Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

O kuźwa!!!!! Ty faktycznie,kojarzę dwa,może trzy razy przez ten rok używania jak mi wentylator chodził po zgaszeniu audiczki. Nawet kilka dni temu też. I zastanwiałem się ocb. Stałem i zadałem sobie pytanie "przecież nie zapierniczałem nią,hmm"  Teraz może mieć to jakiś sens.

Zaraz się cofnę i poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Po przeczytaniu całego wątku i pomocy ze strony Marina_Yacht,za co dziękuję.Udało mi się w końcu sprawdzić dpf. Pierwsze na co zwróciłem uwagę to na wartość 0.00 przy Oil Ash. Na początku postu też miał ktoś opisywał podobny przypadek,ale nic z niego nie wynika. Powinienem się martwić,coś z tym robić? Proszę zerknijcie na scan

20171211_184051.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2017 o 21:43, krystiano91 napisał:

:angry: sprawdziłem jak wygląda u mnie sprawa z DPF'em i ujrzałem coś takiego. Co jest nie tak bo wydaje się że chyba wszystko :kwasny:

test2.jpg

najbardziej niepokojące jest to że masz wyłączone monitorowanie temp.na turbo czyli EGT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałem się tematem i zerknąłem jak to u mnie wygląda.  Przebieg 241.000km.  Jak przeliczać ten oil ash volume z litrów na gramy?

dpf logi.jpgdpf logi2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

możecie ocenić te parametry?

Pozdrawiam

a4 b8 caha.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jest Ok 16 gram po 384 km czyli wypali się w okolicy 900-1000 km zależy gdzie jeździłeś ale powodu do obaw nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% jazdy to miasto, raz na miesiąc zdarzy się trasa 100-200km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec parametry lepiej jak dobre , działa to trochę opornie bo jak będziesz jeździł po mieście a osiągniesz okolice 40g komp uzna ze czas wypalać Dpf a ze  będziesz właśnie na mieście zapewne nie spełnisz warunków których on wymaga wiec może wywalić kontrolkę Dpf z moich obserwacji wynika ze nie należy gasić w tym czasie auta , mieć zatankowane Ok 1/4 baka i więcej oraz udać się na nie zakorkowaną drogę około 15 km jadąc na 4 /5 biegu celując w okolice 2500 obrotów aż kontrolka zgaśnie ..... wymogi to brak nagłego hamowania , paliwo , temp silinka 90c , podaje to z własnych doświadczeń 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam blisko obwodnicę więc nie ma problemu.
Dzięki za info.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2017 o 15:49, kamilch-1984 napisał:

No dobra. Tyle tego się naczytałem że aż się przejąłem i poszedłem sprawdzić jak wygląda u mnie zapełnienie filtra.

Po przez VCD-scan wszedłem kolejno:

-01 silnik,

następnie w

-08 bloki pomiarowe ( i ta opcja jest nie podświetlona )

Póżniej próbowałem wejść skanerem diagnostycznym V-SCAN VAG5053 ITS  i tam wyskoczył mi komunikat (opcja niedostępna dla tego pojazdu) 

O co w tym wszystkim chodzi ??? Mam samochód od roku zrobilem nim 40 tysięcy i nie miałem żadnej procedury wypalania pdf-u.

 

Pdf :D wypala ci sie w trakcie jazdy.slychac wtedy charakterystyczne buczenie.

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

quadral20004 wiesz co ja już opuściłem sobie z wyłapywaniem wypalania dpf :)   zerkam na spalanie, bo po nim można łatwo chwycić ten moment :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2018 o 11:19, mateusz16 napisał:

Witam, może ktoś ocenić stan filtra? Przebieg 242tyś

 

dpf a4 b8 szara 24.02.2018rok.jpg

Oceni ktoś stan mojego filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mateusz16 napisał:

Oceni ktoś stan mojego filtra?

Coś chyba dużo 71,2g po przejechaniu 51km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, resiak82 napisał:

Coś chyba dużo 71,2g po przejechaniu 51km

Na moje oko, to już nie bardzo jest co wypalać. . .  71g b. dużo 

Można się ratować wypalaniem serwisowym, albo kastracja lub zakup nowego ;P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE oil ash się nie wypala, to "sadza" która zalega i przybywa od nowości, tutaj nie ma 70 gram tylko 7 gram po przejechanych 50 km(około)  przy założeniu że wypalił się do zera w co bardzo wątpię , pojeździj i co jakiś czas zerkaj parametry przybywania sadzi vs przejechane km, przy założeniu jakie jest można przyjąć że będzie wypalał się co około >300 km czyli lipa , ta wartość Twoja oil ash jest bardzo wysoka więc pomyśl o czyszeczniu lub wymianie, na pewno nie wycinaj bo wchodzą w zycie nowe przepisy i będzie cięzko poruszać się bez dpf ..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa firmy albo wpuszczając preparat cyszcza albo demontaż i do pieca , oryginał cena kosmos Ew zamiennik Ok 1500 zł opinie są różne , musisz mieć bardzo duży prZebieg albo ktoś tłukł miasto , obserwuj poziom oleju bo jak się nie wypali zacznie go przybywać a wtedy dopiero jest kłopot jak będziesz z tym jeździł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...