08, lukas309 napisał:

Wypalanie serwisowe zrobione ???

Czy po wypalaniu serwisowym różnica cisnien się może zmienić? Bo niepokoi mnie ten drugi parametr który zarówno na starym jak i nowym czujniki wynosił -***. 

20181105_162439.jpg

Edytowane przez zlocio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, zlocio napisał:

Czy po wypalaniu serwisowym różnica cisnien się może zmienić? Bo niepokoi mnie ten drugi parametr który zarówno na starym jak i nowym czujniki wynosił -***. 

20181105_162439.jpg

Parametry masz w porządku!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2018 o 10:31, arek252525 napisał:

Parametry masz w porządku!!!!!!!!!

Chyba jednak nie takie w porządku.... dzisiaj zalaczylo mi się wypalanie. Wieczorem sprawdziłem parametry. I ciśnienie znowu na minusie a zmierzonia masa sadzy - 2.44 tak jak przed wymiana czujnika ??? ż tego co wyczytałem w tym wątku to różnica cisnien powinna wynosić 0. U mnie jest ciągle na minusie. A na dodatek ta masa zmierzona.  

Edytowane przez zlocio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja zaobserwowalem u siebie nigdy nie miałem wartości na - jeżeli chodzi o czujnik różnicy ciśnień po czyszczeniu dpfa miałem przed wartość 1 hpa  a za 2 hpa ,rozumiem że wartości szczytujesz przy załączonym silniku ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lukas309 napisał:

Z tego co ja zaobserwowalem u siebie nigdy nie miałem wartości na - jeżeli chodzi o czujnik różnicy ciśnień po czyszczeniu dpfa miałem przed wartość 1 hpa  a za 2 hpa ,rozumiem że wartości szczytujesz przy załączonym silniku ???

Tak podane wartości są przy zapalonym silniku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rożnicę masz w porządku a offset morze być na minusie i plusie . przy tym przebiegu i ilości sadzy 3 bary jest OK. Co ile ci się włącza wypalanie, jaką masz temperaturę roboczą silnika, ile bierze ci oleju i jaka przewaga jazdy czy miasto czy autostrada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, arek252525 napisał:

Rożnicę masz w porządku a offset morze być na minusie i plusie . przy tym przebiegu i ilości sadzy 3 bary jest OK. Co ile ci się włącza wypalanie, jaką masz temperaturę roboczą silnika, ile bierze ci oleju i jaka przewaga jazdy czy miasto czy autostrada.

Wypalanie włącza mi się średnio co jakieś 400km. Jazda mieszana przewaga miasta. Temperatura robocza nie wiem jak ( nie do końca wiem o co chodzi ) oleju ani nie bierze ani nie przybywa nigdy nie gasze  podczas wypalania. Martwi mnie tylko to że teraz po wypalaniu pokazało mi obliczona masę sadzy 6 g natomiast zmierzona masę sadzy -2.44 Czy to możliwe?

Edytowane przez zlocio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zlocio napisał:

Wypalanie włącza mi się średnio co jakieś 400km. Jazda mieszana przewaga miasta. Temperatura robocza nie wiem jak ( nie do końca wiem o co chodzi ) oleju ani nie bierze ani nie przybywa nigdy nie gasze  podczas wypalania. Martwi mnie tylko to że teraz po wypalaniu pokazało mi obliczona masę sadzy 6 g natomiast zmierzona masę sadzy -2.44 Czy to możliwe?

Wszystko zależy od kondycji silnika, mi po wypaleniu pierwszym po czyszczeniu filtra zaraz po sprawdzeniu vsdsem pokazuje obliczona 0,1g a rzeczywistą 0,02g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko to nadal nie jest stosunek 6 g do - 2.44

 

20 minut temu, lukas309 napisał:

Wszystko zależy od kondycji silnika, mi po wypaleniu pierwszym po czyszczeniu filtra zaraz po sprawdzeniu vsdsem pokazuje obliczona 0,1g a rzeczywistą 0,02g

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dfp wypalal sie wlasnie dzisiaj po okolo 600km. Ostatnio zrobilem trase do kopenhagi i z powrotem. Wiec przedmuchany dość dobrze? a jak wracałem dzisiaj do domu to zauwazylem ze sie wypala, więc zawrotka i szybka trasa 20 minut i po sprawie. Zastanawia mnie tylko fakt ze jak stalem na światłach i trwalo wypalanie dpf, jak przegazowalem lekko, jak spadal z obrotów to doslownie bulgot bylo slychac, jakby bulgotalo w dpf, cos w stylu wybuchajacego płomienia w puszcze dpf dosc głośno. Tez tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Morven napisał:

U mnie dfp wypalal sie wlasnie dzisiaj po okolo 600km. Ostatnio zrobilem trase do kopenhagi i z powrotem. Wiec przedmuchany dość dobrze? a jak wracałem dzisiaj do domu to zauwazylem ze sie wypala, więc zawrotka i szybka trasa 20 minut i po sprawie. Zastanawia mnie tylko fakt ze jak stalem na światłach i trwalo wypalanie dpf, jak przegazowalem lekko, jak spadal z obrotów to doslownie bulgot bylo slychac, jakby bulgotalo w dpf, cos w stylu wybuchajacego płomienia w puszcze dpf dosc głośno. Tez tak macie?

Tak ma być 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...