Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

No to wiesz, że jest to prawie "cegła" z dziurkami i siłą rzeczy nie wypali jej do "0". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z moim 2.0 CAGA.

Zacznę od  tego, że jakiś czasu były błędy: z klapami, a drugi ze świecą żarową. Jednak nie zdążyłem tego naprawić i pojawił błąd filtra cząstek stałych i samochód wszedł w tryb awaryjny, a dokładnie:

- P145F00 - Masa przepływającego powietrza podczas regeneracji: zbyt duża- błąd stały,  (jednak dało się go usunąć i do tej pory sie nie pojawił)

- P246300 - zawartość sadzy w filtrze cząstek stałych: zbyt wysoka objętość.

pomijam te dwa wcześniejsze błędy bo już zostały naprawione.

Dodam ze mam dostęp akurat do delphi ds150e. i próbując przeprowadzić wypalanie na postoju po wykonania czynności: wciśnij/puść pedał sprzęgła i hamulca, wyskakuje ze funkcja zakończona niepowodzeniem.  Znajomy polecił mi firmę która regeneruje takie filtry- czyści. Przed regeneracja z komputera odczytałem takie dane:

- filtr cząstek stałych, objętość sadzy- 0,22litr,

- filtr cząstek stałych, obliczona zawartość sadzy- 40,22gramy,

- filtr cząstek stałych, zmierzona zawartość sadzy- 27,84gramy,

tyle spisałem... po montażu wyczyszczonego filtra, wyzerowałem ustawienia. Wyzerowała się objętość sadzy i zawartość zmierzona bodajże, natomiast zawartość obliczona był coś około 45gram. I wtedy jak odpalam samochód ta wyzerowana zawartość zmierzona zmienia się w taka sama jak obliczona. samochód dalej w trybie awaryjnym.....

teraz mam pytanie co dalej? czy temu winien jest ten drugi błąd Dpf który po wykasowaniu nie pojawił się? Czy może jest to jakiś czujnik o który pisaliście wyżej? Proszę o jakaś poradę i wyrozumiałość gdyż nie jestem specem w te kwestii.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Dzisiaj mechanik połączył mi komputer firmy Delphi pod auto aby sprawdzić stan dpf i pokazało coś takiego : filtr cząsteczek stałych, objętość sadzy 0.110l czy ktoś podpowie czy to dobrze czy źle?? Z góry dziękuję .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z dpf. Mianowicie wypala się około co 200km. Przebieg 175 tyś Oryginalny.  Błędów żadnych nie ma kontrolek również. Poniżej zamieszczam odczyty z vcds. Przed i po wypalaniu. Wypala przy około 23 gr, ale strasznie szybko te gramy rosną. U niektorych zauważyłem 15 gr ma po 500km a u mnie po 140 ma juz 15 gramow. Musze oddać dpf do regeneracji, czy co z tym zrobić. Nie chcę go wycinać. A moze jakis czujnik oszukuje... Strasznie denerwujące jest wypalanie dpf 2x w tyg.  Pozdro

ps. Robilem wypalanie przez vcds podczas jazdy dlużej wypalal wypalil do 1,5gr sadzy ale po 250km dalej się włączyło. Oleju nie ubywa ani nie przybywa, zalane 3/4 po 8tyś km ten sam stan.

przed.jpg

po.jpg

Edytowane przez bolo1500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, paprykm3 napisał:

Witam . Dzisiaj mechanik połączył mi komputer firmy Delphi pod auto aby sprawdzić stan dpf i pokazało coś takiego : filtr cząsteczek stałych, objętość sadzy 0.110l czy ktoś podpowie czy to dobrze czy źle?? Z góry dziękuję .

to nie objetosc sadzy tylko zapełnienie filtra popiołem czyli efektem wypalania sadzy, popiół jest nieusuwalny z filtra podczas procedury wypalania można sie go pozbyc jedynie czyszcząc filtr chemicznie poza autem a jak niektórzy wolą na aucie :kox: pojemność filtra na popiół to około 250 - 300 ml czyli 0,25 l - 0,3 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2019 o 01:48, bolo1500 napisał:

Witam. Mam problem z dpf. Mianowicie wypala się około co 200km. Przebieg 175 tyś Oryginalny.  Błędów żadnych nie ma kontrolek również. Poniżej zamieszczam odczyty z vcds. Przed i po wypalaniu. Wypala przy około 23 gr, ale strasznie szybko te gramy rosną. U niektorych zauważyłem 15 gr ma po 500km a u mnie po 140 ma juz 15 gramow. Musze oddać dpf do regeneracji, czy co z tym zrobić. Nie chcę go wycinać. A moze jakis czujnik oszukuje... Strasznie denerwujące jest wypalanie dpf 2x w tyg.  Pozdro

ps. Robilem wypalanie przez vcds podczas jazdy dlużej wypalal wypalil do 1,5gr sadzy ale po 250km dalej się włączyło. Oleju nie ubywa ani nie przybywa, zalane 3/4 po 8tyś km ten sam stan.

przed.jpg

po.jpg

może czujnik różnicy ciśnienia przekłamuje pomiar i sterownik sugerujac sie ta roznica mysli ze filtr jest zapchany sadzą , ja bym zaczoł od wymiany czujnika

5 hPa roznicy po wypaleniu to za dużo

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lukas309 napisał:

może któryś z czujników różnicy ciśnienia przekłamuje pomiar i sterownik sugerujac sie ta roznica mysli ze filtr jest zapchany sadzą , ja bym zaczoł od wymiany dwóch czujników

5 hPa roznicy po wypaleniu to za dużo

Jakich dwoch ?

Jest tylko jeden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co albo mam tak zapchany filtr ze jest taka duża róznica w ciśnieniu lub wariuje czujnik cisnienia tak ? błędów żadnych nie robi.  WIem ze niektorzy maja zawartośc popiołu 0,17 pod 0,20 i im wypala co 500 lub dluzej a ja mam  0,13 wczesniej 012 i ciagle wypala tak często. Jadą majac odpalony podglad na dpf to w ciagu 10km rośnie jakiś 1gram sadzy. Coś chyba jest nie tak.

Edytowane przez bolo1500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lukas309 napisał:

to nie objetosc sadzy tylko zapełnienie filtra popiołem czyli efektem wypalania sadzy, popiół jest nieusuwalny z filtra podczas procedury wypalania można sie go pozbyc jedynie czyszcząc filtr chemicznie poza autem a jak niektórzy wolą na aucie :kox: pojemność filtra na popiół to około 250 - 300 ml czyli 0,25 l - 0,3 l

Dzięki wielkie za odpis! ja się w ogóle na tym kompletnie nie znam więc jakbyś mógł napisać czy już trzeba coś z tym robić? bo nie mam pojęcia w jakim czasie ten popiół się nagromadzi do 0.25l ;-( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piatek wypalanie, dzis mamy niedziele zrobione 140km. i 75% zapelnienie filtra. Błedów brak.  Od czego zaczać?

52093897_716111388784083_1426719850046160896_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Dev napisał:

Jakich dwoch ?

Jest tylko jeden

Tak jest jeden ale idą do niego dwa przewody i stąd się pomyliłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, paprykm3 napisał:

Dzięki wielkie za odpis! ja się w ogóle na tym kompletnie nie znam więc jakbyś mógł napisać czy już trzeba coś z tym robić? bo nie mam pojęcia w jakim czasie ten popiół się nagromadzi do 0.25l ;-( 

Wszystko zależy jak często wypala się filtr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstotliwość wypalania się filtra zależy przede wszystkim od stylu jazdy. Jak ktoś jeździ 70 na liczniku i 6 bieg to nie dziwne że filtr się zapycha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, gruzin519 napisał:

Częstotliwość wypalania się filtra zależy przede wszystkim od stylu jazdy. Jak ktoś jeździ 70 na liczniku i 6 bieg to nie dziwne że filtr się zapycha

ameryki nie odkryles. Ja jeżdzę  pod 3 tyś obrotów  rzadko do 100km/h wrzucam 5 nawet i jezdze bardzo dynamicznie, wtryski w bdb stanie a i tak wypalanie co 200km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od poczatku sie tak często wypala, poza tym nic sie nie dzieje  jedynie mam wrazenie ze auto nie ma pelnej mocy jak na 150km wydaje mi sie ze slabo jedzie i dość dużo pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto miało robioną akcję serwisową EA189 (tzw. diesel gate) ?

 

Więc co by nie robić zbytnio spamu to już tu Ci napisze. Jeśli była przeprowadzania akcja serwisowa EA189 to już masz odpowiedź, dlaczego wypala Ci tak często. Sterownik silnika został przeprogramowany  w celu częstszego wypalania filtra. Poczytaj sobie co to diesel gate i będziesz wszystko wiedział. Ludzie to na potęgę robili nie wiedząc co to w ogóle za akcja. Ja nie wyraziłem zgody i filtr wypala mi się co 700km. Tak jakby amerykę odkryłem ?

Edytowane przez gruzin519
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie bylem na akcji serwisowej, ale podejrzewam ze jest zrobiona bo jak sprawdzalem czy są jakieś dostepne akcje to nie ma. Dziwne ze ta sadza się tak szybko zbiera, widzialem u innych ze 15gr mial po przejechaniu 400km a u mnie tyle ma po 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem teraz zlokalizować czujnik cisnienia w dpf  i ujrzałem  coś dziwnego. Jeden wąż idzie do dpf z przodu a z tyłu nie idzie nic drugi wężyk jest krotki i nie idzie nigdzie. Zobaczcie sami. Co tutaj nie gra. Jaki sens ma czujnik w tym przypadku jak nie ma odczytu z wyjscia dpf.

52523835_860513404281162_8312925015477583872_n.jpg

52863963_417771748766753_722073651309969408_n.jpg

52156562_1283423625130228_2716071875573710848_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...